• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

De perfecte truffel-trip plek, en favo food

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Space cadet

Experimenterende gebruiker
Hello! Ik ben erg benieuwd naar jullie mooiste plekjes waar je ooit hebt getript op truffels. Was dat juist in het stikdonker, in een spacy verlichte en gedecoreerde tripruimte, festival of juist in de natuur? En wat vond je het aller lekkerst om te eten? (Ik merk dat ikzelf een tikje blijf hangen in wat ik prettig vind en ben opzoek naar nieuwe inspiratie! In mijn huis -trippy gedecoreerd en met toffe art slideshow op de beamer- en mijn favo is verse aardbeien)

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
ik ga graag wandelen in natuurgebieden waar ik nog nooit geweest ben en waar bijna niemand ooit komt, het voelt echt als een mega avontuur om nieuwe plekjes te ontdekken en de natuur is echt schitterend.

verder ben ik ook niet vies van een stevige trip op mijn slaapkamer die ik extra comfortabel inricht.

Op een strandje langs de IJssel op een mooie zomerdag was éen van de mooiste buitentrips. Maar meestal trip ik alleen thuis, comfortabel in mijn eigen woonkamer met mijn eigen trip-playlist. In plaats van de gebruikelijke psychedelische plaatjes vind ik het eindeloos fascinerend om naar de schilderijen aan de muur te staren, kan helemaal opgaan in de structuur van de verf en de kleurenstorm. En altijd een slideshow met mooie natuur wallpapers op de TV voor de sfeer. Vind het meestal ook fijner om overdag te trippen dan 's avonds.
Voor eten tijdens de trip ben ik ook groot fan van aardbeien, wilde perziken en pure chocola (85% van Lindt)

Space cadet

Prachtige plek zandzakje! Ik ben er nu ook beter achter dat dat voor mij ook de beste oplossing voor buiten zou zijn. Aangezien ik alleen maar binnen tripervaring had en het zulk mooi weer was ben ik voorzichtig begonnen: Buiten in onze tuin een opblaas bed, alles bij de hand en genieten van de bomen en planten... Nou mis dus. Door onze luide buren aan beide kanten die visite hadden konden we maar niet in onze bubble komen. Super irritant! Dus toch maar weer naar binnen. (Ook nog even met koptelefoon in onze buiten-jacuzzi gaan zitten, stond de buurman ineens op zijn dak en keek er zo bij in, godsamme!) Ik ben er echt achter dat ik geen andere mensen om me heen moet hebben dan. Dus de volgende keer ook maar een idyllisch plekje in de natuur zoeken waar je geen mens tegenkomt. Dat zal lastig worden met die Corona-crisis (woon in een grote stad) dan maar een stuk rijden met de auto en terug rijden als de trip helemaal uitgewerkt is...

zandzakje

Oeh dat klinkt niet fijn Space cadet. Vooral dat je dan lekker je eigen plekje denkt te hebben maar dan steeds onverwachts gestoord wordt door je buren of vreemden. Stel je zou in een park gaan trippen dan sta je er toch anders in waardoor niet plotseling iemand binnenvalt. Maar een mooie afgelegen plek is wel mijn favoriet! Het is mijn wens een keer in de bergen/echte wildernis te trippen.. alles op zijn tijd.

Waarom ga je niet met de fiets? Dan houd je meer vrijheid in plaats van te moeten wachten tot je weer kan autorijden. Verder vind ik een tocht voor de trip helemaal niet erg. Onderweg op de heenweg krijg ik er al helemaal zin in en op de terugweg kan ik weer een beetje rustig terugkomen in de civilisation.
Naar mijn ervaring krijg je de moeite die je erin stopt terug. Dit soort dingen of rituelen kunnen helpen je in de gewenste mindset te brengen.

Astronaut

Mijn beste psilo trips waren tot nog toe altijd thuis, in het donker, met youtube gestreamed naar mijn tv.
En dan een triplijst afspelen die ik van te voren heb gemaakt :P met spacende psychedelische visualisaties en meditatie muziek.
Bij lekkere trek nam ik dan pure chocolade (liefst zo puur mogelijk 85% cacao) als MAO versterkend effect. Als ik goed ga vind ik het ook fijn om erbij te smoken.
Verder woon ik in een prachtige omgeving met duin, bos, strand.. op slechts 10-15 minuten fietsafstand maar heb nog nooit buiten getript op truffels/paddo
Lijkt mij zeer bijzonder om een keer mee te maken en ben dus al plekken aan het spotten voor als het warmer word :praying1::peace1:

Space cadet

Ja op de fiets is beter, al weet ik niet hoe goed mijn fiets-skills dan zijn haha. Ook maar pas terug na de trip dan. Wij moeten wel echt ver fietsen voor ongerepte natuur, maar ja...

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fietsen op truffels :tearsofjoy:

Ik fiets wel geregeld op LSD, maar met een gewone portie truffels ben ik daar veel te loom voor. Dan blijf ik liever op mijn plekje of loop wat rond. Met een paar gram truffels fietsen is wel leuk!

Martinus

Bewuste gebruiker
Inderdaad, ergens tussen Ijmuiden en Bloemendaal. Afwisselend gebied ook met duinen, strand, bossen en alles ertussen in
Kernermer land. Daar kom ik wel eens. Zitten ook bunkers enzo. Altijd leuk daar en veel mooie verstopplekjes. En veel herten en teken. 😅

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan