De hulphond is onderweg!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

De Zandman

Badass junkie
Eindelijk,,eindelijk mijn nieuwe metgezel komt morgen mijn positie verbeteren!
Morgenmiddag is hij nee het is een zij hier, en ze is welkom!
Nu ben ik straks minder alleen en de nachtelijke ellende gaat hopelijk flink verminderen omdat de hond getraind is om mensen zoals ik uit de nachtmerries te halen. Ik ben zooo benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen....!
Voor mensen die geïnteresseerd zijn hoe het verloopt, wil ik indien gewenst wel af en toe een sit rep geven...
Ik ga ervan uit dat er veeeel meer mensen zijn voor wie een hulphond heel veel positiviteit kan leveren...
Hij moet buiten een dekje dragen waarop staat :
Hulphond n i e t aanhalen
want zeker in het begin moet ze leren op mij gefocust te zijn, en dit te blijven.
C' est ca!

Red pill

Badass junkie
Leuk om te lezen! Mag ik vragen waar je een hulp hond voor nodig hebt?
Verder succes met het wennen aan haar, en zei ook aan jou natuurijk!

De Zandman

Badass junkie
Natuurlijk mag je vragen waar ik de hulphond voor nodig heb
Deze mag ik ontvangen omdat ik vrijwel iedere nacht flashbacks en nachtmerries krijg, en daar word je niet erg vrolijk van.
daar heb ik ook overdag nog naweeën van.
De hond slaapt straks naast mijn bed en is getraind om mij wanneer ik " signalen" ga geven als er weer iets onderweg is, mij uit die nachtmerries te halen door mij half wakker te gaan maken
Het is natuurlijk geweldig dat dit tegenwoordig mogelijk is!
Wat zal ik blij zijn, als die nachtelijke ellende voor laten we hopen een groot gedeelte verdwijnt
En een metgezel is voor mij ook erg prettig, maar dat komt op de tweede plaats.
Die nachtmerries, dat is het hem.
Laten we zeggen dat ik een nogal ruig leven geleid heb met heel nare toestanden.
6,5 jaar Legion Etrangere gaan je niet in de koude kleren zitten! Integendeel kan ik wel zeggen...
ik ga ervan uit, dat het enorm gaat schelen.

We gaan het zien!

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat geweldig! Je gaat er echt baat bij hebben!
De dochter van een goede kennis van mij heeft een hulphond voor haar angststoornissen en omdat ze vroeger een erg trauma heeft mee gemaakt.
Fijn voor je Zandman! 😃

Syl

Badass junkie
Wauw dat is echt super goed nieuws!!!.
Ben onwijs blij voor je!!.
Houd ons op de hoogte hoe het gaat, ben erg benieuwd!! 🥰😊

MetalGuy

Badass junkie
Nu ben ik straks minder alleen en de nachtelijke ellende gaat hopelijk flink verminderen omdat de hond getraind is om mensen zoals ik uit de nachtmerries te halen. Ik ben zooo benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen....!
Voor mensen die geïnteresseerd zijn hoe het verloopt, wil ik indien gewenst wel af en toe een sit rep geven...
Ik ga ervan uit dat er veeeel meer mensen zijn voor wie een hulphond heel veel positiviteit kan leveren...
want zeker in het begin moet ze leren op mij gefocust te zijn, en dit te blijven.
C' est ca!
Geweldig nieuws man! Ben wel benieuwd hoe je dit gaat ervaren. En naast het feit dat ze hulp biedt, heb je met de tijd hoogstwaarschijnlijk je kameraadje voor het leven. ❤️

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Geweldig man! Een hond is super en zeker als die je kan helpen met dit soort problemen. Veel succes met de bonding, zal wel geen probleem worden met een hond.

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Dat is goed nieuws! Je krijgt er een vriend bij die je onvoorwaardelijke liefde geven zal. Het zal je beste vriend worden. Waarom? Honden kijken enorm op tegen hun baasje. Je bent alles voor ze. Geef je hond aandacht en liefde en je kunt je geen betere vriend wensen. Een hond houdt je in de gaten, dag en nacht, daar bedoel ik mee dat het beest op je gaat letten. Dat doet het zoveel dat ie je leert kennen, beter dan dat jij jezelf kent! Vervul jij de wensen van je hond, beweging en uitlaten en zo, dan zal de hond jou wensen vervullen.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ie, als je 's nachts "problemen" hebt, bovenop je gaan liggen en je gezicht likken totdat je wakker wordt. Ook overdag als het "mis" blijkt te gaan, je aandacht geven en dicht tegen je aan kruipen. Na een tijdje als je een relatie met de hond hebt opgebouwd, zal ie je waarschuwen al voordat het "mis" gaat. Een wonderlijke eigenschap die te wijten is aan het feit dat een hond je zo goed leert kennen, beter dan jezelf. Een hond merkt de kleinste verandering aan je op na een tijdje en als ie dan goed getraind is heb je een vriend voor het leven en doet ie zijn ding al nog voordat er ook maar iets aan de hand is. Een echte vriend! Zorg goed voor het dier en het zal goed voor jou zorgen. Onvoorwaardelijk!

Enne, kijk wel uit dat je geen drugshond krijgt, anders geeft ie je aan als je ook maar iets gebruikt. Haha.

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Ben blij voor je. Gaat je zeker helpen.

Kost jou dit geld? Heb je oppas?
Opm
Ja, dit kost me geld. De voeding natuurlijk, en eventueel kosten voor de dierenarts indien nodig, en een " eigen bijdrage. Maar dat is me het dubbel en dwars waard!
Ik ben nu wel een beetje gespannen hoe alles vanavond gaat verlopen....
Een oppas heb ik ( nog) niet.
Maar de eerste maanden neem ik haar overal waar ik ga of sta, mee naar toe.
Is de hond ergens niet welkom, dan is de zaak of plaats ook voor mij een no go area.
Samen uit, en samen weer thuis!

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Dat is goed nieuws! Je krijgt er een vriend bij die je onvoorwaardelijke liefde geven zal. Het zal je beste vriend worden. Waarom? Honden kijken enorm op tegen hun baasje. Je bent alles voor ze. Geef je hond aandacht en liefde en je kunt je geen betere vriend wensen. Een hond houdt je in de gaten, dag en nacht, daar bedoel ik mee dat het beest op je gaat letten. Dat doet het zoveel dat ie je leert kennen, beter dan dat jij jezelf kent! Vervul jij de wensen van je hond, beweging en uitlaten en zo, dan zal de hond jou wensen vervullen.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ie, als je 's nachts "problemen" hebt, bovenop je gaan liggen en je gezicht likken totdat je wakker wordt.
opm
idd, zo is het mij ook duidelijk aangegeven!
Na een tijdje als je een relatie met de hond hebt opgebouwd, zal ie je waarschuwen al voordat het "mis" gaat.
Opm
al haalt ze maar de helft al weg, dan ben ik al ontzettend blij!
Een echte vriend! Zorg goed voor het dier en het zal goed voor jou zorgen. Onvoorwaardelijk!

Enne, kijk wel uit dat je geen drugshond krijgt, anders geeft ie je aan als je ook maar iets gebruikt. Haha.

Opm:
Hahahah een drugshond?
Die zal bij mij niet zo heel erg veel bij mij opsporen...maar stel je voor!

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Ja, dit kost me geld.

Je kunt de hond verzekeren. Net als wij mensen een ziektekosten verzekering hebben. Dit is iets om over na te denken! Een grote operatie kost je bij een dierenziekenhuis al snel zo'n 1000 euro. De kosten voor een bezoek aan de dierenarts kunnen behoorlijk oplopen. Het mooie is dat er voor ieder budget wel een verzekering te vinden is. Je kunt je hond voor 20% tot 100% verzekeren, is je hond voor 100% verzekerd dan worden alle kosten gedekt maar is de verzekering wel prijzig. Kun je dat niet betalen is het helemaal niet zo'n gek idee om je hond voor een minder percentage te verzekeren, zeg 50%
De kosten voor een operatie die normaal zo'n 1000 euro is, worden dan gedeeld en je betaalt 500 euro. De verzekering betaalt dan de rest.

En geloof me, het is het waard. Als je hond en jijzelf na een tijdje een relatie hebben opgebouwd en er gebeurt iets dan kan je jezelf wel voor je kop slaan als je een behandeling, die de hond nodig heeft, niet kan betalen omdat je niet verzekerd bent. Ik heb het zelf meegemaakt en het geeft een werkelijk een vreselijk gevoel als je hond hulp nodig hebt en je kan het hem of haar niet geven. je krijgt het gevoel dat je je hond in de steek laat terwijl het beestje alles voor jouw over heeft. Niet leuk.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Geficiteerd man! Ik hoop dat Tasja je een hoop liefde en gezelschap gaat geven. Geniet ervan!

De Zandman

Badass junkie
Dat is goed nieuws! Je krijgt er een vriend bij die je onvoorwaardelijke liefde geven zal. Het zal je beste vriend worden. Waarom? Honden kijken enorm op tegen hun baasje. Je bent alles voor ze. Geef je hond aandacht en liefde en je kunt je geen betere vriend wensen.
Absoluut! En....een hond liegt nooit en is voor mensen zoals ik een uitkomst!
Trouwens dat filmpje, wat je meestuurde, is helemaal waar en geeft mij een super indruk van hoe goed deze honden zijn.
Ik heb meer dan genoeg van flash backs over allerlei krijgshandelingen....
Van wat je op de tv ziet, met name dus verzonnen situaties, wel, daar klopt in de praktijk geen flikker van.
zo zag ik op een film dat er iemand zich in een tank verborg, en werden er 2 Stielhangranaten M24 in gegooid.
En dan zie je, dat na de klap van die m24 ers een vent een beetje dizzy uit die tank klimmen
En nou komt er een nachtmerrie aan bod, dienik heel vaak terug zie. ( meer vertel ik er niet)
Namelijk deze.
Ooit keek ik in een wrak van zo een tank en de drie mannen, die er nog in zaten, die waren enigzins van postuur veranderd.
ze waren nu 2 cm dik, tegen de wanden geplakt. Die moesten er dus vanaf gekrabd worden! ( gelukkig niet door mij)
Dit wrak was door een pantserdoorborende granaat getroffen en dan is dit beeld wat er in werkelijkheid van de bemanning overblijft na zo'n inslag
Nu kan ik er niets verder meer over zeggen want dan word ik slecht van humeur.
Dit is één van mijn trauma's uit die tijd...
kun je je voorstellen wat er dan door je heengaat?
Dit beeld staat in mijn hersenpan gebrand...
Bah. Wat een toestand was dat.

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
kun je je voorstellen wat er dan door je heengaat?

Sorry, dat kan ik niet! Ik kan geen voorstelling maken van iemand die de verschrikkingen van oorlog heeft meegemaakt. Ik kan er alleen maar naar raden en luisteren naar wat veteranen hebben meegemaakt. Ik weet wel wat ik zie. Totaal gebroken mannen die nooit meer dezelfde zullen zijn omdat ze verschrikkingen hebben meegemaakt waaraan ik niet eens durf te denken, zoals je hierboven beschrijft.

Als dat soort trauma's zich aandienen is het goed om een vriend te hebben die de trauma's ziet aankomen en je kan waarschuwen nog voordat je het zelf door hebt. Een hond kan dat beter als een mens. Je hoeft niet bang te zijn dat de hond je zal beoordelen of veroordelen. Een goed opgeleide hond zal een rustpunt worden in je omgeving en zal je waarschuwen voor naderend "onheil".

De Zandman

Badass junkie
Je kunt de hond verzekeren. Net als wij mensen een ziektekosten verzekering hebben. Dit is iets om over na te denken! Een grote operatie kost je bij een dierenziekenhuis al snel zo'n 1000 euro. De kosten voor een bezoek aan de dierenarts kunnen behoorlijk oplopen. Het mooie is dat er voor ieder budget wel een verzekering te vinden is. Je kunt je hond voor 20% tot 100% verzekeren, is je hond voor 100% verzekerd dan worden alle kosten gedekt maar is de verzekering wel prijzig. Kun je dat niet betalen is het helemaal niet zo'n gek idee om je hond voor een minder percentage te verzekeren, zeg 50%
De kosten voor een operatie die normaal zo'n 1000 euro is, worden dan gedeeld en je betaalt 500 euro. De verzekering betaalt dan de rest.

En geloof me, het is het waard. Als je hond en jijzelf na een tijdje een relatie hebben opgebouwd en er gebeurt iets dan kan je jezelf wel voor je kop slaan als je een behandeling, die de hond nodig heeft, niet kan betalen omdat je niet verzekerd bent. Ik heb het zelf meegemaakt en het geeft een werkelijk een vreselijk gevoel als je hond hulp nodig hebt en je kan het hem of haar niet geven. je krijgt het gevoel dat je je hond in de steek laat terwijl het beestje alles voor jouw over heeft. Niet leuk.
De hond wordt op en top verzorgd e n verzekerd! Thnx voor de tip!

De Zandman

Badass junkie
Technische uitleg vwb dat tankwrak:
Deze schijnt panne te hebben gekregen, en kwam stil te staan.
En stilstaan met zo'n ding is zelfmoord Drie inzittenden kregen niet de kans om
uit dat voertuig te komen omdat hij getroffen werd door een projectiel soort dat vertraagd ( enkele milliseconden) na de doorslag ontploft
een keurig cirkel rond gaatje erin en binnen ontstaat een enorme drukgolf die alles vernietigt en een straal witheet metaal dat meteen alle zuurstof opzuigt
En het eindresultaat is dus heel wat anders, dan in films te zien is want je komt er niet duizelig uit.... nee, niet bepaald.
Ook al ben je geoefend, en hard, dit is een aanblik die je nooit meer vergeet
En dan die reuk...die geur..!

Ik voeg nog even toe:
Met een barbecue maak je mij dus niet vrolijk. Nee.
Integendeel...

En voor dit soort dingen heb ik een hulphond nodig want die aanblik en andere komen iedere keer weer naar boven.
In de nachtelijke uren.
Jazeker. Heel naar. En zo is er nog veel meer, maar dat houd ik voor me.

Nog een uurtje of twee, dan hoop ik dat ze er is!

Laatst bewerkt:
L

Lid 152247

Gast
uit dat voertuig te komen omdat hij getroffen werd door een projectiel soort dat vertraagd ( enkele milliseconden) na de doorslag ontploft
een keurig cirkel rond gaatje erin en binnen ontstaat een enorme drukgolf die alles vernietigt en een straal witheet metaal dat meteen alle zuurstof opzuigt
En het eindresultaat is dus heel wat anders, dan in films te zien is want je komt er niet duizelig uit.... nee, niet bepaald.

En voor dit soort dingen heb ik een hulphond nodig want die aanblik en andere komen iedere keer weer naar boven.
In de nachtelijke uren.
Jazeker. Heel naar. En zo is er nog veel meer, maar dat houd ik voor me.

Nog een uurtje of twee, dan hoop ik dat ze er is!
Zo fantastisch dat ze er zo is. Ik gun het je van harte.

De Zeemeerman

Badass junkie
YAAAAA
Ze is er! Een grote zwarte flatcoated retriever en ze is iets meer dan een jaar oud.
Ze is nog wat ",unheimlich" maar dat komt goed
Ze is heel vriendelijk i.i.g
Ze heeft een bench naast mijn bed de deur daarvan blijft natuurlijk open!
Ze moet wennen natuurlijk en met mijn poezen geeft geen enkel probleem!
Geef haar een dikke knuffel van mij ! 🤗
En een lekker honden snoepje natuurlijk ook !

inner_search

Badass junkie
YAAAAA
Ze is er! Een grote zwarte flatcoated retriever en ze is iets meer dan een jaar oud.
Top man !
dik gegund , hoop dat je snel connectie maakt.
Maar zo te horen lukt dat al aardig 🥰.
Onwijs veel liefde ga je krijgen , maar ook je aandacht in moeten steken natuurlijk.
Wat het een nog leuker ervaring voor jouw maakt hopenlijk !

keep is posted ! 😍

mikoz

Bewuste gebruiker
Super, een maatje die je in de gaten houdt en voor rust zorgt wanneer je het nodig hebt! Jullie krijgen vast een hele mooie band met elkaar.

L

Lid 152247

Gast
Fantastisch nieuws!
Mag ik vragen van welke stichting ze komt?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
YAAAAA
Geweldig!

transformated

Badass junkie
C' est ca!
Top man! Zo'n hond zal je zeker helpen. Als je dan wakker bent uit je flashbacks of nachtmerries is er tenminste iemand bij die je emoties op dat moment ook aanvoelt en zo gaan je dagen en nachten dragelijker zijn wetend dat je niet alleen bent.
M'n pa heeft sinds zijn tijd bij de Para's in Rwanda daardoor s'nachts veel last van dingen die hij gezien en gedaan heeft. Hoor ik hem vaak roepen uit angst waar ik hem moet wakker schudden voor soms minuten. Vaak weent hij dan ook als ie dan echt wakker is. Zo bleef ik dan bij me pa heel veel in bed slapen dat hij niet alleen was en dan had hij er minder last van.
Daarom ben ik er wel zeker van als die band er is met die hond wat zeker wel komt dat je nachten beter zullen zijn. Gewoon een aanraking of wetend dat er iemand is kan al meer dan genoeg zijn.

Wat je hier zei op het einde in je bericht van de geur of reuk zei me pa exact hetzelfde. Soms gebeurt het dat hij wel eens iets zegt en dan zegt hij als je decompenserende lichamen langs de weg ziet en die geur ruikt dat er sommige gewoon overgeven en dat je zoiets nooit vergeet.
Soms heeft hij wel nog iets anders verteld en zoals je ongeveer zegt van in de films of tv klopt er niet veel van tot eigenlijk niets. Iemand ze keel oversnijden en dan dood zijn achter 2 seconden in een film klopt ook niet, als ik het hoor van m'n pa hoe het echt gaat is het geen aangename dood.

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
YAAAAA

Gefeliciteerd met Tasja! En ook nog een retriever ook. Ontzettend lieve rustige honden met een koppie waar je meteen verliefd op wordt. (mooie lange snuit) Een jaar oud, eigenlijk nog een pup of net pup-af. Uiteraard is ze nog een beetje uit haar doen. Zij komt ook in een hele nieuwe omgeving waaraan ze moet wennen en het is een jonge tiener. Maar met Tasja zul je snel een liefdevolle band opbouwen, een geweldige hulp voor je. Nogmaals gefeliciteerd met deze aanwinst in je leven. Ik twijfel er niet aan dat je leven een meer positieve wending nemen zal met zo'n elegante dame als Tasja aan je zijde.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
YAAAAA
Yes!!

Even opgezocht, wat een lieve koppies hebben ze. :hearteyes:

Komt goed ja, veel plezier!!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan