1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De dokter als dealer

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door MacLeod, 31 jul 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

Artikel van eerder deze maand in de Volkskrant (met een mini-bijrol voor DF):

De dokter als dealer: ‘In Nederland is allang sprake van een stille opioïde-epidemie’

"Steeds vaker worden in Nederland zware pijnstillers voorgeschreven, hoewel uit de VS bekend is dat ze te vergelijken zijn met heroïne. De Volkskrant sprak met vier patiënten die verslaafd raakten. ‘Als mijn vrouw de oxycodon niet had verstopt, was ik zo weer begonnen.’"

Lees hier het hele artikel: https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...ke-van-een-stille-opioide-epidemie-~b7012083/

Tijdloos vindt dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Doet me er aan denken dat ik ook nog zo'n pilletje heb liggen.

Overigens:
    en als ik dan zoek op gebruiker Poseidon:
    ???

3. Fool

Fool Badass junkie

Poseidon was een lid van de .info, en had een weinig-gebruikt account op de .nl onder een andere naam.

acht.zes vindt dit leuk.
  4. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

En nu een moment van rust zonder zorgen toekomst en verleden hoop ik dat geen pijn en zorgen meer heeft.

R.I.P brother

Fool vindt dit leuk.
  5. Fool

Fool Badass junkie

Inderdaad. :(

6. ATGC

ATGC Experimenterende gebruiker

Ik zag dat artikel ook langskomen. Op zich ben ik het wel eens met dat opioiden niet zomaar voorgeschreven moeten worden. Bij pijn hoort een arts in mijn ogen gewoon het rijtje paracetamol -> NSAIDs -> Tramadol -> lompere opioïden en door te gaan. De gemiddelde persoon zal opioïden weer netjes afbouwen, maar er zijn natuurlijk altijd gevoelige mensen welke er door worden meegezogen.
    Overigens denk ik wel dat artsen altijd een "correct" verhaal afdraaien. Er zullen hier en daar wel wat schuinmarcheerders tussen zitten :)

Ik hou persoonlijk ook niet van verhalen "medicijn X platstampen en opsnuiven" of "wat doet medicijn X, Y en Z bij elkaar?". Naast dat het niet verstandig is krijgen artsen/instanties het idee dat bepaalde stofjes gewild zijn en gaat de controle erop nog verder omhoog. De hedendaagse maatschappij gelooft namelijk in risicoreductie tot in het absurde, terwijl mensen ook een eigen verantwoordelijkheid hebben.

Laden...