• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

De onwetende buiten onze wereld

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Twee maal 35gr Mexicaanse. Een portie voor mij, een voor mijn vriend (vriend). Een algehele eet-onthouding hebben we beide aangehouden voor ruim 6 uur. Horror verhalen over de smaak van paddestoelen hadden ook ons beinvloed maar beide hebben we zonder zeuren het hele bakje weggewerkt, minstens een minuut kauwend op een hap. Vanaf toen maar afwachten wanneer onze eerste trip zo beginnen.

De computer aan, spelletje spelen totdat het in zou slaan was het plan. Al spelend zitten we te geinen over de kleur van de hond en de computer. Al lachend speelde we rustig verder totdat lachen bijna niet te stoppen was. Een schilderij trok mijn aandacht. NA het van dichtbij bekeken te hebben riep ik keihard uit: "Eej gek, dat stomme schilderij beweegt écht!" Wetend dat dit onmogelijk is, liepen we weer laggend op de stoelen af. We zakte in de stoelen die als gegoten om ons heen sloten. Zo lekker had ik nog nooit op een stoel gezeten. En zo vloeibaar was het parket ook nog nooit geweest! Op dit moment waren we ons er allebei 100% van bewust dat het nu echt begon te werken, maar nog mooier, we realiseerde ons dat wat we zagen NIET zou kunnen. Een plafond kan niet zomaar verdwijnen. De muur kan geen golven maken die tsunami-achtige proporties aannamen.

We wisten dat ons eigen hoofd ons in de maling zat te nemen, maar niet voor lang meer. Een kwartier later wisten we niet meer dat alle visuals in werkelijkheid er niet waren. We waren nu in een kamer waar écht verf van het schilderij droop. De kamer écht geen plafond meer had en waar je écht op de muur had kunnen surfen. We waren niet meer in het Land der Onwetenden. We waren in een kamer die van ons was. Onze wereld. Een wereld die niet leek op hierbuiten, deze wereld zat vol met mooie en lieve dingen. We gingen er niet meer weg, maar we gingen wél op ontdekking. Ontdekking in onze zelf gecreeerde wereld.

Allereerst ging ik me ergeren aan de klok. Klokken geven tijd aan. Tijd veroorzaakt dat dingen eindigen, aangezien alles ooit een keer eindigd. Dat wilde ik niet. Ik ergerde me zo aan de klok dat ik 'm van de muur af haalde en m'n horloge ging ook af. Op die manier had ik de tijd verbannen uit mijn wereld. Ik bleef hier. Ik ging niet meer weg. En dat kon ook niet want er was geen tijd...

Nu ik tijd genoeg had ging ik op ontdekking. Op ontdekking in mijn eigen wereld met buiten het glas een andere wereld, die van de onwetende. De onwetende waren niet lief. Het deed me echter niet veel wat ze van me dachten terwijl ik met de precisie van een hartchirurg werkelijk elk object bestudeerde. De nerven van de tafel stroomde als een rustig beekje over de tafel terwijl het plafond er nog steeds niet was. De ruimte was oneindig hoog en daardoor was er een echo. Een echte echo die je kon horen als je wat riep.

Het bleef niet alleen bij levenloze dingen. Alles in mijn wereld was lief. Vooral dat wat leeft. De hond was liever dan hij ooit was, een klimopplant zooo groot dat ik daar wel ontzag voor moest hebben want zo groot kon ik nooit worden. Een waslijn die als een levensgevaarlijk wurgdraad door de tuin liep gaf aan dat buiten van de Onwetende was. Buiten was interessant, maar binnen was onze wereld. Een wereld waar je alles wat niet lief of mooi was kon verbannen.

Ondanks dat ik zelf wist dat tijd niet meer bestond en dat ik voor eeuwig in een wereld zou blijven die voor mij perfect was, was ik er helaas niet daadwerkelijk in geslaagd om de tijd te verbannen en dat begon tot me door te dringen. Mijn (maar soms was het onze) wereld, begon steeds meer te lijken op de wereld van de Onwetende. Langzaamaan dansde de letters op papier niet meer als doorgewinterde turkse buikdanseressen en begon het wonderbaarlijke fenomeen van plassen weer normaal te worden in het kleinste kamertje.

Langzaam aan begon ik door te hebben dat mijn wereld waar ik was, ondanks dat ik er toch echt zeker van was, niet echt kon zijn.

Meneer Paddestoel had er de kracht niet meer voor en ik kwam weer terug in de de wereld van de Onwetenden.

Gelukkig kwam ik wel terug als iemand die de andere kant heeft ontdekt. Ik weet dat er vormen bewustzijn bestaan waarin je zelf bepalen kan hoe alles gaat en hoe het moet zijn en waarin je de tijd kan nemen om eens echt geintresseerd (geobsedeerd) te raken van je de wereld.

Dit was mijn eerste trip op 35gr Mexicaantjes. Ik had de kamer verbouwd tot mijn eigenwereld waar alles lief was. Mijn vriend noemde het mooi maar allebij waren we gelijkgestemd over het feit dat je alles gemakkelijk kan plaatsen in het vakje 'Goed' of 'Slecht'. Vervolgens zijn we alle 'goede' dingen gaan verekennen als een kleine baby die het voor de aller eerste keer meemaakt. Een ervaring om nooit te vergeten en wellicht ooit nog eens te herhalen!

Riel

Bewuste gebruiker
leuk beschreven. schilderijen die beginnen te leven komt mij ook heel bekend voor. ook ik heb een hekel aan de klok/tijd in een trip omdat het voor teveel verwarring zorgt.

:wave:

nicolai

Wijs gebruiker
ik vind het een heel goed trip verslag.

herken ook wel dingen eruit. bijvoorbeeld dat je je omgeving zo "lief" mogelijk inricht.

toevallig had ik gisternacht ook zoiets. ik had een dikke spacecake gegeten en begon ook echt te spacen op me bed in het donker.
en op het plafond zag je een soort van maan. die maan werd elke keer groter als ik ernaar keek, en leek in een gezicht te vervormen. is heel toevallig want nog geen 10 minuten geleden had ik het er met me buren over dat de maan zo mooi was.

maar ik vond het dus niet prettig, en heb even de tv aangezet. bleek dat er een cdtje lag. die heb ik dus gewoon even terug in het hoesje gestopt.

maar die kleine dingetjes maakt het voor mij net even wat prettiger inderdaad.

azgaza

Badass junkie
Mooi geschreven, ik heb ook wel eens gehad dat de kamer mijn realiteit werd, alleen noemde ik dat mijn 'veilige bel van tripwereld', maar leuk om dat terug te zien in een verslag van iemand andesr.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mooi geschreven, Kan het me wel goed inbeelden :)

Heb ook al eens meegemaakt dat een schilderij zo levendig werd als een plasma scherm! Was echt indrukwekkend :grin:

Ik herinner me ook iets van een klok, maar weet niet meer goed of ik het was die het meemaakte of een vriend(in). Maar de klok stak ook tegen en dan hebben we maar de batterijen eruit gehaald :grin: Maar het getik bleef precies maar aanhouden :grin:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
Mooi geschreven, Kan het me wel goed inbeelden :)

Heb ook al eens meegemaakt dat een schilderij zo levendig werd als een plasma scherm! Was echt indrukwekkend :grin:

Ik herinner me ook iets van een klok, maar weet niet meer goed of ik het was die het meemaakte of een vriend(in). Maar de klok stak ook tegen en dan hebben we maar de batterijen eruit gehaald :grin: Maar het getik bleef precies maar aanhouden :grin:
Ik zal binnenkort f een foto maken van dat schilderij:P
JE zult meteen begrijpen dat dat een ultiem trip-schilderij is :hearteyes:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
nice thx!

Het schilderij dat ik zag veranderen waren 2 oude oorlogsschepen, zo met zeilen, die naar elkaar aan het schieten waren.

Was echt de max, na een tijdje begon het water te golven, kanonskogels vlogen rond, sommige plonsden in het water, de schepen golfde, ik zag rook en vuur uit de kanonnen komen enzo, echt indrukwekkend!

xPlaystationx

Experimenterende gebruiker
Mee eens, dit is inderdaad een goed report.
Want zo heb ik het zelf ook ervaren. (alleen heb ik me klok wel laten hangen whehehe)
Toppie :beer:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Leuk om te lezen :). Grappig van de klok, daar stoor ik me meestal ook aan, maar vaak genoeg weet ik ook niet eens waar de cijfers etc. voor staan dus kom ik er nog niet achter hoeveel tijd er is vertreken.

Delcasa88 zei:
Voor de liefhebber even het schilderij welke zo óntzettend mooi werd toegevoegd :beer:

Door wie is dat gemaakt?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooi geschreven! Gaaf hoe je jouw eigen perfecte wereld afschilderd tegenover de onwetende buitenwereld, dat heb ik zelf ook vaak sterk tijdens mijn trips! En de tijd geloof ik nooit, ookal kijk ik erop, want de ene keer lijkt tien minuten 3 uur, en dan weer zijn er ineens een paar uur om zonder dat ik iets door heb gehad! In ieder geval... echt leuk report, en mooi trippy schilderij. :hearteyes:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Sweet_Shadow zei:
Delcasa88 zei:
Voor de liefhebber even het schilderij welke zo óntzettend mooi werd toegevoegd :beer:

Door wie is dat gemaakt?
Peter nog wat...Ik zal ff voor je kijken (is niet mijn eigen schilderij, de triop was in een onbekend huis:P) ik weet alleen wel dat het een one-of-a-kind is. Er stond in de hoek bij de naam van de kunstenaar 1/1 oftewel, dit is nummer 1 van de 1 die er gemaakt izjn:P

Wellicht heeft ie meerdere vergelijkbare gemaakt.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan