1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Combinatie DMT + SSRI

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door Bee, 10 jun 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Bee

Bee Experimenterende gebruiker

Hallo allemaal,

Ik ben me momenteel aan het inlezen over DMT, waar me opvalt dat er een behoorlijke discrepantie is tussen de informatie die hierover beschikbaar is. Ik gebruik sinds enkele jaren een SSRI, en ben hierdoor erg voorzichtig met het wel of niet gebruiken van een voor mij nog onbekende drug.
    Ik lees enkele verhalen van mensen die het succesvol hebben kunnen combineren, met als notitie dat het effect wellicht wat minder is door de medicatie. Een beetje net als de verhalen over de combinatie van truffels en SSRI's.
    Zijn er hier mensen die bekend zijn met deze combinatie? De voornaamste reden dat ik het uit wil zoeken is omdat ik natuurlijk geen risico wil lopen op teveel serotonine met alle gevolgen van dien. Ik vermoed echter dat alle "Nee doe het niet"-verhalen komen door ayahuasca en niet puur DMT. Ayahuasca staat helaas ook nog op het lijstje "voor later".

Wat ik er overigens bij wil zeggen, ik begrijp dat het bij veel mensen riskant is psychedelische drugs te gebruiken tijdens het gebruik van een antidepressivum doordat je mentale toestand natuurlijk gigantisch veel invloed heeft op je trip. Ik ben er echter vrij zeker van dat ik een DMT-trip aan kan. Zelf heb ik al een hele slechte trip ervaren op 15g truffels (Hollandia), dus ik weet wat er kan gebeuren en dat het ook weer over gaat. Nu is dat natuurlijk niet de vergelijken met DMT, maar ik bedoel dat ik me al in tripland-light heb begeven (en ook het donkere deel ervan) :)

TL;DR: Heeft er iemand ervaring met het combineren van DMT met een SSRI?

Groetjes, Bee

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Ja de informatie die je er over leest op het internet is nogal gemixt. Lees wel vaak dat het minder effectief is, dus mogelijk heb je meer nodig. Zelf geen ervaring mee overigens, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Met pure DMT valt het gezondheidsrisico wel mee volgens mij, met Ayahuasca is het echt gevaarlijk dus daar zul je helaas mee moeten wachten ja.

Groetjes andere bee

3. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Inderdaad, van MAO-remmers moet je sowieso wegblijven als je een SSRI gebruikt. Geen ayahuasca en geen changa dus. Maar ik zie ook zo het probleem niet met pure DMT, zelf geen ervaring en momenteel ook geen tijd om er nu info over op te zoeken helaas (jammer want interessant), maar ik kan zo even geen reden bedenken waarom dat gevaarlijk zou zijn.

Een truffeltrip is wel niet echt vergelijkbaar met een DMT-ervaring kan ik alvast zeggen. :tongueout: Is gewoon totaal anders. Maar wel zodanig kort en intens dat ik denk dat persoonlijke issues een wat minder grote rol spelen dan bij langer werkende tripmiddelen en dat in die zin ‘slecht gaan’ op de klassieke manier minder snel zal gebeuren, maar daar durf ik geen harde uitspraken over te doen, ongetwijfeld kan een korte intense ervaring ook heel erg naar worden bij een onjuiste mindset.

4. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

Ik weet maar weinig over DMT, maar er zit volgens mij geen echte mao-remmer bij zoals met Ayahuasca dus wel het geval is. Die laatste vereist toch wel minstens 2 a 3 dagen van tevoren en 1 dag na de Aya een dieet en ook mogen bepaalde medicijnen dan niet worden gebruikt waaronder SSRI's, geadviseerd wordt om daar zelfs 2 weken voor de Aya mee te stoppen als ik me het goed herinner.
    De mao-remmer bij Aya is een omkeerbare, die zijn minder sterk en duren wat minder langer dan met onomkeerbare mao-remmers (bepaalde medicijnen) het geval is en die laatste zijn dus echt levensgevaarlijk als je die combineert met medicijnen zoals SSRI's.

5. Bee

Dat het wat minder sterk kan werken had ik inderdaad gelezen, mij gaat het er vooral om dat ik niet echt dood ga tijdens de trip :grin:
    Het is sowieso nog niet voor binnen een korte tijd, dus ik ga zoveel mogelijk informatie verzamelen. Ik ben me er overigens bewust van dat het een totaal andere ervaring zal zijn dan bijv. truffels, vandaar ook mijn nieuwsgierigheid. Ik denk dat een DMT trip me veel zou kunnen bieden qua persoonlijke groei.

6. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Denk dat truffels daar veel geschikter voor zijn. Als ik het zo hoor gaat DMT zo ver voorbij het persoonlijke en dat in zo'n korte tijd. Maar wie weet.

Onlangs ook weer truffels gedaan en het is me weer duidelijk geworden hoe compleet psilocybine is als tool voor persoonlijke groei. Eigenlijk het perfecte middel ervoor. Dat gezegd hebbende, ik heb geen ervaring met DMT/Ayahuasca. En het zal ook nog wel per persoon verschillen wat als de meest ideale tool daarvoor ervaren wordt.

7. Psychedelibee

Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken maar hierbij mijn bescheiden mening over voor welke doeleinden ik psilo, LSD, DMT en Aya het meest geschikt vind.

Psilo vind ik persoonlijk de beste tool voor wanneer je niet weet waar je mee zit of wanneer je jezelf continu voor de gek houdt in het dagelijks leven, het is zo confronterend dat het je dingen laat zien waarvan je niet wist of onder ogen durft te komen dat het een probleem in je dagelijks leven vormt. Alleen psilo is wel dusdanig streng hierin dat ik het niet altijd even constructief ervaar.

LSD is vind ik veruit de beste tool als je ergens mee vast zit of weet wat het probleem is en een ander perspectief nodig hebt. Je moet het dan wel bewust opzoeken, want LSD is zo euforisch en vriendelijk dat je ook snel de neiging kunt hebben op te gaan in dat lekkere gevoel.

DMT is te buitenaards en kort om echt met alledaagse en persoonlijke issues aan te pakken. Het is wel de tool die mij het meest nederig maakt en mij vol verwondering en dankbaarheid achter laat.

Aya vind ik persoonlijk de beste tool om inzichten ook te integreren of om ze direct in de trip op te lossen. Aya maakte iets in mij los waar ik al jaren moeite mee had om echt in mijn leven te integreren. Het gaf geen nieuwe inzichten in mijn geval, maar zorgde veruit voor het beste en snelste resultaat achteraf. Aya zorgde dat al mijn trips uit de afgelopen jaren samen kwamen en maakte het cirkeltje rond.

Mindless vindt dit leuk.
  8. Bee

Ik begreep dat DMT heel erg "lifting the veil" is, dat klopt wel aardig toch? Ik ben de laatste tijd heel erg veel bezig met spiritualiteit en daarom mijn idee dat een DMT-trip wat bij kan dragen. Mijn interesse is vooral gewekt door de documentaire DMT: the Spirit Molecule.
    Psilo vind ik inderdaad fantastisch, je krijgt altijd precies wat nodig is (en inderdaad is dat soms wat lastig).

9. Psychedelibee

DMT is zonder meer een zeer interessant goedje hoor, maar gewoon wat minder geschikt om aan persoonlijke en aardse zaken te werken. Zoals ik hierboven al uitlegde hebben ze allemaal zo hun eigen kwaliteiten en het is maar net wat je zoekt. Voor mij zijn ze allemaal even spiritueel eigenlijk, dus in dat opzicht maakt het wat minder uit welk middel je neemt. DMT is wel meteen zo heftig dat het je wereldbeeld direct op ze kop zet, hoe de ervaring te interpreteren is dan weer een ander ding.

Laden...