• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Deel 2 Changa, spacecriminal in hyperspace, de goddelijke kant.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Een tijdje heb ik getwijfeld of ik dit trip report wel moet posten...

Dit was een zware... Heaffy shit.. Ik was van te voren een beetje gespannen. Ik had een lichtelijk verhoogde hartslag, alsof ik van te voren wist dat deze trip niet makkelijk ging worden. Maar ik ging erin met de gedachten: ik moet dit gewoon doen, waarschijnlijk ben ik achteraf blij dat ik dit gedaan heb en brengt het mij iets heel moois. Maar de uitwerking was anders...

Ik nam van de changa joint die ik bewaard had 7 a 8 diepe trekken. Wat opzich al een hele kunst is in de staat waarin ik terecht kwam... Pfoe.. Wat een bodyload. Het pakte me heel hard! Ik sloot mijn ogen en de trip begon.

Disclaimer, de volgende ervaring is onmogelijk in woorden uit te drukken, maar ik doe enkel een poging.

De visioenen begonnen zoals gebruikelijk in kleurige patronen. Zo symmetrisch en zo oneindig. De visuals liepen over in een soort DNA achtige patronen, en het viel mij op dat hier een grote betekenis achter zat. De beelden die ik kreeg waren van een onuitputtenlijke krachtige energie die mij zijn macht liet voelen tot in het diepste van mijn ziel. Deze macht liet mij in alle opzichten zijn overheersendheid zien. Zo machtig als dit voelde en zo'n oneindige manier van vorm, kleur, energie en kracht gaf mij als boodschap dat er niks machtiger is dan deze energie.

Ik ging dieper en dieper en kreeg een inkijk in zijn kern. Hij heerst, hij is alles, het begin en het einde tegelijk. De hoogste vorm van onstoffelijk bestaan. Hij is de schepper, een alles overkoepelende heerser, een god. Er werd mij kenbaar gemaakt hoe er binnen de creaties van god, het de bedoeling was dat zielen angst, schaamte, ongeluk, pijn en totale verslagenheid moesten ervaren op een manier dat er afschuwelijk uitzag... zonder enige emphatie vanuit zijn kant. Hij is tenslotte de creator van alles, de oneindige overmachtige heerser, en ook alle negatieve emoties en gevoelens horen bij zijn creatie. En of je het leuk vind of niet, hij is de overtreffende trap van alles, en wat elke ziel dan ook ondergaat... Het moet gewoon zo zijn. Ik zag de donkere kant. De beelden die ik kreeg waren vooral de gekwelde zielen met zwaar heftige emoties. Er was geen andere optie dan hem te dragen op handen en voeten of ze dit nu willen of niet, of ze hier nu gelukkig of ongelukkig mee waren. Hij is de almachtige over alles wat er bestaat.

Ik zag zielen verpletterd, verslagen en lijdend aan pijn en verdriet. En dit hoort erbij zonder dat er een schijntje van medeleven is vanuit van de creator. Hij staat boven alles en is oneindig. Het is ons lot dat je in elk leven alles ondergaat zoals hij het bedoelt heeft met alle bijbehorende negatieve kanten van het bestaan van een ziel.

Hij was als een boom met bovenin zijn bruisende energieke kern. Hij bestond uit 4d patronen, en hoe meer ik naar beneden ging, weg van de kern en dichter bij de wortels, hoe meer zielen ik zag die hem diende als slaven. En tegelijkertijd waren deze zielen de fundering van zijn bestaan. Het was een episode waarin ik zag dat de zielen hem op handen en voeten draagte, alsof ze niks anders konden dan hem te dienen en dit werd in vele vormen aangeduid. Als een sluier van kleurige patronen waar in alle lamellen van het patroon hokjes met zielen zaten die mij aankeken. Het was heel erg moeilijk om te bevatten en te zien. De boodschap was voor mij op dit punt al overduidelijk. Helaas bleef het maar doorgaan en doorgaan en doorgaan...

Ik heb zijn overheersendheid in zo veel vormen mogen aanschouwen... Wat mij beangstigde. Ik vroeg mij op dit punt af, is het echt nodig om dit allemaal te moeten zien en ondergaan...? Ik snap het, ik begrijp het, er is geen hogere macht en alles is de bedoeling. Ik geef grenade, ik accepteer. U bent almachtig, dit is zo en zal altijd zo blijven.

Maar toen...

Ik hoorde door de muziek van mijn oordopjes een hard geluid bij de buren in de tuin wat mijn ogen deed openen. Ik deed één oordopje uit en keek de tuin in. Ik zag overal zwevende kleurige ballen en slingers van patronen in mijn eigen realiteit... Ik was nog steeds heel ver heen en de trip was zeer zeker nog niet tot een einde. Ik deed mijn oordopje weer in en sloot opnieuw mijn ogen.

