• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

De verschillende smaken van GHB

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ik koop mijn ghb bij 4 verschillende dealers.
Alle 4 zijn ze totaal verschillend.

1ste. Dat is de beste, deze ghb is bijna helemaal smaakloos op de zout na. De kwaliteit is enorm goed. Een super hoog libido en een fijn aangeschoten gevoel. Helemaal perfect.
Met deze kom je helemaal in je elemen.

2de. Is nagenoeg ook best wel smaakloos en niet erg vies om weg te drinken. Maar heeft wel een rubber smaakje (zo noem ik het even)
Deze ghb heeft geen sterke libido, je voelt je wel goed en je voelt de ghb wel maar heeft niet dat gevoel waarna je op zoek bent.

3de. Dat is echt een ghb met zo een stinkende rubber geur. Een hoog libido en een fijn aangeschoten gevoel en warm van binnen.
Vies om te nemen, een sterke smaak maar goed gevoel.

4de. Dat is echt een hele vieze die stinkt al als je het flesje openmaakt van veraf.
Maar het gevoel van deze komt weer overeen met de eerste. Echt super goed! Helemaal in je element en de roes waar je in zit is heerlijk.

De Ph waardes van deze ghb's zijn allemaal goed.
De sterktes komen behoorlijk overeen.
Bij die 2de die niemand niks aan vind ga je net zo hard out als je teveel neemt.

De eerste, de allerbeste veranderd te vaak van nummer en rijd wel en rijd weer niet dus veel mensen zijn het zat geworden om hem na te jagen.
Nu wij met een vaste groep recreatieve gebruikers van pakweg 40 mensen elke keer met elkaar bespreken waar we het beste onze G kunnen halen.
Nu kopen we nu bijna allemaal bij de laatste.
De meest smerige om te nemen maar het lekkerste gevoel.

Daarom de vraag hoe dat nou zit?
Zijn er ervaren gebruikers die weten hoe het zit?
Waarom de meest smakeloze en de meest vieze de beste roes kunnen geven.
Want er is eigenlijk niemand bij ons die weet hoe dat zit en online word ik er ook niet wijzer van.

Thelittlegirl

Experimenterende gebruiker
Gokje, (geen idee hoe en met wat je G maakt..) dat het afhankelijk is van de hoeveelheid combinatie van de middelen en de chemische reactie uiteindelijk? Misschien heeft de ene dealer net wat meer verstand van scheikunde dan de ander :thinking:

Natozlato

Bewuste gebruiker
Heb je ook alle 4 laten testen?

Ik heb pas 2 verschillende batches gehad, van 2 verschillende dealers. Een verschil is mij niet opgevallen. Er zat wel een tijdje tussen, dus ik kan niet goed vergelijken.

Ketafiene

Ik begrijp dat ‘rubber’ smaakje niet zo goed... Of misschien dat dat bij jou zo smaakt en het dichtsbij komt bij de geur van rubber. Dat heb ik nog nooit gehad. Maar dat kan dus persoonlijk zijn.

Hoe is de kleur van de verschillende g?

Alles komt neer op de juiste verhouding demi water/korrels/gbl. Daarnaast gaat het om de reactie. Zo langzaam mogelijk en op laag vuur de reactie maken, werkt meestal het beste.

Als men de verhoudingen en de reactie niet goed uitvoert heb je geen goede puurheid ghb gemaakt. Maw er zit nog water en gootsteenontstopper in het mengsel wat de resterende gbl niet heeft omgezet

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ik begrijp dat ‘rubber’ smaakje niet zo goed... Of misschien dat dat bij jou zo smaakt en het dichtsbij komt bij de geur van rubber. Dat heb ik nog nooit gehad. Maar dat kan dus persoonlijk zijn.

Alles komt neer op de juiste verhouding demi water/korrels/gbl. Daarnaast gaat het om de reactie. Zo langzaam mogelijk en op laag vuur de reactie maken, werkt meestal het beste.

Als men de verhoudingen en de reactie niet goed uitvoert heb je geen goede puurheid ghb gemaakt. Maw er zit nog water en gootsteenontstopper in het mengsel wat de resterende gbl niet heeft omgezet
Misschien ligt het aan de soort/merk korrels die gebruikt worden? Denk dat we wel voorzichtig moeten zijn met informatie over het productieproces, het is niet toegestaan om daar dieper op in te gaan volgens mij.

Ketafiene

Misschien ligt het aan de soort/merk korrels die gebruikt worden? Denk dat we wel voorzichtig moeten zijn met informatie over het productieproces, het is niet toegestaan om daar dieper op in te gaan volgens mij.
Dank. Ben nieuw hier.

Het zou idd aan het merk korrels kunnen liggen. Zal dat zelf ook eens in de gaten houden... Thnx!

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Het is moeilijk te zeggen wat de chemische samenstelling is van de verschillende GHB's die je beschrijft. Maar wat direct in mijn gedachten schiet als je het hebt over de stinkende rubbergeur is: 'in wat voor vat hebben ze de GHB laten reageren..?'

Ik kan me namelijk voorstellen dat sommige handelaren de GBL + NaOH mengen in een grote rubberen speciekuip. Lekker praktisch, zulke speciekuipen komen veel voor, ze hebben een groot volume en je kunt er makkelijk in roeren. Maar in rubber zitten allerlei stoffen die kunnen oplossen in GBL, NaOH, of GHB. Zeker omdat het een exotherme reactie is, waarbij dus warmte vrijkomt, kunnen bepaalde stoffen vanuit de kookketel oplossen in het eindproduct.

Sowieso is het de vraag wat de plaatselijke hygiëne was bij de productieplaats (niet al te best meestal). Wat was de zuiverheid van de precursors die gebruikt zijn? Hoe zijn al die chemicaliën bewaard? Dat speelt allemaal mee bij dit soort vragen.

Laatst bewerkt:

Ketafiene

Het is moeilijk te zeggen wat de chemische samenstelling is van de verschillende GHB's die je beschrijft. Maar wat direct in mijn gedachten schiet als je het hebt over de stinkende rubbergeur is: 'in wat voor vat hebben ze de GHB laten reageren..?'

Ik kan me namelijk voorstellen dat sommige handelaren de GBL + NaOH mengen in een grote rubbere speciekuip. Lekker praktisch, zulke speciekuipen komen veel voor, ze hebben een groot volume en je kunt er makkelijk in roeren. Maar in rubber zitten allerlei stoffen die kunnen oplossen in GBL, NaOH, of GHB. Zeker omdat het een exotherme reactie is, waarbij dus warmte vrijkomt, kunnen bepaalde stoffen vanuit de kookketel oplossen in het eindproduct.

Sowieso is het de vraag wat de plaatselijke hygiëne was bij de productieplaats (niet al te best meestal). Wat was de zuiverheid van de precursors die gebruikt zijn? Hoe zijn al die chemicaliën bewaard? Dat speelt allemaal mee bij dit soort vragen.
Exact dit verhaal! Dacht ik later ook aan. Prutswerk dus. Altijd kokendvast glas gebruiken of steelpannen zonder teflon laag niks

En wat nou als het tussen de oren zit. Bij de geur/smaakloze ('cleane') is je beleving dat het daarom vast heel zuiver moet zijn. Bij de smerigste denk je dit moet vast sterke shit zijn..?

Gr

Revolutionair

Wijs gebruiker
Misschien heeft de ene dealer net wat meer verstand van scheikunde dan de ander :thinking:
Dat is zeker zo maar wat dus de vraag was wat ik niet duidelijk had vermeld.
Is de stinkende ghb meer schadelijker dan de 'schone' ghb?

Heb je ook alle 4 laten testen?
Ik test de Ph waarde met stripjes.
Je kan Ghb niet meer brengen toch?

