De toekomst van de RC vendor shop?

Manu76

Badass junkie
De vendor waar jij het over hebt heeft mogelijk de mindset;"blijkbaar zijn de pillen gevaarlijker dan gedacht: we gaan ermee stoppen want we willen niet dat mensen in gevaar komen".
Daar ga ik niet vanuit. Ik denk dat ze gewoon bang zijn opgepakt te worden. Echt alle designer drugs zijn uit het assortiment en ze waren wel een grote jongen en van de weinigen die internationale leveringen bleven doen.

sansevieria

Newbie
Het lijkt alsof vendors (die ik ken) vooral gespookt zijn door die benzodiazepines en die uit hun assortiment hebben gehaald (tijdelijk?).
Ik zie dat een andere vendor in plaats daarvan de prijs van benzos juist heeft verdubbeld, presumably zodat mensen in hun paniek deze gaan kopen en zij meer verdienen. Note to self om daar niet meer van te kopen in de toekomst, wat een extreem slechte actie zeg.

Ik vraag me af hoeveel mensen er hierdoor in een situatie komen te zitten waar ze in lichamelijk gevaar komen door benzo ontwenning.

Manu76

Badass junkie
Ik vraag me af hoeveel mensen er hierdoor in een situatie komen te zitten waar ze in lichamelijk gevaar komen door benzo ontwenning
Waarom zeg je "hierdoor"?
Mensen nemen een ongelooflijk gevaarlijke drugs die alleen op recept te verkrijgen behoort te zijn (en zelfs dat wordt vaak een drama) en nu is het aanpakken van de verkoop de schuldige?

Ik begrijp je wel en er zullen zeker drama situaties ontstaan, maar let op, Benzodiazepinen zijn zeer gevaarlijk als je het een periode gebruikt. Dus de toekomstige beschermen en de verslaafden van nu zullen naar de dokter moeten en kijken of ze hulp krijgen indien nodig.

Kordie

DF-koning
Ik vraag me af hoeveel mensen er hierdoor in een situatie komen te zitten waar ze in lichamelijk gevaar komen door benzo ontwenning.

Ben ik ook benieuwd naar.
Maar vrees dat heel veel mensen dagelijks aan een rc benzo zaten.
En tsja dat die overgebleven vendor de prijzen omhoog gooit ... zo gaat dat als je als alleenheerser over bent.
Ik vind vooral heel vreemd dat hij wel nog open is.

sansevieria

Newbie
Waarom zeg je "hierdoor"?
Mensen nemen een ongelooflijk gevaarlijke drugs die alleen op recept te verkrijgen behoort te zijn (en zelfs dat wordt vaak een drama) en nu is het aanpakken van de verkoop de schuldige?

Ik begrijp je wel en er zullen zeker drama situaties ontstaan, maar let op, Benzodiazepinen zijn zeer gevaarlijk als je het een periode gebruikt. Dus de toekomstige beschermen en de verslaafden van nu zullen naar de dokter moeten en kijken of ze hulp krijgen indien nodig.

Ik begrijp jou ook, en ik ben het met je eens -- het is zeker niet goed dat je zo makkelijk aan sterke benzo's kan komen en het is goed dat er nu gemerkt wordt dat ook "Lijst 2 drugs" schadelijk kunnen zijn.
Ik denk bijvoorbeeld tieners/jongvolwassenen die benzodiazepines zo makkelijk kunnen gebruiken om te self medicaten voor een angststoornis (dit is natuurlijk gevaarlijk & niet houdbaar, maar gebeurt wel -- en ik denk niet dat al die mensen ineens professionele hulp gaan zoeken, of zelfs precies weten hoe gevaarlijk het afkicken van benzo's kan zijn).

Benzodiazepines zijn expliciet niet toegevoegd aan de nieuwe NPS wet (minister Kuipers zei december 2023 dat hij er "buitengewoon weinig voor voelde" om ook naar middelen uit Lijst 2 te kijken), en nu lijken ze toch een doelwit te zijn, zonder waarschuwing en zonder wettelijke verantwoording.

