1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Concerta 54 mg geen AD(H)D

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Jasper0174, 10 mei 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Jasper0174

Jasper0174 Newbie

Hai,

Ik zit nu in mijn examenperiode en gebruik al een weekje ritalin (10mg) elke dag 1 a 2 pilletjes. Ik heb geen ADD OF ADHD(denk ik, soms wel lichte twijfels). Nu krijg ik van een vriend 3 gratis concerta pillen 54 mg dus vertraagde afgifte.

Hij zegt dat dit beter en langer werkt, ik wil alleen niet mega strak zitten zoals aan de speed. Iemand hier ervaring mee? En zou ik anders de pil doormidden doen en bijvoorbeeld de helft nemen en misschien later de andere helft, want 54mg is een hoge dosis natuurlijk. Iemand die weet of dit goed werkt voor studeren en of als ik dit in de ochtend neem ( rond half 10) ik in de avond ( rond 11 a 12) nog wel kan slapen.

Alvast Bedankt!!!!

2. Mr. Brosnan

Mr. Brosnan Belezen gebruiker

Hoi Jasper, zelf heb ik 4 jaar gebruik gemaakt van Ritalin & concerta vanwege mijn ADHD. Ik ben hierna aantoonbaar ‘eroverheen gegroeid’ en gebruikte het dus ook niet meer.

Concerta heeft een gereguleerde afgifte van gemiddeld 12 uur. Doordat het een trage afgifte heeft duurt het lang (pakweg 2 uur) voor het echt opkomt. Het wordt daarom ook vaak gebruikt samen met ritalin. Als je s’ochends de concerta neemt moet je in de avond wel kunnen slapen.

Sowieso raad ik wel aan om eerst een kleinere dosis te proberen als je het niet gewent bent, anders zit je er straks als een soort zombie bij.

Je gaat er niet “strak” van staan. Speed is een drug met verbintenissen uit de amfetamine groep, dit zorgt onder andere voor een grotere afgifte van dopamine en serotonine. Dit is wat anders dan Ritalin of Concerta, dit zijn wekamines die geven in zeer mindere mate dopamine en noradrenaline vrij. Hier ga je niet zomaar strak van staan, of je moet een complete strip naar binnen schuiven wat sowieso niet aan te raden is:wink:

Laatst bewerkt: 10 mei 2019
  3. Jasper0174

Jasper0174 Newbie

Bedankt! Ik zal het pilletje door midden doen en kijken hoe het aan voelt. Ik hoop dat het goed werkt

4. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Lol snij hem niet doormiden als je niet dtrak wil staan.

1 door gesnede pill dket dat meestal wel ime.

5. Jasper0174

Jasper0174 Newbie

Oh dan stopt de vertraagde afgifte ofzo? Naja ik ga het morgen proberen 54mg hopen dan het een beetje goed werkt

6. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

En?

7. Woezoe

Woezoe Belezen gebruiker

10 mg Ritalin dagelijks is wel goed, maar na een weekje al 54mg Concerta? Ik hoop dat je examen goed is verlopen...

8. Elpatron40k

Elpatron40k Newbie

Haha

9. Twirley Bird

Twirley Bird Bewuste gebruiker

1p-lsd 100mcg blotter ben benieuwd half uur gelden ingenomen en voel al een bodyload met lichte visuals

10. Jasper0174

Jasper0174 Newbie

Heb die hele pil genomen, beetje ritalin gevoel, kon me alleen niet beter concentreren ofzo. Niets bijzonders

Azarius vaporizers and accessories
Laden...