Combineren van Benzodiazepines en XTC

Stratora

Bewuste gebruiker
Voor zover ik weet is de combi Benzodiazepines en mdma nu niet bepaald een goede en ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn.
Ik zoek dit uit voor een goede vriend , ja echt, die al vrij lang deze Benzodiazepines op doktersrecept gebruikt.
Vriend heeft naam van medicijn verteld maar ik vergeet dat telkens maar het eindigt op pam…metalazo of zoiets.
Nu gebruikt hij er soms ook xtc bij, heel braaf volgens de doserings regels, maar geeft aan weinig te merken terwijl hij ook eens lekker uit de plaat wil gaan. Ik heb al aangegeven dat de pam de werking van xtc eigenlijk te niet doet dus dat het geen zin heeft en ook geen goede combi Is.
Hij heeft het met huisarts besproken en deze zei dat het geen probleem was en dat verbaasd mij een beetje.(veel).
Advies van mijn kant: geen mdma meer doen…

Neo-Shulginist

Badass junkie
Benzo's zijn lichamelijk niet zo gevaarlijk (behalve als je eraan gewend bent en plotseling stopt). En benzo's hebben ook niet echt een gevaarlijke interactie met MDMA. Wel kunnen benzo's de effecten van MDMA deels dempen. Benzo's veroorzaken ook geheugenverlies, waardoor nieuwe inzichten die zijn opgeborreld wat lastiger te integreren worden.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Eventueel kun je hier namen van benzo's terugzoeken.

Veelgebruikte benzo's voor bij problemen met inslapen zijn temazepam en lormetazepam.
Metizolam bestaat ook, maar dat is een rc dus die krijgt je vriend niet voorgeschreven.

Het maakt vooral uit of je vriend een anxiolytische, of een hypnotische benzo krijgt voorgeschreven. Als je dagelijks een hypnotische benzo neemt om te slapen dan zal het niet zoveel impact hebben op je mdma-ervaring. Als je af en toe een anxiolytische benzo slikt dan kan mdma paniekaanvallen verergeren. Waarschijnlijk is het dan een beter plan om de mdma even links te laten liggen om mentale redenen.

Bovenaan