1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dealer oppakken nav nachecken telefoon klant?

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door xEmilyy, 5 nov 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. xEmilyy

xEmilyy Experimenterende gebruiker

Kan een dealer opgepakt worden wanneer de telefoon van een vaste klant nagecheckt wordt door plisie??

Zijn er maniertjes zodat je plisie je telefoon niet meer zo grondig kan nachecken, simkaart eruit halen oid? Of is dit niet mogelijk?

Bedankt.

2. Fool

Fool Badass junkie

Het kan wel bewijs zijn ja, of het voldoende is durf ik niet te zeggen

Verbranden en begraven, en dan ook nog zorgen dat de politie geen aanleiding heeft om je telefoongegevens op te vragen bij je provider.

3. MeejheM

MeejheM Badass junkie

je kan als je informatie op je simkaart opslaan, en die op eten, in het kanaal gooien of wat dan ook. maar er zijn meer opsporingsmethoden, en als jou simkaart daar een rol in speelt ben je al te laat.

wil je echt je gsm verkeer buiten een evt onderzoek houden zoekje vooraf alle benodigde informatie op.

4. MusicIsLife

MusicIsLife Wijs gebruiker

Gaat de 'plisie' je telefoon checken dan? In dat geval ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe diep je in de shit zit en waarom..

5. MeejheM

MeejheM Badass junkie

vraag iemand zulke dingen op een forum te plaatsen, handig...

de plisie kan ook gewoon je telefoongegevens via een rechter opvragen bij je provider, en of die wel of niet meewerkt scheelt wat tijd, maar heel moeilijk zijn de gegevens niet vor het OM of recherche om te bemachtigen.

op je simkaart staat beperkte informatie zoals contacten, sms-jes en belgegevens, vaak word tegenwoordig het meeste gewaard op je telefoon zijn geheugen, omdat die meestal in Gb uitgedrukt wordt, IPV Kb's op je simkaart. je telefoon heeft tegenwoordig meestal meer dan 100.000x zoveel geheugen als je simkaart. de keuze is meestal toch nog aan de gebruiker.

6. missWappie

missWappie Belezen gebruiker

Ik wis voor de zekerheid altijd de chatgesprekken (telegram, sms,whatsapp etc) met dealers uit m'n telefoon. Waarom zou je die in je telefoon willen laten staan?

Het wissen van sms berichten is qua veiligheid misschien vrij nutteloos, want die berichten staan ergens in een server, en die dealers hebben meestal toch anonieme simkaartjes die ze vaak wisselen. Maar een geheim gesprek met telegram, dat is toch helemaal weg zodra je t gewist hebt, vanwege end-to-end encryption?

7. Pante

Pante Belezen gebruiker

Zodat je aan de hand van die berichten kan reflecteren op je eigen gebruik? :P

Geen idee hoe dat met telegram zit. Weet wel dat je met encrypten redelijk op safe zit, met een programma als Cleopatra kan dit vrij makkelijk.

8. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Ik wis die berichten niet. Ik ga altijd heel netjes om met m'n dealers, maar ze bepalen zelf hoe ze communiceren. Als zij besluiten te communiceren via Whatsapp of SMS dan ga ik er vanuit dat ze weten wat de risico's zijn. Als ze na aanleiding van die berichten iemand oppakken zal het de dealer zijn en niet mij...

Ik ben wel benieuwd hoe je bij deze vraag komt inderdaad. Ze checken niet zomaar je telefoon, dan moet er wel echt iets gebeurd zijn!

Laden...