stoppen met alcohol cunsumptie bij feestjes/uitgaan kroeg etc.... en in plaats daarvan coke nuttigen.
alcohol staat hoger op de lijs met gevaarlijke drugs, dus kan ik beter aan de coke gaan.
wat vinden jullie hiervan....
Het ligt er een beetje aan wat je liever hebt:
Levercirrose, darmkanker en een strafblad voor huiselijk geweld. (Alcohol)
Of een hartinfarct, een erectiestoornis en een strafblad voor openlijke geweldpleging. (cocaïne)
De schadelijkheid van middelen is niet zo makkelijk te vergelijken. Dat kan ook eigenlijk alleen als je hele landen tegelijkertijd vergelijkt. Schade bij individuen is niet echt uit te vergelijken, omdat het deels een stukje kans is of je last krijgt van klachten (alsof je een slecht lot uit de loterij wint). En bovendien wil je natuurlijk geen levercirrose, en ook geen erectiestoornis. Het is gewoon kut als je daar last van hebt, en hoe kut precies, dat is niet goed in een getal uit te drukken.
ben niet van plan doordeweek te gebruiken. alleen 2x/3x in de maand tijdens uitgaan.
zijn er meer hier die dit doen....
Twee of drie keer per maand cocaïne doen vind ik best fors. Je merkt dat wel echt; dat je dan minder vrolijk bent, meer last krijgt van angstklachten en woede-uitbarstingen.
Daarnaast gebruiken mensen altijd MEER van coke. Het nare is ook dat die drug zich echt in je brein gaat printen. Na een tijdelijk regelmatig cocaïne gebruiken kun je dan echt heel sterke zin ervaren om weer te gebruiken. Die prikkel wordt dan sterker dan trek in eten of zin in seks. Cocaïne is daarom heel verslavend. Een tweede probleem is daarbij dat het heel duur is. Daardoor raken verslaafde mensen heel snel in de problemen, en flink ook.
Verslaving aan alcohol komt ook veel voor, maar dat is meer een sluimerend proces. Vaak zie je dat mensen decennialang te veel alcohol drinken, maar dat ze al die tijd nog soort-van functioneel blijven. Pas na al die tijd beginnen ze dan ineens door te krijgen van 'oh, fuck, ik heb eigenlijk wel echt een probleem'.
Bij cocaïne lopen de problemen gewoon veel sneller uit de hand. Dat is ook een reden waarom mensen vaak minder lang cocaïne gebruiken. Dat soort dingen kunnen meespelen bij de schadelijkheid van een drug op lange termijn. Zo is MDMA niet zo heel schadelijk op de lange termijn omdat mensen dat maar af en toe gebruiken, want anders is de lol er zo van af.
Lang verhaal kort: ik denk dat je van de regen in de drup geraakt als je alcohol vervangt door cocaïne.