In België zijn twee mensen overleden en een gewond als ik het goed heb gelezen. Daarvoor stond x al voor de rechter eerder dit jaar.
Ik las ook dat de Nederlandse inspectie van gezondheidszorg een melding had gedaan. Misschien nav België, maar ik denk ieder hier ook iemand op ic ofzo beland door rc's
Beetje anekdotisch maar ik heb best wat vrienden die arts zijn, die zagen met enige regelmaat mensen die teveel van de een of andere RC hadden gebruikt. Het gaat vaak mis omdat je veel RCs ook in hun pure poedervorm kan kopen, terwijl het al bij mg dosis veel doet, mensen denken dan dat het een lijntje coke is of de klassieke 'ik voel weinig' en gaan dan veel te ver. Of er nu iets bijzonder ernstigs is gebeurd, geen flauw idee, beetje grof maar 1 dooie door drugs is ook geen nieuws (en voor alcohol al helemaal niet..)
De huidige golf van oprollen van RC vendors voelt verder wel ridicuul, ik denk vooral, waaorm nú, de zooi die 1 juli eraf moest, is eraf. Maar goed, ik weet ook niet of die shops helemaal netjes waren, het waren natuurlijk best wel wazige en schaamteloze websites, dus ik denk niet per sé dat die zich altijd netjes aan de regels hebben gehouden. Het maakt vooral (wederom) heel evident waarom drugsbeleid in haar huidige vorm totaal niet werkt. De RCs zijn juist fijn omdat een handjevol een goede kloon is van het illegale spul, maar dan een stuk betrouwbaarder/beter verifieerbaar.
De benzo's in de ban doen is ook echt superdom, we zijn als land compleet verslaafd aan die tyfuszooi, dit geeft alleen maar grote gezondheidsrisico's, zonder dat er een structurele oplossing is;
https://www.groene.nl/artikel/wakker-liggen-van-een-slaappil