• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

DCK: Ik snap het nut niet van dit spul

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
De afgelopen week heb ik me gestort op een reeks verschillende soorten dissociatieve middelen ('disso's'). Gisteravond stond deschloroketamine (DCK) op het menu. Spoiler: ik snap het nut van dat spul niet helemaal.

Eerder kon je lezen dat ik:
-3-MeO-PCP verrassend lekker vond
-2-FDCK saaier vond dan ketamine
-ook wel eens MXE en ketamine heb geprobeerd (check de comments)

Dit keer had ik een zakje deschloroketamine voor me liggen. Het poeder was een beetje beige-bruin met een zandstructuur. Ik keek nog even op Psychonautwiki om de dosering te dubbelchecken. Uit de tabel met doseringen begreep ik dat 20 milligram wel een aardige startdosis zou zijn. Als ik dan niet genoeg voelde kon ik nog wel 15 milligram erbij nemen.

Ik begon dus een lijntje van 20 milligram te snuiven, rond een uurtje of 19.00. Het prikte een beetje in mijn neus. Dat verraste me een beetje, omdat ik ketamine, MXE, 3-MeO-PCP en 2-FDCK niet echt vond prikken in de neus. Het prikkende gevoel was gelukkig niet heel ernstig.

Anders dan met ketamine komt dit spul best langzaam opzetten. Pas na een paar minuten merkt ik heel voorzichtig de eerste effecten. Ik voelde dat ik wat coördinatie over mijn lichaamsbeweging verloor. Eerst bleef het daarbij. Maar gedurende een half uur bleef dat gevoel telkens een beetje opbouwen. Mijn ogen leker op een of andere manier wat dieper in hun kassen te liggen. Ik voelde bovendien een lichte spanning in mijn buik, waarvan ik niet zeker wist of die werd veroorzaakt door het middel, of meer door de spanning van een nieuw middel uitproberen. Nog voordat ik de piek bereikte besloot ik dat het nog wel wat harder kon. Ik pakte er nog een lijntje van 15 milligram bij, om zo op een 'strong' dosis uit te komen.

Ik bleef verrassend helder in mijn hoofd. Het was zelfs lastig herkennen dat ik onder invloed was, omdat ik in mijn gezichtsveld eigenlijk niks zag gebeuren. Alles leek gewoon scherp en helder. Ook hoorde ik geen gekke geluidjes. Maar als ik probeerde rond te lopen dan voelde ik wel dat mijn bewegingen met wat meer vertraging verliepen dan ik verwachtte. Daardoor zwalkte ik een klein beetje en had ik moeite om tafels en stoelen te ontwijken.

Echt recreatief vond ik deze ervaring niet. Ik snap niet helemaal wat het nut is van je coördinatie verliezen. Tenzij je dat hilarisch vindt natuurlijk, niet meer goed kunnen rondlopen. Maar dat was wel zo'n beetje het enige gevoel wat ik van dit spul kreeg. De rest voelde heel normaal aan eigenlijk.

Ondertussen kreeg ik wel zin om te eten. Ik heb toen nog maar een tweede portie asperges gekookt en twee eieren, als aanvullend avondeten. Het koken verliep op zich goed, alleen vergat ik een keer het gas aan te zetten en vond ik het lastig om de tijd bij te houden. Ik was ook vergeten een wekker te zetten. Hoewel ik het idee had dat ik best nuchter was, bleek mijn geheugen dus wel een stuk verminderd. Dat had ik op zich wel door. Maar ik voelde me heel normaal.

Dat bleef zo totdat ik 's avonds voor het slapen nog even probeerde te masturberen. Dat ging op zich aardig, tot ik een hoogtepunt bereikte. Precies op dat moment voelde het alsof mijn geslachtsdeel verdoofd was. Hoewel ik mijn lichaam kon voel schokken, kwamen daar niet de golven van warm puur plezier bij kijken. Het was alsof mijn lichaam een orgasme beleefde, maar ik daar niet van kon meegenieten.

Wat een domper zeg.

Stonologie

Wijs gebruiker
Precies op dat moment voelde het alsof mijn geslachtsdeel verdoofd was.
Nooit fappen als je op een dissociatief hebt gezeten die dag, heel raar inderdaad. Heb ik bij elke disso wel.

Verder interessant, iedereen is altijd enthousiast over DCK dus moet het zelf nog een keer proberen. Ik vind disso's wel echt heel leuk, maar meer de PCP/PCE varianten.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Verder interessant, iedereen is altijd enthousiast over DCK dus moet het zelf nog een keer proberen. Ik vind disso's wel echt heel leuk, maar meer de PCP/PCE varianten.
Ja ik zag dat die ook nog lichte affiniteit hebben voor de serotonine transponder (SERT). Mogelijk geeft dat het ook een wat zachter en vriendelijker karakter.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Stonologie
MXPr werd even gehyped toen het net op de markt verscheen als zijnde de nieuwe MXE maar ik heb er verder niemand meer over gehoord. Volgens mij was toen de wens de vader van de gedachte en is ie niet zo bijzonder, maar ik kan me vergissen.

Ik ga ook mijn disso verzameling eens uitbreiden binnenkort. DCK, nog wat meer O-PCE en wellicht dipenide en ephenide en/of MXPr puur voor de verzameling

Buu

Bewuste gebruiker
Ik heb inderdaad ook witte DCK. Ik vind het de lekkerste disso tot dusver. Voelt ook relaxter aan dan MXE, al heb ik meer ervaring met DCK dan MXE.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Het poeder was een beetje beige-bruin met een zandstructuur.
Ik had een paar jaar geleden doorzichtige kristal brokjes O-PCM / DCK welke in fel wit (HCl) kristal poeder veranderde wanneer je het grindde. Wel fijn product dat zeer zuiver over kwam in ieder geval. Moest je wel even fatsoenlijk grinden / fijn stampen wou het niet te hard prikken in je neus. Ik heb sporadisch ook wel beige-bruine RC dissociatieven met een meel ogende / gelijkende structuur, niet zozeer wat ik zou omschrijven als zandstructuur. Dat deed zijn werk ook prima al oogde het iets minder spannend.
Uit de tabel met doseringen begreep ik dat 20 milligram wel een aardige startdosis zou zijn. Als ik dan niet genoeg voelde kon ik nog wel 15 milligram erbij nemen.
Ik had het idee dat O-PCM / DCK in gewicht ongeveer even potent was als MXE, 20mg met later een 15mg redose zal wellicht wat mild aangevoeld hebben.
Dat verraste me een beetje, omdat ik ketamine, MXE, 3-MeO-PCP en 2-FDCK niet echt vond prikken in de neus.
Met uitzondering van MXE vond ik alle dissociatieven wel wat prikken.
Ik bleef verrassend helder in mijn hoofd.
Beetje lage dosering ook denk ik maar O-PCM / DCK is inderdaad een relatief helder dissociatief. Als ik kijk naar het heldere karakter, de specifieke potentie in gewicht, opkomst snelheid en duratie denk ik dat er wel een argument gemaakt kan worden dat O-PCM / DCK wellicht het meest ideale dissociatief is voor een (introspectieve) hole ervaring. Maar dissociatieven kunnen ook wel een beetje kil aanvoelen inderdaad.

Als je O-PCM / DCK te helder vindt aanvoelen kan dat ook wel eens het geval wezen met de ethyl variant O-PCE.
Persoonlijk zie ik O-PCM plat verwoord als een beetje de meer gebruiksvriendelijke versie van O-PCE.
Vooral naar MXPr..
Ik had vandaag een sample verwacht maar door vertraging dinsdag pas, MXPr is de propyl variant waar MXE de ethyl variant is. Een methyl en ethyl groep laat zich vaak relatief goed vervangen door een propylgroep zoals je bijvoorbeeld kunt zien bij tryptamines (DPT/dipropyltryptamine) en Fenidaten (PPH/propylfenidaat). Isopropyl is trouwens propyl ('3 zwarte streepjes') maar dan in een driehoekje in plaats van (horizontaal) uitgestrekt. Hierbij kun je denken aan Tryptamines zoals DIPT/Di-IsoPropyl-Tryptamine en de Fenidaat IPH/IsoPropylFenidaat.

Ik hoop vooral dat MXPr het warme serotonine dekentje van MXE een beetje behouden heeft. Wel spijtig dat MXPr prijzig is en dat waarschijnlijk niet zal veranderen in verband met het synthese proces.

Stonologie

Wijs gebruiker
Ik had een paar jaar geleden doorzichtige kristal brokjes O-PCM / DCK welke in fel wit (HCl) kristal poeder veranderde wanneer je het grindde. Wel fijn product dat zeer zuiver over kwam in ieder geval. Moest je wel even fatsoenlijk grinden / fijn stampen wou het niet te hard prikken in je neus. Ik heb sporadisch ook wel beige-bruine RC dissociatieven met een meel ogende / gelijkende structuur, niet zozeer wat ik zou omschrijven als zandstructuur. Dat deed zijn werk ook prima al oogde het iets minder spannend.

Ik had het idee dat O-PCM / DCK in gewicht ongeveer even potent was als MXE, 20mg met later een 15mg redose zal wellicht wat mild aangevoeld hebben.

Met uitzondering van MXE vond ik alle dissociatieven wel wat prikken.

Beetje lage dosering ook denk ik maar O-PCM / DCK is inderdaad een relatief helder dissociatief. Als ik kijk naar het heldere karakter, de specifieke potentie in gewicht, opkomst snelheid en duratie denk ik dat er wel een argument gemaakt kan worden dat O-PCM / DCK wellicht het meest ideale dissociatief is voor een (introspectieve) hole ervaring. Maar dissociatieven kunnen ook wel een beetje kil aanvoelen inderdaad.

Als je O-PCM / DCK te helder vindt aanvoelen kan dat ook wel eens het geval wezen met de ethyl variant O-PCE.
Persoonlijk zie ik O-PCM plat verwoord als een beetje de meer gebruiksvriendelijke versie van O-PCE.

Ik had vandaag een sample verwacht maar door vertraging dinsdag pas, MXPr is de propyl variant waar MXE de ethyl variant is. Een methyl en ethyl groep laat zich vaak relatief goed vervangen door een propylgroep zoals je bijvoorbeeld kunt zien bij tryptamines (DPT/dipropyltryptamine) en Fenidaten (PPH/propylfenidaat). Isopropyl is trouwens propyl ('3 zwarte streepjes') maar dan in een driehoekje in plaats van (horizontaal) uitgestrekt. Hierbij kun je denken aan Tryptamines zoals DIPT/Di-IsoPropyl-Tryptamine en de Fenidaat IPH/IsoPropylFenidaat.

Ik hoop vooral dat MXPr het warme serotonine dekentje van MXE een beetje behouden heeft. Wel spijtig dat MXPr prijzig is en dat waarschijnlijk niet zal veranderen in verband met het synthese proces.
Mijne kwam de volgende dag al binnen:grin:, ga het straks testen. Zal in het welke gebruik je op dit moment zeggen wat ik ervan vind.

Ben zeer benieuwd en heb nooit MXE gebruikt. Ik ervaar O-PCE wel als euphorisch en warm, dus ben benieuwd naar het verschil. Misschien gaat dit de stof zijn waar ik voor het eerst op hole, dit heb ik nogsteeds nooit gedaan raar genoeg. (Niet vandaag trouwens).

Hoogste dosis is 32mg 3-MeO-PCP en een andere keer 150mg ketamine in een keer, maar een echte hole nog niet ervaren..

Ook 2-FMA, DCK en 3-HO-PCP binnen!

Gympie

Bewuste gebruiker
Mijne kwam de volgende dag al binnen:grin:, ga het straks testen. Zal in het welke gebruik je op dit moment zeggen wat ik ervan vind.

Ben zeer benieuwd en heb nooit MXE gebruikt. Ik ervaar O-PCE wel als euphorisch en warm, dus ben benieuwd naar het verschil. Misschien gaat dit de stof zijn waar ik voor het eerst op hole, dit heb ik nogsteeds nooit gedaan raar genoeg. (Niet vandaag trouwens).

Hoogste dosis is 32mg 3-MeO-PCP en een andere keer 150mg ketamine in een keer, maar een echte hole nog niet ervaren..

Ook 2-FMA, DCK en 3-HO-PCP binnen!
kweet niet precies wat een hole moet zijn..
maarik geloof het een paar keer ervaren te hebben.. en het is echt geweldig.. en beter dan het woord doet vermoeden..
khad je nog gelinkt naar m'n 3-meo-pcp + o-pce = mxr ervaring

Stonologie

Wijs gebruiker
kweet niet precies wat een hole moet zijn..
maarik geloof het een paar keer ervaren te hebben.. en het is echt geweldig.. en beter dan het woord doet vermoeden..
khad je nog gelinkt naar m'n 3-meo-pcp + o-pce = mxr ervaring

Een hole word beschreven als scheiding van het lichaam en de geest. Je kan niet meer bewegen en hallucineerd. Ik geloof dat een hole altijd een ego death is, maar daar durf ik niks over te zeggen.

Vaak gaan mensen door tunnels in een hole, en ze hallucineren met CEV.

Gympie

Bewuste gebruiker
Een hole word beschreven als scheiding van het lichaam en de geest. Je kan niet meer bewegen en hallucineerd. Ik geloof dat een hole altijd een ego death is, maar daar durf ik niks over te zeggen.

Vaak gaan mensen door tunnels in een hole, en ze hallucineren met CEV.
aight, dat heb ik meegemaakt..
ego death.. hmm, klinkt alsof dat een soort definitieve omslag in je 'zijn' zou veroorzaken (?)

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
aight, dat heb ik meegemaakt..
ego death.. hmm, klinkt alsof dat een soort definitieve omslag in je 'zijn' zou veroorzaken (?)
Nee 'ego death' gaat over dat je eventjes geen besef meer hebt van wie je bent. De grenzen van je lichaam zijn dan zo vervaagd dat je niet meer weet wat 'ik' is. Dat kan een verbindende ervaring zijn, maar soms ook angstig. Maar de ervaring is wel altijd tijdelijk. Hoewel je vanuit zo'n ego-dood natuurlijk een nieuw inzicht kunt krijgen wat wel weer invloed heeft op hoe je in het leven staat.

Over het begrip 'hole' twijfel ik ook wel eens. Ik heb redelijk wat ketamine gesnoven, maar ik heb nooit echt een ego-dood meegemaakt aan de ketamine. Ik denk dat ik ook nooit in een K-hole terecht ben gekomen. Ik moet ook zeggen dat ik niet heel erg houd van hoge doseringen ketamine. Maar er is wel een aantal keer geweest dat ik een paar honderd milligram in een keer heb weggesnoven. Misschien was het net te weinig voor een echte k-hole, dat kan.

Maar wat mensen precies bedoelen met 'hole' en 'ego-dood' staat niet echt vast. Het zijn veelgebruikte termen waarvoor volgens mij allerlei andere interpretaties mogelijk zijn. Dat maakt online gesprekken erover lastig omdat iedereen wat anders bedoeld, en omdat woorden doorgaans tekort schieten om de ervaring mee te beschrijven.

Buu

Bewuste gebruiker
Nee 'ego death' gaat over dat je eventjes geen besef meer hebt van wie je bent. De grenzen van je lichaam zijn dan zo vervaagd dat je niet meer weet wat 'ik' is. Dat kan een verbindende ervaring zijn, maar soms ook angstig. Maar de ervaring is wel altijd tijdelijk. Hoewel je vanuit zo'n ego-dood natuurlijk een nieuw inzicht kunt krijgen wat wel weer invloed heeft op hoe je in het leven staat.

Over het begrip 'hole' twijfel ik ook wel eens. Ik heb redelijk wat ketamine gesnoven, maar ik heb nooit echt een ego-dood meegemaakt aan de ketamine. Ik denk dat ik ook nooit in een K-hole terecht ben gekomen. Ik moet ook zeggen dat ik niet heel erg houd van hoge doseringen ketamine. Maar er is wel een aantal keer geweest dat ik een paar honderd milligram in een keer heb weggesnoven. Misschien was het net te weinig voor een echte k-hole, dat kan.

Maar wat mensen precies bedoelen met 'hole' en 'ego-dood' staat niet echt vast. Het zijn veelgebruikte termen waarvoor volgens mij allerlei andere interpretaties mogelijk zijn. Dat maakt online gesprekken erover lastig omdat iedereen wat anders bedoeld, en omdat woorden doorgaans tekort schieten om de ervaring mee te beschrijven.
Hole is een vaag begrip. Laten we sowieso onthouden dat via nasale RoA een hole op Ketamine/2F-DCK vrijwel onmogelijk is. Je kan heel ver komen maar lui die ervaring met IM/IV ketamine hebben weten je het verschil wel te vertellen.

Gympie

Bewuste gebruiker

Hole is een vaag begrip. Laten we sowieso onthouden dat via nasale RoA een hole op Ketamine/2F-DCK vrijwel onmogelijk is. Je kan heel ver komen maar lui die ervaring met IM/IV ketamine hebben weten je het verschil wel te vertellen.
aha, dan ik heb ik ook wel eens ego death meegemaakt op 3-meo-pcp.. was best eng ja.

en een hole op oa ketamine.. dmv van oraal nuttigen.

Stonologie

Wijs gebruiker
Ben jij van mening dat een ego death los staat van kunnen bewegen. Sommige mensen zeggen dat als je een ego death ervaart (op psychedelica) je je niet meer kunt bewegen.

Ik heb naar mijn idee een keer een ego death gehad, maar kon toen wel nog bewegen. Ik dacht gewoon niet meer als mezelf na. Er werd voor mij gedacht en ik had er geen mening over. Ik kon er niet opin gaan. Ik was niet ik, LSD liet mij ervaren. Mijn mening bestond niet meer, er was niks meer. Ik wist misschien wel wat mijn naam was, maar niet wat ik ben. Ik wist niet meer dat ik links ben politiek gezien, ik wist niet meer hoe ik normaal zou reageren op wat er gebeurde. Het gebeurde gewoon.

Misschien zou ik het als third person view kunnen vertalen. Ik was iemand die bij wijze van spreke 1 jaar was en niks van de wereld wist.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ben jij van mening dat een ego death los staat van kunnen bewegen. Sommige mensen zeggen dat als je een ego death ervaart (op psychedelica) je je niet meer kunt bewegen.
Ja wat mij betreft zijn dat dus twee verschillende dingen. Een ego-dood definieer ik als: 'het verliezen van het concept van jezelf'. Je weet niet meer wat 'ik' is. Daar kan dus een nuanceverschil tussen zitten met een out-of-body-experience, waarbij je het gevoel hebt naast je lichaam te staan of uit je lichaam te treden. En het is ook een verschil met een mystieke ervaring, wat een bredere term is voor een ervaring die niet of nauwelijks in woorden te vatten is maar wel grote emotionele of spirituele waarde heeft.

Ik heb ook wel eens iemand meegemaakt die na veel te veel LSD niet meer aanspreekbaar was, maar die het toch nog voor elkaar kreeg om in het water te springen. Volgens mij had die persoon dus een ego-dood, maar kon nog wel bewegen.
(Hij is overigens niet verdronken en een paar uur later voelde hij zich weer goed)

Stonologie

Wijs gebruiker
Ja wat mij betreft zijn dat dus twee verschillende dingen. Een ego-dood definieer ik als: 'het verliezen van het concept van jezelf'. Je weet niet meer wat 'ik' is. Daar kan dus een nuanceverschil tussen zitten met een out-of-body-experience, waarbij je het gevoel hebt naast je lichaam te staan of uit je lichaam te treden. En het is ook een verschil met een mystieke ervaring, wat een bredere term is voor een ervaring die niet of nauwelijks in woorden te vatten is maar wel grote emotionele of spirituele waarde heeft.

Ik heb ook wel eens iemand meegemaakt die na veel te veel LSD niet meer aanspreekbaar was, maar die het toch nog voor elkaar kreeg om in het water te springen. Volgens mij had die persoon dus een ego-dood, maar kon nog wel bewegen.
(Hij is overigens niet verdronken en een paar uur later voelde hij zich weer goed)
Hmm dank voor je reactie. Ik merk dat iedereen een eigen idee heeft bij "ego-death". Het is een lastig begrip om vast te stellen. Wel ben ik het helemaal met je eens, ik denk ook dat ik toen een ego death had.

Ging hij slecht er op? Voor mij voelde het niet negatief aan, al was de boodschap niet leuk en heftig. Het voelde toch goed op een of andere manier, omdat ik merkte dat als ik mij er helemaal aan overgaf het allemaal goed zou komen.

Stonologie

Wijs gebruiker
Toen hij bijkwam zei hij steeds: 'sorry, sorry, sorry!' Omdat hij had ervaren dat de wereld was ontploft en dat was zijn schuld omdat hij te veel LSD had genomen.
Ohhh hahaha, dat klinkt nog wel als net wat heftiger dan wat ik meemaakte. Klinkt zeer heftig.

Bij mij was het meer spiritueel, ik kreeg te horen wie er van mij hield en aan wie ik in mijn leven meer aandacht moet geven. Het liet mij heel duidelijk voelen dat liefde is waarom alles draait.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Over het begrip 'hole' twijfel ik ook wel eens.
De term "holen" refereert naar het punt waarop je de fysieke sensatie van je lichaam verliest waarbij de persoon eerst ervaart dat deze door de grond zakt vervolgens steeds harder begint te vallen en uiteindelijk het gevoel ervaart dat deze zweeft. Tijdens een hole ervaring lig je dus automatisch plat tegen de grond en kun je je lichaam niet meer bewegen.

Wat de ervaring inhoudelijk omvat kan sterk verschillen per persoon, voor mij voelt het een beetje als een droom / andere dimensie. Afhankelijk van het dissociatief (O-PCM / DCK & O-PCE) kun je deze staat ook meer lucide ervaren. Ik ervaar een 'hole' ervaring zoals ik die ken ook altijd als buitengewoon rustgevend.

Hoge doseringen psychedelica en dissociatieven alhoewel er raakvlakken zijn voelen voor mij toch wel aardig fundamenteel anders aan.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan