1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De oplossing voor een droge mond

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Zwijgrecht, 29 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Ik zie zoveel topics over tips voor een droge mond, hoe die gore smaak uit je mond te krijgen, etc. Nou heb ik dit spul:downarrow: een paar maanden terug ontdekt op aanraden van de dokter en had niet verwacht dat t zo goed zou werken, paar x sprayen en een uur of twee heb ik nergens meer last van. tientje bij de kruidvat, verbaasd me dat niemand dit heeft ontdekt eerder of ik lees eroverheen :P

[​IMG] [​IMG]

sorry ik weet niet hoe ik de afbeeldingen kleiner krijg,
    Hele lijn voor mondproblemen, ben zelf als de dood voor dingen met mn gebit dus best chill. hoop dat iemand er wat aan heeft

Natozlato vindt dit leuk.
  2. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Niet als dooddoener bedoeld maar ik drink altijd water of thee en dat werkt prima

Zwijgrecht vindt dit leuk.
  3. Zwijgrecht

Drink ook genoeg water, toch heb ik t gevoel dat t na een minuut kurkdroog wordt en op een gegeven moment smaakt water echt smerig

שמש vindt dit leuk.
  4. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik neem aan dat dit in verband staat met drugsgebruik? Of staat dat er los van?

5. Zwijgrecht

Ja dat bedoelde ik, ik zag heel veel topics met dat mensen vroegen of iemand iets wist, via de zoekfunctie op droge mond :P toevallig kreeg ik t van de doktor vanwege droge mond permanent van medicatie, maar voor zo'n lekkere uitgedroogde drugsmond inclusief sahara tong is het als een soort oase in de woestijn, erg prettig. Blijft ook lang fris

6. Bas

Bas Wijs gebruiker

Kdrink zelf altijd voldoende water en ga ongeacht welke drugs ik gebruik, altijd voldoende naar het toilet. Dit gaat zo goed als automatisch en gaat dus (tot zover) nooit fout. Maar na een feestje waar ik pep op heb en dus lange tijd wakker ben, krijg ik hoe dan ook een droge mond en een nare smaak in m'n mond. (+witte tong) Door speed gebruik verandert ook je smaak, zoals bekend, niks smaakt meer lekker namelijk.

Het is heel simpel, gewoon even rustig tandenpoetsen zodra je dit met beleid kan doen en alles is opgelost. Zodra je stopt met het gebruik herstelt je lichaam weer, drugs gaan uit je lichaam en je speeksel aanmaak wordt weer hervat. Door drugs te gebruiken wordt de aanmaak van speeksel namelijk belemmert. Hierdoor hebben bacteriën vrij spel om zich te nestelen in je mond -> dit zorgt voor een droge mond + een vieze smaak. Je tong zit verder vol met bloedvaatjes, (en de drugs die je hebt gebruikt, zitten in je bloed) dit kan voor een verandering in de huishouding van serotonine zorgen in je tong (bij MDMA gebruik sws) waardoor alles anders kan smaken.

Een wat andere gedachte betreft dit: een gevaar hierbij is dat je minder snel door hebt of er iets raars in je drankje is gedaan. Je hebt dan in het ergste geval meer kans om gedrogeerd te worden.

Je mond zo schoon mogelijk houden is dus het beste advies, beter tijdens het gebruik dan na het gebruik eigenlijk. Net zoals je niet wilt dat je neus naar de klote gaat tijdens het gebruik. Een beetje verzorging voor je neus is prima te regelen op een festival bijvoorbeeld.

Pompen vindt dit leuk.
  7. Natozlato

Natozlato Experimenterende gebruiker

Hey dit heb ik laatst in een folder gezien en het leek me ideaal, nu hoor ik van jou dat het ook werkt. Ik had verwacht dat je een paar min na het sprayen opnieuw een droge mond krijgt, maar het doet zijn werk dus langer. Ik ga hem ook es uitproberen! Drinken en tandenpoetsen helpt bij mij niet tegen een droge mond, en een droge mond is echt niet goed voor je tanden.

8. Zwijgrecht

Haha eindelijk een medestander, ik drink ook zat water en verzorg me voorderest prima, juist extra als je gebruikt want het gaat met factor 10 achteruit als je dat verslonst. Verwachtte er eigelijk ook niet veel van, was via de engelse drugsforum op Biotene mondwater voor droge mond uitgekomen, maar dat verkochten ze in geen enkele drogist. Kruidvat was de enige die wat had bij mij in de stad, dit dus, dus heb dat maar gekocht en verbaasde me erover hoe goed het werkte. Geen kapotte lippen of kloven in je tong van een droge mond klinkt eigelijk wel te goed om waar te zijn :P Geen brok in je keel gevoel meer als je dat kent

Natozlato vindt dit leuk.
  9. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Oeh ik ga dit ook uitproberen! Thanks voor het delen. Haat aan een droge woestijnbek. Drinken en tandenpoetsen helpt bij mij ook nooit echt goed daartegen.

10. Zwijgrecht

Ik wordt helemaal gelukkig, ligt dus niet aan mij :tonguewink: Wou dat ik zulke shit ontdekte een jaar of 10 geleden, had een hoop vervelende momenten gescheeld. heb er ook wel overdreven last van moet ik zeggen maar eigelijk wel positief, vergeet in ieder geval nooit te drinken :sweatsmile:

Roze olifant vindt dit leuk.
  11. Roze olifant

Haha! Heeft dat spul ook nog iets van een smaak? Of is het echt een soort water?

12. Zwijgrecht

Soort van permunt achtig maar niet echt zoet maar een heel klein beetje zout. Is niet vies, ook niet lekker. Je begint met kwijlen, nouja speeksel aanmaken maar kwijlen klinkt spannender en na een minuutje heb je nergens meer last van. Je moet alleen niet binnen 15 min wat eten of drinken, dan verdwijnt het net zo hard, maar daarna blijft t gevoel wel een hele tijd. lijkt wel een soort laagje ofzo, maar niet op een vervelende manier

Roze olifant vindt dit leuk.
  13. Roze olifant

Ben benieuwd, ga hier in België de schappen eens checken. :sunglasses:

14. StimsalaBanne

StimsalaBanne DF Stuff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Oeh, thanks voor de tip! Ideaal klinkt het inderdaad.

15. ATGC

ATGC Experimenterende gebruiker

Glycol (glycerine) zou moeten werken omdat het hygroscopisch is. Zit wss ook in van die droge mond flesjes van G.U.M.

16. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Bedankt voor de tip! Steeds slokjes water nemen is prima maar eten gaat lastiger als ik zo'n droge drugsbek heb. Gisteren 10 minuten over een tosti gedaan :tongueout:

17. Zwijgrecht

Als je wil beginnen met leren eten onder drugs is spaghetti of elke pasta top, als t maar warm, niet te zout en een beetje romig of vettig is. En beter teveel saus dan te weinig:tongueout:

Met pep vind ik het wel meevallen maar met xtc krijg ik wel zo'n naar gevoel in mn mond dat het me zo ging tegenstaan dat ik het niet meer doe ( niet alleen daardoor natuurlijk)

Laatst bewerkt: 2 dec 2018
    Fenrir vindt dit leuk.
  18. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Klopt helemaal! Indiase kerry, soep en fruit doen het ook goed, en Haribo kindermix kan altijd :tongueout: maar ja, op een feestje mag je al blij zijn dat ze tosti's hebben!

19. Zwijgrecht

Ik heb juist nooit zin in zoet dan! Roti kip is ook een aanrader, maar tegenwoordig maakt t me niet veel meer uit, eet rustig broodjes pindakaas vlak na een lijn :P Ben er blij mee want scheelt een hoop ellende. Maar eerder was dat een nachtmerrie, eten onder drugs lukt me ook pas sinds een paar maanden. Maar hoe meer je in je kanaal drukt hoe makkelijker het gaat :tearsofjoy: Zit tussen je oren denk ik

Maar nice hoop dat je er wat aan hebt :smiley:

Fenrir vindt dit leuk.
  20. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Interessant, bedankt voor het delen!

Een droge mond bij stim gebruik vind ik irritant, maar kan ik opzich nog wel mee leven. Die ranzige smaak die erbij komt, mede mogelijk gemaakt door roken en blowen erbij, vind ik dan wel echt super vervelend vaak. Ga het zeker eens proberen om te kijken of het ook helpt tegen die ranzige smaak.

Tanden poetsen tijdens of vlak na stim gebruik is trouwens wel af te raden. Door het gebrek aan speeksel worden je tanden en tandvlees veel gevoeliger, waardoor je sneller schade aan je gebit toe brengt met tanden poetsen tijdens gebruik. Dan kun je beter een avondje overslaan.

21. Zwijgrecht

Vooral dat maakt t erg ja,vooral met xtc is dat naar dat non stop roken. Steek als ik die neiging krijg gewoon een peuk in mn mond en doe alsof ik rook, gaat t vanzelf weg. Met speed is roken heel lekker maar denk er uren niet aan.

En over dat tandenpoetsen heb je gelijk, let maar eens op hoe je tandvlees soort van terugtrekt als je stevig van iets gebruik heb gemaakt. Gaat ook sneller bloeden
    Maar niet tandenpoetsen zou ik niet kunnen, zeker niet met drugs. Dat ontzettend gore "laagje" over je tanden als je poos wakker ben en vooral ongezond eet, of helemaal niks eet, bahZie wel is gasten op feestjes lopen met zo'n droge mond dat ze van dat soort witte schuim ofzo bij de mondhoek krijgen en dat ziet er wel zo smerig uit:mask:

22. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Ik ben heel benieuwd. Ik heb er zelf altijd erg veel last van en ook van die mozzarella in m’n mondhoeken, heel smerig.

23. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Bij ketamine gebruik hoog gedosseerd.
    Krijg je een droge mond en dan kan je wel water blijven drinken maar dat maakt niks uit.
    Goede tip!
    Ik ga eens kijken.

24. Zwijgrecht

Weet je wat bij keta helpt ? althans niet perse tegen de droge mond maar meer de drip. Heb een blauwe maandag keta gebruikt een keer of 10, en als ik die gore drip had, of eigelijk daarvoor al, een strepsil!!!! helpt perfect. Ik nam een paar dikke lijnen en dan een strepsil, ging liggen en vlak voordat je duizelig of vaag wordt kauw je 'em kapot. Nergens meer last van

Rebell vindt dit leuk.
  25. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Inmiddels heb ik het geprobeerd, met pep tijdens oud en nieuw. Het werkt zeker tegen een droge mond, maar had voor een goed effect wel meerdere sprays in 1 keer nodig. En ik moet zeggen dat ik de smaak van de spray nogal ranzig vind en daarom eigenlijk niet meer dan 1 spray in 1 keer wilde gebruiken. Zeker gezien ik het überhaupt gebruik tegen de ranzige smaak en minder tegen de droge mond zelf.

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit of het voor mijn doeleinden echt werkt, het is nu meer de ene ranzige smaak vervangen voor de ander. Maargoed ga het zeker nog vaker proberen om te bepalen of ik het een blijvertje vind of niet.

26. Zwijgrecht

Haha nice man, en idd de smaak is niet heel lekker maar heb er geen probleem mee. Voor de smaak in je mond heb je toch 1000000 opties toch, van smintjes tot mondspray voor alleen een frisse smaak.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik ondertussen ben overgestapt naar een ander merk, haha. Bionogwat oral gel

Laden...