Coke ipv speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Lieve jongens en meisjes, ik zou graag wat willen weten van de ervaren gebruikers onder ons. Gebruik op gelegenheden speed nu ben ik benieuwd naar de volgende zaken:

1. Lijkt coke op speed behalve dat het minder lang werkt?
2. Is het een goede vervanging van speed als je gewoon wil slapen die nacht?
3. Als ik speed gebruik neem ik 1 bommetje van 0,1 mg voordat ik naar een feestje ga en that's it. Als ik dit zou vervangen door coke is dat dan ook 0,1 mg coke en laten we zeggen 2 keer bijnemen of hoe zit dat?
4. Ik weiger te snuiven. Werkt coke ook als je het net als met speed in een vloeitje doet?
5. Is coke of speed verslavender vinden jullie?

Alvast bedankt!

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Totaal niet, van coke heb je een degelijke rush en een goddelijk gevoel en de kater is minder.

Ja van coke geraak je sneller in slaap, ongeveer 1uur na het snuiven (eerste keer zonder tolerantie) werkt het uit en 2 uurtjes erna kan je wel in slaap vallen.

3. Als ik speed gebruik neem ik 1 bommetje van 0,1 mg voordat ik naar een feestje ga en that's it. Als ik dit zou vervangen door coke is dat dan ook 0,1 mg coke en laten we zeggen 2 keer bijnemen of hoe zit dat?
Coke wil je veel sneller bijnemen en een bommetje gaat echt niet hoor.

4. Ik weiger te snuiven. Werkt coke ook als je het net als met speed in een vloeitje doet?
Nee dit is pure verspilling, en sneller kans op overdosis, je kan wel pluggen.

Hm, kwa gevoel de coke, maar als je het anders bekijkt speed is veel goedkoper.
Dus dat ligt ongeveer hetzelfde (voor mij)

Wacky

Badass junkie
Lijkt me duidelijk toch, omdat ze liever niet tot maandagochtend wakker ligt als ze zaterdag een lijntje neem ?

Ik vraag me ook af of al die vervente speed liefehebbers en coke haters hetzelfde zouden zeggen als coke hier net zo duur was als in de landen waar het geproduceerd word. Als je in zuid amerika iemand een lijn speed aanbied word je waarschijnlijk echt heel hard uitgelachen :)

Immo

Badass junkie
Wacky zei:
Ik vraag me ook af of al die vervente speed liefehebbers en coke haters hetzelfde zouden zeggen als coke hier net zo duur was als in de landen waar het geproduceerd word. Als je in zuid amerika iemand een lijn speed aanbied word je waarschijnlijk echt heel hard uitgelachen :)

Ik heb geen idee, Ik ben zelf een speed liefhebber en heb eigenlijk nooit echt coke geprobeerd dus heb geen idee of dat anders had geweest als coke net zo duur als speed was geweest. Mja ik kan me echt niet voorstellen dat het gevoel van coke ook maar in de buurt kan komen van speed. Veel mensen zeggen dat het effect heel anders is en niet te vergelijken is, ik weet niet of dat waar is. En tja die lange duur, Je moet er een beetje mee om leren gaan. Het is niet echt slim om speed te pakken 8 uur voor dat je wilt slapen. Het is ideaal om in de ochtend te nemen. dan heb je de halve dag het effect en hoef je niet bij te pakken op school/werk/feest of waar dan ook. Dan heb je ook geen kans om gesnapt te worden. Ik zie de duratie eerder als een voordeel dan een nadeel. Mischien dat ik coke ooit van m'n leven eens probeer maar het staat zeker niet hoog op het lijstje van drugs die ik nog wil proberen. :)

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Lieve jongens en meisjes, ik zou graag wat willen weten van de ervaren gebruikers onder ons. Gebruik op gelegenheden speed nu ben ik benieuwd naar de volgende zaken:

Alvast bedankt!

Hey dat is leuk, je ging altijd op xtc, maar daar kwamen nadelen aan. Je ging XTC afwegen tegen speed en speed werd het helemaal. Nu zie je meer nadelen aan de speed verschijnen en wordt de afweging tussen speed en coke gemaakt. :grin:
Op een gegeven moment heb je alles gehad en zie je voor verschillende gelegenheden de juiste toepassing van een bepaalde drug dan ben je Professioneel Gebruiker geworden :wink:

Maar gezien ik weet voor welk doel jij een middel zoekt (als dat nog steeds redelijk langdurende feesten zijn?) zou ik coke erg afraden. Coke werkt gewoon te kort ga maar uit van een dik half uur per lijn, dan begint het gevoel naar meer te knagen wacht je te lang ga je je down voelen.

Verder wil je niet snuiven (basen en spuiten is niemand aan te raden) en coke is nou net de enige drug die gesnoven (MOET/HOORT) te worden (naar de mening van velen incl. mijzelf).

Oftewel coke is geen goede keuze voor jou. :) Het is dus of dom doen op xtc en veel vergeten en niet jezelf zijn of lekker strak staan op speed en niet slapen en brakker zijn na het weekend.

The choice is all yours :hearteyes:

p.s.
Mijn advies kies de drug die je de beste avond/nacht bezorgd en accepteer de gevolgen. Zolang je zeer incidenteel gebruikt vind ik het altijd heel erg meevallen.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Immo zei:
Je moet er een beetje mee om leren gaan. Het is niet echt slim om speed te pakken 8 uur voor dat je wilt slapen. Het is ideaal om in de ochtend te nemen. dan heb je de halve dag het effect en hoef je niet bij te pakken op school/werk/feest of waar dan ook. Dan heb je ook geen kans om gesnapt te worden. Ik zie de duratie eerder als een voordeel dan een nadeel. Mischien dat ik coke ooit van m'n leven eens probeer maar het staat zeker niet hoog op het lijstje van drugs die ik nog wil proberen. :)

Dat heb ik ook niet gedaan, ik weet dondersgoed dat je van pep niet kan slapen. Ten eerste wil ik niet s ochtends beginnen met een bommetje pep. Ik wil gewoon normaal functioneren zonder drugs, drugs is voor mij een partytoevoeging. Ik had twee weken geleden om tien uur s avonds slechts één bommetje genomen van ongeveer 0,1 mg (amf 25%, getest) en werd pas om tien uur klein beetje moe....de hele nacht staan dansen op acid en nog een after gepakt tot half 9 s ochtends en om elf uur kon ik eindelijk slapen, maar na 2 uur slapen was ik weer klaar wakker, gevoel dat ik echt 10 uur had geslapen. M'n vent sliep natuurlijk heerlijk door, ik ben toen huiswerk gaan maken. Drie uur lang heerlijk m'n stof gelezen, vet geconcentreerd. 's avonds lekker de speed laten uitwerken, lekker moe worden. Zo'n weekend vind ik speed echt prima!! Het gaat er bij mij om als ik naar een feestje wil en ik wil wel slapen omdat ik de dinsdag daarop tentamen heb, vandaar de interesse in coke. :)

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
DonnieDark0 zei:
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Hey dat is leuk, je ging altijd op xtc, maar daar kwamen nadelen aan. Je ging XTC afwegen tegen speed en speed werd het helemaal. Nu zie je meer nadelen aan de speed verschijnen en wordt de afweging tussen speed en coke gemaakt. :grin:
Op een gegeven moment heb je alles gehad en zie je voor verschillende gelegenheden de juiste toepassing van een bepaalde drug dan ben je Professioneel Gebruiker geworden :wink:

Maar gezien ik weet voor welk doel jij een middel zoekt (als dat nog steeds redelijk langdurende feesten zijn?) zou ik coke erg afraden. Coke werkt gewoon te kort ga maar uit van een dik half uur per lijn, dan begint het gevoel naar meer te knagen wacht je te lang ga je je down voelen.

Verder wil je niet snuiven (basen en spuiten is niemand aan te raden) en coke is nou net de enige drug die gesnoven (MOET/HOORT) te worden (naar de mening van velen incl. mijzelf).

Oftewel coke is geen goede keuze voor jou. :) Het is dus of dom doen op xtc en veel vergeten en niet jezelf zijn of lekker strak staan op speed en niet slapen en brakker zijn na het weekend.

Hej Donnie bedankt voor je reactie. Altijd goed onderbouwd en waar ik iets aan heb! :) Ja heb sinds ik pep heb ontdekt (ongeveer half jaar geleden) geen MDMA of pil aangeraakt, heb er zelfs een afkeer voor gekregen.

Idd, nu is het niet kunnen slapen van de speed geen probleem als ik maandag dus niet te vroeg hoef te beginnen. Maarrrr...over twee weken is er een heel leuk feestje (Minus) maar ik heb dinsdag en woensdag tentamens...Het feestje is van 11 tot 6 dus is niet echt heel lang...vandaar coke. Bovendien wil ik er wel bij vermelden dat ik nooit geen druppel alcohol aanraak welke drugs ik ook op heb. Nog steeds coke niet geschikt? Kan ik zondag gewoon leren als ik na het feestje gewoon naar bed ga? Kan uiteraard ook gewoon nuchter naar het feestje gaan...maar goed...dat ter zijde :P

Kan het echt niet worden geslikt????? Met speed kan het toch ook? Bovendien als ik een bommetje pep neem dan voel ik het meestal binnen 10 minuten al. En zoals mijn reactie hierboven, het werkt behoorlijk lang door bij mij. Kan ik niet een bommetje nemen en daar iets meer coke in doen dan bij snuiven? En hoeveel snuif je eigenlijk ook zo'n 0,1 gram of minder? Volgens mij was het minder maar ik kan het beter vragen aan de ervaringsdeskundigen lijkt mij :)

Oh ja nog een vraag: speed en coke werken allebei op dopamine. Werken ze toch anders? Wat maakt meer dopa op, speed of coke? En hoe zit het met de coke kater? En dan bedoel ik niet de alcohol kater die veel coke gebruikers hebben op zondag maar echt alleen van coke zelf.

Oh ja ik las hier ergens: 'Met pep op ben je de man, met coke op voel je je de man'. What's the difference?

Ik heb trouwens vaak bij pep een love rush, wil m'n vriend hele tijd kusjes geven enzo. Jullie ook?

Echt bedankt voor de informatieve informatie jongens!

Gemini

Badass junkie
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Maarrrr...over twee weken is er een heel leuk feestje (Minus) maar ik heb dinsdag en woensdag tentamens...Het feestje is van 11 tot 6 dus is niet echt heel lang...vandaar coke. Bovendien wil ik er wel bij vermelden dat ik nooit geen druppel alcohol aanraak welke drugs ik ook op heb. Nog steeds coke niet geschikt? Kan ik zondag gewoon leren als ik na het feestje gewoon naar bed ga?

Als je tentamens hebt, is het dan niet slimmer om gewoon niet naar dat feest te gaan? Een keertje een feestje overslaan is toch niet erg?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik hoef geen

Als ik

Heb ik gepikt van een eerdere poster van een tijd geleden, maar ik vind hem echt zo sterk en wel toepasselijk voor dit topic... :wink:

Immo

Badass junkie
Wacky zei:
dan houd je het toch gewoon bij acid, daar krijg je helemaal geen kater van.

Ik voel me de dag after toch meestal nog wel erg wazig. Niet echt in staat om dingen te doen die ik wil doen.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Ik hoef geen Coke als ik Pepsi heb

Heb ik gepikt van een eerdere poster van een tijd geleden, maar ik vind hem echt zo sterk en wel toepasselijk voor dit topic... :wink:

Haha ik ook hoor Marla, maar nu deze ene keer nou net niet omdat ik de volgende dag wil leren :)

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Als ik speed gebruik neem ik 1 bommetje van 0,1 mg voordat ik naar een feestje ga en that's it.

wow das wel heeel weinig

0.1mg = 0.0001g

dus dan zouw je van 1 gram 10 000 bommetjes kunnen maken :)

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Veel reacties weinig antwoord :)

Bij coke is 1 lijn over het algemeen ook 0,1 gram. Als je redelijke kwaliteit hebt (voor Nederlandse begrippen) is dat iig voldoende.

Ik dacht dat coke te traag wordt opgenomen in de bloedbaan als je het neemt als bommetje. Daarom is de beste manier het snuiven / roken(basecoke) / injecteren. Wie weet dat als je veel neemt het wel zou kunnen werken ik heb er geen ervaring mee, omdat coke net te duur is om dat te gaan uit testen voor mij als arme student :grin: en ik heb geen issues met snuiven, wat DE manier is.

coke en speed werken beide op dopamine serotine en adrenaline en een klein beetje op serotine.
Beiden hebben een stimulerend effect. Bij speed uit zich dat in lichamelijke onrust. Iemand die cocaïne gebruikt heeft die drang tot bewegen minder. Het stimulerende effect van cocaïne is meer van psychische aard.

Bij beperkt gebruik van coke (half grammetje op een avond) heb je de volgende dag geen kater. Bij coke is het zo als je het neemt voel je je goed, omdat de dopamine afbraak wordt verminderd. Zodra het uitwerkt moet dat hersteld worden en is er een tijdelijke tekort waardoor je een dipje kan hebben. Hoe langer je blijft bij snuiven om je dip uit te stellen hoe langer dat dipje wordt.

overigens is bij nasaal gebruik de werking gemiddeld zo'n 30t ot 40 minuten per lijn. met een halfje heb je dus plezier voor 150 tot 200 minuten. Dus zo'n 3 uurtjes.

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik snap het idee er ook wel achter.

Je woont in Amsterdam, je bent vlot, jong en levendig. Toen ik nog 's weekends in tenten kwam als Panama, Paradiso, Club 11, Hotel Arena, Powerzone, Escape was het gewoon zo dat coke veel beter in het sfeertje en leven paste van het Amsterdamse club gebeuren. Met name onder studenten en mensen die dagelijkse verplichtingen hadden. Amsterdam is gewoon niet de stad v/d amfetamines.

En of je het nu wilt erkennen of niet, als je elk weekend op wat house en techno feestjes komt en eenmaal met wat longdrinks gesnoven hebt, is het toch wel zo dat een meerderheid dat bijna elk weekend wel doet omdat het voor handen is. Aan de andere kant raakt een opvallend klein percentage er door in echte problemen. Studeren, werken of presteren, en stoom afblazen met wat baco'tjes en sosa. Maar je kunt niet ontkennen dat een gedeelte van het socializen in A'dam wordt bepaald door cocaine, waar overigens niets mis mee is zolang je dat niet uit het oog verliest.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
DonnieDark0 zei:
Veel reacties weinig antwoord :)

omdat coke net te duur is om dat te gaan uit testen voor mij als arme student :grin: en ik heb geen issues met snuiven, wat DE manier is.

Het stimulerende effect van cocaïne is meer van psychische aard.

Bij beperkt gebruik van coke (half grammetje op een avond) heb je de volgende dag geen kater. Bij coke is het zo als je het neemt voel je je goed, omdat de dopamine afbraak wordt verminderd. Zodra het uitwerkt moet dat hersteld worden en is er een tijdelijke tekort waardoor je een dipje kan hebben. Hoe langer je blijft bij snuiven om je dip uit te stellen hoe langer dat dipje wordt.

overigens is bij nasaal gebruik de werking gemiddeld zo'n 30t ot 40 minuten per lijn. met een halfje heb je dus plezier voor 150 tot 200 minuten. Dus zo'n 3 uurtjes.

Ik dank je voor je beargumenteerde antwoord!! :) Ik vind het wel duur ook idd, maar wil het bommetjes idee wel uittesten :)

Ik weet alleen niet of ik het stimulerende psychische effect wel leuk ga vinden...ik heb geen zin om arrogant te worden. Maar dat is zeker alleen in hoge dosissen? Net als bij speed dat je dan echt mega strak gaat staan...

Over dat dipje...dus 3 uur plezier betekent daarna 3 uur dipje?
Thanks Don!!

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Atropa zei:
Ik snap het idee er ook wel achter.

Je woont in Amsterdam, je bent vlot, jong en levendig. Toen ik nog 's weekends in tenten kwam als Panama, Paradiso, Club 11, Hotel Arena, Powerzone, Escape was het gewoon zo dat coke veel beter in het sfeertje en leven paste van het Amsterdamse club gebeuren. Met name onder studenten en mensen die dagelijkse verplichtingen hadden. Amsterdam is gewoon niet de stad v/d amfetamines.

En of je het nu wilt erkennen of niet, als je elk weekend op wat house en techno feestjes komt en eenmaal met wat longdrinks gesnoven hebt, is het toch wel zo dat een meerderheid dat bijna elk weekend wel doet omdat het voor handen is. Aan de andere kant raakt een opvallend klein percentage er door in echte problemen. Studeren, werken of presteren, en stoom afblazen met wat baco'tjes en sosa. Maar je kunt niet ontkennen dat een gedeelte van het socializen in A'dam wordt bepaald door cocaine, waar overigens niets mis mee is zolang je dat niet uit het oog verliest.

Hm...ik moet zeggen dat ik heel weinig mensen ken die coke gebruiken juist. Iedereen zit meestal aan de M of G. Ik ben meestal de enige die aan de S zit maar ik vind het gevoel gewoon zoooo relaxed. Energiek, rust in m'n kop, overal zin in, kletsen, heerlijk! Keta schijnt ook erg populair te zijn. Bovendien drink ik niet...Ook ga ik weleens nuchter naar een feestje, want elk weekend naar de klote gaan kan niet gepaard gaan goede schoolresultaten. En zoals ik al zei, ik heb een afkeer tegen snuiven...

MeejheM

Badass junkie
coke is stiekum moeilijk onder controle te houden over langere tijd.
ik heb er een hekel aan, alles eraan is een slechte invloed, zelfs en vooral de distributiesector

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
ik heb er een hekel aan, alles eraan is een slechte invloed, zelfs en vooral de distributiesector

Daar ben ik het niet mee eens. Ik nam mijn eerste lijntje toen ik 16 a 17 jaar oud was. Ik ben nu 22 en heb in die periode echt zeer incidenteel coke gebruikt. Soms een gram in de maand soms een half jaar niets. Ik denk dat ik op 4 gram in een jaar zit gemiddeld.

Ohja, invloeden zijn alleen slecht als je je er ook daadwerkelijk door laat beinvloeden.

Toevallig ga ik morgen een grammetje halen om een avondje/nacht flink plezier te hebben :grin:

Gemini

Badass junkie
DonnieDark0 zei:
MeejheM zei:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik nam mijn eerste lijntje toen ik 16 a 17 jaar oud was. Ik ben nu 22 en heb in die periode echt zeer incidenteel coke gebruikt. Soms een gram in de maand soms een half jaar niets. Ik denk dat ik op 4 gram in een jaar zit gemiddeld.

Ohja, invloeden zijn alleen slecht als je je er ook daadwerkelijk door laat beinvloeden.

Toevallig ga ik morgen een grammetje halen om een avondje/nacht flink plezier te hebben :grin:

De één kan er beter mee omgaan dan de ander. Ik kan m'n gebruik ook onder controle houden, maar een ander die misschien minder stevig in zijn schoenen staat kan daar geen weerstand tegen bieden. Feit is dat cocaine een zeer verslavende drug is, als je eraan toegeeft.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
DonnieDark0 zei:
MeejheM zei:

Hoe zit het met je speedgebruik Donnie?

Atropa

Bewuste gebruiker
Toch zou ik, mocht je het gaan proberen, eraan beginnen met een bescheiden houding.

Coke werkt ten opzichte van M, G of Speed gewoon heel licht en de kans is groot dat je driftiger gaat snuiven om het 'coke gevoel' te bereiken. Maar eigenlijk is dat coke gevoel heel beperkt tot wat veel mensen vaak denken. Coke kan, als je Speed of MDMA gewend bent gewoon echt duffe zooi zijn waar je in eerste instantie nauwelijks wat van voelt.

Coke kan eigenlijk enkel een euforische sensatie zijn in combinatie met een aangeschoten hoeveelheid alcohol in het bloed, maar dat is geen coke maar een nieuwe stof cocaethyleen. Werking daarvan is een zuiver gevoel van koning zijn van de omgeving waarin je je bevind, het gevoel koel en relax 'authoriteit' te hebben. Maar licht ontvlambaar en opeens overgaan op geweld als je er vatbaar voor bent. Als je niet drinkt, zou ik dat iig wel zo houden en niet beginnen om de coke werking te boosten en te verlengen. Stevig sigaretten roken heb je soms ook de neiging toe. Vertraagt de afbraak van coke.

Als jij je goed voelt bij een actieve, vrolijke, begaande, contactmakende houding is coke eigenlijk een tegenwerker daarvan. Speed is een boosting van je eigen bestaande eigenschappen, coke is een nep laagje over je eigen eigenschappen heen waarmee je contact maakt met anderen. Gesprekken en contact zullen nooit echte empathy omvatten.

Coke is leuk voor een harde egoversterkende wip, en in een huiskamer sfeertje met wat vrienden. Maar voor op een feest of uitgaan met enthausiasme is het bout zooi. Bij thuiskomst voel je je dan best leeg.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Atropa zei:
Coke kan, als je Speed of MDMA gewend bent gewoon echt duffe zooi zijn waar je in eerste instantie nauwelijks wat van voelt.

Als jij je goed voelt bij een actieve, vrolijke, begaande, contactmakende houding is coke eigenlijk een tegenwerker daarvan. Speed is een boosting van je eigen bestaande eigenschappen, coke is een nep laagje over je eigen eigenschappen heen waarmee je contact maakt met anderen. Gesprekken en contact zullen nooit echte empathy omvatten.

Coke is leuk voor een harde egoversterkende wip, en in een huiskamer sfeertje met wat vrienden. Maar voor op een feest of uitgaan met enthausiasme is het bout zooi. Bij thuiskomst voel je je dan best leeg.

ja jongens door al jullie reacties heb ik besloten er niet aan te beginnen. Ik wil geen egoversterkende trip! Met pep op, luister ik altijd goed naar anderen, onthoud alles wat ze zeggen (waar ze de volgende keer nog verbaasd over zijn als ik ze bv vraag hoe het nu er mee gaat over een onderwerp en dan zeggen ze "goh dat je dat hebt onthouden", altijd leuk :) en idd zijn alle leuke eigenschappen van mezelf worden iets versterkt. Je hebt daar helemaal gelijk in Atropa! Ik ga er niet aan beginnen!

dendaz

Experimenterende gebruiker
reactie op donnie darco 10 okt 2008

waaahaaaaa. Toevallig dit weekend. En hoelang leef je al naar dit weekend toe. misschien al maanden.

atbboy

Bewuste gebruiker
Geeft een totaal andere rush.

Ja van coke kun je goed slapen.

Gaat je nooit van je leven lukken.

Snuiven van coke is heeeerlijk!

Coke omdat het veel lekkerde is!

Arizona

Bewuste gebruiker
atbboy zei:
Coke omdat het veel lekkerde is!
Coke vind ik ook veel verslavender, als ik daar aan begin, kan ik niet meer stoppen, bij speed kan nog wel 's zeggen, was genoeg zo.. morgen weer verder..

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan