• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Datura Thee

Paddo100

Bewuste gebruiker
vorig weekend heb ik met mijn huisgenoot Datura Thee genomen. Ik weet niet alles meer maar ik zal proberen alles zo goed en gedetailleerd mogenlijk te vertellen zodat jullie kunnen inbeelden wat voor situatie wij verkeerden. Omdat er zoveel discussie bestaat over een goede dosis en bereiding zal ik ook duidelijk vertellen hoe wij het hebben aangepakt. Ik heb geen idee of het goed is maar we hadden er allebei wel een goed gevoel bij.

Voorbereiding
Mijn huisgenoot en ik hadden de hele week goed gegeten geen andere drugs gebruikt, dit uit voorzorg omdat we wisten hoe gevaarlijk het kon zijn. Ook hadden we 2 sitters geregeld voor die dag.

de grote dag
Na een licht ontbij rond een uur of 10, begonnen we rond 3uur 'smiddags met het bereiden van de thee. De sitters kwamen om 4uur.
In totaal hadden wij 100zaadjes tot onze beschikking. we begonnen eerst met 60 zaadjes. We brachten 1 liter water aan de kook. we deden de zaadjes in een heel fijne zeef, en goten het kokende water door de zeef in een theepot. telkens scheutjes van ongeveer 250ML. Daarna goten we het weer via die zeef met de zaadjes over in een andere theepot, en we herhaalden dit 3x. we hadden ook een waxinelichtje onder de theepot gezet zodat het goed warm bleef.

we hadden nu dus 1liter datura thee.

we gingen in de woonkamer zitten en dronken de thee heel rustig op. De thee smaakte niet eens heel erg vies. het had een kruidige smaak. na een half uurtje ging de bel. het waren de sitters, ik voelde nog niets. we gingen met zijn vieren in de woonkamer zitten en we gingen wat tv kijken. na een half uurtje hadden we allebei ongeveer een kwart liter op. ik stond op om nog een kopje thee te pakken en ik wankelde even. Het leek net alsof ik dronken was. alleen voelde ik me gewoon nuchter. Nadat ik nog een kopje thee had gepakt voor mijn huisgenoot en mezelf, werden de muren langzaam aan steeds donkerder en het leek alsof de omgeving steeds kleiner werd...

de trip was begonnen

De hele omgeving was donker en de deur ging open. daar kwam een fel rood licht vandaan en plots stond daar duivel. hij ging liep naar me toe en ging naast mij op de bank zitten. en hij vroeg of ik zijn staf even wou vasthouden. die staf was de afstandbediening en de duivel was mijn sitter die terug kwam van de wc. Ik was totale rust en had niet het gevoel dat ik echt aan het trippen was terwijl ik wel degelijk tripte. de staf werd het belangerijkste onderdeel van mijn trip.

Telkens had ik die staf vast en als ik die staf mikte op de tv zag ik een bliksem schigt werd het daarna donker kwam ik in een andere wereld terecht. Heel bizar. Wat ik me nog kan herrineren is dat ik in een kist lag in de kerk. en dat iedereen voor mij zong en mooie gedichten hadden gemaakt. hier was ik dood. maar tergelijker tijd besefte ik dat ik niet echt dood kon zijn. ik sloot mijn ogen in de kerk, opende ze weer en was weer terug bij mij thuis.De duivel zat nog steeds naast me en na een praatje met hem over wat hij hier kwam doen, keerde ik weer terug in mijn eigen wereldje.

Ik mikte weer met mijn staf op de tv en er een bliksem schigt kwam werd het daarna niet donker, maar de tv werd heel fel wit, en kropen allerlei vreemde wezens uit die het meest leken op virussen. Hier vondt ik het voor het eerst beangstigend worden. ze gingen allemaal op de persoon naast mij zitten die veranderde hem van een duivel in een robot(achteraf zijn mijn sitters gewoon van plek geruild).

Die robot vroeg of ik wat wou drinken. hij gaf me een glas met groen spul erin. ik zei hem dat het er nogal smerig uitzag en dat als ik het zou drinken ik dood zou gaan. de robot haalde mij toch over en ik dronk het op en viel in diepe slaap... vanaf hier weet ik niet meer wat er gebeurd is of ik nou geslapen heb of nog doorgetript weet ik niet. uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen maar ik weet niet precies wanneer...

ik deed mijn ogen open en ik lag op de bank. ik besefte totaal niet waar ik was en wat er was gebeurd. ik zag alles heel wazig en er was niemand meer... ik ging rechtop zitten en dronk wat water. langzaam werd alles weer normaal en ik besefte dat de trip over was. Toen ik eenmaal een beetje was bijgekomen keek ik op de klok. 4uur 's middags. de trip was over.

Ik ging eens kijken bij mijn huisgenoot en zag dat hij nog aan het slapen was. toen hij wakker was hadden we nog wat gepraat over zijn ervaringen en ook bijna alles wat hij had meegemaakt ging over de dood en pijn. heel raar maar het was zeker geen bad trip.

we hadden allebij ongeveer 400ML thee op er was nog een klein beetje over.

nicolai

Wijs gebruiker
ik denk dat je enorm veel geluk heb gehad dat je in slaap bent gevallen en er niks meer van heb gemerkt.

dit is wel het meest positieve datura report dat ik ooit heb gelezen trouwens....

pepito

Bewuste gebruiker
ik denk ook dat je behoorlijk wat geluk gehad hebt met de gebruikerswijze: als je de zaden gemalen had was er een grote kans dat je het report niet had kunnen schrijven... de zaadhuid houd veel stoffen binnen...:mrgreen:

Paddo100

Bewuste gebruiker
pepito zei:
ik denk ook dat je behoorlijk wat geluk gehad hebt met de gebruikerswijze: als je de zaden gemalen had was er een grote kans dat je het report niet had kunnen schrijven... de zaadhuid houd veel stoffen binnen...:mrgreen:

goeie manier dan om verantwoord te trippen op datura :grin:

azgaza

Badass junkie
Ik denk dat volledig verantwoord trippen niet mogelijk is op datura, het verschil tussen actieve en dodelijke dosis is nog steeds heel klein. Maar een geluk dat je er normaal uit bent gekomen.. en, ik moet zeggen ;toch altijd itneressant om te lezen.

Paddo100

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik denk dat volledig verantwoord trippen niet mogelijk is op datura, het verschil tussen actieve en dodelijke dosis is nog steeds heel klein. Maar een geluk dat je er normaal uit bent gekomen.. en, ik moet zeggen ;toch altijd itneressant om te lezen.

het eten is gevaarlijker, dat wisten wij ook, daarom maakte we er een theetje van. je kan ook rustig beginnen en meer nemen als je niets voelt.

paar kennissen hebben het ook zo gedaan, alleen de sterkte van de zaadjes kan verschillen, licht er waarschijnlijk aan hoe oud de plant is en wat voor omstandigheden hij leeft....

mja heb af en toe nog wel is flash back's of dat ik s' nachts slecht slaap maar het is ook pas geleden, trekt nog wel weg... :rolleyes:

pepito

Bewuste gebruiker
Paddo100 zei:
pepito zei:

goeie manier dan om verantwoord te trippen op datura :grin:

Het hebben van (in dit geval dom-) geluk is iets anders dan verantwoord trippen.... :)

Daniel

Experimenterende gebruiker
Het is zeker niet verantwoord maar wel cker vet :beer: !
Ik zou het ooit ngo wel ns willen doen, heb hier zon 1000 zaden liggen :wink: Maar ik ga -als ik het ga doen- ook met die thee-methode doen. Besef wel dat als je ook maar iets meer had genomen je dood had kunnen zijn, de lethale dosis is namelijk maar iets van 2x zo groot als de werkzame dosis :mrgreen: Toch trekt die plant me aan... :stoned:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor je report, altijd intressant om over datura te lezen..

Zelf trekt het me aan de ene kant aan, maar aan de andere kant stoot het me ook weer erg af.. wss blijf ik er met mn poten van af.

pepito

Bewuste gebruiker
@daniel:waarom?
beter een goed boek lezen voor een sprookjeswereld van Grimm,
voor introspectie of mystieke ervaring zijn er betere en verantwoorde middelen genoeg toch? en een party middel is t ook niet... :confused:

azgaza

Badass junkie
Paddo100 zei:
azgaza zei:

het eten is gevaarlijker, dat wisten wij ook, daarom maakte we er een theetje van. je kan ook rustig beginnen en meer nemen als je niets voelt.

paar kennissen hebben het ook zo gedaan, alleen de sterkte van de zaadjes kan verschillen, licht er waarschijnlijk aan hoe oud de plant is en wat voor omstandigheden hij leeft....

mja heb af en toe nog wel is flash back's of dat ik s' nachts slecht slaap maar het is ook pas geleden, trekt nog wel weg... :rolleyes:

Het uberhaubt binnenkrijg van de stof is gevaarlijk; of je er nou thee van zet of niet. De lichamelijke bijwerkingen zijn zeer gevaarlijk en de kans op een overdosis heel groot. Een misinschatting hoe sterk de zaadjes van een plant zijn e dezelfde dosis waar je een 'mooie' ervaring mee hebt kost je je leven. Het is gewoon niet verantwoord; hoe je het ook went of keert.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heel mooi report. Dit lijkt me inderdaad een heel positieve ervaring met datura. Datura ga ik hoogstwaarschijnlijk ook wel doen, maar dit staat wel als laatste op mijn lijstje en tegen dan zal ik wrsl al in de 30-40jaar zijn :grin:
Dus ik heb nog 10-20 jaar om me voor te bereiden.

Wat ik ook denk, is dat datura niet altijd slechte ervaringen hoeft voort te brengen. Het zal waarschijnlijk wel zo zijn dat ze eerder naar de negatieve kant gaan, maar daarvoor niet enorm slecht moeten zijn. Volgens mij komt dit vooral door de horror verhalen die erover worden rondvertelt. En mensen die het doen, met dit idee in hun hoofd zitten en het er dan erg(er) uitvalt dan het is. Maar dan zitten we hier weer in de discussie of elk tripmiddel zijn eigen typische visioenen en kenmerken heeft. (denk maar aan : datura:confused:lecht, denken van sigaret roken, ..; Ayahuasca: jungle-visies;DMT roken: machine elfes;...)

(Alle bovengenoemde entheogenen heb ik wle nog niet gedaan.. dit is gebasseerd op gelezen teksten.)

Hier zou meer onderzoek naar moeten gebeuren! :hearteyes:

Greetz, Argulas

pepito

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
Heel mooi report. Dit lijkt me inderdaad een heel positieve ervaring met datura. Datura ga ik hoogstwaarschijnlijk ook wel doen, maar dit staat wel als laatste op mijn lijstje en tegen dan zal ik wrsl al in de 30-40jaar zijn :grin:

Wat ik ook denk, is dat datura niet altijd slechte ervaringen hoeft voort te brengen. Het zal waarschijnlijk wel zo zijn dat ze eerder naar de negatieve kant gaan, maar daarvoor niet enorm slecht moeten zijn. Volgens mij komt dit vooral door de horror verhalen die erover worden rondvertelt. En mensen die het doen, met dit idee in hun hoofd zitten en het er dan erg(er) uitvalt dan het is. Maar dan zitten we hier weer in de discussie of elk tripmiddel zijn eigen typische visioenen en kenmerken heeft. (denk maar aan : datura:confused:lecht, denken van sigaret roken, ..; Ayahuasca: jungle-visies;DMT roken: machine elfes;...)

(Alle bovengenoemde entheogenen heb ik wle nog niet gedaan.. dit is gebasseerd op gelezen teksten.)

Greetz, Argulas

O God daar gaan we weer opnieuw.....
tegen de tijd dat je 40 bent zul je ook niet voorbereid zijn, je kunt je nu eenmaal niet voorbereiden op dit middel. wrs zul je dan wat slimmer zijn en het gewoon laten staan.
Ga om te beginnen maar eens een slechte ervaring aan met hallucinogen (bad-trip/flippen/drugspsychose hoe je het noemen wilt) en kijk hoe jij je daar doorheen slaat en hoe je dan tegen datura aankijkt. (dit laatste is overigens geen serieus advies!)

maar goed, niemand houd je tegen, :mrgreen: njoy!

azgaza

Badass junkie
Het is niet alleen dat de 'trip' vaak 'duister' is, maar ook dat het gewoon een hele giftige stof is; dat is meer rede om het niet te doen dan de trip. Het is geen kwestie van voorbereiden; het is een kwestie van niet te veel nemen en dat is dus heel moeilijk..

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
pepito zei:
Argulas zei:

Greetz, Argulas

O God daar gaan we weer opnieuw.....
tegen de tijd dat je 40 bent zul je ook niet voorbereid zijn, je kunt je nu eenmaal niet voorbereiden op dit middel. wrs zul je dan wat slimmer zijn en het gewoon laten staan.
Ga om te beginnen maar eens een slechte ervaring aan met hallucinogen (bad-trip/flippen/drugspsychose hoe je het noemen wilt) en kijk hoe jij je daar doorheen slaat en hoe je dan tegen datura aankijkt. (dit laatste is overigens geen serieus advies!)

maar goed, niemand houd je tegen, :mrgreen: njoy!

Laat ik me even verduidelijken. Met voorbereid bedoelde ik meer over het middel weten, véééél opzoekwerk verrichten, info verzamelen. Van een trip-ervaring kun je sowieso niet verwachten wat er komen gaat. Laat staan bij een delirium. Als ik het doe zal ik het sowieso in alle voorzichtigheid doen. Met giftige stoffen valt niet te spelen. Ik ga dit ook niet doen met het oog op een aangename ervaring, totaal niet. Eerder voor te zien wat dit middel me kán leren. En of er iets van te leren valt.

Een bad trip heb ik al gehad, op to much (toendertijd) paddo's, op die moment HEEEEL fucked up, maar zoveel leerrijker dan een goeie, amusante trip. Dus ik ben benieuwd wat datura me kan leren.Aangenaam zal het waarschijnlijk niet zijn, misschien ga ik wel door de grootste hel van men leven..

Maarja, inderdaad, wie weet wil ik het binnen 10-20 jaar niet meer doen. Dit is mijn bedenktijd zeg maar :wink: De mens veranderd voortdurend.

Maar ik stel jullie reacties op prijs, ik zou zelf waarschijnlijk ook zo reageren op zon post, kwestie van voorzorgsmaatregelen, want hier kunnen inderdaad ongelukken mee gebeuren.

Bedankt voor de bezorgdheid,
Greetz, Argulas
:)

Bovenaan