1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Derde keer xtc, eerste keer samen met mijn vriend. Love, love, love

Discussie in 'Trip reports' gestart door Jools, 15 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Jools

Jools Newbie

Kleinschalig festival met verschillende muziekstijlen; house, techno, dance, hardstyle

Ik: vrouw 1.82 / 84 kg

Partner: man 1.84 / 88 kg

Op het festival afgesproken met een leuke groep mensen waarvan de meeste ook goed waren voor een pilletje of twee.

Op een regenachtige dag in september ging ik samen met mijn vriend naar een klein maar divers festival. Het zou mijn 3e keer xtc worden en de eerste keer samen met mijn vriend. Voor mijn vriend was het aller de eerste keer.

11.00
    We ontbeten met een goed gevulde maaltijdsalade en een smoothie rammend vol groente en fruit. Op mijn verzoek namen we het eerste halfje thuis al in, om 13.00, vijf minuten voordat de taxi arriveerde. Ik wilde dit graag omdat ik het niet zo zag zitten om eerst nog dik een uur broodnuchter in de regen te staan. Achteraf hadden we het beter rustig na aankomst op het festival kunnen innemen. Vervelend genoeg ben ik wat dit betreft nogal ongeduldig, zodra de dag van het feest is aangebroken krijg ik vlinders in mijn buik en kan ik haast niet meer wachten. Zodra ik het eerste halfje heb ingenomen begint mijn tweede irritante fase: constant in gedachte checken of ik al iets voel, waardoor ik alleen maar gespannen raak. Waar het feitelijk op neer komt, is dat ik voordat de xtc inslaat niet echt kan genieten van het feest en mijn omgeving. Ik ga proberen om de eerst volgende keer eerst rustig te aarden met een drankje.

13.30
    Anyway, na een half uur met de taxi komen we aan op het festivalterrein. De ergste regen is gestopt, maar het terrein is al wel behoorlijk omgeploegd en op sommige stukken echt een modderpoel. Voor een kluns als ik is dit linke soep, volle concentratie is dan ook vereist om niet onderuit te gaan. Ik merkte nog niets van de xtc, maar de pillen waren dan ook vrij licht. Het waren roze micky’s van volgens mij 180mg. Ik was een beetje gespannen of het eerste halfje überhaupt iets zou doen, met alle gevolgen dien.... het eerste halfje deed inderdaad niets. Mijn vriend merkte al wel iets, toen we over het terrein liepen voelde hij zich draaierig en een beetje misselijk. Aangezien dit zijn eerste keer was, voelde dit best alarmerend voor hem. Ik sloeg mijn arm om hem heen en ben rustig een stukje met hem gaan lopen. Dit deed hem goed en 10 minuten later voelde hij zich weer prima. De xtc sloeg alleen nog niet echt in. We kwamen de groep tegen, hier zat ook de jongen bij die ons de pillen had verstrekt. Ik kende op dat moment nog maar 2 meiden van de groep en ik was nog een beetje verlegen en onwennig. Ruim een half uur later voelde ik nog steeds niets van het eerste halfje en had ik er geen vertrouwen meer in dat het nog gebeuren zou. Ik zag dat mijn vriend al wel iets voelde, maar ik kon door mijn spanning en frustratie niet mee gaan in zijn trip. Wat hem er dan weer uithaalde, wat dan weer heel erg stom was van mij. Onze dealer (haha) vroeg steeds of ik al wat voelde en gaf aan dat hij ook andere pillen mee had, domino´s als ik mij niet vergis. Als ik over een half uur nog steeds niets voelde, mocht ik daar een halfje van. Daar had ik wel oren naar en al een kwartier later nam ik het tweede halfje. Deze pil was trouwens een stuk sterker (220 mg). Mijn vriend nam het tweede halfje een half uurtje later. We stonden met ons groepje in een technotent te dansen, (als je halfslachtige armbewegingen in de lucht en langs je zij tenminste dansen kunt noemen) toen ik de muziek opeens niet meer irritant maar heel, echt héél erg mooi begon te vinden. Ik zei tegen het meisje naast mij dat ze er echt geweldig uit zag en wauw wat zijn we hier met een super leuke groep mensen! Lang verhaal kort, de pil deed zijn heerlijke werk. De groep zag dat ik er eindelijk in zat, wat mij vele duimen omhoog, knuffels en high fives opleverde.

15.30
    We besloten naar buiten te lopen, richting de main stage. Het regende, maar dat maakte helemaal niets uit! De wandeling door de open lucht was echt belachelijk lekker. Bij iedere pas voelde het alsof ik zweefde, de lucht voelde zo fijn om mij heen en ik kneep steeds zachtjes in schouders van mijn vriend. Het ging nu misschien iets te hard (klapper tandje), maar het heeft geen moment naar gevoeld. Aangekomen bij de mainstage was het gestopt met regenen en werd er lekker gedraaid (ik vond alles mooi klinken op dat moment). Mijn vriend en ik hielden elkaar vast, god wat voelt dat dan fijn, de zachte aanrakingen en knuffels. We keken elkaar euforisch en verliefd aan, de liefde tussen ons voelde zo puur en intens. We konden niet stoppen met zeggen hoeveel we van elkaar hielden en hoe dankbaar we waren dat we deze ervaring samen mochten delen. Onze relatie is überhaupt goed hoor, maar om je zo hevig verliefd te voelen is echt heel bijzonder. Zeker omdat dit een verliefdheid is, ontstaan uit diepe liefde voor elkaar en daardoor nog veel intenser dan het verliefde gevoel aan het begin van een relatie. Als ik xtc gebruikt heb, heb ik geen rust in mijn kont. Ik wil praten, praten, praten en rondjes lopen. Behalve praten wil ik dus ook steeds ergens anders heen, dat kan best irritant zijn voor anderen mensen (lees: mijn vriend). Als we bijvoorbeeld net bij een nieuwe stage zijn aangekomen vind ik het allemaal geweldig, sta even te dansen en wil al snel weer door naar een nieuwe plek. Nieuwe dingen zien, nieuwe mensen en gewoon lekker lopen. Ik kan dan alleen een rondje gaan lopen, maar als je dat te vaak doet is het ook niet gezellig. Gevolg is dat ik zeker ieder half uur roep; ik ga even naar de wc! Niet dat ik kan plassen, maar dan heb ik weer even een loopje gehad en is het ook prima. Alleen wel een beetje een vreemde tic.

16.00
    We maken ons met een klein groepje van 4 los van de grotere groep en lopen richting de techno stage, wat ik meestal erg fijne muziek vind. En fijn was het, we hebben even heerlijk gedanst. Na een half uur wilde ik weer terug naar de rest van de groep, de andere 3 gelukkig ook. Het lopen voelde weer super lekker, er scheen een klein zonnetje en we besloten om met zijn vieren eerst nog even neer te strijken op een picknickbank. De zon op mijn huid voelde zo fijn, zitten was heerlijk, een hand op mijn schouder was heerlijk, mijn broek zat heerlijk, de stof van mijn broek voelde heerlijk. ´Wat is dit toch lekker jongens´ riep ik uit. Mijn vriend nam een raketje, mij smaakte dat niet zo. Tijdens xtc leef ik op lollies en water, de meeste smaken vind ik dan vaak te heftig. Bier bijvoorbeeld, gatver. Ik nam een keer een patatje (normaal gesproken zo ongeveer mijn lievelingseten) maar doordat mijn mond zo droog was stikte ik er bijna in. De lollies neem ik overigens vooral voor het stokje om op te kauwen,non-stop. We lopen verder naar de main stage met dance muziek, hier zien we de rest van de groep weer terug (in totaal zijn we denk ik met 10 man). Iedereen vliegt elkaar euforisch in de armen, ook is iedereen super begaan met mijn vriend. XTC gebruikers vinden het meestal geweldig als er een first timer bij is. Iedereen hield in de gaten of hij niet veel of te weinig dronk, of hij het naar zijn zin had etc. MIjn vriend is vrij introvert, maar met xtc op bepaald niet meer. Hij stond vrolijk te praten met alles en iedereen, zo gaaf! Hij kreeg hoofdmassages van voorbijgangers en hij vond het allemaal fantastisch.

19.00
    Het effect begint iets af te nemen en we besluiten om nog een halfje bij te pakken, inkakken is immers bijpakken leerde wij als snel van de rest van de groep. Het derde halfje deed na een half uur weer volop zijn werk. Ik moet zeggen dat ik niet meer exact alles weet van de avond, maar we hebben vooral heel veel gedanst en gekletst met onze groep. Ik rookte toen nog, dus lekker een sigaretje erbij en gaan. Ik probeerde tot 5 keer toe om te plassen,wat dan bijna lukte, maar toch niet helemaal.

23.00
    Het effect van het derde halfje begint nu ook een beetje uit te werken, al staan we nog best lekker te dansen bij de main stage. Het feest is bijna afgelopen, maar mijn vriend stelt voor om nog een kwartje te nemen. Dit hadden we niet moeten doen, het love gevoel kwam er niet meer door terug en het was net even te veel van het goede. Al had ik daar tijdens de eindshow nog geen last van. Dat kwam pas later in de taxi... Tijdens de eindshow voelde ik me wel een klein beetje verloren, iedereen zat een beetje in zijn eigen wereld en was langzaam aan het landen. Dit is dan zo'n contrast met het begin van de avond, het voelde een beetje eenzaam. Toen het feest was afgelopen en we weer terug naar de taxistandplaats liepen, voelde ik me echter weer prima. Lopen was nog steeds lekker en eenmaal uit de muziek voelde ik ook de roes van de xtc weer een beetje terugkomen. Heel ontspannen en fijn. We stapte in de taxi, van de kou de warmte in. Dat voelde in eerste instantie heerlijk, totdat de taxichauffeur een paar keer moest remmen en optrekken en ik kotsmisselijk werd. Stond ik tot twee keer toe te kotsen langs de snelweg….

00.30
    Eenmaal uit de auto was ik gelukkig niet meer misselijk, maar het was wel duidelijk dat ik gewoon iets te veel gebruikt had. Thuis gingen we lekker onder douche, wat echt super lekker was. Onder de dekens liggen voelde ook heel fijn. Het duurde ongeveer 2 uur voordat ik in slaap viel en rond 09.00 werd ik weer wakker. De hele zondag voelde ik me brak en loom, maar dat vond ik helemaal niet erg. Lekker onder een dekentje op de bank.

Het was een top feest en mijn vriend en ik bezoeken nu minstens 4 keer per jaar samen een festival of feest met xtc. We hebben 1 keer thuis gebruikt wat een fijne ervaring was, maar we vinden het beide vele malen leuker om te gebruiken tijdens het uitgaan.

Nou dat was een behoorlijk verhaal, bedankt voor het lezen!

SanneBanne, FrauLindemann, Silly en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Het witte Konijn

Het witte Konijn Experimenterende gebruiker

Leuk reportje om te lezen.
    En 4 x per jaar is een mooie hoeveelheid om te gebruiken, dan blijf je dat "love" gevoel meestal wel goed voelen. En dat is toch echt een van de fijnste effecten van xtc:grinning:

Jools vindt dit leuk.
  3. Jools

Jools Newbie

Thanks! Vier keer per jaar is perfect, al moet ik toegeven dat we dit jaar de 5 keer gaan aantikken. Dat love gevoel is idd waar we het voor doen

4. Snelle peppie

Snelle peppie Experimenterende gebruiker

1 pil in 3 maanden is idd mooi, het hormoon serotonine wat je met MDMA uitput krijgt dan voldoende tijd om weer aangemaakt te worden.:blush:

5. Jools

Jools Newbie

Ja precies, in december hebben we weer een feestje en dan heeft er dik 3 maanden tussen gezeten. Zitten we weer lekker ruim in de serotonine

6. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Wat een leuk report! Je hebt het xtc gevoel heel goed verwoord. :)

Paar dingen die ik bijzonder komisch vond

Sinds ik 1x met xtc door de regen heb gefietst heb ik veel minder hekel hieraan gekregen. Geweldig gevoel die koude druppels op je veel te warme lijf :hearteyecat: leukste fietstocht ooit haha

Zo typisch! Ik vind dat ook helemaal geweldig. Gaat een nieuwe wereld voor ze open dan haha.

7. Jools

Jools Newbie

Thanks Game&Watch!

Regen is echt heerlijk als je het trippen bent :hearteyes:
    First timers worden in onze groep bijna als goden ontvangen :tearsofjoy:

8. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Ja he? Ik heb dat ook! Een keer van een festival af terug gefietst in de regen. Het was zo een 26-27 graden en dan grote druppels wijd verspreid zoals een kleine dunne zomerbui. Voelde zalig op mijn warme huid! Niet koud of iets maar gewoon verfrissend en omarmend.

Game&Watch vindt dit leuk.
  9. Game&Watch

Ik ben blijkbaar niet de enige die de liefde van de regen voelt met xtc op haha.

Vooral als je daarvoor nog stevig hebt staan dansen :hearteyes:

10. Rtby

Rtby Experimenterende gebruiker

Leuk report! Fijn dat het je vriend ook goed is bevallen en jullie sindsdien samen op stap kunnen hiermee. Heel herkenbaar en zeker de voorkeur om het op een feestje te nemen. De hele avond heerlijk sociaal met iedereen, spacen wanneer je wilt, ander moment kletsen of chillen. :)

11. deepspace

deepspace Experimenterende gebruiker

Hi Jools! Wat een leuk en lekker tripreport, zo fijn om met elkaar 4x per jaar een heerlijk weekend te hebben he?? En alles klopt, alles is okay, verwonder en verbaas jezelf! Wat opviel is het volgende: voor jou is het de derde keer en voor je partner de eerste ker. Hoe is dat gegaan ? heb jij tijdens jullie relatie al eens geprobeerd of in een ver verleden ? En hoe kwam het dat hij dat nu instapt ?

Groetjes en heel veel verantwoord space plezier!

12. Jools

Jools Newbie

Thanks Deepspace!!

De eerste keer was ik nog niet met mijn vriend samen, de tweede keer wel. Ik was destijds met een groep vriendinnen naar een festival gegaan. Toen mijn vriend mij die avond ophaalde en mij helemaal euforisch in de auto zag zitten wilde hij het ook heel graag proberen

Ik ben super blij dat hij het ook zo gaaf vindt, want het is inderdaad een heerlijke belevenis om samen te kunnen delen

Groetjes Jools

deepspace vindt dit leuk.
  13. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ben ik dan de enige die die liefde voor regen dus echt NIET voelt, ook niet met MDMA op? Ben ooit met twee vrienden naar Tomorrowland geweest, begon het te regenen, ik wilde direct vijf poncho’s over elkaar aantrekken en maken dat ik weg kwam maar die andere twee stonden daar maar midden op de main stage compleet zen met hun ogen dicht contact te maken met de regen, ofzo. Duurde voor m’n gevoel úúúren voor ik ze mee kreeg. Het stortregende nondeju. Had hele sloten water in m’n schoenen. Ik wilde echt een beetje sterven. :’) Fuck regen.

14. Jools

Jools Newbie

:tearsofjoy:

Stortregen hoeft voor mij ook niet, dan ben je wel echt hardcore

15. Game&Watch

Haha je kan inderdaad ook overdrijven. Ik had het meer over een verfrissend afkoel buitje waar je niet doorweekt van raakt!

16. FrauLindemann

FrauLindemann Newbie

Tof report; leuk om te lezen! Nu heb ik onwijs zin om naar leuke festivals te gaan en XTC te gaan doen met vrienden <3 Ik heb het tot nu toe alleen nog in thuis settings gedaan maar op een festival of überhaupt in de open lucht lijkt me een heerlijke ervaring! Goed voornemen voor 2019 :grin:

Laden...
Vergelijkbare Topics - Derde keer xtc
  1. Deamon
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    2.412
  2. Eik
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    2.453