Dagelijks Ghb gebruik, tot nu toe geen afkick..

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Ik gebruik al zeker meer dan 2 jaar dagelijks Ghb (nooit meer dan 6a7 ml per dag). Dit is toen begonnen toen ik dexamfetamine gebruikte voor mijn ADHD en dagelijks blowde, hier had ik namelijk bijwerkingen van waardoor ik opgejaagd werd en hartkloppingen kreeg. De Ghb hielp hier goed tegen. Met de dexamfetamine en blowen ben ik al een poosje gestopt maar de Ghb gebruik ik nog steeds. Heb na 2 buisjes op een dag ook niet meer de behoefte om extra te nemen. De dosis ben ik tevreden over en geeft me verder nul ontwenningsverschijnselen, slaapproblemen of andere bijwerkingen. Zolang ik op deze dosis blijf, zullen deze bijwerkingen dan uitblijven?? Of zal dit op den duur zeker gebeuren? Ik heb afgelopen weekend 2 dagen lang niks gebruikt om te testen of ik ergens last van kreeg maar niks aan het handje. Zijn er meer mensen die op deze manier zonder risico’s Ghb gebruiken ? Wat zijn een beetje de eerste klachten en ontwenningsverschijnselen die ik zou moeten merken/voelen?

Spyro

Badass junkie
Om de hoeveel uur neem je? Want zo lang er geen vaste gebruik cyclus is, dus bijvoorbeeld iedere 3 uur dan zal er niet snel wat gebeuren. Zeker niet als je langere tussen poses kwa tijd er tussen doet. 12 uren bijvoorbeeld. (Tenzij je eerder verslaafd eraan bent geweest.)

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Om de hoeveel uur neem je? Want zo lang er geen vaste gebruik cyclus is, dus bijvoorbeeld iedere 3 uur dan zal er niet snel wat gebeuren. Zeker niet als je langere tussen poses kwa tijd er tussen doet. 12 uren bijvoorbeeld. (Tenzij je eerder verslaafd eraan bent geweest.)

Er zit niet echt een cyclus in, soms zit er 24 uur tussen. Soms 8 uurtjes en soms maar 4 uurtjes. Vaak eentje in de middag ergens en soms nog een 2e buisje in de avond maar niet altijd.

Spyro

Badass junkie
Er zit niet echt een cyclus in, soms zit er 24 uur tussen. Soms 8 uurtjes en soms maar 4 uurtjes. Vaak eentje in de middag ergens en soms nog een 2e buisje in de avond maar niet altijd.
Dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Knap dat je het op deze manier kan!

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Knap dat je het op deze manier kan!

Denk dat het te maken heeft met het feit dat ik het functioneel gebruikte en dat het nu een beetje een gewoonte is geworden. Denk dat als je het recreatief dagelijks gebruikt of om je problemen weg te drukken dat je al gauw geestelijk erg verslaafd raakt omdat je het nodig hebt om normaal te functioneren.

Blyatman

Badass junkie
Denk dat het te maken heeft met het feit dat ik het functioneel gebruikte en dat het nu een beetje een gewoonte is geworden. Denk dat als je het recreatief dagelijks gebruikt of om je problemen weg te drukken dat je al gauw geestelijk erg verslaafd raakt omdat je het nodig hebt om normaal te functioneren.

Recreatief of Functioneel, teveel is teveel.
op beide vormen kan je de verslaving triggeren. Zeker als het een gewoonte wordt, dan trigger je het meer. Overal waar te voor staat is gewoon een risico.
de een gebruikt teveel om te functioneren de ander te veel om recreatief te gebruiken.
de verslaving kiest zijn weg, ook op momenten wanneer je het niet verwacht of ziet aankomen.
Ik heb G wel eens flink gebruikt, en tot nu nergens last van. Maar elk G’tje wat ik neem kan zeker iets losmaken. Ook al zou het die éne keer recreatief zijn. Dus ben het met deze stelling niet helemaal eens. Als er zeker geen standaard patroon in zit vermijd je het risico iets, maar heeft geen vrijbrief om verslavingsproblemen vrij te blijven van de substantie. Verslaving ligt altijd op de loer helaas. Bij de een sneller dan de ander.

k030

Newbie
Bij mij duurde het voordat ik lichamelijke afkick kreeg de eerste keer ook redelijk lang. Geen 2 jaar, maar eerder 3 weken. Wat mij heel erg opviel is als je eenmaal deze afkick hebt gekregen hoef je maar een dag of 3 er weer aan te zitten en de afkick is volledig terug en hoe langer je het gebruikt hoe erger het word. Ik zou zeggen zorg dat je de afkick niet krijgt & gebruik ghb met je verstand, wat ik niet heb gedaan.

Danny0531

Belezen gebruiker
De allereerste keer dat ik stopte met ghb had ik 2 jaar lang elke dag gebruikt behalve in de uren dat ik sliep niet en als ik aan het werk was niet. Kon toen ook zo stoppen geen ontwenning maar zosnel je ghb voor het slapen gaat gebruiken is het einde zoek.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
De allereerste keer dat ik stopte met ghb had ik 2 jaar lang elke dag gebruikt behalve in de uren dat ik sliep niet en als ik aan het werk was niet. Kon toen ook zo stoppen geen ontwenning maar zosnel je ghb voor het slapen gaat gebruiken is het einde zoek.

gebruiken om te slapen doe ik alleen als ik diezelfde avond/dag een feestje heb gehad waarbij ik pep en of xtc heb gebruikt. Dit is overigens hooguit 6x per jaar. Rest van het jaar gebruik ik nooit voor het slapen.

Danny0531

Belezen gebruiker
gebruiken om te slapen doe ik alleen als ik diezelfde avond/dag een feestje heb gehad waarbij ik pep en of xtc heb gebruikt. Dit is overigens hooguit 6x per jaar. Rest van het jaar gebruik ik nooit voor het slapen.
Houden zo maar dat betekend niet dat je de volgende keer na lange periode gebruik geen lichamelijke klachten kan krijgen dit spul is raar ik raak t iig nooit meer aan heb me lesje wel geleerd

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Houden zo maar dat betekend niet dat je de volgende keer na lange periode gebruik geen lichamelijke klachten kan krijgen dit spul is raar ik raak t iig nooit meer aan heb me lesje wel geleerd
Wat waren deze lichamelijke klachten dan? En hoevaak en hoeveel gebruikte je toen?

Zolang er geen frequentie zit in gebruik, zolang je minimaal 4uur voor je gaat slapen niks meer neemt en je genoeg dagen in de week hebt zonder G zullen er zeker en vast geen problemen komen. Zelf 4x afgekickt en telkens cold turkey, ondertussen weet ik er wel goed mee om te gaan en voel ik mij beter en sterker dan ooit. Ik neem nu ook nog G, maar op een heel andere manier als vroeger! Ik heb nu de controle en niet andersom, denk dat dit de leidraad is in verstandig gebruik en als je dit zo kan volhouden kom je niet in die neerwaartse spiraal en lichamelijke verslaving (ook al ben je eerder verslaafd geweest)

Ganjasmoker1993

Experimenterende gebruiker
Knap van je dat je het op die dosis kan houden na 2 jaar dagelijks ghb gebruik!

6a7ml per dag gaat je geen afkickverschijnselen geven, zelfs bij 30ml per dag niet denk ik. Zo lang er maar lange tussenpauzes gehouden worden en je het niet gebruikt om te slapen zit je wel goed.

Tolerantie kan op lang termijn wel een probleem worden, in jouw geval zal het wel meevallen aangezien je al 2 jaar lang de dosis op maar 6a7ml kan houden. Maar pas op dat op lang termijn er tolerantie gaat komen.

Ik denk dat de afkickverschijnselen pas komen na 30ml of meer per dag (er van uitgaande dat je (lange) tussenpauzes houdt, en het niet gebruikt voor het slapen)

Ik
Knap van je dat je het op die dosis kan houden na 2 jaar dagelijks ghb gebruik!

6a7ml per dag gaat je geen afkickverschijnselen geven, zelfs bij 30ml per dag niet denk ik. Zo lang er maar lange tussenpauzes gehouden worden en je het niet gebruikt om te slapen zit je wel goed.

Tolerantie kan op lang termijn wel een probleem worden, in jouw geval zal het wel meevallen aangezien je al 2 jaar lang de dosis op maar 6a7ml kan houden. Maar pas op dat op lang termijn er tolerantie gaat komen.

Ik denk dat de afkickverschijnselen pas komen na 30ml of meer per dag (er van uitgaande dat je (lange) tussenpauzes houdt, en het niet gebruikt voor het slapen)
Lichamelijke verschijnselen kwamen bij mij ook na 15ML/ dag , gebruikte toen wel om te slapen.. de grootste fout die je kan maken!
Ik had een periode daarna opnieuw een lichamelijke afkick, ook toen ik het niet om te slapen gebruikte, maar wel een exacte frequentie had doorheen de dag.

Op dit moment gebruik ikzelf nog vaak G maar ik heb nu wel minstens 3 dagen per week dat ik totaal niets doe. Soms langer. Dit is ZEER BELANGRIJK om enige gewenning te voorkomen!

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Ik heb sinds kort phenibut in me collectie... Hier neem ik 2x per week 2,5g van in de ochtend vroeg. Het effect is erg subtiel en best relaxed maar niet heel erg op de voorgrond/aanwezig. Prima te gebruiken dus als nootropic tijdens me werk voor die extra moodlift. Het werkt de hele dag door tot in de avond laat soms nog zelfs. Op deze dagen en dag erna is de behoefte aan GHB compleet verdwenen weg... gebruik dus nu 2x per week Phenibut en daarnaast is mijn GHB met zeker 80% verminderd!

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Ja en de afkick krijg je sneller en heviger.
De verslaving en afkick is inderdaad heftiger volgens bronnen.. al moet ik wel zeggen dat in al die bronnen de verslaafden een erg lange periode dagelijks 3 tot 5g consumeerden... Denk (hoop) dat dit wel zal meevallen bij 2x in de week gebruik.

Spyro

Badass junkie
De verslaving en afkick is inderdaad heftiger volgens bronnen.. al moet ik wel zeggen dat in al die bronnen de verslaafden een erg lange periode dagelijks 3 tot 5g consumeerden... Denk (hoop) dat dit wel zal meevallen bij 2x in de week gebruik.
Heb soms ook weleens 3 keer per week gebruikt zonder nadelen ervan. Al zou ik nooit meer dan dat doen, liefst gewoon bij maximaal 2 keer houden. En ik ga sowieso niet meer boven de 2 gram... Als je dat wel doet zit je inderdaad sneller met verschijnselen. Toen ik nog GHB deed ging dat nog wel, nu krijg ik toch sneller de negatieve effecten.

3-5 gram is niet leuk meer, imo...

Pluto41

Newbie
Ik heb phenibut een klein jaartje gebruikt. Theelepeltje per keer. Maar het werd al snel een regelmaat om het vaak te doen per dag. Soms voelde ik mij ook niet helemaal lekker als het begon uit te werken. Toen ben ik er maar mee gestopt. Ik wil eigenlijk best weer eens proberen. Maar ik ken mezelf inmiddels. Ik kan geen maat houden. Dus ik laat het maar even zo. Wel lekker spul verder. Heerlijk ontspannend bij goed gebruik.

Kevin10698

Newbie
Ja en de afkick krijg je sneller en heviger.
Heftiger als ghb ja? Ik heb ook wel eens phenibut gebruikt en heb lange tijd baclofen gehad wat op het zelfde neer komt, de afkick is zeker niet prettiger en ik had er langere tijd last van, maar ghb is toch wel een tikkeltje erger in mijn beleving geweest in iedergeval. Ik gebruikte dan wel erg veel (mijn ergste periodes voor de opname een halve liter in 2 dagen zonder er nok van te gaan dus echt nodig). Gbl was nog een tikkeltje erger dan ghb daardoor had ik ook zoveel ghb nodig. Als het ik nu zelfs een dagje alleen al pak (ik haalde 125 ml voor een paar dagen) na maanden geen ghb gedaan te hebben was mijn tolerantie nogsteeds hoger dan wanneer ik nog niet afhankelijk geweest ben, en ik werd zelfs de eerste nacht al gelijk weer om de paar uur wakker maar heb niet bij gepakt omdat ik wist dat ik dan echte afkick zou krijgen. Ik geloof het wanneer je zegt dat als iemand in de zelfde mate phenibut zou pakken als ghb dat de ontwenning erger zou kunnen zijn, alleen mij lijkt dit wel apart omdat phenibut niet op al de receptoren werkt waarbij ghb op dezelfde receptoren werkt en daarbij ook nog eens op receptoren waar phenibut niet op werkt. Ghb is niet eens een drug, het is nog erger het is een essentieel stofje in je lichaam, doordat ik die balans bij mij zo in de war heb gegooid heb ik nu dagelijks baclofen nodig om mezelf weer te voelen zoals ik voor mijn ghb gebruik voelde, zelfs na 8 maanden geen druppel ghb gebruikt te hebben miste ik iets en dat werd niet meer beter. Mijn afkick van ghb begon al na 1 uur niks te pakken en na 2 uur begon ik te trillen, na 3 uur begon ik echt zwaar te shaken en was ik helemaal door de war ik hoorde mijn vader op de gang die er niet was en na 4 uur begon ik echt richting een delirium te gaan. Ik weet dat als ik 5 uur niks gepakt zou hebben dat ik daarin terecht was gekomen en dat ik afhankelijk zou zijn geweest van anderen die mij dan naar een ziekenhuis of dergelijke zouden moeten hebben gebracht omdat ik zelf dan in een andere wereld terecht zou gekomen zijn. Is dit ook zo bij phenibut gebruikers of niet? Groetjes

Pluto41

Newbie
@Kevin ik gebruikte ook eigenlijk alleen GBL. Pas de laatste paar jaar ging ik GHB maken. GBL is eigenlijk veel heftiger dan GHB IMO. Ik vond GHB veel relaxter en ik zat al diep in de problemen tegen die tijd. Delirium's heb ik ook gehad. Ook praten tegen mensen die er niet waren. De ergste dag was denk ik 3 x in twee ziekenhuizen op 1 dag nog afgezien van mijn enkel die ik heb verbrijzeld toen ik zwaar onder invloed in een kuil ben gestapt en alles knapte en de ambulance me op moest komen halen. GHB / GBL is geen lolletje. Tenminste niet na jarenlang verslaving. Phenibut daar gaat het eigenlijk over.. Ik heb dat een tijdje gebruikt. Ik vond het wel relaxed eigenlijk. Ik zag er ook weinig kwaad in. Maar al heel snel werd ik er niet goed van. Als het uitgewerkt was kreeg ik erg snel hartkloppingen en dan maar weer snel wat nemen zodat het over zou gaan. Ik heb het niet lang gebruikt zoals anderen misschien wel, maar ik onderschat Phenibut niet. Net als GHB zou ik het zeker niet aanraden. Wel als je maat kunt houden. Met mate is alles wel goed misschien.

Laatst bewerkt:

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Het probleem bij phenibut is dat het zo onschuldig kan lijken.
Beter 1 keer poedertje in de ochtend dan elke 2 uur ghb toch?
Maar de tolerantie bouwt zich sneller op dan bij ghb, en de afkick is minstens zo erg, soms nog veel heftiger.

Alles met mate..phenibut max 2 x per week. Liefst minder. Maar als je blijft verlangen naar dat ghbgevoel, is phenibut the next recipe for disaster.

Je kan je ghb afkick wel opvangen door over te stappen(super tijdelijk!) Op phenibut.

Volgens mij heb ik het al gepost. Op het topic ghb afkick-de meest humane manier staat heel veel over hoe je zelf kan afkicken.

GHBismijnietdebaas

Belezen gebruiker
Ik gebruik al zeker meer dan 2 jaar dagelijks Ghb (nooit meer dan 6a7 ml per dag). Dit is toen begonnen toen ik dexamfetamine gebruikte voor mijn ADHD en dagelijks blowde, hier had ik namelijk bijwerkingen van waardoor ik opgejaagd werd en hartkloppingen kreeg. De Ghb hielp hier goed tegen. Met de dexamfetamine en blowen ben ik al een poosje gestopt maar de Ghb gebruik ik nog steeds. Heb na 2 buisjes op een dag ook niet meer de behoefte om extra te nemen. De dosis ben ik tevreden over en geeft me verder nul ontwenningsverschijnselen, slaapproblemen of andere bijwerkingen. Zolang ik op deze dosis blijf, zullen deze bijwerkingen dan uitblijven?? Of zal dit op den duur zeker gebeuren? Ik heb afgelopen weekend 2 dagen lang niks gebruikt om te testen of ik ergens last van kreeg maar niks aan het handje. Zijn er meer mensen die op deze manier zonder risico’s Ghb gebruiken ? Wat zijn een beetje de eerste klachten en ontwenningsverschijnselen die ik zou moeten merken/voelen?
Neem maar langer dan krijf je wel psychoses enz en na dat komen de seizures en gaan je organen uitvallen

pietpaal

Newbie
Ik gebruik het nu meer dan 20 jaar, wel maar 1 a 2 buisjes per week en bevalt me nog steeds prima. Geen last van gewenning, geen afkick, alleen maar optimaal effect hahah

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ik gebruik het nu meer dan 20 jaar, wel maar 1 a 2 buisjes per week en bevalt me nog steeds prima. Geen last van gewenning, geen afkick, alleen maar optimaal effect hahah
Top dat je het onder controle hebt!
Ik vind jouw situatie ook net zo risicovol als 1 a 2 glazen wijn per week.
Allebei drugs
In Drugs zelf zit het gevaar niet. In gebruiker en gebruik wel.

Waarom ben je eraan begonnen en doe je t nu?

N1987

Newbie
Ik heb sinds kort phenibut in me collectie... Hier neem ik 2x per week 2,5g van in de ochtend vroeg. Het effect is erg subtiel en best relaxed maar niet heel erg op de voorgrond/aanwezig. Prima te gebruiken dus als nootropic tijdens me werk voor die extra moodlift. Het werkt de hele dag door tot in de avond laat soms nog zelfs. Op deze dagen en dag erna is de behoefte aan GHB compleet verdwenen weg... gebruik dus nu 2x per week Phenibut en daarnaast is mijn GHB met zeker 80% verminderd!
Gebruik je weleens g en phenibut samen?

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Gebruik je weleens g en phenibut samen?
Die 2,5g phenibut van hierboven is overigens veeelste veel tegenwoordig! Heb aan 1 capsule van 500mg al meer dan voldoende. Reverse tolerance ofso. En ja heb ze wel eens tegelijk gebruikt maar dat raad ik je af.. ik ben 2 uur lang extreem misselijk en duizelig geweest.

N1987

Newbie
Bij mij ging het dus goed gelukkig
Pakte om de 1,5 uur a 2uur en dan 0,5 minder g als mn normale dosis en het ging goed gelukkig

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Stel ik doe 1x in de week 2gr zal ik dan ook gewenning en afkick van phenibut krijgen?
Nee. Het ligt er wel aan of je nog wat anders gebruikt wat je gaba b receptoren belast.
2 gram is niet het meest ideaal. Eens in de 2 weken schijnt het beste effect te hebben. Dat wil niet zeggen dat je van eenmaal per week te weinig effect hebt.

Maar met die doseringen beslist niet vaker dan eenmaal per week.

Mensen die ooit verslaafd zijn geweest aan phenibut of ghb schijnen jarenlang een bepaalde gewenning te ervaren. Die bereiken niet of niet snel meer die magische euforische piek.

Dat is ook logisch, want een verslaving brengt schade aan in dat gebied.

N1987

Newbie
De afkick van ghb tegen te gaan.
Mn laatste g was vanmiddag 15:00
Morgen ochtend komt mn pheni binnen met de post. Ik kijk het even aan en als ik me erg depri voel neem ik di op woensdag nacht 2gr zodat ik woensdag overdag nog een beetje helder ben op school

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Hebben benzo's (gaba-a) en GHB/Phenibut (gaba-b) eigenlijk cross tollerance? Doen benzo's uberhaupt iets met de Gaba-b receptoren?
Heb trouwens ook meerdere stukken gelezen waarbij er wordt gezegd dat hoge dosissen taurine en glycine de afkickverschijnselen kunnen verminderen en dus daarbij ook je slaapkwaliteit verbeteren. Klopt dit?

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Helaas de afgelopen 4 dagen wel aanzienlijk meer gebruikt dan normaal, bijna een volwaardige binge. Vanaf ochtend vroeg 08.00 tot en met s avonds 21.00 elke 2 uurtjes ongeveer 3ml. Daarnaast ook ongeveer 4 tot 6 lijnen speed verspreid over de dag tot maximaal s middags 1400/1500 zodat het in de avond op tijd uitwerkt. ´s Avonds na mijn laatste dosis G neem ik 1mg etizolam, daar slaap ik prima op tot ongeveer 06.00. Dan wordt ik gewoon fris en uitgerust wakker. Vandaag opnieuw rond 08.00 begonnen met speed en G.
De speed is gelukkig op hierna en ga ik voorlopig ook niet meer in huis halen. G heb ik nog een klein bodempje van over in de fles, hooguit 20ml. Zojuist 1500mg Phenibut genomen, het plan is om de rest vd dag geen G meer te nemen en de eventuele afkick te onderdrukken met de phenibut. Met een beetje geluk kom ik zo de dag door zonder al te veel problemen. Merk namelijk nu al elke 2 uur na mijn dosis ongeveer dat ik lichtelijk onrustig/nerveus begin te worden en extreem koude handen krijg met rillingen over me hele lichaam. Indien nodig zal ik morgen opnieuw phenibut nemen maar dan 1000mg en de dag daarna evt 500mg.

De trigger voor mijn G gebruik is echt de amfetamine heb ik gemerkt. Als ik een dag geen amfetamine neem is de drang om G te gebruiken amper aanwezig. Daarnaast is er natuurlijk ook het probleem dat ik al een tijdje 0,5 tot 1mg etizolam neem voor het slapen. Het doel is eerst even de G en speed achterwege laten en dan rustig mijn benzo inname taperen.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ik zou absoluut geen g nemen met phenibut.
Phenibut is heel grillig in zijn opkomsttijd en duur. Als beiden tegelijk gaat werken heb je een overdosis te pakken. Je zal hierin niet de 1e zijn die deze inschattingsfout maakt

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan