1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cokedip / Kater

Discussie in 'Cocaine' gestart door Sniffie, 2 dec 2006.

Changes GGS Verslavingszorg
  1. Sniffie

Sniffie Experimenterende gebruiker

Ondanks het feit dat ik m'n gebruik tegenwoordig erg goed in de hand heb, zit ik de dag(en) erna toch altijd met een verschrikkelijk gevoel. Meestal zelfs al op de avond zelf als ik naar het plafond lig te turen omdat ik niet kan slapen.

Om mij heen merk ik dat mensen daar veel minder of helemaal geen last van hebben.
    Nu las ik op een site het volgende:

Methaqualone

Methaqualone is een farmaceutisch slaapmiddel dat remmingen en schuldgevoelens vermindert. Dit kan ertoe leiden dat je je ook op seksueel vlak vrijer kunt laten gaan
    Methaqualone wordt, onder andere, op de markt gebracht als Qualude, Mandrax en Sopor. Als je er teveel van neemt val je als een blok in slaap, maar een kleinere hoeveelheid wekt zo veel seksuele energie op dat het slaapverwekkend effect erdoor wordt geneutraliseerd.

Heeft iemand enig idee of dit werkt wanneer je het na een avondje gebruiken zou nemen?
    Zijn er bepaalde extra risico's bij gecombineerd gebruik?

Andere mensen dezelfde ervaringen met slapeloosheid direct gevolgd door enorme gevoelens van schuld e.d. dat je hebt gebruikt?
    Ik kan het zelf eigenlijk niet begrijpen, want op het moment dat ik gebruik sta ik er volledig achter.

2. Deranged

Deranged Badass junkie

Ja dat is coke, ik zit ook altijd heel erg met de grote uitgave die ik heb gedaan terwijl ik er vrijwel niks voor terug heb gekregen. Vandaar ook dat ik het niet meer doe. :sunglasses:

3. SneeuwWitje

SneeuwWitje Wijs gebruiker

Ik had er alleen last van op diezelfde avond/nacht dat ik heb gebruikt dat ik niet kon slapen en later schuldgevoel krijg. Maar de dagen erna heb ik daar geen last van. Kon ik normaal slapen enzo.

4. Sniffie

Slapen idd alleen dag/avond van gebruik niet, maar dagen erna wel dat schuldgevoel.
    Op zich gebruik ik ook wel veel, als ik tegenwoordig gebruik.

Wellicht ligt daar het probleem in.
    Maatje van me rookt altijd jointje en slaapt dan als een babytje, maar ook dit werkt bij mij (helaas) niet.

5. Seneca

Seneca Experimenterende gebruiker

De coke-dip na een avondje flink poederen zal iedereen wel bekend zijn; allerlei nare dingen denken waarvan je weet dat je er normaal eigenlijk helemaal niet zo tegen aankijkt, schuldgevoel, low self-esteem, etc.

Allemaal volslagen normaal en het logische resultaat van een acuut dopamine-tekort gecombineerd met de wetenschap dat je er waarschijnlijk veel geld (voor klaarblijkelijk niets) doorheen hebt gejast, je iets illegaals danwel iets gevaarlijks hebt gedaan, enzovoorts.

Het enige wat je volgens mij kunt doen is gewoon zo snel mogelijk in slaap proberen te vallen en bij overal waar je aan denkt tegen jezelf zeggen "For fuck's sakes, think about it in the morning!". Met andere woorden, nu erover lopen dubben heeft geen zin, jezelf realiseren dat wat je nu denkt, eigenlijk geen waarheid is en dat je als het echt zo belangrijk is, er later op een helder moment maar over na moet denken.

De slechtere tip is zorgen dat je ook veel gezopen hebt, zodat als de coke uit begint te werken en je de alcohol gaat voelen, je snel in slaap valt.

The morning after heb ik overigens nergens meer last van kwa depressie(hooguit een katertje als ik teveel erbij gezopen heb).

6. melissa

melissa Wijs gebruiker

ik heb t idd ook,dat deprie gevoel een paar dagen erna....
    ook al beweerd de meerderheid dat dat niet aan de sos kan liggen weet ik wel beter.....
    ik voel me vaag,uitgeput,en schuldig.....
    t niet kunnen slapen heb ik ook,gek word ik dan van mezelf...
    en niks wat eventueel ook maar enigzins helpt(ja me totaal klem zuipen maar dan ben ik de hele week geheid naar de kloote dus daar trap ik niet meer in)....
    steeds meer kom ik op t punt dat ik geen zin meer heb om mijn week beroerd te beginnen,mijn zondag te verpesten,en nachtrust achterwege te laten......
    deze gedachte heeft me dit weekend behoed voor wederom een stomme fout....
    en t fris en fruitig opstaan naar een heerlijke nacht slapen op zaterdag en mijn normale dosis energie hebben(voor mijn kids)doordeweeks is me veel meer waard dan die flauwekul op zaterdagavond waarvan alleen de eerste 4 lijntjes nog leuk zijn.....
    ik zeg niet dat t niet verleidelijk blijft,maar t besef welke ellende je er de volgende week van hebt is voor mij nu weer ff genoeg om t te laten..
    ik vroeg me trouwens af hoeveel jij op een snuifavond nuttigt,en wat je leeftijd is en hoelang je al gebruikt?
    ik weet zeker dat dit ook factoren zijn die bijdragen aan je kater of t dayafter gevoel.....

7. Sniffie

Dat punt dat het het allemaal niet waard is, heeft me al doen beseffen flink te minderen.
    Ben overigens 25 jaar en zoals denk ik de meeste begonnen met experimenteren met wat jointjes, later wat xtc op party's en zo beetje alle drugs doorlopen. Tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar coke en dan eens in de paar maanden. Op zo'n avondje gaan er dan wel enkele grammetjes (ong 3) doorheen. Het zuipen erbij heb ik afgeleerd. Ik sliep dan idd als een roosje, maar was volgens mij totaal niet verantwoord in die mate en daarnaast hele week brak.

8. melissa

melissa Wijs gebruiker

vorigge week lag ik huilend op de bank na een uit de hand gelopen avond......
    2 uur smiddags laatste snuif,en een hele liter baco in mijn uppie...
    ik was wel pas om 11 uur daadwerkelijk begonnen die avond ervoor....
    ik heb als een spook rondgelopen die zondag,totaal naar de kloote....
    ik voelde me zo ontzettend smerig,junkie style.....
    en dan liegen tegen mijn mannetje over die laatste gram die verdwenen was(ja in mijn neus).....
    zo lelijk maar echt een eye opener....
    ik heb mezelf niet in de hand als ik begin.....alles moet op koste wat kost.....
    dat heeft me aan t denken gezet.....

9. Seneca

Seneca Experimenterende gebruiker

Ook een herkenbare eigenschap; doorgaan tot het bittere eind. Ookal weet je dat er niets leuks meer gaat gebeuren, je blijft stug doorgaan en doorgaan tot het op is (niet altijd, vaak wel). Hier is erg weinig aan te doen, aangezien een dopamineverslaving - wat een cokeverslaving eigenlijk is - volledig buiten je bewuste zelf om gaat.

Het dopaminesysteem en uberhaupt al die chemische systemen in je hersens zijn bedoeld om jou onderbewust te beinvloeden en te belonen zodat je dingen in je leven gedaan krijgt (werken, leren, schoonmaken, boodschappen doen, presteren in het algemeen).

Wat door cocainegebruik kan gebeuren is dat de hersens een brug slaan, een soort kortsluiting maken waarbij al die heerlijke dopamine niet meer onderbewust geassocieerd word met positieve acties verrichten die je leven op een bepaalde manier verbeteren, maar vooral met het snuiven van de coke. Je hersens zijn dus in de naieve veronderstelling dat cocaine goed voor je is en je leven beter zal maken. Dat is de reden waarom je door wilt blijven gaan, omdat je onderbewust oprecht denkt dat het iets goeds is, en daarom ben je bereid er heel ver (lees laag) voor te gaan.

Dit denk je echter volledig onderbewust; rationeel gezien weet je heel goed dat dat allemaal een leugen is, maar aan je onderbewuste 'zelf' voorbij gaan is geen makkelijke opgave en vereist een hoop rationele (bewuste) discipline.

10. SneeuwWitje

SneeuwWitje Wijs gebruiker

Inderdaad :openmouth:

11. shakes

shakes Belezen gebruiker

Zo heb ik er nooit over nagedacht, mooi uitgelegd!

12. geen idee of dat spul werkt, ik zelf heb nergens last van maar ik gebruik hooguit 2 x per week dan blijft het leuk, en niet teveel 2 lijntjes op een avond gewoon helemaal top.
    forever young :rolleyes:

13. melissa

melissa Wijs gebruiker

idd seneca,mooi uitgelegd

14. Djo

Djo Badass junkie

Ik heb van coke nooit enige vorm van nasleep.
    Het enigste kutmoment is, als het bijna op is en dat je dan je laatste lijntje gaat nemen, en dan krijg ik een rotgevoel.

Maar verder kan ik meestal goed slapen. Ik heb geen rotgevoel, de volgende dag. Nergens last van.

Seneca, wel een hele mooie uitleg/beschrijving.

15. El Retro

El Retro Wijs gebruiker

Super uitgelegd, elke letter herken ik bij mezelf. Elk weekend...

Laden...