De verwoestende effecten van 'illegale vapes' (spice)

LucidLucy

Verslaafde in herstel
We weten vanuit een paar van onze forumleden wat spice met zich teweeg kan brengen. Het feit dat dit eigenlijk vrij eenvoudig en laagdrempelig te gebruiken is met de standaard vapes is wel zorgwekkend.

ik kom hier helaas niet meer vanaf. ik blijf terug vallen en weet precies wat ik rook

Wat heb je al geprobeerd om er vanaf te komen en vervolgens om er vanaf te blijven?

Hoe ziet zo'n patroon eruit? Hoe lang kan je clean blijven?

Ik heb zelf geen ervaring met synthetische cannabinoïden. De drug die mij op m'n knieën bracht is a-pihp (in combinatie met vele andere middelen, dagelijks). Ik had het echt nodig om fysiek van mijn middel gescheiden te worden. Er met geen mogelijkheid aan te komen. Dat was een van de redenen waarom ik een kliniek in Zuid Afrika koos.

En vervolgens om clean te blijven, doe ik ook best veel voor m'n herstel. Als je meer informatie geeft over hoe je gebruik en terugval patronen eruit zien, kunnen meerdere forumleden vast meedenken.

Misschien dan toch professionele hulp inschakelen als het je alleen niet lukt. Gelukkig hebben klinieken tegenwoordig redelijk wat ervaring met spice verslavingen. Val je terug door ontwenningsverschijnselen of cravings?
Voor mijn gevoel doet eenzaamheid het, heb er voor gekozen om weinig op straat te zijn en slechte omgevingen proberen te vermijden constant. Maar ik krijg elke keer triggers wanneer ik boos ben dat ik denk fuck it, ik ga weer vapen. Ik vind gewoon heel erg veel comfort in het alleen zijn en de vape gebruiken. Alsof ik niemand meer nodig heb dan. Soms komt het ook door dat ik niet zo stoned wordt van wiet/kush

Wat heb je al geprobeerd om er vanaf te komen en vervolgens om er vanaf te blijven?

Hoe ziet zo'n patroon eruit? Hoe lang kan je clean blijven?