Manu76

Badass junkie
Benzodiazepines zijn expliciet niet toegevoegd aan de nieuwe NPS wet (minister Kuipers zei december 2023 dat hij er "buitengewoon weinig voor voelde" om ook naar middelen uit Lijst 2 te kijken), en nu lijken ze toch een doelwit te zijn, zonder waarschuwing en zonder wettelijke verantwoording.
Ja, ik vind de laatste ontwikkelingen ook zeer onverwacht.
De benzos (volgens mij ook zeer geliefd voor moeders met veel stress thuis en eigelijk de hele samenleving die tegenwoordig stress voelt) maar ook mijn 1P LSD en verwanten lijken niet meer zomaar verkrijgbaar.
Misschien zijn veel vendors even geschrokken en komen veel "legale" stofjes weer in het assortiment.

We gaan het meemaken.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Toen pak 'm beet 10 jaar geleden de blanket ban in de UK uitgerold werd, is vrijwel de hele scène naar Nederland verhuisd toch? De Vrijstaat in designer drugs.

Ik ben niet zo goed op de hoogte van de regels bij landen om ons heen. Al schat ik in de België en Duitsland sowieso strikter zijn.

Maar áls er een land is waar de regels wel soepel zijn en voorlopig blijven, heb je best kans op een zelfde soort verhuizing die kant op.

Mijn eerste gok is dan bijvoorbeeld Polen?

EDIT: eigenlijk tegen mijn principes in om een RC site te bezoeken, maar ik was nu wel nieuwsgierig. Twee grote spelers waar ik voorheen regelmatig bestelde (naast de andere grote die dus uit de lucht is), lijken gewoon nog te leveren wat ze altijd deden. Er staat nu alleen paginagroot overal een waarschuwing dat de verkochte producten niet bedoeld zijn voor menselijke consumptie, maar enkel scheikundige proeven.

Kordie

DF-koning
Ja, ik vind de laatste ontwikkelingen ook zeer onverwacht.

In België zijn twee mensen overleden en een gewond als ik het goed heb gelezen. Daarvoor stond x al voor de rechter eerder dit jaar.

Ik las ook dat de Nederlandse inspectie van gezondheidszorg een melding had gedaan. Misschien nav België, maar ik denk ieder hier ook iemand op ic ofzo beland door rc's

Pinnacle

Belezen gebruiker
In België zijn twee mensen overleden en een gewond als ik het goed heb gelezen. Daarvoor stond x al voor de rechter eerder dit jaar.

Ik las ook dat de Nederlandse inspectie van gezondheidszorg een melding had gedaan. Misschien nav België, maar ik denk ieder hier ook iemand op ic ofzo beland door rc's
Beetje anekdotisch maar ik heb best wat vrienden die arts zijn, die zagen met enige regelmaat mensen die teveel van de een of andere RC hadden gebruikt. Het gaat vaak mis omdat je veel RCs ook in hun pure poedervorm kan kopen, terwijl het al bij mg dosis veel doet, mensen denken dan dat het een lijntje coke is of de klassieke 'ik voel weinig' en gaan dan veel te ver. Of er nu iets bijzonder ernstigs is gebeurd, geen flauw idee, beetje grof maar 1 dooie door drugs is ook geen nieuws (en voor alcohol al helemaal niet..)

De huidige golf van oprollen van RC vendors voelt verder wel ridicuul, ik denk vooral, waaorm nú, de zooi die 1 juli eraf moest, is eraf. Maar goed, ik weet ook niet of die shops helemaal netjes waren, het waren natuurlijk best wel wazige en schaamteloze websites, dus ik denk niet per sé dat die zich altijd netjes aan de regels hebben gehouden. Het maakt vooral (wederom) heel evident waarom drugsbeleid in haar huidige vorm totaal niet werkt. De RCs zijn juist fijn omdat een handjevol een goede kloon is van het illegale spul, maar dan een stuk betrouwbaarder/beter verifieerbaar.

De benzo's in de ban doen is ook echt superdom, we zijn als land compleet verslaafd aan die tyfuszooi, dit geeft alleen maar grote gezondheidsrisico's, zonder dat er een structurele oplossing is; https://www.groene.nl/artikel/wakker-liggen-van-een-slaappil

Kordie

DF-koning
De huidige golf van oprollen van RC vendors voelt verder wel ridicuul, ik denk vooral, waaorm nú, de zooi die 1 juli eraf moest, is eraf. Maar goed, ik weet ook niet of die shops helemaal netjes waren, het waren natuurlijk best wel wazige en schaamteloze websites, dus ik denk niet per sé dat die zich altijd netjes aan de regels hebben gehouden.

Lijkt meer een stuk angst van veel vendors op dit moment, met dank aan
Ik ben eens benieuwd of het zo blijft of als de wind wat rustiger is geworden ze toch weer de benzo's erop knallen. Ik denk dat dat nu de enige inkomstenbron nog is. Met smartshop dingen verkopen of asbakken verdien je nu weer neit je brood denk ik

Pinnacle

Belezen gebruiker
Lijkt meer een stuk angst van veel vendors op dit moment, met dank aan
Ik ben eens benieuwd of het zo blijft of als de wind wat rustiger is geworden ze toch weer de benzo's erop knallen. Ik denk dat dat nu de enige inkomstenbron nog is. Met smartshop dingen verkopen of asbakken verdien je nu weer neit je brood denk ik
RC tryptamines en lysergamides staan er ook nog op, alhoewel ik niet denk dat je daarmee rondkomt in tegenstelling tot benzo's.

Ik moet daarbij zeggen, de RC sites waren ook wel echt vuil op dat front, best vaak gratis samples geven van shit die ofwel heel verslavend was, of best makkelijk goed mis kon gaan (zoals benzo's of sythetische cannabidoïden). Ik hoop vooral dat m'n tripmiddelen blijven, maar ik denk dat uiteindelijk alles er wel uit zal gaan.

Kordie

DF-koning
Ik hoop vooral dat m'n tripmiddelen blijven, maar ik denk dat uiteindelijk alles er wel uit zal gaan.

Uiteindelijk zullen ze sterven of niet meer open blijven, omdat het niet rendabel is om van dit soort middelen rond te komen denk ik.

Ik moet daarbij zeggen, de RC sites waren ook wel echt vuil op dat front, best vaak gratis samples geven van shit die ofwel heel verslavend was, of best makkelijk goed mis kon gaan

Klopt.
En daarom geloof ik ook dat er vaak meer mg in de pil zat dan geschreven werd.

Deadwing

Wijs gebruiker
Misschien dat de Smart/Head shops vroeg of laat ook moeten sluiten. Mij zou het niet verbazen als de overheid een paar jaar later (of eerder) hier plotseling mee aankomt.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Misschien dat de Smart/Head shops vroeg of laat ook moeten sluiten. Mij zou het niet verbazen als de overheid een paar jaar later (of eerder) hier plotseling mee aankomt.
Lijkt me sterk. Toch zeker niet 'plotseling'. Als je ziet wat voor jarenlange aanloop er nodig is geweest om het stofgroepenverbod erdoor te krijgen. Dat heeft echt lang geduurd.

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Ik moet daarbij zeggen, de RC sites waren ook wel echt vuil op dat front, best vaak gratis samples geven van shit die ofwel heel verslavend was, of best makkelijk goed mis kon gaan (zoals benzo's of sythetische cannabidoïden).
Ik heb nog nooit een sample gekregen welke ik nou echt 'vuil' vond. 3 verschillende vendors. Eentje stuurde me wel ongevraagd een keertje een gummybeertje met naar zeggen 10mg HHC. Misschien ook omdat ze wel aan mijn bestelgedrag zagen dat ik voorheen voornamelijk altijd psychedelics bestelde en geen interesse heb in benzo's en 'vuile' pepmiddelen zoals cathionen e.d. De HHC-sample beviel wel dus daarna 1x een zakje van 10 st. a 50 mg. besteld maar daar is het dan ook bij beleven. Het is gewoon balen dat met het verbod door alle negatieve nieuwsberichten omtrent Cathionen de Benzofurans & 2C's in dat algehele verbod zijn meegesleept.

Voor de bingers die geen maat kunnen houden: please misbruik geen tryptamines en lysergamides voordat die middelen straks ook allemaal in de ban gaan.

Ik moet daarbij zeggen, de RC sites waren ook wel echt vuil op dat front, best vaak gratis samples geven van shit die ofwel heel verslavend was, of best makkelijk goed mis kon gaan (zoals benzo's of sythetische cannabidoïden).
Ja precies dat wel. Zo heb ik een keer een sample
O-DSMT gehad.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Ik heb nog nooit een sample gekregen welke ik nou echt 'vuil' vond. 3 verschillende vendors. Eentje stuurde me wel ongevraagd een keertje een gummybeertje met naar zeggen 10mg HHC. Misschien ook omdat ze wel aan mijn bestelgedrag zagen dat ik voorheen voornamelijk altijd psychedelics bestelde en geen interesse heb in benzo's en 'vuile' pepmiddelen zoals cathionen e.d. De HHC-sample beviel wel dus daarna 1x een zakje van 10 st. a 50 mg. besteld maar daar is het dan ook bij beleven. Het is gewoon balen dat met het verbod door alle negatieve nieuwsberichten omtrent Cathionen de Benzofurans & 2C's in dat algehele verbod zijn meegesleept.
I Know Right!?! Ik vind het balen dat nu 2 vd 3 stofjes voor de borax combo niet meer mogen. Gelukkig wel nog voorraad, maar ooit zal ook dat op zijn.

Die HHC sample kreeg ik ook. De "gekste" sample die ik ooit kreeg was 0.2g O-PCE wat imo absurd veel was voor een test, maar heb er wel mooi 2j mee verder gekund alvorens alsnog bij te bestellen.
Voor de bingers die geen maat kunnen houden: please misbruik geen tryptamines en lysergamides voordat die middelen straks ook allemaal in de ban gaan.
Jaaaa, anders is het helemaal voorbij met dat tijdperk. Maar sowieso is tolerantie op dat soort middelen sowieso iets dat regelmatig gebruik tempert.

Manu76

Badass junkie
Ik begin me ondertussen wel af te vragen of het laatste keer mijn laatste 1P LSD trip was.
Mijn online vendor lijkt er helemaal mee te stoppen en de Acid - designer drugs varianten zijn na 1 juli ook niet meer terug gekomen. Gelukkig heb ik mijn onderzoeken uitgevoerd en ben ik tevreden met de bevindingen.

Een toekomstige trip wordt waarschijnlijk dan eens LSD (old school), maar dat is wel illegaal.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik begin me ondertussen wel af te vragen of het laatste keer mijn laatste 1P LSD trip was.
Mijn online vendor lijkt er helemaal mee te stoppen en de Acid - designer drugs varianten zijn na 1 juli ook niet meer terug gekomen. Gelukkig heb ik mijn onderzoeken uitgevoerd en ben ik tevreden met de bevindingen.

Een toekomstige trip wordt waarschijnlijk dan eens LSD (old school), maar dat is wel illegaal.
Er is al 1S LSD in Duitsland(net nieuw) Zal hier ook vast snel komen. /Is ook beschikbaar hier al in Nederland

Manu76

Badass junkie
Er is al 1S LSD in Duitsland(net nieuw) Zal hier ook vast snel komen. /Is ook beschikbaar hier al in Nederland
Maar in Nederland viel de stof (oftewel de 1P LSD) toch buiten die nieuwe stoffen verbods-wetgeving? Dat ze nu ook in Duitsland wat online winkels neerzetten betekent volgens mij niets voor de toekomst van de legale Acid distributie.

Maar wie weet wordt het weer een booming business en zal ik volgende jaren nog eens een bestelling kunnen doen. Voorlopig genoeg andere stofjes waar ik nog niet aan toe ben gekomen en een paar tripjes van de ouderwetse LSD die toch voorrang krijgen hier.

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
1S-LSD is bijna verboden in Duitsland. 4-Pro-MET is daar net nieuw en wel legaal. Hoe dat precies kan met het stoffenverbod aldaar is ingewikkeld.

Bovenaan