• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

De zomer van '94.

Le Cram

Newbie
Het is de zomer van ’94. Het jaar dat ik besluit om het ouderlijk huis te verlaten en samen met een kameraad de bovenetage van een oud studentenhuis ergens in de provincie te gaan huren. Deze zelfde zomer ga ik voor het eerst de betoverde drug XTC gebruiken. Hoewel het meer dan 20 jaar geleden is weet ik sommige details nog exact. Het verhaal van mijn eerste XTC trip.

Niet zo nodig omdat ik mijn vleugels had uitgeslagen om te gaan experimenteren met drugs, maar een sterke nieuwsgierigheid naar XTC kwam naar boven omdat ik vrienden om mij heen onder invloed relatief gewoon zag functioneren. Zo ging ik samen met een kameraad naar de kroeg waar hij z’n pil nam. Hij vertelde dan aan mij en iedereen om zich heen hoe geweldig hij zich voelde. Uiteraard was niet iedereen gecharmeerd van zijn verhaal. Bij mij wekte het in ieder geval genoeg interesse op om meer te weten te komen over het stofje genaamd MDMA . Een boek uit de bieb was zo gevonden. Hierin stond alle informatie die ik moest weten over XTC. Na een aantal weken bedenktijd had ik besloten om het te proberen. Niet alleen maar samen met mijn kameraad en tevens huisgenoot. Omdat hij al de nodige ervaring had opgedaan vertrouwde in volledig op zijn expertise.

Weken later had hij de pillen geregeld. Het waren grijs gespikkelde ronde pillen zonder breuklijn en opdruk. Best wel saai dacht ik nog. In die tijd had je namelijk pillen met duifjes en playboy opdruk bijvoorbeeld. Maar goed, het gaat niet om het uiterlijk dacht ik nog. Het plan was om even naar de stad te gaan en een biertje te drinken, daar de pil te nemen en dan direct met de trein naar huis. We namen beide de pil op wc van de kroeg, dronken nog wat en gingen op weg de trein. Eenmaal op het station aangekomen vertelde mijn kameraad dat hij ‘m voelde. Maar hij was niet onder de indruk van de werking en nam daarom nog een pil. Hij zei dat het zwakke pillen zijn. Omdat ik nog helemaal niks voelde ging ik niet op zijn aanbod in. Eenmaal thuis veranderede er snel van alles.. Ik voelde een warme fijne golf van geluk en liefde door mijn lijf stromen. Is beschreef het gevoel en mijn kameraad zei “ Ja, dit is de XTC ” . Ik ging zitten op de bank om het gevoel goed te ervaren. Toen ik ging lopen zweefde ik over de vloer. Een fantastisch gevoel. Niet veel later gingen de muziek en het zwaailicht aan om voor het besloten feestje. De tweede pil werd mij aangeboden. Omdat het blijkbaar om “zwakke” pillen ging had ik besloten om deze te nemen. Niet veel later slaat deze in. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik mij nog nooit zo goed heb gevoeld. Ik zat kreunend op de bank van genot. Ik was mezelf aan het aaien en lag soms als een kitten te krioelen op de bank. We voelde ons beide super lekker en besloten om nog een pil te nemen. Na een poosje gingen we beide op de bank zitten en keken elkaar aan. Mijn kameraad zijn letterlijk “dit is niet goed” en ging snel naar buiten. Ik had het gevoel alsof ik een koelcel in liep. Bam, een soort koud gevoel over mijn hele lijf. Even later zijn we aan gewend aan de situatie en gaan we maar even op bed liggen. Ik moet naar de wc en ga de trap af. Nadat ik naar de wc ben geweest wordt ik opgeschrikt door personages die lijken op familie. Even later zijn ze ook weer weg. Als ik in de spiegel kijk veranderd mijn gezicht in dat van mijn vader. Ik ben duidelijk aan het hallucineren en ga daarom maar weer op bed liggen om proberen tot rust te komen. Starend naar het plafond zie ik echter de grijze pixels van de schemering in mijn kamer telkens veranderen in kleine happende monsters. Op zich wel grappig maar in dit stadium had ik meer behoefte aan slaap. Dit is uiteindelijk ook gelukt.
De periode daarna heb ik nog regelmatig XTC gebruikt. Zowel thuis als op feesten. Hoewel ik de eerste keer een super ervaring vond heb ik daarna nooit meer dan 1 pil per keer gelegenheid genomen.
Het is nu alweer meer dan 20 jaar geleden dat ik voor het laatst gebruikt heb. Ik denk nog regelmatig terug aan het gevoel van de werking van XTC in je lijf. Ik ben dan ook nieuwsgierig hoe het zou gaan voelen na 20 jaar. Nog steeds dezelfde ervaring?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Leuk rapport! Leuk te lezen dat je zo'n magische ervaring had. Die eerste keer blijft toch het leukste. Ik schat zomaar dat je erg dichtbij de ervaring van die eerste keer zult komen na zoveel jaar. Ben je van plan het weer eens te gaan doen?
Houd er rekening mee dat de pillen tegenwoordig veel en veel hoger gedoseerd zijn, dus altijd laten testen. :)

Le Cram

Newbie
Ik wil het idd dit jaar weer eens gebruiken. Niet op een feest maar gewoon thuis. In mijn vriendenkring is het niet echt gebruikelijk om drugs te gebruiken dus ik moet er ff goed over nadenken waar en wanneer ik het ga doen. Ga het namelijk niet alleen doen.. Ik heb gelezen over de hogere dosering tegenwoordig en de mogelijkheid om te testen.

Groeten

Bovenaan