coke-> reactie -> crack

meth666

Belezen gebruiker
hey mensen had dit voor iets anders getypt, maar pas hier ook wel bij

Cocaine en crack cocaine

Freebase cocaine
De normale straatversie van cocaine is cocaine hydrochloride. Hier is de cocaine verbonden met een base, namelijk HCL (is een zout)
Freebase cocaine is cocaine zonder de zout basis eraan, freebase cocaine is bedoeld voor het roken. Gewone cocaine hydrochloride is bedoeld voor snuiven, spuiten en drinken.
De freebase cocaine verdampt bij een veel lagere temperatuur dan gewone cocaine hydrochloride waardoor deze zeer goed geschikt is om te inhaleren. Cocaine hydrochloride heeft in tegenstelling een te hoge verdampings temperatuur wat dicht bij het punt zit van verbranding, waardoor een hoop verloren gaat. Een andere eigenschap van freebase is dat deze niet oplosbaar is in water (en dus niet voor snuiven, spuiten en drinken gebruikt kan worden).

Om de base van de cocaine af te halen word deze eerst opgelost in water (dit is nog cocaine hydrochloride (Coc HCL) wat zeer goed oplosbaar is). Officieel is cocaine C17H21NO4, , maar we korten het af met Coc. Bij dit proces komt de chloride(Cl) los scheid zich van het cocaine ion (Coc-H+). Vervolgens wordt er een base toegevoegd. Dit is meestal ammonia (NH3).
Hier is de hierbovengenoemde chemische reactie:
Coc-H+Cl– + NH3 → Coc + NH4Cl
Er is geen water (H2O) in de reactie weer gegeven omdat deze aan beide kanten gelijk blijft.
De onoplosbare freebase cocaine (Coc) zit nu in het mengsel. Om dit er uit te halen moet er ether worden toegevoegd. Met erg lang intensief schudden lost de freebase cocaine op in de ether. De ether is onoplosbaar in water en blijft erop drijven, daardoor kan deze van het water worden afgezogen. De afgezogen ether bevat de freebase cocaine. De laatste stap is de ether laten verdampen en er blijft alleen nog de pure cocaine base achter.

Het enigste probleem van deze reactie is dat de ether extreem vlambaar is + dat deze enorme dampen afgeeft die zwaarder dan lucht zijn, en dus naar de grond zakken. Als deze dampen in contact komen met zuurstof kunnen deze peroxidase vormen, dit kan spontaan ontbranden en een explosie tot gevolg.
Omdat ether zo extreem vlambaar is en gevaarlijk wordt meestal een alternatieve manier gebruikt.

Crack cocaine
Er zijn verschillende reacties om crack cocaine te maken. De eerste is op een ammonia mengsel.
De eerste stap van cocaine producenten was om de stap van het verwijderen van de freebase cocaine in het ammonia mengel (toevoegen van ether) over te slaan. Na verdamping van het mengsel blijft het ammonium zout (NH4CL) met de freebase cocaine over. Er is nu een rock overgebleven die nog maar een heel klein percentage water bevat.
Maar aangezien de Ammonia redelijk schadelijk en ook een vrij sterke base is (sterke base hebben de neiging om een percentage van de cocaine om te zetten in het non-psychoactive ecgonine (dit geeft geen stimulatie zoals cocaine)).

In de meestgebruikte methode wordt het ammonia vervangen door sodium bicarbonate (NaHCO3). Deze heeft ook de voorkeur dan als hij gewoon gekookt wordt het percentage 40-50% is. De sodium bicarbonate maakt tijdens het koken een krakend/knetterend geluid, vandaar de naam CRACK cocaine
Chemische reactie van omzetting van cocaine naar crack cocaine:
Coc-H+Cl– + NaHCO3 → Coc + H2O + CO2 + NaCl
Om deze reactie te laten verlopen wordt het mengsel gekookt.
Van het mengsel na de reactie verdampt de H2O en de CO2 (carbon dioxide) vervliegt.
Het kan zijn dat in de reactie een klein gedeelte van het sodium bicarbonate niet met de Cocaine hydrochloride reageerd, omdat deze bijvoorbeeld in een kleiner percentage aanwezig is. Dan ontstaat er sodium carbonate
2 NaHCO3 → Na2CO3 + H2O + CO2
Het kan ook zijn dat er sodium carbonate overblijft omdat de reactie niet genoeg tijd heeft gehad.
De crack cocaine kan later opnieuw bewerkt worden in kleine hoeveelheden met water. Dit verwijderd de overgebleven bicarbonate/carbonate en laat de cocaine in een relatieve pure freebase achter.

zommes

Badass junkie
De moraal van dit verhaal:

Alles is uiteindelijk gewoon een chemische formule, dus doe maar gewoon rustig als je weer eens zit te zweten om een grammetje coke.

Mr 187

Bewuste gebruiker
zommes zei:
De moraal van dit verhaal:

Alles is uiteindelijk gewoon een chemische formule, dus doe maar gewoon rustig als je weer eens zit te zweten om een grammetje coke.

Ok....gaat een stuk beter nu met die wetenschap....weg met die pols en hoofdzweetbandjes... :mrgreen:

meth666

Belezen gebruiker
aaaah wat is er dan, kun je effe geen arrogante macho opmerking maken?
En dit is zeker nog een kleine poging om grappig over te komen? Sneu hoor eerst beetje wijs doen met je meth suiven dit en dat. Je weet geen eens waar je het over hebt joh, als jou dealer zegd dat het 90% pure meth is, jah dan zal jij dat wel hebben he.
K hoop dat je voortaan is effe dubbel nadenkt voordat je weer zoon arrogante houding in neemt. Doe het dan teminste als je zeker weet dat je gelijk heb.

zommes

Badass junkie
meth666 zei:
aaaah wat is er dan, kun je effe geen arrogante macho opmerking maken?
En dit is zeker nog een kleine poging om grappig over te komen? Sneu hoor eerst beetje wijs doen met je meth suiven dit en dat. Je weet geen eens waar je het over hebt joh, als jou dealer zegd dat het 90% pure meth is, jah dan zal jij dat wel hebben he.
K hoop dat je voortaan is effe dubbel nadenkt voordat je weer zoon arrogante houding in neemt. Doe het dan teminste als je zeker weet dat je gelijk heb.

Kerel, waar de fuck praat jij over?

Ik heb nooit beweert dat ik meth heb gesnoven en dat mijn dealer mij 90% pure meth verkoopt. Volgens mij begin je een beetje paranoide te worden van die troep.

Sowieso, waarom is het een 'macho' opmerking? Jij post een verhaal dat binnen 2 sec. met google op te zoeken is en wat verwacht je dat mensen gaan posten? Je maakt niet eens een punt in het topic, het is gewoon droge informatie. Ik probeer er tenminste nog een beetje een discutabele draai aan te geven.

Mr 187

Bewuste gebruiker
Als je voortaan maar dubbel nadenkt Zommes.... :wink:
Dat kan volgens mij niet mits je een tweetal hersenen bezit.. :mrgreen:

En meth666,niet meteen zo aangevallen voelen,je hebt het allemaal mooi opgesomt.Heb jezelf een lab? :wink: je beschrijft het namelijk zo mooi.Vooral dat knetterend geluid :confused: bij de maak van crack....dat wist ik niet..

meth666

Belezen gebruiker
dat van die meth was gewoon een representatie van de dingen die jij in het speed vs meth heb lopen lullen zommes. Wat mijn part mag iemand 30 pagina's vol lullen, maar heb nog lieven 1 gekopieerd stuk dan dat k naar allerlei gelul moet luisteren. Op die manier wordt iedereen verkeerd geinformeerd, en bij drugs moet je nou eenmaal weten wat je hebt, en wat het doet.

Hehe nee ik heb zelf geen lab, te duur voor mij, ben nog wel bezig met studie laboratoriumtechniek af te ronden, dus wie weet in de toekomst. Verder intreseert het me gewoon heel erg. :wink:

zommes

Badass junkie
Wat voor verkeerde informatie heb ik dan gegeven?

Dat snuiven niet zo veel anders is als bij pure amfetamine, dat VIND ik.

Daar heeft dat hele chemische proces geen flikker mee te maken.

5-HT

Newbie
Heb jezelf een lab? je beschrijft het namelijk zo mooi.Vooral dat knetterend geluid Confused bij de maak van crack....dat wist ik niet..

En juist daarom word het crack genoemd, omdat het knetterd :wink:

nexus

Experimenterende gebruiker
Hey Meth,

Kga uw huiswerk nog eens verbeteren :wink:

meth666 zei:
De normale straatversie van cocaine is cocaine hydrochloride. Hier is de cocaine verbonden met een base, namelijk HCL (is een zout)

Cocaine is de base die wordt verbonden met een zuur. Verbonden vind ik trouwens niet de meest ideale woordkeuze mja, kan ook niks beters verzinnen.

Officieel is cocaine C17H21NO4

Je geeft een brutoformule op. Je kan eigenlijk niet stellen dat een brutoformule een molecuul beschrijft omdat vaak meerdere moleculen dezelfde brutoformule hebben.

Als deze dampen in contact komen met zuurstof kunnen deze peroxidase vormen

Je bedoelt peroxide. Peroxidase is een enzyme.

De rest lijkt me te kloppen alleen je hebt weer geen bronnen vermeld !

Nice post ... en hier wel op zijn plaats

Mr 187

Bewuste gebruiker
5-HT zei:
Heb jezelf een lab? je beschrijft het namelijk zo mooi.Vooral dat knetterend geluid Confused bij de maak van crack....dat wist ik niet..

En juist daarom word het crack genoemd, omdat het knetterd :wink:

Knetter klinkt ook niet echt lekker he...

Eey ff wat knetter in me pijp ketsen....nee dat klinkt niet..

Maar ff by the way...crack is heel slecht voor je..

meth666

Belezen gebruiker
nexus zei:
Hey Meth,

Kga uw huiswerk nog eens verbeteren :wink:

meth666 zei:

Cocaine is de base die wordt verbonden met een zuur. Verbonden vind ik trouwens niet de meest ideale woordkeuze mja, kan ook niks beters verzinnen.

Officieel is cocaine C17H21NO4

Je geeft een brutoformule op. Je kan eigenlijk niet stellen dat een brutoformule een molecuul beschrijft omdat vaak meerdere moleculen dezelfde brutoformule hebben.

Als deze dampen in contact komen met zuurstof kunnen deze peroxidase vormen

Je bedoelt peroxide. Peroxidase is een enzyme.

De rest lijkt me te kloppen alleen je hebt weer geen bronnen vermeld !

Nice post ... en hier wel op zijn plaats

Je hebt volkomen gelijk nexus, bedankt voor het verbeteren van mijn fouten. Vooral de fout dat ik HCL een zout noemde was best wel stom.
Ik pak volgende keer wel eerst effe paar uurtjes slaap voor ik zoiets ga typen. De Peroxidase gebruik ik op school veel. Kleine fout.
De bronnen staan er wel bij, in het complete stuk. Dit staat in speed vs meth, maar ik had dit stuk alleen hier gezet omdat dit over coke ging.

(trouwens nog mijn excuus als ik misschien beetje te vel reageerde bij de discussie over meth. Ik skip de laatste tijd veel te veel nachten waardoor k soms behoorlijk opvliegend)

Mr 187

Bewuste gebruiker
Hee jongens kom op he zit net te snatsen,wil wel ff weten wat ik nu snats he,toch geen zout he..?raak helemaal van de wijs zo... :wave:

melissa

Wijs gebruiker
@ellesdee......heleeeeeeeeeeeeeemaal mee eens :wink:
al die vieze chemische troep waar die verdorven jeugd t hier over heeft........rampschandalig :wink:

Ellesdee

Badass junkie
hmhm... de jeugd van tegenwoordig... niet normaal meer melissa... :angry:
Vroeger, dan kon je jezelf nog vermaken met een glas ranja... maar hedendaags... pfff...

5-HT

Newbie
Haha, zonde van je geld die nep coke. Werkt een uurtje als je goede hebt, en daarna wil je net zolang doorgaan tot het op is. Voor dat geld ben ik 1 week wakker op de speed :wave:

Mr 187

Bewuste gebruiker
5-HT zei:
Haha, zonde van je geld die nep coke. Werkt een uurtje als je goede hebt, en daarna wil je net zolang doorgaan tot het op is. Voor dat geld ben ik 1 week wakker op de speed :wave:

Geld zat...Kwaliteit coke...
Het is maar wat je lekker vindt,speed is vieze troep,ik houd niet van dat gevoel en wil graag nog slapen.

En als mijn pakketje op is hoef ik niet meer,precies genoeg. :wave:
Niet iedereen is zoals jij natuurlijk...omdat ik ermee om kan gaan hoef ik mezelf niet te veroordelen tot cheape shit als speed igg.

5-HT

Newbie
Coke is net zo goed cheap shit, 5 euro voor een gram coke pasta in bolivia. Het zijn alleen de transport kosten die je betaald. Dus tja, ik vind het in iedergeval zonde van me geld. Maar als je erin zwemt en je vindt dat gevoel echt zo bijzonder waarom ook niet :) ieder zijn ding, ieder zijn eigen mening.

Mr 187

Bewuste gebruiker
Cheap ook in de zin van gevoel,...speed,je voelt er tering weinig van,alleen dat je hartslag ophoog gaat en niet kan pitten..ook alcohol voel je niet meer en je bent gewoon kraak helder...en als je genoeg op hebt en het zakt af ga je je zo ongelovelijk kut voelen,en de dagen erna krijg je een depressie....leuk spul...

Cocaine duurt wel kort,maar geeft je een high,samen met alcohol kom je in een soort roes en na een paar uurtjes kan je gewoon heerlijk pitten.
Volgende dag nergens last van...

Het enige nadeel is dat het voor sommige duur en verslavend is,en zoals jij al aangeeft als het op is moet ik meer effect....maar dat zullen sommige ook wel met speed hebben...Ik heb dat igg gelukkig niet.

zommes

Badass junkie
5-HT zei:
Coke is net zo goed cheap shit, 5 euro voor een gram coke pasta in bolivia. Het zijn alleen de transport kosten die je betaald. Dus tja, ik vind het in iedergeval zonde van me geld. Maar als je erin zwemt en je vindt dat gevoel echt zo bijzonder waarom ook niet :) ieder zijn ding, ieder zijn eigen mening.

Hoe weet je dat het daar 5 euro is voor een gram coke pasta?

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
het is wel degelijk ongeveer 5 euro :wink:

ken genoeg mensen die door zuid amerika zijn getrokken.

Coke zou eigenlijk minder moeten kosten als mdma voor een gram. Het is makkelijker te maken en de grondstoffen zijn massaal aanwezig.

De ENIGE reden waarom coke als "elite" wordt aanschouwd is de prijs.

Maar dan zeg ik coke gebruikers zijn domme gebruikers, prijs/kwaliteit heb je rommel. zelfs al betaal je 50 euro voor 90 procent coke dan ben je nog steeds heel fout bezig.
En de huidige situatie is 50 euro voor 30 procent.

Mr 187

Bewuste gebruiker
spliffsnatcher zei:

Coke zou eigenlijk minder moeten kosten als mdma voor een gram. Het is makkelijker te maken en de grondstoffen zijn massaal aanwezig.

Maar dan zeg ik coke gebruikers zijn domme gebruikers, prijs/kwaliteit heb je rommel. zelfs al betaal je 50 euro voor 90 procent coke dan ben je nog steeds heel fout bezig.

In zuid amerika betaal je al gauw 5 euro voor tandpasta...
Doordat dat daar ook niet gemaakt wordt,als je dan je tanden poetst ben je ook fout bezig..

Maar ff serieus wat je zegt zijn jouw gedachtespinsels natuurlijk,jij weet helemaal niet hoeveel % ik heb voor 50€.

En het wordt/werd beschouwd als elite drug,omdat de gewone snuifcoke door Elite wordt gebruikt en speed door randfiguren zoals Herman Brood of langharig motortuig. :mrgreen:

Als er namelijk een andere goedkopere drug zou zijn waar een directeur even op los kan gaan in het weekend zonder de volgende morgen een flater te slaan tijdens een presentatie,zou hij deze best wel gebruiken....alsof de prijs wat uitmaakt.... je houdt van een gevoel wat een soort drugs geeft of niet..zo simpel is het..:wave:

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
Ik wil maar zeggen, er zijn genoeg mensen die denken van jahaa ik betaal 50 euro voor men gram dus dit zal wel beter zijn als een pilletje.
Dit erwijl coke eigenlijk een best goedkope drug is net zoals speed of mdma.

Waar haal jij dat tandpasta in 5 euro kost ginder? Dat kost evenveel als hier.

Transport kost in deze tijden niets noppes, tenzij je hele containers foam verplaatsts is de meerkost misschien 0.001 procent op een hele batch.

Die 30 procent dat zeg ik omdat dat gewoon het gemiddelde is. Kan best zijn dat jij 70 hebt. dan heb je gewoon zeer goeie connecties.
ik heb van dichtbij een blok rechtstreeks uit zuid-amerika mogen zien en proeven. Dan besef je direkt dat je op straat nooit boven die 50 procent tegen komt. 1 lijn en je valt bijna achterover van de rush, ik dacht dat mijn bloedruk door het plafond ging.

melissa

Wijs gebruiker
ik heb op cura eens een hele boterhammezak vol sos gehad voor een prijs dat wil je niet weten(ik weet t zelf nmlk niet meer precies :P ) maar t was spotgoedkoop.....
en idd t is maar weinig voorgekomen dat mijn sos ooit weer zo goed is geweest......
dus ik ben benieuwd hoe de kwaliteit is als je verder de lijn opgaat en em in columbia probeerd :hearteyes: :hearteyes:
dat is toch iets wat ik ooit nog weleens wil proberen.......
ik ben t toch grotendeels met splif eens........
t heeft idd niks met kwaliteit te maken maar alles met transport,en risico factoren dat je de prijs betaald die je betaald.....
maar feit is wel dat coke nu eenmaal de naam heeft elite drugs.....
daarbij is t een harddrug met de minste katerverschijnselen(eigenlijk heb je die bij sos helemaal niet)......
dat is ook de reden dat ik niks anders gebruik,al zou ik graag eens een pilletje nemen......
maar ik weet gewoon dat ik dan brak ben after.....en met drie kids en mijn dagelijkse verplichtingen kan ik me dat gewoon niet permiteren......
helaas :( :(

zommes

Badass junkie
spliffsnatcher zei:

Cocaine-pasta (cocaine sulphate) is sowieso een goedkope versie en die willen we hier niet.

Coke gebruikers zijn niet per definitie dom omdat ze geen speed gebruiken, maar imo meer omdat ze zoveel geld uitgeven aan iets wat niet veel verruiming brengt.

Mr 187

Bewuste gebruiker
spliffsnatcher zei:
Ik wil maar zeggen, er zijn genoeg mensen die denken van jahaa ik betaal 50 euro voor men gram dus dit zal wel beter zijn als een pilletje.
Dit erwijl coke eigenlijk een best goedkope drug is net zoals speed of mdma.

Waar haal jij dat tandpasta in 5 euro kost ginder? Dat kost evenveel als hier.

Transport kost in deze tijden niets noppes, tenzij je hele containers foam verplaatsts is de meerkost misschien 0.001 procent op een hele batch.

Die 30 procent dat zeg ik omdat dat gewoon het gemiddelde is. Kan best zijn dat jij 70 hebt. dan heb je gewoon zeer goeie connecties.
ik heb van dichtbij een blok rechtstreeks uit zuid-amerika mogen zien en proeven. Dan besef je direkt dat je op straat nooit boven die 50 procent tegen komt. 1 lijn en je valt bijna achterover van de rush, ik dacht dat mijn bloedruk door het plafond ging.

1. Er zullen mischien inderdaad wel mensen zijn die zo dom denken...
2.

3.Dacht meer aan 80..

:mrgreen:

Kim

Wijs gebruiker
Ik zeg wel dat ik crack rook alleen dat doe ik niet ik rook Base

Ik zag net eens tuk op internet staan over crack en ik rook Coke door een Basepijp/hasjpijp. Crack rook je door een glazen pijp raar
ik heb dan wel eens crack gehad maar dat ging ook gewoon in e pijp alleen nu zie ik op internet dat crack eigenlijkv eel makkelijekr is om snel een fix tenemen. Aangezien het niet lang Raar dus dan zou ik ook die as niet nodig hebben meer enzo

Bovenaan