Altijd doorzichtig nooit geel of iets en altijd de juiste ph waarde.
Het ziet er naar uit dat je weet hoe het gemaakt word. Daar kunnen we het niet over hebben.

Maar is ghb die heel erg stinkt schadelijker voor je dan de mildere vorm?
Kan er namelijk niks over terug vinden.

Edit: met rubber geur bedoel ik gewoon de bekende ghb geur. Ik noemde dat ff zo.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Je kan Ghb niet meer brengen toch?
Jawel, bij het DIMS testen ze GHB gewoon. Alleen wordt er altijd een afweging gemaakt tussen de vele samples die worden gebracht. Een testpunt krijgt vaak meer samples aangeleverd dan dat ze kunnen testen. Dus wordt er gekeken van welke samples ze denken dat het belangrijkst is om een test te doen. Bij de keuze welke sample wel/niet spelen verschillende overwegingen mee, bijvoorbeeld het risico dat het gaat om een vervuilde drug. Als een middel heeft geleid tot gezondheidsklachten dan krijgt dat middel sowieso voorrang.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Iemand zei me ooit 'hoe viezer de smaak, hoe beter het spul' maar ik heb dus geen idee of het schadelijker is of niet... Ik lees even mee!
Haha ja dat is nu dus het geval..
Iedereen zegt het zelfde 'laten we die vieze bestellen'
Maar als je die een paar keer achter elkaar neemt vind ik dat je urine er naar gaat ruiken.
Net als bij koffie.
Dat heb ik niet met die andere dus heb het met meerdere mensen over gehad.
Die het zelfde ervaren.
Maar er is weinig over bekend.
Dat is dus de rede dat ik me afvraag tot hoever dat schadelijk kan zijn dat de geur bij de ene wel doordringt en de andere niet.

Jawel, bij het DIMS testen ze GHB gewoon. Alleen wordt er altijd een afweging gemaakt tussen de vele samples die worden gebracht. Een testpunt krijgt vaak meer samples aangeleverd dan dat ze kunnen testen. Dus wordt er gekeken van welke samples ze denken dat het belangrijkst is om een test te doen. Bij de keuze welke sample wel/niet spelen verschillende overwegingen mee, bijvoorbeeld het risico dat het gaat om een vervuilde drug. Als een middel heeft geleid tot gezondheidsklachten dan krijgt dat middel sowieso voorrang.
Bedankt voor de tip.
Ik wil dit wel een keertje doen.
Denk dat het wel belangerijk is.
Neem een sample mee van 2 verschillende samen met een goed verhaal denk ik wel dat het me lukt.

Laatst bewerkt:

Ketafiene

Ik heb eens de echte medicinale GHB | hydroxyboterzuur gehad. Die was veel minder vies en bijna geurloos (van wat ik me kan herinneren). Ik had wel veel nodig om een echt ‘waai’ gevoel te krijgen...

Wat ik bedoel te zeggen is dat er mi altijd bij de huis tuin en keuken brouwer niet alles wordt omgezet naar ghb. Er blijft dus gbl en gootsteenontstopper over in het mengsel. Daar komt wrs die vieze smaak vandaan.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Bah, dat klinkt allemaal niet goed. Plastic deeltjes in je ghb, of onopgeloste gbl. Maat als er onopgeloste gbl in zit, dan zou de ph-waarde van zijn g toch niet goed zijn?

Ik ga binnenkort met die van mij es naar het testcentrum.

Ketafiene

Bah, dat klinkt allemaal niet goed. Plastic deeltjes in je ghb, of onopgeloste gbl. Maat als er onopgeloste gbl in zit, dan zou de ph-waarde van zijn g toch niet goed zijn?

Ik ga binnenkort met die van mij es naar het testcentrum.
Ja heb wel eens g gehad wat in een pan met teflon is gebrouwen. Die was heel licht blauwig...

Ja over de ph zeg je wat. Das een goeie. Misschien scheikundigen die hier een antwoord op hebben?

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ik heb eens de echte medicinale GHB | hydroxyboterzuur gehad. Die was veel minder vies en bijna geurloos (van wat ik me kan herinneren). Ik had wel veel nodig om een echt ‘waai’ gevoel te krijgen...

Wat ik bedoel te zeggen is dat er mi altijd bij de huis tuin en keuken brouwer niet alles wordt omgezet naar ghb. Er blijft dus gbl en gootsteenontstopper over in het mengsel. Daar komt wrs die vieze smaak vandaan.
Ja dat klinkt logisch!
Zuivere Xyrem heeft dus bijna geen smaak.
En ik weet dat je daar vaak met 15ml begint als je verlaafd bent.
Voor de rest is de ghb bij mij wel doorzichtige stroop en heeft geen kleur.

Aan de hand van dit antwoord klinkt het wel logisch dat die sterke geur/smaak GBL is.
Ik heb zelf nooit pure GBL geroken.
Ik ga een vriend vragen, ik denk dat ik dan wel mijn antwoord heb hierop voor mezelg iig.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
@Jmths wat voor opleiding deed jij ook weer? Kan jij wat over bovenstaande zeggen
Ik deed ooit Toegepaste Psychologie, maar deze opleiding heb ik nooit mogen afmaken omdat ik mij kritisch opstelde naar het fascistisch graaibeleid dat nog altijd speelt in het onderwijs.

GBL en GHB zijn doorzichtig en hebben (vrijwel) geen geur dacht ik.

GBL heeft een zeer lage PH maar waar GBL vooral bekend om staat is effectief middel om lijm op te lossen. Het klinkt alsof de GBL reageert met de pan waardoor er stukken teflon en verf lossen waardoor je dus stukjes plastic en blauwe kleur verontreiniging in de GBL / GHB krijgt.

Bij het toevoegen van NaOH aan GBL om de PH waarde te neutraliseren komt er ook veel thermische energie vrij. Dit kan ook zeker de pan aantasten gok ik.

De volgende keer dus beter een roestvrij stalen pan gebruiken wil je niet dat de binnenlaag van je pan zich vermengt met je GBL / GHB. Teflon is niet zo gezond om te consumeren zeggen ze.

Ketafiene

Haha stond er nooit bij stil... Komt die:

GBL is niet geurloos. Heeft een apart chemisch luchtje. Nooit echt geroken of een moment gehad om de geur tot me te nemen. Nu dus wel gedaan haha om dit topic.

GHB heeft die typische g lucht. Die je vooral goed ruikt bij de bereiding.

Ik snapte toen al niet, en nu ook niet waarom Xyrem (zo heette dat idd) niet die typische geur en smaak had.

De ph zegt misschien niet altijd alles. GBL heeft een lage ph en gootsteenontstopper juist een hele hoge. Dus dat zou het kunnen neutraliseren ofzo? Hoe dan ook Xyrem was anders dan de gea uit eigen keuken. De kwaliteit van dat laatste wordt bepaald door:
- de juiste verhoudingen grondstoffen
- de goede manier van laten reageren van de middelen
- het materiaal wat wordt gebruikt bij de bereiding (soort pan of spatel om te roeren)

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ik ben er bij 2 geweest die het maken (groot)
Hun gebruikte de juiste spullen dat was het probleem niet maar de uitkomst is wel anders.
De andere doet alles zo professioneel dat ze legen flesjes op maat bestellen bij de groothandel. Dus voor een kwartje een kwart flesje maar een liter of een halve ook hun eigen flesjes. Die ze dan dichtsealen alsof je het bij de supermarkt koopt en je de eerste bent die de dop opengedraaid dat het plastic breekt.

Allemaal goed geregeld.
Maar als die stank van de ghb door je nieren gaan en je het in je pis blijft ruiken?
Daar zit een beetje mijn zorg.

Ketafiene

Ja maar alles komt neer op de mate van gebruik. Als je een recreatieve gebruiker bent dan zou ik me niet zo’n zorgen maken om die ghb lucht... Wel apart dat je dat ook (wrs lichtjes) ruikt in je urine.

Anyway, bij veel alcohol gebruik ruik je dat ook door je poriën en urine.

Uiteindelijk gaat het erom dat je geen (hoe licht ook) verkleurde ghb neemt. Dit wijst zoals eerder genoemd vaak op verontreinigingen.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ja maar alles komt neer op de mate van gebruik. Als je een recreatieve gebruiker bent dan zou ik me niet zo’n zorgen maken om die ghb lucht... Wel apart dat je dat ook (wrs lichtjes) ruikt in je urine.

Anyway, bij veel alcohol gebruik ruik je dat ook door je poriën en urine.

Uiteindelijk gaat het erom dat je geen (hoe licht ook) verkleurde ghb neemt. Dit wijst zoals eerder genoemd vaak op verontreinigingen.
Veel knoflook ruik je ook, en niet alleen uit je strot.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Nieuwe stripjes binnen!
De ghb waar het effect het lekkerst was had een iets te hoge zuurgraad dan de ghb die wel perfect was maar minder effect had.
Dus dat is dat 🤷‍♂️

straatmadelief

Belezen gebruiker
GHB die vrijwel smaakloos is? Dat heb ik nog niet meegemaakt! Ik vind altijd wel die typische, rare smaak aan GHB zitten (de ene keer wat meer dan de andere keer). Echt die smaak die je niet anders kan typeren dan als die van GHB. Als je erop let zal er wel wat verschil in te ontdekken zijn.
Ik vind GHB ook altijd best wel sterk ruiken (ik heb wel een goede neus).

Eén keer had de dealer G die heel erg naar vis rook en smaakte!

Revolutionair

Wijs gebruiker
Er zijn er maar 1 die dat konden hun nummer wisseld elke maand zonder dat door te geven....
Dus dan begrijp je wel hoe de werken..

benzzzy

Badass junkie
Ik neem aan dat kalium ghb anders smaak dan natrium ghb.

Misschien dat dit het verschil maakt?

Chillax

Bewuste gebruiker
Nemen jullie de GHB onverdund dan, dat jullie weten hoe het smaakt?

Volgens mij hoort het sowieso vrij reukloos te zijn. Als het al ruikt naar rubber, lijkt me het niet helemaal goed. Dat klinkt inderdaad alsof het in een emmer gemaakt is ofzo. Vergeet ook het flesje of buisjes waarin je het krijgt niet.... dat kan ook goedkope aliexpress zijn dat een smaak toevoegt. Bewaar het bij voorkeur in glas, dan weet je zeker dat er geen stoffen in trekken.

MDMAZING

Badass junkie
de ghbs die ik had ruikte allemaal naar lijm ofzo. Van de 3 dealers, ruikte ze allemaal het zelfde

Revolutionair

Wijs gebruiker
Rubber of lijm iedereen geeft er een eigen naam aan maar het is gewoon de geur van ghb.
Elke ghb gebruiker kent de geur van ghb wel.
Helemaal geurloos daar heb ik maar 1 van gekent.
Als je iemand hebt die geur en smakeloze heeft dan moet je echt blij zijn.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Dan beter ook geen aluminium. Geven snel deeltjes af. Teflon gassen zijn schadelijk. Vooral vo
Heb ook gelezen als ze dus daadwerkelijk spullen van de bouwmarkt gebruiken dat daar ook aluminium resten in kunnen zitten en dus schadelijk is.
Nu had ik een ghb die testen op ph 6 en die stonk ook.
Was wel een lekker gevoel bij het begin maar geen fijn spul om te bingen.
Nu heb ik weer de beste alleen dan is het gevoel minder intens..
Ph 7 (zie foto, in het echt komt hij bij de 7)
Ga wel een digitale kopen!
7€ bij Ali :)

20200303_204429.jpg

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan