1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De eerste echte keer LSD

Discussie in 'LSD' gestart door Misfit, 24 sep 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Misfit

Misfit Experimenterende gebruiker

Beste leden,

Al een lange tijd ben ik heel erg nieuwsgierig naar de effecten van LSD. Ik heb mij er veel over ingelezen en heb een goed beeld bij wat de effecten zullen zijn.
    Nu staat aankomende zaterdag waarschijnlijk mijn eerste echte LSD trip op de planning. Ik heb zegels 1P-LSD van 100ug liggen en ben deze van plan samen met twee goede vrienden van mij te nemen. We zijn allen niet vreemd met de wereld van drugs, maar mijn maten hebben geen ervaring met psychedelica. Ik ook niet echt, maar heb wel een maal 2CB gedaan wat eindigde in een bad trip omdat ik teveel had genomen, circa 25 tot 30mg. Ikzelf ben erg ervaren met wiet/hasj, heb 3 maal XTC gebruikt, een keer 2CB dus en twee keer LSD op 20ug en 40ug.
    De setting is nagenoeg perfect. Een van mijn maten is 3 weken lang alleen thuis en heeft een perfect huis om in te trippen. Er staat wierook in de kamer, er is een soort mandala op de muur geschilderd en de tuin is werkelijkwaar net een sprookjesbos.

Nu ben ik van plan om met de trip van aankomende zaterdag mijzelf een stuk beter te leren kennen en proberen om wat problemen die ik ervaar onder ogen te komen. En natuurlijk een hele leuke dag ervan te maken!
    Ik ben nogal een stress gevoelig type wat voortkomt uit een aantal zaken die vroeger in mijn prive leven speelden. Die heb ik na een zeer persoonlijke XTC trip nagenoeg goed kunnen verwerken en heb vrede met een hele hoop narigheid die ik heb meegemaakt. Nu ben ik 8 jaar terug overspannen geraakt en heb ik sindsdien last van veel stress wat ervoor heeft gezorgd dat ik me snel druk maak over dingen. Ik heb daardoor een maagprobleem wat ervoor zorgt dat ik elke dag misselijk ben, wat voortkomt uit angsten die hun oorsprong hebben uit het onderbewustzijn.
    Ik sta open voor inzichten die wellicht niet zo positief kunnen zijn maar me wel helpen met mijzelf beter te begrijpen. Ik begreep ook dat er onderzoek naar LSD is gedaan op mensen die leiden aan "anxiety" wat voor velen een positieve uitkomst had. Een vriend van mij heeft een paar maanden terug zijn eerste LSD trip op 150ug gehad en gaf aan dat hij totale rust ervoer waar hij zelfs een beetje emotioneel door werd gezien dit zo een mooie ervaring was. Ook ziet hij na de trip dingen wat nuchterder in en maakt hij zich veel minder druk.

Nu is de vraag, is LSD voor mij aan te raden om te gebruiken? De dosis is nog wel bescheiden en zal geen overweldigende ervaring zijn, maar ik ga ook niet voor het "spacen". Ik wil echt een trip meemaken die mij helpt van mijn angsten af te komen en meer dingen te accepteren.
    Ook wil ik nog even toevoegen dat ik waarschijnlijk geen moeite zal hebben met mijzelf over te geven aan de trip, gezien ik in het dagelijks leven ook geen moeite heb met dingen doen die mij van binnen beangstigen.

Ik hoor graag van jullie!

שמש, Revolutionair en Mindless vinden dit leuk.
  2. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi @Misfit ,

Dit is een moeilijke vraag om te beantwoorden. Ik ben altijd een beetje terughoudend om het echt aan te raden omdat je nooit zeker weet hoe iemand erop reageert. Toch ben ik er van overtuigd dat het voor veel mensen (niet iedereen) goed zou kunnen zijn. In welke categorie jij valt kan ik moeilijk zeggen.

100 ug is op zich een mooie dosis om LSD mee te verkennen. Dat is genoeg voor een volwaardige trip zonder het al te bont te maken. Toch kan het best heftig overkomen als je helemaal geen psychedelica gewend bent. Zelf vind ik 100ug LSD heftiger dan 25-30mg 2-CB in ieder geval.

Een paar vragen die ik voor je heb:
    - Weet je waarom je op 2-CB een slechte ervaring had? Lag het aan je set&setting of was er iets anders aan de hand?
    - Voel je je helemaal op je gemak bij die maten van je? Ook als jij of 1 van je maten misschien rare dingen gaat zeggen? Het is namelijk heel fijn om geen schaamte te voelen tijdens een trip.
    - Hoe laat gaan jullie trippen (lsd duurt namelijk echt lang... zelf vind ik tussen 11.00 en 13.00 uur beginnen het fijnst).
    - Zijn jullie bereid om de trip op het laatste moment te annuleren als iemand zich onverwacht slechts voelt (slecht nieuws heeft gekregen, ziek is geworden etc)?

Ik denk dat LSD je potentieel kan helpen om jezelf beter te begrijpen en om je angsten te relativeren. Maar het blijft een serieus tripmiddel waar bepaalde risico's aan zitten. Garanties op een positieve trip krijg je niet. Als je in een veilige omgeving met goede maten en met een goede mindset eraan begint dan minimaliseer je de kansen op een negatieve ervaring.

Ik ben heel benieuwd naar je verhalen!

Revolutionair en Mindless vinden dit leuk.
  3. Misfit

Hey Eik, dank voor je reactie.
    De reden dat ik slecht ging op 2-CB kwam door een aantal zaken. Ten eerste deed ik het een paar dagen nadat ik mijn eerste keer XTC had gebruikt. Ik zat dus nog vol in mijn dip. Niet slim natuurlijk, maar ik was nog heel onwetend en ging puur op het advies van een maat van me af. Verder kwamen er onverwacht nog 2 personen bij waar ik geen zin in had en zaten we in een compleet donkere kamer.
    Het moment dat de 2-CB zijn werk begon te doen was al na een kwartier na inname. Ik werd licht in mijn hoofd en dacht dat ik bijna flauw zou vallen. Ik ging rustig zitten en na een half uur begonnen de eerste effecten zoals het ademen van de muur en schaduwen die vanaf de lamp naar me toe kwamen.
    Op visueel gebied vond ik het totaal niet eng, ik liet het over me heen komen en vond sommige dingen juist prachtig. Waar ik slecht op ging was de bodyload. Ik voelde me continu opgefokt en werd zelfs al gek als die twee personen waar ik geen zin in had begonnen te praten.
    Laatste waar ik slecht op ging is de manier waarop de pieken en dalen beginnen. Totaal willekeurig naar mijn ervaring. Zo zit je voor je gevoel een half uur in de piek en wordt het daarna rustig, om vervolgens 2 keer zo hard binnen te komen. En dat herhaalt zich zo'n 20 keer op de avond. LSD schijnt rustig op te bouwen naar de piek en daarna weer rustig af te bouwen, dat lijkt mij een veel prettigere ervaring.

Ik voel me zeker op mijn gemak bij mijn vrienden. We kennen elkaar nog niet heel lang, misschien net een jaar, maar we kunnen helemaal onszelf zijn.

We zijn van plan om de trip om 12 uur te beginnen ivm de lange werkingsduur en mocht er een voorval zijn waardoor iemand niet lekker in zijn vel zit ben ik zeker bereid om de trip uit te stellen.

Revolutionair vindt dit leuk.
  4. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Graag gedaan!

Oei... nee dat is inderdaad niet handig :ill:

Dat is wel heel snel voor een 2-CB trip. Duurt bij mij meestal langer. Zo te horen ook een behoorlijk heftige bodyload inderdaad. Zelf vind ik de bodyload van LSD meestal milder en prettiger dan die van 2-CB. Maar ik ken ook mensen die het als lichamelijk onrustig ervaren.

Goedzo. Dat is wel echt belangrijk!

Klinkt goed allemaal!

Volgens mij is je voorbereiding in orde. Nu is het gewoon een kwestie van alles over je heen laten komen en er samen met je vrienden van genieten.

5. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

@Misfit
    Het komt over alsof je de juiste instelling hebt om te trippen. :)

Eens met alles wat @Eik zegt. Daarnaast ervaar ik LSD zelf wel als een tripmiddel die anxiety makkelijk kan versterken. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Voornamelijk wanneer je na een aantal uren stevig trippen wat moe begint te worden, is het (voor mij in ieder geval) weleens lastig om die onrustigheid van je af te laten glijden. Maar als je je daarop bedacht bent, kun je daar wat rekening mee houden en bewust zo nu en dan de rust wat opzoeken, eventueel via wat meditatie bijvoorbeeld. Of door die onrustigheid middels lichamelijke beweging wat kwijt te raken.

Veel plezier met trippen en ik lees graag hoe het verlopen is. :)

6. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Mijn eerste keer 2cb was ook geen succes..
    Vond het niks aan.
    Voelde me niet lekker.

Lsd is toch totaal wat anders.
    En wat hierboven word geadviseerd dat is het beste, begin met 100ug en je gaat al best een goede voorproef krijgen van een echte lsd trip.
    Na de hand van deze trip kan je altijd beslissen of een keer een echte goede trip wilt doen van b.v. 225ug.

Dat klinkt goed! De juiste setting is belangerijk.
    Wij zorgen altijd dat er veel verschillende fruit is en eten.
    Als de groep goed is en de setting ook dan komt dat meestal wel goed.
    Misschien een paar Diazepam achter de hand voor de zekerheid wanneer iemand er snel klaar mee is dat hij dat kan nemen.

Voor de rest kan niemand die je niet kent je adviseren of je nou wel of niet moet nemen.
    Daarom met 100ug kan er niet veel fout gaan.
    Zo ben ik ook begonnen en ben steeds zwaardere gaan nemen toen ik wist dat ik er klaar voor was.

Dat kan dus helpen met je problemen.
    Ik geloof er in dat je lichamelijk en geestelijk meer bewust word.
    Maar wat mindless zegt klopt ook.
    Anxety kan versterkt worden, maar naar aanloop van de trip moet je jezelf gewoon daar geestelijk op instellen.
    Je gaat een ervaring meemaken die super mooi en geweldig is en die gedachtes dat het niet goed zou gaan dat moet je loslaten.
    Je kan het een beetje zien als jezelf dingen inpraten.

Mensen die willen en dan van te voren zich de hele tijd druk gaan maken of het fout gaat...
    Die maken ook meer kans dat het fout gaat omdat je er de hele tijd mee bezig bent.

Ga er juist relax in en weet dat je onder invloed bent.
    En word het allemaal te veel de prikkels?
    Dan ga ik altijd even rustig zitten of liggen en mezelf beseffen dat ik lsd heb genomen en dat ik even relax moet doen want alles komt goed...

Succes met je trip!

7. Misfit

Heel erg bedankt voor de tips! Echter wordt de trip uitgesteld met 2 weken gezien de ouders van mn maat zaterdag middag pas weg gaan. Ergens wel ideaal, want dan kan ik ervoor zorgen dat ik de komende weken goed en op tijd ga slapen zodat ik helemaal fit ben voor de trip.
    Dat het anxiety kan versterken ben ik mij ook bewust van, maar ik hoop dat ik met de juiste mindset en een goede week slaap daar tijdens de trip niet zoveel last van zal hebben. Ook ga ik de week voor de trip niet blowen.
    Ik zal nog een report plaatsen mocht de trip een succes zijn! :)

En thanks voor de tips betreft mediteren en even rust nemen @Revolutionair @Mindless , daar ga ik zeker wat aan hebben.

Mindless en Revolutionair vinden dit leuk.
  8. שמש

שמש Wijs gebruiker

Heel veel plezier en diepgang toegewenst in je trip :)
    Zoals hier al werd gezegd, LSD zal je id diep contact brengen met jezelf :) En je eigen intentie waamee je de trip in gaat is belangrijk. Zo te lezen is je intentie prima en ik zou er verder gewoon blanco instappen en je niet te focussen op het loslaten van je angsten. Ik weet zeker dat je trip/onderbewustzijn je de richting zal aangeven waarin je kan gaan, ter bevrijding van je bagage.
    Verder is, zoals je zelf al aangeeft, de dosering heel belangrijk. 100 ug is uitstekend voor een trip en ik zou zeker niet hoger gaan (maar ook niet minder) dan dat, de eerste keer. Op grond van deze ervaring kan je bepalen of je meer of misschien zelfs minder nodig hebt. Gevoeligheid van stoffen is zeer persoonlijk. Waar de ene persoon 200 voor nodig heeft bereikt iemand anders al met 100ug. Je doel, zelfheling is daarin bepalend. Yoga op LSD kan ook heerlijk zijn, mocht je toch wat spanning ervaren :)
    Veel plezier :)

9. שמש

שמש Wijs gebruiker

https://www.thecut.com/2017/01/yoga-lsd-meditation-ego-dissolution.html

LSD, Yoga, and the Therapeutic Process of ‘Ego Dissolution’
    By Drake Baer

Doing yoga and dropping acid used to be countercultural pastimes, but now the medical Establishment has taken a turn toward mind expansion: It seems like every month there’s a new study coming out about how hallucinogens deflate anxiety and depression. A Johns Hopkins study last year found that psilocybin helped people who had been smoking a pack a day for decades quit at double the success rate of the best pharmaceutical treatments. “Our data does indicate that stronger mystical experiences are associated with success,” lead author Matthew Johnson told Science of Us. “Such experiences tend to reframe life priorities, with pure pleasure-seeking dropping, and other aspects increasing (family, connection, higher principles).” At the core of these psychedelic journeys is what neuroscientists call ego dissolution, or “a reduction in the self-referential awareness that defines normal waking consciousness.” One 2016 paper found that “classical” hallucinogens like LSD and psilocybin are the most promoting of the state, and that’s evidently a good thing; separate research has found that lifetime classical psychedelic use correlated with less psychological distress and suicidal thinking compared to a control group.

Contemplative practices have similar, albeit substance-free, effects. Harvard Medical School associate professor Sat Bir Singh Khalsa told me that the ultimate fruit of yoga is “unitive experience,” where the chatty voice in your head goes away and you feel at one with the divine, the universe, or whatever you call the place we live. Indeed, he pointed me to a study of ashram residents who described their mystical yogi times as like being on LSD, but without the feeling of being out of control. Similarly, brain scans indicate that meditators in the midst of transcendence have reduced activity in the parietal lobe, an area of the brain associated with perceiving objects in space, which may drive the felt experience of becoming one with your environs.

While there’s still tons more work to be done on the subject, in talking with researchers, it seems like the reason ego dissolution is healthy stems from the way these experiences rejigger the way you relate to reality. Even after the altered state is gone, your perspective has been altered.

Last year, Enzo Tagliazucchi, a postdoc at the Netherlands Institute for Neuroscience, co-led a brain-imaging study in Current Biology on LSD-induced ego dissolution, and found that the state was associated with increased connectivity between several brain areas. In explaining to me why that dissolution might be therapeutically helpful, he said that the entire psychedelic experience — even the challenging parts — has a way of “extracting the patient from his or her usual patterns of thought and contemplat[ing] upon them from a vantage point,” he explained over email. The dissolution itself seemed to play a direct role in the case of anxiety in terminal cancer patients, he added. It’s a catalyst for epiphany. “In a typical ego-dissolution experience, the user feels the boundaries between his or her body and the rest of the universe dissolve, and becomes ‘one’ with the surroundings,” he added. “This might lead to feelings of transcendence or permanence in the patients, making them realize that even after their death they will still be part of something ‘larger.’”

Get unlimited access to The Cut and everything else New York.
    Learn More »
    That’s consonant with the Johns Hopkins findings on smoking cessation: There were only significant correlations between reductions in cotinine, a metabolite of nicotine, and personal meaning, as well as “mystical-type psilocybin effects,” where users rated themselves as having “acute feelings of unity, sacredness, a noetic quality.” The last of which, not coincidentally, is one of the qualities by which William James defined mysticism in The Varieties of Religious Experience, arguing that for the experiencer, the mystical state is also a state of knowledge. “They are states of insight into depths of truth unplumbed by the discursive intellect,” he wrote. “They are illuminations, revelations, full of significance and importance, all inarticulate though they remain; and as a rule they carry with them a curious sense of authority for aftertime.” In a braiding of these threads, Johns Hopkins is recruiting rabbis, roshis, and priests to feed them psilocybin and see what kind of religious experiences they have.

There’s also reason to believe that you don’t need to embrace your inner mystic in order to have these effects.

Abraham Maslow, the inventor of the so-called hierarchy of needs and coiner of the term positive psychology, studied what he called “peak experiences,” or “moments of highest happiness and fulfillment,” and maintained that they were available to everybody. In a 1968 television interview, the famed psychologist said that he found everyday Americans describing “peak experiences” like they were contemplatively trained monks or nuns. He went into the research thinking they happened to “one saint every century” or so, but his subjects spoke of hiking mountains, listening to music, and playing sports like they were Saint Theresa or Meister Eckhart. In attempting to generalize, he said these were experiences of perfection. In athletics, for instance: “A young man breaking through with a ball into an open field, and then running down the field and reporting in the same words that ancient mystics had used,” he said. “This was a seventeen year old boy.” Or, in a completely different direction, a woman in childbirth reporting ecstasies.

The peak experience is similar to the psychological construct of flow, or the sense of being completely absorbed in whatever it is you’re doing, according Scott Barry Kaufman, scientific director of the Imagination Institute at the University of Pennsylvania. In both cases, your sense of self melts into the task, whether it’s shaping a sculpture, talking with your beloved, or staring up at the stars. Rather than having self-referential, evaluative thoughts about being good, smart, or attractive enough, your attention is completely invested. Absorption begets dissolution. “Peak experiences shake us out of our ordinary concerns and points our attention toward something higher, perhaps greater versions of ourselves and others,” he explained. “As to why it can be long-lasting, well, sometimes peak experiences come along with a realization of a purpose, or higher meaning for one’s life.” Whether you’re camped out in a Himalayan cave or dancing in a Bushwick warehouse, the effects can last. Just ask Maslow: “If you see the world, in the peak experience, in a more pure form, this can be remembered,” he said in the 1968 interview. “Some people do remember, some people don’t remember. People that do remember tend to be changed, just as the ancient mystics reported.”

Laatst bewerkt: 26 sep 2019
Azarius vaporizers and accessories
Laden...