combineren benzo's

Gaat even niet lekker. Aan nieuwe huisarts heb ik niks (ben al andere aan het zoeken, maar ja net verhuisd dus niet makkelijk) Heb "toevallig" in het buitenland wat valium gekocht, lorazepam en xanax. Zijn deze te combineren. om even een paar dagen rustig te worden en goed te slapen?? Individueel doet het me nl. niks. Of is het erg gevaarlijk en zo ja in welke hoeveelheden

Flameon

Badass junkie
Hoi,

Eerst even wat recht breien. Je zegt dat je in het buitenland wat valiums hebt gekocht, namelijk lorazepam (temesta) en xanax (alprazolam). Beide medicatie vallen onder de benzo's. En lorazepam / xanax noemt men geen valiums. Valium is kort door de bocht gezegd de andere naam voor diazepam.

Verder raad ik je aan om bij psychische problemen toch altijd de huisarts te waarschuwen, en niet zomaar te gaan experimenteren met medicatie. Verder is het belangrijk om je goed in te lezen over de medicatie die je neemt, zie google en dan een van de eerste items.

Terug naar je vraag. Zowel Xanax als Lorazepam kunnen gebruikt worden bij bijvoorbeeld angsten / onrustigheid. Je zegt dat het je individueel niks doet .... hoeveel mg heb je genomen?

jasper

Wijs gebruiker
xanax en lorazepam zijn te combineren, hoewel ik liever bij 1 benzosoort per dag blijft.
combinaties die ik heb gedaan (en waarvan ik niet gestorven ben :openmouth:)
rivotril - xanax
lormetazepam - xanax
lorazepam - rivotril
lorazepam - xanax
librium - xanax
librium - rivotril
seresta - xanax
seresta - lorazepam

nu raad ik combineren zeker neit aan en beter raadpleeg jeje dokter als je combineert. maar een mens kan niet altijd voorzichtig blijven

zazzoo

Bewuste gebruiker
Kan echt geen kwaad, echter wel niet combineren met alcohol, een paar biertjes kan nog wel, maa je raakt snel out met deze combinatie, let ook goed op de verhoudingen, 10mg valium is niet gelijk aan 10mg xanax!!! heb even de vergelijking opgezocht

diazepam=valium 10 mg
alprazolam=xanax 0,5 - 1 mg
lorazepam 5 - 8 mg

Spor

Wijs gebruiker
zazzoo zei:
Kan echt geen kwaad, echter wel niet combineren met alcohol, een paar biertjes kan nog wel, maa je raakt snel out met deze combinatie, let ook goed op de verhoudingen, 10mg valium is niet gelijk aan 10mg xanax!!! heb even de vergelijking opgezocht

diazepam=valium 10 mg
alprazolam=xanax 0,5 - 1 mg
lorazepam 5 - 8 mg

Ik weet niet wat jou bron is.. ? maar voor mij ziet het er niet erg kloppend uit, in MIJN ERVARING, dus ik heb er geen concrete bron voor zou het zo zijn:

diazepam 10 mg
alprazolam 2 mg
lorazepam 1mg

voor enigsinds vergelijkbaar effect. Vind ze niet écht met elkaar te vergelijken, want diazepam werkt veeeeel langer, alprazolam is heel passief, en lorazepam heel actief... Maar stel, dan zou ik dat ^ aanhouden.

zazzoo

Bewuste gebruiker
zou best wel kunnen hoor, mijn vergelijking kwam uit het boekje :) Ik heb 3 jaar veel benzo's gebruikt, maar voelde nauwelijks verschil tussen de verschillende soorten enkel dat alprazolam matig was, lormetazepam en tranxéne euforisch

speeseend

Wijs gebruiker
@ sterreluna

Ik denk dat Diazepam een goed middel is om je tolerantie wat te dimmen :wink: Dit is namelijk de ellende wat in je vraag doorklinkt, denk ik!

Verhouding van Oxazepam met Diazepam is 10 mg. op drie mg. Dit is door mijn doktoren verteld. En ik voel me er top bij.

Middel-lang en kortwerkende Benzo's zijn klote wanneer je ze een paar dagen achter elkaar gebruikt. Mijn advies zal dan ook zijn:"probeer niet teveel door elkaar te gebruiken". Het kan niet direct veel kwaad - bij verantwoord gebruik- maar je merkt de (bij)werking mijns inziens al heel gauw niet meer.

Good luck met je wat mindere periode en hopelijk vindt je gauw een geschikte arts.

Greetings,

seend

zazzoo

Bewuste gebruiker
idd bij mij was 3 maanden rehab nodig om van dat spul af te raken :rolleyes:
Buiten een epilepsie aanval en wat grieperig gevoel ben ik er nog goed vanaf gekomen, ik heb er mensen van zien afkicken die geen 5 meter per uur meer liepen als je begrijpt wat ik bedoel. :kots:

rich28

Experimenterende gebruiker
kan weinig kwaad ze te combineren, alleen diazepam werkt veel l;anger dan xanax.Om te slapen heb je min wel 30mg valium nodig,maar het is ook niet echt bedoeld als slaappil. xanax schrijuven ze in nederland standaard tot 1.5mg/dag , halfwaarde tijde van een uurtje of zes.
Met al die benzo's is het zo dat het in je brein hetzelfde doet, alleen de een werkt langer dan de ander. Maar onderschat de verslaving niet... Ik ben er lichamelijk verslaafd aan....das echt een kuthel om dan te minderen kan ik je zeggen. En dat is gewoon allemaal via de psych verkregen.
Een weekje chillen op benzo's kan weinig kwaad,maar laat het daarbij,niet langer.

speeseend

Wijs gebruiker
rich28 zei:
...Om te slapen heb je min wel 30mg valium nodig,maar het is ook niet echt bedoeld als slaappil. ....

Damn, ben ik even blij dat mijn tolerantie-niveau tot en met tien mg. gezakt is :) Als ik nou ineens twintig, laat staan dertig mg. Diazepam klets... Dan word ik de komende twaalf tot zestien uur niet meer wakker.

Dat ik ik zelfs al wanneer ik in het weekend naast die vijf - tien mg. Diazepam, een extra'tje van ongeveer dertig mg. Oxazepam neem. Ik kan dan geestelijk én lichamelijk niet uit bed komen.

Wat mij betreft werkt Diazepam als Oxazepam prima, juist door een niet al te hoge dosis voor een periode langer dan één week tre nuttigen. Maar ja, tis persoonlijk hé, iedereen is anders.

Gr.,

s-eend

Bovenaan