Dark net: Post onder valse naam (België)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Evilcoffee69

Experimenterende gebruiker
Regelmatig hoor ik, en zo staat het ook op de dark web site waar ik bestel, dat je je stuff moet laten leveren met een valse naam bij je adres. (Een ander adres is nog beter, maar niet iedereen raakt daar zomaar aan, ik niet i.e.g.)

Ik neem aan dat dat is omdat je dan tegen de politie nog altijd kunt zeggen dat het pakje/de envelop niet door jou besteld is als die onderschept wordt, maar dat ze er waarschijnlijk een verkeerd adres op gezet hebben. Of dat dat misschien iemand is die vroeger je woonst huurde, zoiets.

Zelf bestel ik altijd onder een vrouwennaam, en altijd dezelfde, de postbode moet maar denken dat dat m'n vriendin is dat lijkt me het minste argwaan te wekken?

En verder: Hoe safe is dit? Ik heb al twee drugszaken tegen mezelf meegemaakt, waarvan één op m'n strafblad terecht gekomen is, zou de procureur dan niet sowieso toestemming geven tot huiszoeking? Verdere ideeën of opmerkingen hoor ik ook graag.

mod4fun

Belezen gebruiker
Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee. Helaas al een paar keer bij een verkeerde vendor uitgekomen en dus niet iets ontvangen. Bij mij gaat het om kleine hoeveelheden voor eigen gebruik. Dus ik neem aan dat ik niet direct interessant ben voor evt. vervolging.

Maar hoe weet je dan zeker dan het op een andere naam wel in jouw brieven bus komt. Ivm dat de naam niet overeenkomt met de naam op de bus?

Een 'stroman' in dit geval zou ideaal zijn..

Evilcoffee69

Bij mij gaat het ook om kleine hoeveelheden. Wel coke. Die tweede keer dat ik met het gerecht te maken gehad heb, dat was echt een akkefietje als je het mij vraagt. Al wat ik gedaan heb was iemand z'n telefoonnummer doorgegeven, nadat er een half uur aan m'n kop gezaagd was of ik dat wou doen. Het was op café … Die kerel werd redelijk luidruchtig … Ik heb het maar gedaan om er vanaf te zijn. Maar ja, dat is tussenpersoon spelen bij drugshandel eh. Toch vervolgd hoor. €170 boete (Die ik wel lekker bij het OCMW gaan terughalen ben, hehehe) en op m'n strafblad: "Handel in cocaïne, marihuana en xtc."

Wat betreft dat aankomen der post als het op een verkeerde naam is: Ik weet niet of dat overal zo is, maar hier komt alle post aan zolang het adres maar juist is. Zo heb ik nog vele maanden nadat ik op deze stek woonde post gekregen voor de vorige bewoonster, terwijl haar naam niet meer op de brievenbus stond. Ergens is dat logisch; stel dat je voor een tijdje ergens gaat logeren: Wie gaat zeggen dat je daar geen post mag krijgen op jouw naam ook al staat die niet op de brievenbus?

En een "stroman" … Tja … Waar ik zo'n brave ziel moet vinden ... Die ook nog eens z'n mond kan houden … Geen idee hoor ...

mod4fun

Belezen gebruiker
Oei, tussenpersoon bij handel in Coke e.d. Das niet niks. Blijft dit altijd op je strafblad staan of 'verjaard' dit na verloop van tijd ook weer? Kan lastig zijn bij het vinden van een nieuwe baan.

Op zoek gaan naar iemand die het lokaal verkoopt, al zou ik niet weten hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Ergens in een apartments gebouw een nieuwe brievenbus hangen, met een fake naam?

Evilcoffee69

Bij mijn weten blijft dat op het strafblad staan ja. Wat die baan betreft hoef ik me geen zorgen te maken: Ik ben invalide.

Wat die lokale verkoop betreft: Ik ben juist naar het dark web getrokken om van die toestanden met de lokale verkopers hier vanaf te zijn. Slecht spul, te weinig, te duur. En risico heb je altijd: Als je dealer gepakt wordt en je staat in z'n gsm ...

Dat van die brievenbus lijkt me nogal omslachtig, zeker als je weet dat ik tegenwoordig zo ongeveer één keer per maand bestel en soms maanden niks, maar op zich lang geen gek idee ...

Evilcoffee69

Dat het meeste van ons belastingsgeld naar profiteurs gaat is al lang bekend , leuk hier nog even bevestiging op te krijgen !
Het meeste geld verdwijnt zeker en vast in de zakken van profiteurs, alleen zijn die profiteurs uiteraard NIET die paar sukkelaars die al eens een zakcentje van het OCMW of dergelijke krijgen na lang vernederend gebedel. Van elke €4,5 die jij produceert in de maatschappij verdwijnt haast rechtstreeks €2,5 via je baas zijn megaholding voor eeuwig en een dag naar belastingparadijs Panama, waar het achteloos bij op de hoop gegooid wordt zonder dat er ooit nog iemand naar om kijkt. €1 krijg je zelf. €1 is belastingen, en daarvan gaat dan weer de helft naar de sociale zekerheid: Jouw "profiteurs" dus, maar evengoed je bejaarde oma of scheld je die ook al uit voor profiteur? Van al die sukkelaars op de sociale zekerheid kan haast nooit eentje op vakantie dus die €0.50 op de €4.50 van jouw centen dat daar heen gaat, komt ook nog eens haast integraal opnieuw in de lokale economie terecht...

Uiteraard is dit allemaal heel snel uitgelegd en waarschijnlijk hier en daar kort door de bocht, maar je dacht toch niet dat ik aan jou meer woorden ging vuil maken? Had je nog wat?

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Verdere ideeën of opmerkingen hoor ik ook graag.
Ik bestelde in België vaak via Bringme, er zijn ook wel soortgelijke servicediensten te vinden. Maar dat was vooral om te voorkomen dat het eventueel via de partner verliep. Je kunt het ook gewoon via DPD of bij een lokaal postkantoor in de buurt laten bezorgen natuurlijk. En als je echt heel stout bent is een bedrijfsbox de standaard optie van wat ik begreep.

Ik kreeg ook de indruk dat drugs in rook kan op gaan bij de grens als je geen gebruik maakt van Track&Trace. Sommige mensen maken hier liever geen gebruik van maar persoonlijk voel ik mij nou ook weer niet zo stout. Als je zonder Track&Trace werkt moet de verzender het gewoon netjes vacuum verzenden en moet het door de brievenbus passen, dan zit je meestal ook wel goed is mijn ervaring. En nog een tip is de cryptocointransactie niet verneuken door een paar cent te weinig te sturen.

Vlaanderen ervaart natuurlijk enige cocaïne problematiek waardoor het product daar nog wel eens extra aandacht krijgt.

Laatst bewerkt:

Ornyk

Uiteraard is dit allemaal heel snel uitgelegd en waarschijnlijk hier en daar kort door de bocht, maar je dacht toch niet dat ik aan jou meer woorden ging vuil maken? Had je nog wat?
Tuurlijk heb ik wat.
Je neemt dan ook men tekst te letterlijk/ persoonlijk (persoonlijk kan jij hem in de situatie die ik hierboven gequote heb zeker wel aannemen )spottend naar werkende niet invalide mensen toe , die bijdragend aan jou boete.. hoe klein dit bedrag ook mag zijn.

En persoonlijk vind ik het geen "zakcentje" dat je van het OCMW krijgt maar een bedrag om je dagelijkse noodvoorziening mee te kunnen betalen , waar dus al zeker geen coke onder valt.
Als ik deze maand geen geld heb om drugs te kopen , kan ik ook niet aankloppen bij het OCMW voor een grammetje coke of weed.

Men vrouw is zelfstandige en ik arbeider , ik weet hoe de vork in de steel zit.
Als jij je dan als invalide aangesproken voelt als profiteur , is dat van jou wat kort door de bocht , ik vermelde dan ook belastingsgeld en niet specifiek het OCMW alleen.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Bestellingen via darkweb worden vrijwel nooit opgespoord. De encryptietechnologie kost zoveel moeite om te kraken dat het een groot team jaren zou kosten om je te ontmaskeren. Dat kan dus wel, maar ze doen het alleen als ze je echt willen pakken.

Eén keer heeft de politie in Nederland de controle over twee darknetmarkets overgenomen. Mensen die automatisch versleutelde berichten of bestellingen verstuurden waren toen niet veilig omdat de politie alle onversleutelde berichten kon meelezen. Daar zijn een paar strafzaken uit voortgekomen. Bij een stuk 20 mensen is de politie langsgeweest om aan te bellen en te zeggen dat ze wisten van de bestelling, gewoon om hen bang te maken.

Wat iets vaker voorkomt is dat een brief (of pakketjes nog vaker) wordt onderschept. Douaniers raken getraind in het herkennen van verdachte enveloppen. Ze zetten af en toe drugshonden in. Een envelop wordt eens een keer nat en de inhoud valt eruit. Dat soort dingen. In zulke gevallen is het goed mogelijk dat de politie langskomt met een huiszoekingsbevel om bewijs en eventueel nog meer middelen op te sporen.

In de praktijk gebeurt dat jaarlijks hoogstens enkele tientallen keren per jaar. Dat kleine zendingen drugs in brieven worden opgespoord. Op honderdduizenden bestellingen die niet gepakt worden. Dus de kans dat je gepakt wordt is niet zo groot.

Het kan ook zo zijn dat je om een andere reden verdacht wordt van een strafbaar feit en dat de politie je computer doorzoekt. Op die manier kunnen ze natuurlijk ook bewijs vinden van een transactie.

Dan moet je nog met een extra component rekening houden: in de toekomst komt er misschien technologie die veel beter de huidige beveiliging kan kraken. Reken er maar op dat bijvoorbeeld de Amerikaanse DEA en NSA het darkweb heel goed in de gaten houden. Het zou me verbazen als de NSA niet al het dataverkeer van darkwebs constant zou scrapen, om die brok gegevens voor onbepaalde tijd op te slaan, zodat ze het misschien over 10 jaar wel kunnen kraken.
Er worden bijvoorbeeld quantum pc's ontwikkelt die sommige berekeningen extreem veel sneller kunnen uitvoeren. Juist de encryptietechnologie van PGP is een techniek die quantum-pc's veel beter kunnen kraken. Nu bestaan er nog geen quantum-pc's die daarvoor worden ingezet (voor zover we weten). Maar het kan best dat zulke computers er in de toekomst wel komen. Dan heb je dus zwart-op-wit bewijs achtergelaten dat je een strafbaar feit hebt gepleegd.

Maar zoals altijd met beveiliging: alles is te kraken. De vraag is hoeveel moeite ze moeten doen om je te pakken, en of ze zin hebben om zoveel moeite te doen.

Laatst bewerkt:

ketakoekjes

Bewuste gebruiker
1. Nooit onder een valse naam bestellen. Zelfs als je je echte naam gebruikt kunnen ze je nooit beschuldigen dat jij het was.
2. Bestel niet bij een postbus in het postkantoor zelf, want dit is extra riskant plus je identiteit is gelinkt aan de postbus.

Het beste is om bij een vriend te bestellen die een doodaardige burger is zonder strafblad want mocht er iets onderschept worden vervolgen ze toch nooit een zaak tegen hem.
Let wel op als er een postbode langskomt en het pakket in je handen overhandigt, dit kan een agent zijn die al weet wat er in zit en je wilt aanhoude, want zodra je je huis binnenloopt met het pakketje is het volgens de wet van jou.

Ornyk

1. Nooit onder een valse naam bestellen. Zelfs als je je echte naam gebruikt kunnen ze je nooit beschuldigen dat jij het was.
2. Bestel niet bij een postbus in het postkantoor zelf, want dit is extra riskant plus je identiteit is gelinkt aan de postbus.

Het beste is om bij een vriend te bestellen die een doodaardige burger is zonder strafblad want mocht er iets onderschept worden vervolgen ze toch nooit een zaak tegen hem.
Let wel op als er een postbode langskomt en het pakket in je handen overhandigt, dit kan een agent zijn die al weet wat er in zit en je wilt aanhoude, want zodra je je huis binnenloopt met het pakketje is het volgens de wet van jou.
Is dit nl wetgeving of be wetgeving ?
Heb al heel wat rc's besteld in pellets (toen het nog "mocht") heb recent 2 blotters 1p besteld , vraag me af bij zulke kleine hoeveelheden of ze het onderscheppen en een ja een uitnodiging krijgt , brief staat op men naam , maar die kan iedereen naar mij laten verzenden denk ik dan..

*onze postbode is altijd dezelfde man en de brief is niet aangetekend opgestuurd uit nl naar be , dus die zit gewoon altijd netjes in de bus zonder ze aanbellen.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Legale rc's bestellen, wat is daar verkeerd, of verboden aan?
Juist het feit, dat het om legale stoffen gaat, maakt volgens mij "angst om gepakt te worden " overbodig.
In ieder geval, ik heb er nog nooit problemen mee gehad...

Natozlato

Bewuste gebruiker
En toch bestel ik ook altijd onder een valse naam, eentje die wel dezelfde initialen heeft.
De laatste keer lag die in de bus van de buurman. Oeps

Bovenaan