Haha mischien kan je t nog uitkoken als je wil basen maar dat raad ik je af, snuiven kan je t iniedergeval niet meer. Een maat van mij deed dit ook ooit eens om t "droger" te maken maar het sloeg gelijk zwart uit en plakte aan t bord vast je kon er niks meer mee. Beter weggooienIk heb net mijn coke in de microgolf gedaan zodat het makkelijker zou zijn om te kappen aangezien die een beetje nat was
Nu vraag ik mij af of dit kwaad kan
Ik heb net mijn coke in de microgolf gedaan zodat het makkelijker zou zijn om te kappen aangezien die een beetje nat was
Nu vraag ik mij af of dit kwaad kan
Haha geen moer kan k je vertellen🤣 toen die maat van mij die fout maakte had ie t nog geen 2 min erin. Werd zwart en plakte aan t bord en stonk als de ziekte🤣 was een duur foutje van de TSNou, wat blijft er nog van over?![]()
Haha geen moer kan k je vertellen🤣 toen die maat van mij die fout maakte had ie t nog geen 2 min erin. Werd zwart en plakte aan t bord en stonk als de ziekte🤣 was een duur foutje van de TS
Haha sameIk zie steeds midgetgolf ipv microgolf staan en als beelddenker ziet dat er best grappig uit in deze situatie
Heb het nog kunnen snuiven, werd niet zwart en plakte ook niet vast aan het bord hahahHaha mischien kan je t nog uitkoken als je wil basen maar dat raad ik je af, snuiven kan je t iniedergeval niet meer. Een maat van mij deed dit ook ooit eens om t "droger" te maken maar het sloeg gelijk zwart uit en plakte aan t bord vast je kon er niks meer mee. Beter weggooien
Bij TS blijkbaar niet het geval, leek ook al duidelijk bij de vraagstelling, als de coke er zou uitzien zoals jij beschrijft, zag ie zelf al wel dat naar de kloten was.Haha geen moer kan k je vertellen🤣 toen die maat van mij die fout maakte had ie t nog geen 2 min erin. Werd zwart en plakte aan t bord en stonk als de ziekte🤣 was een duur foutje van de TS
Midgetgolf ff moeten googlen, want dat woord kende ik dan weer niet, blijkbaar soort minigolf 😅Ik zie steeds midgetgolf ipv microgolf staan en als beelddenker ziet dat er best grappig uit in deze situatie
Ooit gehad bij een Belgisch project:Is me al heel vaak opgevallen dat Nederlanders vele Vlaamse woorden niet begrijpen
Ooit gehad bij een Belgisch project:
Belgische collega: "Dit is je overste"
Proxy: "M'n wat?!"
Ik heb ooit een gehuurde feesttent moeten opkuisen na afloop, anders kreeg je geen borg terug 🫠Midgetgolf ff moeten googlen, want dat woord kende ik dan weer niet, blijkbaar soort minigolf 😅
En indd blijkbaar wordt in Nederland het apparaat magnetron genoemd en in Vlaanderen meestal microgolfoven of kortweg microgolf of micro.
Maar bij magnetron weten wij wel dat het om hetzelfde apparaat gaat.
Is me al heel vaak opgevallen dat Nederlanders vele Vlaamse woorden niet begrijpen, maar wij de typische Nederlandse woorden en benamingen, veelal wel verstaan.
Bij mij is het zelfs zo dat ik nog eerder de Nederlandse talen van Brabant, Holland, Zeeland, Flevoland eerder versta dan bvb het Oost- en West-Vlaamse taaltje.
Haha, ja dat valt gewoon op, ook als er bij ons in het programma 'De Slimste Mens' een Nederlandse kandidaat meedoet, verstaan die echt verschillende woorden totaal niet, is best hilarisch 😂Ooit gehad bij een Belgisch project:
Euhm, op wat slaat dit?😆Ik heb ooit een gehuurde feesttent moeten opkuisen na afloop, anders kreeg je geen borg terug 🫠
Op schoonmaken, opruimen.Euhm, op wat slaat dit?😆
Haha ké op die manier 😁Op schoonmaken, opruimen.
We zijn nu bezig de Belgische taal en het Nederlandse taal met elkaar te vergelijken.
Ik had er de grootste moeite mee om te snappen wat opkuisen betekende. Tot ik me bedacht dat een kuis iemand een onaangeraakt persoon betekent. Dus schoon dus opruimen.
Het woord opkuisen staat in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Nederlandse Taalunie.Opkuisen is Vlaams en geen Nederlands.
Waarschijnlijk er in gezet door een druggoHet woord opkuisen staat in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Nederlandse Taalunie.
In de Van Dale staat dit:Waarschijnlijk er in gezet door een druggo
"Manager" heet het bij ons.Wist ge totaal ni wat dat betekende, met name 'je baas' en heeft dat überhaupt een bestaand woord bij jullie?
Awel ja geef ik toch in dat bericht toe🤷♂️Er staat Belgie achter. Wat wil je nog meer horen?
Da's bij ons vaak dan al iemand vd grotere bazen en niet je meer directe baas."Manager" heet het bij ons.
Aah 'baas' zeggen wij juist kei veel, vaak als 'den baas'En baas doen we hier in NL niet echt aan, tenzij het een echte baas is die respect verdient. Ook noemen we de baas vaak bij de voornaam (lekker platte organisaties in NL waar veel bespreekbaar is).
Als Nederlander?Heerlijk. Ik ben dus zo een grensgeval. Dus lavabo voor wasbak, vod voor een doekje, jappekes voor oa. drop.
Overste is echt een formeel, ouderwets woord; dat gebruikt geen kat meer. Baas, verantwoordelijke of manager zijn de gangbare termen.Ooit gehad bij een Belgisch project:
Honden hebben een baas 🦮"Manager" heet het bij ons.
En baas doen we hier in NL niet echt aan, tenzij het een echte baas is die respect verdient. Ook noemen we de baas vaak bij de voornaam (lekker platte organisaties in NL waar veel bespreekbaar is).
Dan was ie er op tijd bij waarschijnlijk, geluk voor hem dan. Sws coke in de magnetron gooien is geen goed idee iniedergevalBij TS blijkbaar niet het geval, leek ook al duidelijk bij de vraagstelling, als de coke er zou uitzien zoals jij beschrijft, zag ie zelf al wel dat naar de kloten was.
Je bedoelt het land waar men niet eens een eigen taal heeft? 🤔🥲In de Van Dale staat dit:
op·kui·sen (kuiste op, heeft opgekuist) (België; informeel)
1. met een dweil, een bezem, een doek o.i.d. verwijderen: het vuil opkuisen
2. opruimen, schoonmaken: de kamer opkuisen
Dus indd naar België wijzend.
Er staat Belgie achter. Wat wil je nog meer horen?