Meteen was de episode van de almachtige heerser verdwenen en met gesloten ogen kreeg ik 7 deuren om uit te kiezen waarvan elke 'deur' leefde en een entiteit opzich was. Ze keken me allemaal warmhartig aan en leken zelfs bezorgd te zijn over mijn emoties. Alsof ze realiseerde hoe zwaar de episode was waar ik net in zat en mij willen helpen.

Ze vroegen mij, wat wil je zien, waar wil je heen? Wij zijn er voor je, om je te helpen dus zeg het maar. Ik was overdonderd. Ik keek naar de keuzes die ik kreeg, maar ik wist het niet zo goed... Geen idee, antwoordde ik. Ik weet niet welke weg ik nu moet inslaan. Ik wil in ieder geval positiviteit, niet zoiets zwaars als net. Ze keken mij bedenkelijk aan en ik kreeg geen duidelijke feedback. Ik verbleef een tijdje voor deze deuren en besloot zelf om op ontdekkingsreis te gaan.

Ik keek verder rond, voorbij de deuren, en begon wat te dwalen in een hyperspace waarin ik me vooral verdwaald voelde. Overal kwam ik entiteiten tegen en soms vroeg ik hun wat. Waarbij ze begonnen te graven in frequentie golven die uit kleuren en patronen bestonden, om hieruit antwoorden te uploaden en vervolgens aan mij het antwoord te geven. Maar de nogal geschokeerde ik wist bij het krijgen van het antwoord niet eens meer wat mijn vraag was. Ik voelde me echt verdwaald. Ik wist het allemaal niet meer en dwaalde in deze staat van zijn nog zeker 10 minuten rond in een hyperspace die gelukkig voor mij niks meer van doen had met de eerdere beelden van de almachtige heerser.

Na die 10 minuten werd alles erg abstract, 'n beetje magic mushroom achtig, en hierna opende ik mijn ogen weer. Alles was weer redelijk naar het normale terug en ik had een onbegrijpelijk moeilijk gevoel. Ik nam een trekje van mijn hasj joint en sloot nog even mijn ogen. Nog steeds was er van alles, en ik voelde een diep onwerkelijk gevoel op dit punt. Begrijpen wat er zojuist gebeurt was voelde moeilijk na alle beelden die ik had gezien. Een duidelijk wtf gevoel deed mijn innerlijke zelf, mijn wezen, erg moeilijk gronden op planeet aarde.. Het duurde nog een kwartier totdat ik me echt weer down to earth voelde.

Wat een trip.. En wat een episode.. Ik begin mij steeds meer te realiseren hoe religieuze boeken zijn ontstaan. Het is telkens bij het zien van dit soort episodes alsof ik spreekwoordelijk een universele bijbel open en hieruit een stuk lees. Alsof ik te zien krijg waar ons bestaan uit voort komt en hoe alles nodig is om een ziel te laten groeien tot iets volwaardig zoals de creator dit bedoeld heeft. Je moet lijden, pijn hebben, verdriet, angst... Het is nodig, dit is de manier, dit is hoe het bedoeld is.

De vorige trip was een episode waarin duidelijk werd gemaakt hoe de mensen zijn ontworpen en geschapen. Als een ziel eenmaal in een menselijk lichaam komt dient het leven zich aan als een stabiele les in een stoffelijke en solide wereld. Een makkelijk en primitief leven, en dat het bestaan als mens een goede manier is om te leren hoe je je ziel kan verrijken door emoties te ervaren. Een simpele les, een stabiel platform, een leerschool voor je ziel.

Deze 2e sessie was weliswaar intens, maar daarnaast de meest betekenisvolle ervaring ooit. Vroeger visualiseerde ik God als een man op een wolkje, maar na deze ervaring zie ik dit beeld totaal anders. Ik heb al eens eerder gezegd dat het moeilijk is om dit soort trips als complete waarheid aan te nemen, maar in religieuze zin heeft deze ervaring mij wel nieuwe inzichten gegeven over God en ons bestaan.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Heftige trip hoor @Space Criminal !

Ik was van te voren een beetje gespannen. Ik had een lichtelijk verhoogde hartslag, alsof ik van te voren wist dat deze trip niet makkelijk ging worden. Maar ik ging erin met de gedachten: ik moet dit gewoon doen, waarschijnlijk ben ik achteraf blij dat ik dit gedaan heb en brengt het mij iets heel moois. Maar de uitwerking was anders...
Herkenbaar gevoel dit... Het lukt mij op de een of andere manier niet om helemaal ontspannen aan DMT/changa te beginnen. Eigenlijk is het te heftig voor me maar na verloop van tijd wint de nieuwsgierigheid het toch weer van mijn angst...

Wel bijzonder dat je zo'n heftige duidelijke boodschap meekreeg en je het allemaal ook nog zo goed kan herinneren. Ik ben nu wel benieuwd of je van huis uit religieus bent opgevoed of niet. En zo ja in hoeverre dit god-beeld afwijkt van wat je thuis hebt geleerd.

Bedankt voor het delen! Al durf ik nu helemaal niet meer opnieuw aan de Changa/DMT te zitten :flushed:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Heftige trip hoor @Space Criminal !

Herkenbaar gevoel dit... Het lukt mij op de een of andere manier niet om helemaal ontspannen aan DMT/changa te beginnen. Eigenlijk is het te heftig voor me maar na verloop van tijd wint de nieuwsgierigheid het toch weer van mijn angst...

Wel bijzonder dat je zo'n heftige duidelijke boodschap meekreeg en je het allemaal ook nog zo goed kan herinneren. Ik ben nu wel benieuwd of je van huis uit religieus bent opgevoed of niet. En zo ja in hoeverre dit god-beeld afwijkt van wat je thuis hebt geleerd.

Bedankt voor het delen! Al durf ik nu helemaal niet meer opnieuw aan de Changa/DMT te zitten :flushed:
Haha, bij mij wint de nieuwsgierigheid het ook vaker dan de angst. Maar toch zijn er ook gevallen dat ik gewoon voel dat ik het niet moet doen, en dan geef ik wel toe aan mijn intuïtie... Behalve deze keer dan.

Van huisuit ben ik niet religieus opgevoed, we gingen nooit naar de kerk. Wel zat ik op een christelijk basisschool waarbij ik het nodige heb meegekregen. Toch heb ik wel deels geloofd in God totdat ik naar de middelbare school ging. En best wel bijzonder... Want sinds mijn eerste dmt ervaring is er een deur voor me opengegaan die mij opnieuw heeft doen nadenken over dit onderwerp. Tussen mijn 12e en 30e geloofde ik niet meer in God. Voor mij was de evolutietheorie de meest aannemelijke verklaring voor ons bestaan.

Dmt fascineerde mij zo diep dat ik mij geroepen voelde om dit dieper te onderzoeken. En deze ervaring heeft eigenlijk heel veel op z'n plek gezet. Religie heeft dmv mijn dmt ervaringen een nieuwe betekenis gekregen. Ik heb nog nooit zo'n duidelijk beeld gekregen over God dan nu. Persoonlijk vind ik de kerk van vandaag de dag niet overeenkomen met zijn oorspronkelijke bedoeling en betekenis. Ik ben ervan overtuigd dat alle inzichten over religie ontstaan is dmv psychedelica en dmt release tijdens meditatie.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voor mij was de evolutietheorie de meest aannemelijke verklaring voor ons bestaan.
Ik heb nooit begrepen hoe "God" en de evolutietheorie elkaar uitsluiten. De evolutietheorie verklaart niet hoe het niet bestaan van het universum ("materie") het bestaan van het universum werd. Veel atheïsten komen vaak met dat argument, maar dan begrijpen ze denk ik niet dat er met "God" dat bedoeld wordt, dat vóór creatie was. De vraag "wie heeft God dan gecreëerd" is daarom imo ook onzinnig, omdat als God zelf een creatie zou zijn, het niet God zou zijn. Als God is (en ik zeg niet dat dat zo is), dan is God uiteraard niet gecreëerd, maar is God dat wat er buiten tijd/ruimte/materie (creatie) eeuwig bestaat.

En trouwens, indrukwekkend report en ervaring. :)

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik heb nooit begrepen hoe "God" en de evolutietheorie elkaar uitsluiten. De evolutietheorie verklaart niet hoe het niet bestaan van het universum ("materie") het bestaan van het universum werd. Veel atheïsten komen vaak met dat argument, maar dan begrijpen ze denk ik niet dat er met "God" dat bedoeld wordt, dat vóór creatie was. De vraag "wie heeft God dan gecreëerd" is daarom imo ook onzinnig, omdat als God zelf een creatie zou zijn, het niet God zou zijn. Als God is (en ik zeg niet dat dat zo is), dan is God uiteraard niet gecreëerd, maar is God dat wat er buiten tijd/ruimte/materie (creatie) eeuwig bestaat.

En trouwens, indrukwekkend report en ervaring. :)
Thnx @Mindless dit is waarom ik dit soort dingen post, jij geeft me weer nieuw voer om ergens over na te denken. :wink:

Ik ben het met je eens, eigenlijk gaan ze heel goed samen

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Thnx @Mindless dit is waarom ik dit soort dingen post, jij geeft me weer nieuw voer om ergens over na te denken. :wink:

Ik ben het met je eens, eigenlijk gaan ze heel goed samen
Hetzelfde met jouw report. Altijd leuk/goed om voer tot nadenken te krijgen. :)

Ze gaan inderdaad goed samen, maar ik denk dat "God" niet in dezelfde categorie valt als bijvoorbeeld de evolutietheorie en dus ook niet als zodanig bekeken moet worden. Ze kunnen juist naast elkaar bestaan, omdat ze gaan over verschillende gebieden van "wetenschap". Een wetenschapper kan in mijn ogen bijvoorbeeld prima in God geloven zonder dat dat zijn vakgebied in de weg staat.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan