Depressief drugs misbruiken | Speed verslaafd

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
P

Pompen

Gast
Beste lezer,

Ik ben een 19 jarige jongen gediagnosticeerd met een depressie.
Dit is na 3 jaar elke mogelijke manier van psychiatrie te proberen nog steeds niet opgelost.
Ik heb therapieën gevolgd zonder succes, ik heb elke vorm van stemminginvloed medicatie wel gehad,
Zonder succes ik ben compleet afgetakeld in de zin van ik kan niet meer genieten van het leven.
Ik heb geen zin meer om dingen te ondernemen want het levert me gewoon geen voldoening meer op.

Ik begon met alcohol drinken in het weekend vrijdag en zaterdag elk weekend een kratje.
Om maar in die roes terecht te komen, toen begonnen mijn vrienden met blowen dat wilde ik ook wel proberen dat beviel ook zeer goed dat ik daar dagelijkse prik van maakte elk avond blowen voor ontspanning bij vrienden thuis.
Altijd maar in een roes willen komen wat leidde tot een 'Observatie opname' 10 weken lang woonde ik met andere 'probleem jongeren' toen ik daar was zijn mijn vrienden begonnen met hard drugs proberen mdma was volgens hun zo leuk dat ik het ook maar eens wilde proberen. Ik was meteen verliefd ik er vaarde zo'n gelukzalig gevoel.
Dat andere middelen volgde..

Thuis gebruik begon slapen werd steeds minder interessant altijd nachten doorhalen.
Katers werden niet meer ondervonden door mijn mentale toestand (leef in een levenslange kater)
En ik kreeg weer zin om dingen te doen dus ik ging het steeds vaker gebruiken om dat gevoel te hebben.

Ik ben mentaal elke dag bezig met speed tot op het punt dat wekelijks gebruik geen uitzondering meer is.
Grammen gingen gaan er door heen.

Ik was en ben onder de indruk dat drugs wel meevallen en me niets kunnen maken.
Lichamelijke verslaving is bij speed niet aanwezig dus ik vond het helemaal geen probleem..
Ik kon toch stoppen wanneer ik wil en niet verslaafd raken.

Nachtje werd nachten doorhalen, de grenzen opzoeken hoelang kun je door halen op speed.
Mentaal doet het me niks dus ik ging er gewoon volledig voor heb toen m'n eerste psychose gehad door hallucinaties.
Dat heeft wel indruk gemaakt niet genoeg om me te weerhouden het zelfde te herhalen/vervolgen.

Eenmalig nog over de 4 dagen gegaan ik ging met het gevoel richting dag 5 dat ik wel een weekje zou functioneren.
Op volledige slapeloosheid ingestort net nadat ik nog 'strak' stond, ben ik heel gedeelte kwijt geraakt, of ben ik gewoon out gegaan kan dat niet met zekerheid zeggen..

M'n gebruik werd ontdekt door vrienden en dat werd vooral voor hun vervelend want ik loog altijd.
Deze zomervakantie heb ik veel te veel gebruikt en misbruikt waardoor ik ook op dit forum terecht kwam.
Om misschien mede lotgenoten te kunnen ontmoeten, en om zo gezegd argumenten te bedenken voor dit recht te praten als ik dit punt zou bereiken.

Ik heb m'n groep vrienden letterlijk de deur gewezen zodat ik ongestoord kan gebruiken.
Op dit forum zijn er ook mensen die me duidelijk hebben gemaakt dat ik mezelf de volledige vernieling in breng.
Ik kan het nog steeds bijna niet beseffen hoe diep ik er al in zit.

Ik ben compleet verslaafd aan speed, ik heb geen vrienden meer, ik ben depressief, heb geen zin meer in het leven.
Gister hebben zelfs andere gebruikers me de rug gekeerd omdat ik zo ongecontroleerd en impulsief ben.
Ik ben officieel naar de klote op alle mogelijke manieren.
En voor m'n leven mentaal geobsedeerd door dit spul.

Hang sowieso nog lange tijd rond op het forum behalve dat ik verslaafd ben vind ik het ook veel te interessant.
Om ervaringen op te doen of te delen, levensveranderingen vervolg ik wel in verdere post's binnen topic.

Bedankt als je de moeite neemt dit door te lezen.
Dit is wel na 60+ uur wakker ongeveer en 3 uurtjes slaap gepakt vannacht, geen excuus wel oprecht.
Heb een autisme spectrum stoornis moet ik er wel bij vertellen.

- Edit Amfetamines (speed) kan relatief veilig worden gebruikt in combinatie met venlafaxine.
Het is alsnog niet verstandig maar, ik weet wel hoe het deze wisselwerking in elkaar zit.

Vlotte 'misbruiker'.

Laatst bewerkt door een moderator:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoi misbruik,

Ondanks dit alles denk je nog steeds dat je druggebruik wel meevalt?

Het valt me echt op wat een stortvloed aan dit soort posts we tegenwoordig hebben op het forum. Overal mensen met een veelvoud aan mentale problemen, die niet echt opgelost kunnen worden door conventionele therapie. Aan de ene kant verbaasd het me ook niets, omdat ik overtuigd ben dat we globaal in een soort ontwaking zitten. Het collectieve bewustzijn gaat een verandering door en je hebt ofwel de keuze om je daar tegen te verzetten of mee te gaan met de stroom. De troep uit het onderbewuste komt boven en mensen weten niet hoe daarmee om te gaan. In de regel psychologen en therapeuten en zo ook niet, omdat het een spiritueel probleem betreft. Conventionele behandelwijzen helpen tot bepaalde hoogte, maar komen nooit tot de kern van het probleem.

Ik heb met mensen te doen die nergens een oplossing kunnen vinden en dan maar hun heil in drugs zoeken. Begrijpelijk, want zelfs vakkundigen kunnen je niet (voldoende) helpen.

Een tijd geleden was ik van plan hier op DF een soort uitleg neer te zetten hoe je met behulp van een spiritueel ingesteld leven op ingrijpende wijze fundamenteel aan al deze mentale problemen kunt werken. Ik was daar al aan begonnen, maar om de een of andere reden kwam de inspiratie niet en daarom heb ik het gelaten. Maar aangezien we hier nu wel bijna dagelijks mensen met dergelijke ernstige mentale problemen hebben, is het misschien toch een idee hier weer eens naar te gaan kijken. Op die manier kunnen mensen hier naar verwezen worden...

Drugs is niet de oplossing, maar ik begrijp waarom dat wel zo kan lijken Misbruiker... De oplossing ligt niet in weglopen voor wat je niet wilt voelen, maar in het onder ogen komen daarvan. Ik weet dat gevoelens zo vreselijk kunnen zijn dat dat een onmogelijkheid lijkt, maar het alternatief is vele malen erger. Niets wat je wegstopt gaat echt weg.

Er zijn tegenwoordig zoveel mensen met gelijkaardige geestelijke problemen. Je bent dus in ieder geval niet alleen. We maken allemaal een soort (pijnlijk) groeiproces door. Wat vind je zelf van een meer spirituele benadering met zaken als meditatie en mindfulness? Sta je daarvoor open, of heb je daar misschien zelfs al enige ervaring mee?

P

Pompen

Gast
'Ondanks dit alles denk je nog steeds dat je druggebruik wel meevalt?'

Nee absoluut niet ik weet hoe erg m'n gebruik is anders had ik dit topic niet eens geopend.
Het is alleen het punt, ik ben dusdanig beschadigd dat ik het niet erger beschouw als dat een nuchtere persoon dit gebruikt in deze hoeveelheid.

Mindfullness heb ik heel lang elke week 2 uur gedaan ik ben daar echt niet geschikt voor kan namelijk m'n gedachten niet 1,2,3 afsluiten door simpelweg te focussen op what ever lichaamsdeel. (Dan heb ik het voor al over de bodyscan)

'hoe je met behulp van een spiritueel ingesteld leven op ingrijpende wijze fundamenteel..'

Als je zoiets opstelt hier ga ik het absoluut proberen meditatie zou ik in de toekomst nog wel verder willen testen.
Alleen met mijn problematiek is concentreren nog moeilijker dan ooit te voren.

Bedankt voor je reactie.
En voor het feit dat je in plaats van wat ik vooral verwachtte van buitenstaanders alleen de negatieve kanten gaat beamen, ook in oplossingen denkt vind ik heel prettig.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Een tijd geleden was ik van plan hier op DF een soort uitleg neer te zetten hoe je met behulp van een spiritueel ingesteld leven op ingrijpende wijze fundamenteel aan al deze mentale problemen kunt werken. Ik was daar al aan begonnen, maar om de een of andere reden kwam de inspiratie niet en daarom heb ik het gelaten. Maar aangezien we hier nu wel bijna dagelijks mensen met dergelijke ernstige mentale problemen hebben, is het misschien toch een idee hier weer eens naar te gaan kijken. Op die manier kunnen mensen hier naar verwezen worden...
Het klinkt wel erg interessant. Ik zou dat dan ook graag lezen mocht je het willen doen en mocht je je er toe kunnen zetten. Zal wel veel werk zijn!
Niet dat ik nou zo vreselijk spiritueel ben (vind ik zelf) maar ik heb wel een paar pogingen gedaan tot meditatie. Enkele keren werd ik er wel rustiger van, geconcentreerder en mijn spanning was weg. Meestal,lukt het niet, net zoals TS zegt. Heb wel de app Headspace al een poosje maar doe er veel te weinig tot niks mee. Wie weet heb ik ook iets aan die uitleg.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Super dat je er zo voor open staat.

Er zijn verschillende technieken. Voor de ene werkt iets misschien wel, maar voor de ander niet. En dan is er nog het feit dat mensen die beginnen met meditatie of mindfulness eerst vaak onrustiger worden. Dit is normaal en een teken dat je goed bezig bent (gek genoeg), maar veel mensen weten dit niet en stoppen hierdoor gauw. Maar het ding is: je gevoelens en problemen onder ogen komen is geen keuze. Allemaal zullen we goedschiks of kwaadschiks daar doorheen moeten. Dit niet doen is uitstel van executie. Waarom dus niet op een slimme manier het proces doorlopen met zo weinig mogelijk weerstand.

Ik zal gaan kijken of ik een aantal pointers op kan stellen waarmee iedereen een bepaalde mate van spiritualiteit in zijn/haar leven kan brengen. :)

P

Pompen

Gast
Toen ik dit vanmiddag haarfijn uitlegde, wat en waarom.
Kreeg ik via mijn trajectbegeleider de opdracht om anti-psychotica dosis..
Olanzapine van 7.5 mg te vervoudigen naar nog meer als dubbele dosering dat vind ik echt absurd.

Het is Anti-Psychotica geen paracetamol als je zoveel neemt weet je van voren niet eens meer dat je van achter leeft.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat klinkt inderdaad absurd. Goed dat je voor jezelf nadenkt.

Het is helaas iets wat overal te zien is. Van echte genezing is geen sprake. Het probleem tijdelijk de kop indrukken is wat het is, zonder te overdrijven. Mensen worden tot zombies gemaakt. Zolang ze maar stil zijn, dan is het goed. Onacceptabel...

Maar mensen worden langzaam wakker en dat is het goede nieuws.

Bas

Wijs gebruiker
Hehe, werd tijd dat je dit eens iets ging inzien maat. Je moet hiermee door gaan, hulp gaan zoeken inderdaad, mensen die je kunnen steunen, etc, alles om je beter te maken en het probleem aan te pakken. Het is ook niet 1, 2, 3 gebeurd, wanneer je denk: ''ik ben er'', ben je er nog lang niet. Je hebt nog een lange weg te gaan en dat hangt van jou af. Wil je er écht vanaf? Van de verslaving, schuldgevoelens, spijt, andere negatieve gevoelens, etc? Zet je verstand op 0 en ga ervoor. Maak die eerste stap zelf!

Ben in ieder geval al blij dat je het open hebt verteld, want alles wat we zeiden bedoelden we goed. (:

Albedo

Wijs gebruiker
Het is Anti-Psychotica geen paracetamol als je zoveel neemt weet je van voren niet eens meer dat je van achter leeft.
Ik ben er geen voorstander van dat langere tijd te gebruiken, maar het kan je tijdelijk wat rust geven. Het werkt als een soort filter zodat je minder last hebt van alle prikkels. Dat alleen is natuurlijk niet genoeg en daar gaat het wat mij betreft mis in de psych. hulpverlening. Althans dat was vroeger al zo en dat zal nu niet veel beter zijn met alle bezuinigingen.

Zoek naar een hulpverlener die je 'gebruik' helpt in de gaten te houden. Ze zullen het nooit goedkeuren, maar vind iemand die je begrijpt en ervoor open staat met jou daarover in gesprek te gaan. Dat kan lastig zijn weet ik. Beter onder (enige) toezicht dan dat je het alleen doet.

Besef goed van tevoren wat je op het spel zet. Ik weet dat de druk van buitenaf (familie, vrienden, maatschappij, etc) heel hoog kan aanvoelen, maar het gaat wel om je toekomst. Zoals het nu gaat is zeker niet goed, dus wat let je wat anders te proberen. Ik zou bijna zeggen, pak je fiets en wat kampeerspullen en fiets naar Spanje en weer terug. Dan kom je jezelf wel tegen! Je zal vast in de verleiding komen of gedachtes krijgen om op een mooie plek .......

Natuurlijk nooit zomaar ineens grote stappen of beslissingen zoals een reis oid ondernemen. Houd je hoofd erbij. Vind eerst een goede hulpverlener of begeleider die je kan bijstaan en open staat voor verschillende benaderingen en je tegemoet komt in wat je zelf het beste lijkt ipv het verplichte standaard protocolletje afdraaien. Ze hebben daarin ook niet veel keus weet ik. Zulke hulpverleners bestaan overigens wel, maar soms moet je de verhouding eerst een beetje op scherp zetten om te krijgen wat je wilt.

Wat @Mindless aanraadt kan ook goed zijn. Kun je geen PGB aanvragen overigens? Dan kun je zelf een coach of begeleider zoeken.

Laatst bewerkt:
P

Pompen

Gast
Quit cold turkey m'n anti-depressiva nu over 3 dagen zie ik psychiater.

P

Pompen

Gast
Vandaag beginnen met Lorazepam afbouwen.
2,5 MG - 2 MG
Deze week.
Dag 11 geen speed.

P

Pompen

Gast
Quit cold turkey m'n anti-depressiva nu over 3 dagen zie ik psychiater.
Helaas was dit iets minder makkelijk gezegd dan gedaan.
Terug op maximale dosis, na overleg met psychiater wel duidelijk aangekaart van m'n gebruik.
Afbouwschema voor binnen 1 maand van de Lorazepam af.
Vanwege nieuwe woonruimte de anti-depressiva maar even laten voor wat het is.

P

Pompen

Gast
Elke dag tot ik het ongemak van deze benzo-afkick kwijt ben.
Aantal gram opgedeeld in een flinke lading 50 MG Capsule's
Resulteerd in mogelijk lichamelijke afhankelijkheid en een brijder opname.

Voorlopig geen prestatie druk dus het beste moment om dit aan te pakken.

PsychedelicMagic

Wijs gebruiker
Mijn remedie tegen depressie: af en toe een paddotrip en wekelijks ketamine... Verder iets vinden waar je helemaal dol op bent. Voor de één is dat een vriendin, voor de ander is dat kunst maken. Sporten helpt, gezond en voldoende eten helpt, reizen helpt, zelfhulp boeken kunnen ook helpen, meditatie kan helpen...

P

Pompen

Gast
Mijn remedie tegen depressie: af en toe een paddotrip en wekelijks ketamine... Verder iets vinden waar je helemaal dol op bent. Voor de één is dat een vriendin, voor de ander is dat kunst maken. Sporten helpt, gezond en voldoende eten helpt, reizen helpt, zelfhulp boeken kunnen ook helpen, meditatie kan helpen...
Dissocatieve ervaring, heeft me ook alleen positief beinvloed.
Ik slik Anti-Psychotica tegen elke vorm van hallucinaties die me zo goed als compleet ongemak opleveren.

Aangezien het sterk word afgeraden door zelfs ervaren trippers op dit forum.. Helaas
LSD lijkt me op elk punt van trippen interessant. Psychose gevoeligheid.
Mentale uitputting heb ik daar in tegen zo goed als ervaren op elk niveau.
Lichamelijk geen idee herstellen is iedegeval niet nodig van als voorbeeld 3 dagen niet slapen.
Paar uurtjes toegeven aan slaap te kort is meer dan genoeg.

Meditatie kan ik moeilijk in komen vanwege m'n gebrek aan concentratie,
Mindfullness wel aantal keer goed ervaren dus al krijg ik het wel somehow voor elkaar zal dit zeker een positieve in vloed op me hebben.

P

Pompen

Gast
Elke dag tot ik het ongemak van deze benzo-afkick kwijt ben.
Aantal gram opgedeeld in een flinke lading 50 MG Capsule's
Resulteerd in mogelijk lichamelijke afhankelijkheid en een brijder opname.

Voorlopig geen prestatie druk dus het beste moment om dit aan te pakken.
@OverdriveO , Maar toch, vriendelijk bedankt.

P

Pompen

Gast
Ik heb nog me best gedaan, ik hou het bij deze eenmalige aankoop bij de dealer.
Voor de maand, en als ik de maatschappij in moet zal ik het restant weggooien met bewijs.
(In de zin van stage/werk)

Bijlagen

P

Pompen

Gast
@Misbruik
Dus je gebruikt nog steeds elke dag?
Niet elke dag.
Ik beperk het voorlopig tot 1/2x in de week.
2 nachten achter elkaar.

Maar om eerlijk te zijn, zou 7 dagen in de week, me prima bevallen daar niet van.

- Edit:

- Als ik mentaal te obsessief de hele dag bezig ben met pep, terwijl ik stage/werk volg soon.
Ga ik de kliniek in. (Die afspraak ga ik ook maken met mijn psychiater vanmiddag)

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Klinkt awesome man, ik denk dat dit members zeker zou kunnen helpen en ik sta er zelf ook open voor, ondanks dat ik lang niet zoveel mentale problemen als vroeger heb en positief in het leven sta. Zeker doen, zou ik zeggen!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Sally Tessio
Bedankt voor de reminder en aanmoediging. :wink:

Ik weet niet wat het precies is, maar ik vergeet het en heb er soms ook geen inspiratie voor en op andere tijden is het misschien ook wel luiheid dat het er niet van komt. En op momenten dat ik zelf moeite heb in contact te staan met spiritualiteit is het natuurlijk ook hypocriet om er dan over te schrijven. Maar als ik dan hoor dat mensen er wel interesse in hebben, dan motiveert dat wel erg. :) Het gaat er dus ook zeker wel komen. Misschien dat ik het schrijf in de afterglow van een ald-52 trip die ik binnenkort van plan ben te doen. Na een trip is het altijd veel makkelijker voor me om te schrijven.

Raver

Wijs gebruiker
Is een opname geen ideetje?

En hiermee bedoel ik geen detoxje van 2 weken maar écht serieus aan jezelf werken. Ik snap dat je je zwaar klote voelt door je depressie's maar drugs zijn geen oplossing.

Makkelijk gezegd ik weet het, maar soms hoeft de juiste keuze niet moeilijk te zijn.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Wekelijks keta tegen depressie, helpt dat? En hoe pas je dat dan toe?

PsychedelicMagic

Wijs gebruiker
Nou mij helpt paddo's of lsd veel meer. Maar af en toe een paar dagen keta gebruiken zorgt ervaar dat ik mij de dagen erna weer een stuk vrolijker voel. Kan ook placebo zijn. Dat van de paddo of lsd is geen placebo. Voel me dan weken lang gelukkig, leergierig, mensenlief, gemotiveerd, connected met de wereld om mij heen en dankbaar.

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Nou mij helpt paddo's of lsd veel meer. Maar af en toe een paar dagen keta gebruiken zorgt ervaar dat ik mij de dagen erna weer een stuk vrolijker voel. Kan ook placebo zijn. Dat van de paddo of lsd is geen placebo. Voel me dan weken lang gelukkig, leergierig, mensenlief, gemotiveerd, connected met de wereld om mij heen en dankbaar.
Het is aangetoond dat een lage dosering keta een anti depressieve werking heeft. Treedt binnen een uur op en houdt een week aan. Ik merk zelf ook dat mijn stemming verbetert. Paddos daarentegen is altijd maar afwachten vind ik. Laatste keer kreeg ik er een slecht humeur van.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is aangetoond dat een lage dosering keta een anti depressieve werking heeft. Treedt binnen een uur op en houdt een week aan. Ik merk zelf ook dat mijn stemming verbetert. Paddos daarentegen is altijd maar afwachten vind ik. Laatste keer kreeg ik er een slecht humeur van.
Daar ben ik inderdaad ook in geïnteresseerd, het effect dat bij klinisch onderzoek aangetoond is. Er is echter niets te vinden over dosering, de vorm van de ketamine, of behandeling eromheen. (En het werd bij de proefpersonen geïnjecteerd, ik weet niet of dat verschil uitmaakt maar injecteren trekt me niet zo.) Ik hoopte dat jij antwoorden op mijn vragen had, helaas!

PsychedelicMagic

Wijs gebruiker
Hmm, ik had ooit eens in de vera in groningen zo'n 5 jaar geleden een lezing over ketamine en depressie bijgewoond. Meen mij te herinneren, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, dat het ging om 25mg ketamine per keer.

Raver

Wijs gebruiker
M'n moeder krijgt elke 3 mnd een Ketamine infuus voor haar pijnklachten. Toevallig heeft m'n moeder ook last van depressies. Gek genoeg niet meer sinds ze is gestart met de Ketamine behandeling.

Is natuurlijk geen echt 'bewijs' , maar alsnog.

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Daar ben ik inderdaad ook in geïnteresseerd, het effect dat bij klinisch onderzoek aangetoond is. Er is echter niets te vinden over dosering, de vorm van de ketamine, of behandeling eromheen. (En het werd bij de proefpersonen geïnjecteerd, ik weet niet of dat verschil uitmaakt maar injecteren trekt me niet zo.) Ik hoopte dat jij antwoorden op mijn vragen had, helaas!
Het onderzoek is nog volop gaande, volgens mij zijn er nog geen richtlijnen betreffende roa en dosis opgesteld. Nieuw onderzoek toont zelfs aan dat een metaboliet van de R variant de antidepressieve werking bezit.

In meerdere onderzoeken gebruikte men gemiddeld 0.5mg/kg lichaamsgewicht op verschillende manieren. Linkje

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Het onderzoek is nog volop gaande, volgens mij zijn er nog geen richtlijnen betreffende roa en dosis opgesteld. Nieuw onderzoek toont zelfs aan dat een metaboliet van de R variant de antidepressieve werking bezit.

In meerdere onderzoeken gebruikte men gemiddeld 0.5mg/kg lichaamsgewicht op verschillende manieren. Linkje
Sodeju, daar heb ik nog wat aan. Ben jij beter in Googlen dan ik of gewoon erg op de hoogte? In ieder geval bedankt! :redheart:

Rebell

Wijs gebruiker
Als iemand echt in de put zit nodigen we diegene altijd uit om een avondje te feesten met ons en dan keta doen.
Ik geloof er heilig in dat keta iemand zo ergens uit kan trekken met een bepaalde setting.

Het is aangetoond dat een lage dosering keta een anti depressieve werking heeft
En een avondje hoog gedoseerd helemaal
:rock: heb ik ondervonden (dr.Rebell)

An0uk

Newbie
Beste lezer,

Ik ben een 19 jarige jongen gediagnosticeerd met een depressie.
Dit is na 3 jaar elke mogelijke manier van psychiatrie te proberen nog steeds niet opgelost.
Ik heb therapieën gevolgd zonder succes, ik heb elke vorm van stemminginvloed medicatie wel gehad,
Zonder succes ik ben compleet afgetakeld in de zin van ik kan niet meer genieten van het leven.
Ik heb geen zin meer om dingen te ondernemen want het levert me gewoon geen voldoening meer op.

Ik begon met alcohol drinken in het weekend vrijdag en zaterdag elk weekend een kratje.
Om maar in die roes terecht te komen, toen begonnen mijn vrienden met blowen dat wilde ik ook wel proberen dat beviel ook zeer goed dat ik daar dagelijkse prik van maakte elk avond blowen voor ontspanning bij vrienden thuis.
Altijd maar in een roes willen komen wat leidde tot een 'Observatie opname' 10 weken lang woonde ik met andere 'probleem jongeren' toen ik daar was zijn mijn vrienden begonnen met hard drugs proberen mdma was volgens hun zo leuk dat ik het ook maar eens wilde proberen. Ik was meteen verliefd ik er vaarde zo'n gelukzalig gevoel.
Dat andere middelen volgde..

Thuis gebruik begon slapen werd steeds minder interessant altijd nachten doorhalen.
Katers werden niet meer ondervonden door mijn mentale toestand (leef in een levenslange kater)
En ik kreeg weer zin om dingen te doen dus ik ging het steeds vaker gebruiken om dat gevoel te hebben.

Ik ben mentaal elke dag bezig met speed tot op het punt dat wekelijks gebruik geen uitzondering meer is.
Grammen gingen gaan er door heen.

Ik was en ben onder de indruk dat drugs wel meevallen en me niets kunnen maken.
Lichamelijke verslaving is bij speed niet aanwezig dus ik vond het helemaal geen probleem..
Ik kon toch stoppen wanneer ik wil en niet verslaafd raken.

Nachtje werd nachten doorhalen, de grenzen opzoeken hoelang kun je door halen op speed.
Mentaal doet het me niks dus ik ging er gewoon volledig voor heb toen m'n eerste psychose gehad door hallucinaties.
Dat heeft wel indruk gemaakt niet genoeg om me te weerhouden het zelfde te herhalen/vervolgen.

Eenmalig nog over de 4 dagen gegaan ik ging met het gevoel richting dag 5 dat ik wel een weekje zou functioneren.
Op volledige slapeloosheid ingestort net nadat ik nog 'strak' stond, ben ik heel gedeelte kwijt geraakt, of ben ik gewoon out gegaan kan dat niet met zekerheid zeggen..

M'n gebruik werd ontdekt door vrienden en dat werd vooral voor hun vervelend want ik loog altijd.
Deze zomervakantie heb ik veel te veel gebruikt en misbruikt waardoor ik ook op dit forum terecht kwam.
Om misschien mede lotgenoten te kunnen ontmoeten, en om zo gezegd argumenten te bedenken voor dit recht te praten als ik dit punt zou bereiken.

Ik heb m'n groep vrienden letterlijk de deur gewezen zodat ik ongestoord kan gebruiken.
Op dit forum zijn er ook mensen die me duidelijk hebben gemaakt dat ik mezelf de volledige vernieling in breng.
Ik kan het nog steeds bijna niet beseffen hoe diep ik er al in zit.

Ik ben compleet verslaafd aan speed, ik heb geen vrienden meer, ik ben depressief, heb geen zin meer in het leven.
Gister hebben zelfs andere gebruikers me de rug gekeerd omdat ik zo ongecontroleerd en impulsief ben.
Ik ben officieel naar de klote op alle mogelijke manieren.
En voor m'n leven mentaal geobsedeerd door dit spul.

Hang sowieso nog lange tijd rond op het forum behalve dat ik verslaafd ben vind ik het ook veel te interessant.
Om ervaringen op te doen of te delen, levensveranderingen vervolg ik wel in verdere post's binnen topic.

Bedankt als je de moeite neemt dit door te lezen.
Dit is wel na 60+ uur wakker ongeveer en 3 uurtjes slaap gepakt vannacht, geen excuus wel oprecht.
Heb een autisme spectrum stoornis moet ik er wel bij vertellen.

- Edit Amfetamines (speed) kan relatief veilig worden gebruikt in combinatie met venlafaxine.
Het is alsnog niet verstandig maar, ik weet wel hoe het deze wisselwerking in elkaar zit.

Vlotte 'misbruiker'.
Hi ‘misbruiker’,

Uit de tekst hierboven begrijp ik dat je het nog steeds lastig vindt om te stoppen met het gebruiken van speed. Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en ben ik benieuwd of het al gelukt is om te stoppen.

Voor een nieuw televisieprogramma zijn wij op zoek naar mensen met een bijzondere verhalen. In het programma gaat een BN'er jonge mensen volgen die een probleem hebben waar de BN'er zelf eerder voor heeft gestaan en heeft overwonnen. Ik ben op zoek naar jongeren (16-35) die verslaafd zijn en daar openhartig over durft te praten.

Graag hoor ik je verhaal. Je kunt je verhaal mailen naar btdt@zodiaknederland.nl of bel naar 035-6773433. (uiteraard zijn de verhalen en gegevens die je met ons deelt vertrouwelijk)

Ik hoor graag van je.

Hartelijke groet,

Anouk

• Like
Waarderingen: Bas
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan