1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Daniel Dennett

Discussie in 'Spiritualiteit' gestart door Joopiejo, 6 sep 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Joopiejo

Joopiejo Bewuste gebruiker

Wie kent Daniel Dennett en wat vind je van zijn gedachtengoed? Ben je van het dualisme of niet?

2. ElvenSpice

ElvenSpice Bewuste gebruiker Tripreporter

Alvast gefeliciteerd met het allereerste topic in deze categorie!
    Welke vorm van dualisme bedoel je precies; er is het Antropologisch dualisme, Ethisch dualisme en het Kosmisch dualisme.

Ik neem aan dat je het over het dualisme met lichaam en ziel hebt. Zelf geloof ik inderdaad dat het individu word gevormd door een dualisme tussen lichaam en geest, maar het is tenslotte alleen de waarnemer die het dualistische verschil maakt. Uiteindelijk bestaat alles uit hetzelfde kleinste goedje en staat alles in directe correlatie met elkaar.

3. Joopiejo

Joopiejo Bewuste gebruiker

Hee bedankt! Ja ik bedoel het dualisme tussen lichaam en geest, dualisme is inderdaad nogal een algemeen woord.

Over het dualisme tussen lichaam en geest heeft Dennett een bepaalde opvatting. En ik dacht het dualisme tussen lichaam en geest en de filosoof Dennett lijken me wel een aardige voorzetjes voor in deze forumsectie.

Ik vind het wel een interessante opvatting van jou ook. Het is zoals je het waarneemt stel je dus?