De perfecte trip kamer

Worldherbals - Online smartshop and headshop

Stonologie

Bewuste gebruiker
Buiten trippen vind ik het mooiste wat er is, samensmelten met moeder natuur op truffels is een en al geluk.
Helaas komt de winter eraan.

Ik heb nog weinig ervaring met binnen trippen, maar een paar keer gedaan. Het valt me op dat ik het dan visueel gezien een beetje teleurstellend vind.

Ik woon sinds gister op mezelf, dit was ook mijn 18e verjaardag. Mijn kamer ziet er nu al leuk uit. Posters, planten, platenspeler etc.
Ga zometeen led strips bestellen en nog meer posters.

Mijn vraag is als volgt: wat maakt dé perfecte trip kamer? Hebben jullie foto's, ideeen?
Vertel raak! Wil het echt super leuk maken!

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Zo donker mogelijk maken. En dan bedoel ik ook echt pikkedonker, dus inclusief afplakken van led-lampjes van apparaten en dergelijke.

Helemaal vullen met piepschuim is ook wel leuk of niet @verwondering

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Zo donker mogelijk maken. En dan bedoel ik ook echt pikkedonker, dus inclusief afplakken van led-lampjes van apparaten en dergelijke.

Helemaal vullen met piepschuim is ook wel leuk of niet @verwondering
Zoiets als dit? :wink:

Leuke tripjes gedaan hierin ja. Ik kom de piepschuimdingen nog steeds tegen als ik een kast opzij schuif... :tongueout:

01.jpg

05.jpg

PsyTekZ

Badass junkie
Tripreporter
Zoals gezegd zo donker mogelijk. Hier en daar een weggestopt theelichtje die met de kleinste luchtverplaatsing beweegt. Kerst ledlichtjes ergens afdekken of achter leggen dat ze niet de volledige kamer oplichten. Glowsticks in cirkels of vierkantjes aan de muur hangen. In dit soort settings de meest awesome trips gehad. 1 laserlamp door de kamer met een straal door de kamer is ook iets gek. Die straal komt tot leven als je goed genoeg tript. Zie je de gekste dingen op. Planten doen hem sws ook goed met een ledlampje naast. Geef ze gewoon wat water en zorg voor de trip. @verwondering weet ook wel dat ze jou anders een schuldgevoel gaan geven.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
F*king awesome :astonished:

Hoe heb je dit geregeld? Wat heb je daarin gebruikt? En hoe heb je dit opgeruimd?:tearsofjoy: Ben benieuwd.

GroetJess
10.000 liter piepschuimchips besteld bij de groothandel. Zit in zakken van 500 liter. Zijn van die dingen die je in een pakje met breekbare spullen krijgt.

Ik heb er een keer truffels, een keer 1p-LSD en een keer LSA in gebruikt.

Het heeft er een week of zes gelegen. Nu ligt het bij iemand in zijn kruipruimte. Via Marktplaats doorverkocht. :wink:

Natozlato

Bewuste gebruiker
Waauuww @verwondering daar had ik wel bij willen zijn! :hearteyes:

Ik heb meestal in de woonkamer getript en kijk graag naar planten, de wolken door het raam en mooie prentenboeken en platenhoezen, die komen dan echt tot leven!
Ook heb ik een kerstman met glitters en lampjes, dat ziet er ook wel spacend uit :grinning:

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Ik gebruik dus overal in huis kleuren led lampjes.
Philips ambilight, maar ook van de action de led strips.
Dat maakt de sfeer!
Ik ben zelf erg gek op rood.
Je kan een rol kopen bij action van 20€ en die is gewoon van goede kwaliteit, kan je zo lang maken als je zelf wilt (of zo kort)
Ik gebruik maar weinig oude gele verlichting ook als ik niet trip.

Dikke kaarsen (ook bij de action goedkoop, ik hou van de action) vuur brengt ook een belangerijke sfeer met zich mee. Zeker in een trip.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik gebruik dus overal in huis kleuren led lampjes.
Philips ambilight, maar ook van de action de led strips.
Dat maakt de sfeer!
Ik ben zelf erg gek op rood.
Je kan een rol kopen bij action van 20€ en die is gewoon van goede kwaliteit, kan je zo lang maken als je zelf wilt (of zo kort)
Ik gebruik maar weinig oude gele verlichting ook als ik niet trip.

Dikke kaarsen (ook bij de action goedkoop, ik hou van de action) vuur brengt ook een belangerijke sfeer met zich mee. Zeker in een trip.
EENS. Rood/roze! Die Philips kleurlampen zijn echt de uitvinding van de eeuw, ze zijn prijzig maar dan heb je ook wat. Ik ben verliefd op die dingen. Mijn vader heeft er inmiddels ook al meerdere aangeschaft voor in het appartement van m’n ouders dus de liefde is aanstekelijk haha.

En kaarsjes! Optimaal.

Revolutionair

Bewuste gebruiker
EENS. Rood/roze! Die Philips kleurlampen zijn echt de uitvinding van de eeuw, ze zijn prijzig maar dan heb je ook wat. Ik ben verliefd op die dingen. Mijn vader heeft er inmiddels ook al meerdere aangeschaft voor in het appartement van m’n ouders dus de liefde is aanstekelijk haha.

En kaarsjes! Optimaal.
Ik ga binnenkort over naar Philips Hue.
Dat is alles op elkaar aangesloten door het hele huis en kan je met een app op de telefoon bedienen.
Check het hier in het filmpje hoe de sfeer veranderd.

HOE VET IS DIT!!!!

Dat is zo gaaf dan heb je b.v. woestijn optie of speciale sfeer optie en passen alle lichten zich aan zodat je een sfeer krijgt en dan in een uur tijd kan je instellen dat het veranderd maar dat doet hij zo langzaam en 1 voor 1 dat je het niet door hebt.
Is echt bijzonder. Zeker in een trip want dan veranderd de sfeer.
Kost wel wat hoor.. 400€ de hele woonkamer maar dan heb je ook echt wat voor de komende jaren.
Dat lijkt veel geld maar voor een paar jaar zulke vette verlichting is het zeker waard.

https://www.beaumotica.nl/philips-hue?s2m_channel=70&ad_id=390113272307&gclid=EAIaIQobChMIzL_QrZmm5QIViOJ3Ch2qcQD7EAAYAiAAEgKUSfD_BwE

Je kan het ook synchroniseren met je t.v. en xbox (hoeft niet als dat irritant vind)
Hier een filmpje daarvan.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ga binnenkort over naar Philips Hue.
Dat is alles op elkaar aangesloten door het hele huis en kan je met een app op de telefoon bedienen.
Check het hier in het filmpje hoe de sfeer veranderd.

HOE VET IS DIT!!!!

Dat is zo gaaf dan heb je b.v. woestijn optie of speciale sfeer optie en passen alle lichten zich aan zodat je een sfeer krijgt en dan in een uur tijd kan je instellen dat het veranderd maar dat doet hij zo langzaam en 1 voor 1 dat je het niet door hebt.
Is echt bijzonder. Zeker in een trip want dan veranderd de sfeer.
Kost wel wat hoor.. 400€ de hele woonkamer maar dan heb je ook echt wat voor de komende jaren.
Dat lijkt veel geld maar voor een paar jaar zulke vette verlichting is het zeker waard.

https://www.beaumotica.nl/philips-hue?s2m_channel=70&ad_id=390113272307&gclid=EAIaIQobChMIzL_QrZmm5QIViOJ3Ch2qcQD7EAAYAiAAEgKUSfD_BwE

Je kan het ook synchroniseren met je t.v. en xbox (hoeft niet als dat irritant vind)
Hier een filmpje daarvan.

Ja die bedoelde ik eigenlijk, Philips Hue! Ik heb daar de ‘draagbare’ variant van en dan een paar exemplaren (ideaal want kan tijdelijk zonder stroom en tijdens trips dus mee naar het balkon en de badkamer voor sfeerlicht). Ik zet ze uit en aan met mijn telefoon. :)

Die functies met die app als je er echt werk van maakt zijn echt heel vet ja! Ik wil het ook nog ooit flink gaan uitbreiden als ik rijk ben.

PsyTekZ

Badass junkie
Tripreporter
Dat staaltje technologie van philips ziet er wel vetjes uit. Als ik in mijn leven nog een ander huis koop is een mancave room met deze philips hue wel een vereiste. Moet best gaaf zijn op een tripje. Kan je zo shiften tussen dimensies zonder dat je er enige moeite moet voor doen.

Bij de action ( in mijn woonplaats althans ) verkopen ze lampen die je op je WiFi netwerk aansluit, en net als de Hue, verschillende kleuren kan weergeven en dimbaar zijn. Leuk alternatief voor 8 euro per lamp. Heb er zelf 3. Ook fluoriserende ( zelfgemaakte ) kunst is super mooi met een uv lamp belicht^^

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Dé perfecte tripkamer bestaat niet volgens mij. Want het is juist fijn als je verschillende ruimtes hebt waar een andere sfeer hangt zodat je kunt afwisselen.

Hierboven zie ik allemaal mooie voorbeelden van prachtig verlichte kamers. Heel cool. Maar soms als je aan het trippen bent dan zijn dat allemaal veel te veel prikkels. Je wil dus ook een prikkelarme ruimte hebben waar de inrichting juist heel simpel en rustig is.

Sowieso kan je in de herfst en winter ook gewoon naar buiten hoor! Trek een winterjas en een regenbroek aan en je bent gewoon bestand tegen het weer.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Dat staaltje technologie van philips ziet er wel vetjes uit. Als ik in mijn leven nog een ander huis koop is een mancave room met deze philips hue wel een vereiste. Moet best gaaf zijn op een tripje. Kan je zo shiften tussen dimensies zonder dat je er enige moeite moet voor doen.
Nadeel van die 'technologie' is wel dat het gepaard gaat met allerlei spyware die je gedrag in de gaten houdt, waarna het bedrijf de verzamelde data verwerkt in voorspellingsprodcuten over jouw gedrag, die verkocht worden aan marketeers of overheden die graag willen weten hoe ze mensen zo effectief mogelijk beïnvloeden.

https://pointer.kro-ncrv.nl/artikelen/je-slimme-verlichting-deelt-je-leven-met-de-hele-wereld

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
10.000 liter piepschuimchips besteld bij de groothandel. Zit in zakken van 500 liter. Zijn van die dingen die je in een pakje met breekbare spullen krijgt.

Ik heb er een keer truffels, een keer 1p-LSD en een keer LSA in gebruikt.

Het heeft er een week of zes gelegen. Nu ligt het bij iemand in zijn kruipruimte. Via Marktplaats doorverkocht. :wink:
...en lachgas!
...dat je niet alle lege lachgaspatronen er tussenuit hebt kunnen vissen, waardoor die nu eveneens bij die ander in zijn kruipruimte liggen! :tearsofjoy: Epic story! :tongueout:

Zinnentuimel

Belezen gebruiker
Ik heb een paar van die discolampen. Ik trip meestal overdag, maar voor 's avonds geeft het wel een leuk sfeertje. Hieronder een filmpje van een cheape van Ali die ik heb.

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Bij mij zijn dingen met veel kleur of licht (we hebben zo'n disco-licht) of heftige patronen vaak uiteindelijk niet eens het meest interessant tijdens de trip, behalve dat ze bijvoorbeeld ineens ergens 'naar smaken' of een andere rare random associatie geven. Ik vind dingen met bepaalde structuren zelf heel tof, zoals de knoesten van hout of zelfs de lijntjes in je huid. Bizar hoe dat een heel kolkend en draaiend en patroon-vormend schouwspel kan worden, vooral in het donker met een subtiel flikkerend (waxine/elektrisch waxine)lichtje.

Pietjepost

Newbie
Dat staaltje technologie van philips ziet er wel vetjes uit. Als ik in mijn leven nog een ander huis koop is een mancave room met deze philips hue wel een vereiste.
Philips hue lampen zijn echt perfect om op te trippen, heb inmiddels na 3 jaar me hele woonkamer er vol hangen incl. ledstrip. Het voordeel daar van is dat je de lampen op de muziek (spotify) kan mee laten gaan via een app, echt geweldig! Rood, paars en roze zijn wel me favoriete kleuren, groen valt erg tegen.

Bovenaan