Coke en serotonine

OlderPsyEr

Belezen gebruiker
Ik merk dat ik van een beetje coke best wel een euforisch gevoel kan krijgen, lekker muziekje op en een big smile komt vanzelf. Dat doet mij vermoeden dat coke mogelijk invloed heeft op de serotonine huishouding.

Weet iemand daar meer van? Hoe verhoudt zich dit tot bijvoorbeeld XTC en de 3 maanden regel?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik merk dat ik van een beetje coke best wel een euforisch gevoel kan krijgen, lekker muziekje op en een big smile komt vanzelf. Dat doet mij vermoeden dat coke mogelijk invloed heeft op de serotonine huishouding.

Weet iemand daar meer van? Hoe verhoudt zich dit tot bijvoorbeeld XTC en de 3 maanden regel?
Volgens mij gaat het voornamelijk om dopamine. En als je erbij drinkt wordt het een compleet andere drug genaamd cocaethylene.

heyol

Bewuste gebruiker
Coke werkt op serotonine maar slechts een beetje, totaal niet zoals XTC. Coke werkt vooral op dopamine.
Coke heeft dus ook geen kruistolerantie met XTC, je hoeft geen 3 maanden pauze te houden tussen je xtc/coke.

Beste is wel slechts 1x per maand coke te doen, puur om het risico van verslaving te verkleinen.

heyol

Bewuste gebruiker
Geen idee. (Nog) nooit gebruikt. Maar had volgens mij ook geen kruistolerantie met xtc.

Bovenaan