De gouden tip

Flameon

Badass junkie
Wat is volgens jullie deskundige de gouden tip om te stoppen of minderen met drugs?
Hoe krijg je zelf stoppen voor elkaar? Hoe krijg je als medestander van een verslaafd iemand de knop bij degene omgezet?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Verschilt dat niet van persoon tot persoon ?

Volgens mij kun je daar niet echt een juist antwoord op geven. Wat bij de ene persoon werkt, hoeft niet altijd bij iemand anders te werken.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Bestaat niet.Iemand moet zelf tot inkeer komen.En het -moeten- van de omgeving werkt eerder averrechts.Als iemand echt zelf om hulp gaat vragen,is een eerste stap gezet.En begeleiding daarbij is vaak goed,maar de persoon moet het toch zelf gaan inzien.Als de Gouden Tip bestond was ik allang binnen geweest,..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flameon zei:
Wat is volgens jullie deskundige de gouden tip om te stoppen of minderen met drugs?
Hoe krijg je zelf stoppen voor elkaar? Hoe krijg je als medestander van een verslaafd iemand de knop bij degene omgezet?
Ik vind dit ook een beetje een stomme vraag.

Stoppen met drugs? Niet meer gebruiken.
Minderen met drugs? Minder gebruiken.

Fidge

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:

Stoppen met drugs? Niet meer gebruiken.
Minderen met drugs? Minder gebruiken.

Beetje dom antwoord. Stoppen is lastig met verslavende middelen, daarom heet het ook verslaving.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:

Ik niet! Wat Flameon doet is het vragen om een goede tip die kan helpen bij het stoppen van gebruiken van drugs. Stoppen kan nou eenmaal moeilijk zijn en goede tips zijn dan toch altijd welkom?

Dit kan je natuurlijk ook aan andere leden vragen maar is het niet een keer interessant om iets van een andere bron te horen?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
OnderDeEik zei:
Exceptional Insight zei:

Ik niet! Wat Flameon doet is het vragen om een goede tip die kan helpen bij het stoppen van gebruiken van drugs. Stoppen kan nou eenmaal moeilijk zijn en goede tips zijn dan toch altijd welkom?

Dit kan je natuurlijk ook aan andere leden vragen maar is het niet een keer interessant om iets van een andere bron te horen?
En het allerleukste is nog dat Trimbos dezelfde antwoorden geeft als alle anderen.

Bovenaan