Derealisatie

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Ik heb derealisatie ontwikkeld van wiet of mischien zelf truffels heeft iemand het zelfde gehad en is er 100%van sf geraakt? En of hoe zou ik er van af kunnen geraken?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik wil je graag helpen maar je hebt dezelfde vraag nu echt al zo vaak in een post gevraagd, daarom ik je meeste topics even geciteerd. Ik wil je alleen ophelderen wat je nu constant vraagt en misschien helpt dat aan de hand van zelf reflectie.

Saynotodrugs zei:
Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert 7g van een heel sterke soort sterkste in rotterdam 20 euro de 15g.
Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels.
Ik at 7g en spoelde het wat door met water.
Ervoor had ik wiet en hash gerookt en tijdens die 30-40 minuten na het inemen ook wiet en hash gerookt.
Na 30-40 kwam al een klein effect en begon met niets te lachen had krokodillen tranen van het lachen.
Dan ineens begon alles heel negatief te lijken alsof al het geluk weg was.
Ik werd heel erg bang en had de indruk dat 3 vrienden die er bij waren, met mij heel erg in zaten en mij als een mislukkeling zagen.
Ik werd heel erg angstig als of ik niks waard was.
Ik vroeg aan mijn vrienden om weg te gaan ging naar het toilet en gaf alles over daarna werd ik heel misselijk en depressief en kon mijn gedachten niet verzetten.

De volgende dag Was ik heel erg moe ,misselijk,angstaanvallen van dat ik zo zou blijven steken in de trip en dat het niet over gaat en negatief en heel erg in de war dit werd beter en beter de 2de dag.

3de dag voel ik mij nog steeds in de war en krijg nog steeds angstaanvallen dat ik ben blijven steken en vind niet egt veel intressen in wat ik vroeger leuk vond of graag deed eetlust is er ook niet al 2 dage

Kan ik trouwens wiet of hash roken na een bad trip?
Saynotodrugs zei:
Ik heb een bad trip gehad van magic truffels uit rotterdam heb 7g van de sterkste soort genomen 'eerste keer'
en ben heel erg emotioneel geworden op het einde van de trip had ik zelf zelfmoord gedachtes wat ik nog nooit heb gehad.
ik heb tijdens de trip ook veel wiet gebruikt.
ben de dag erna heel negatief en angstig geweest dat dit zou blijven.
ben naar een dokter gegaan en heeft mij quetiapin sandoz 25 voorgescrhreven,voelde me veeel beter.
maar ik heb 3-4 dagen na de bad trip geprobeert een beetje wiet te roken en mijn hart begon heel erg hard te gaan en voelde me weer heel erg deprsief.
dus ben ik gestopt voor 1 week en 4 dagen.
ik voelde me weer beter dus probeerde weer een klein beetje hash en boom weer ging mijn hart super hard dit ging weg toen ik wakker werd de dag erna.
en telkes als ik tv kijk lijkt alles altijd voor mij bedoelt en altijd toeval ik had dit ook tijdens de bad trip
nu vandaag 19 dagen na mijn bad trip heb ik nog steeds negatieve gedachten en blijf meestal thuis heb nergens meer zin in en denk teveel over of ik weer normaal word.
ik eet niet echt gezond meestal 1 stokbrood per dag en rook veel sigaretten maar ben nu wel gestopt met joints.
ik ga ook laat slapen meestal elke dag rond 1-3 uur in de morgen en word wakker rond 14 uur.
ik had vroeger altijd plezier in een serie maar nu amper nog zin in iets.
ik heb ook precies het gevoel dat ik niet in de realiteid ben ale eigenlijk wel maar precies dat ik mezelf niet meer ben... moeilijk om uitteleggen.
ik heb nogsteeds soms zelfmoord gedachtes maar ben er zeker van dat ik het nooit ga doen.
gaan deze negatieve gedachten weg gaan? waneer?.
Saynotodrugs zei:
Ik heb 2 maand geleden truffels gebruiktnen had een bad trip en heeft mijn depressienemoties erger gemaakt zegt de dokter me.
Nu na 2 maand ben ik nog steeds depressief ik heb alles gedaann wat mensen mij aangeraden hebben.
Ik neem medicatie (quetiapin sandoz 25mg)
Ik heb nu nog steeds deze symtomen.
Aub kunne jullie mij aub vertellen wat deze lijst is en waarom en of het weg gaat aub.
Er komen nu ook somige dingen bij in de plaats van weg te gaan.

-moeilijk om te concentreren en om mijn gedachte zoals (is dit nu realiteid ,ben ik ok? Enz) te veranderen bv ik denk teveel na en pieker teveel mijn geest denkt teveel na.
-Een zware depresie.
-Mezelf de vraagvstellen of ik nu wel in de realiteid ben?(heb ik af en toe niet dagenlijks )wat raar is ik weet en voel dat ik nog in de realiteid ben.
- gevoel dat ik alleen in de bus ben terwijl er mensen zijn.(niet dagenlijks maar soms heb dit pas na 2 maand na de bad trip.
-gezichten van mensen lijkennprecies anders en precies dieren (begint te minderen eerste week'of 2 na bad trip was het ergste) maar komt denk ik terug.
-moeilijk om te conventreren en vergeet snel.
-bang dat het op een dag teveel gaat worden dat ik zelfmoord pleeg zonder dat ik het wil.
-mijn hart is waarschijnlijk gebroken door alle zware stress emoties enz(kan je een gebroke hart herstellen?)
-emoties zijn nog steeds sterker.
-moe aanvallen ineens super uitgeput dan weer niet.
-voel me soms een nietsnut een ongelukkige persoon en als ik naar fotos van mezelf kijk word ik zo droevig.(niet altijd)
-ik keek deze morgen in de spiegel en dacht , ik ben verandert?(ik heb dit nog niet zo heftig gehad wel al eens maar niet zo heftig.
Saynotodrugs zei:
hallo iedereeen,ik zou graag terug wiet roken binnen een paar maanden of jaren maar?
Ik zit al 3 maand in een zware depressie en heb last gehad van depersonaliteid en derealisatie na dat ik wiet gerookt heb.
heb 3 maand geleden ook een bad trip gehd van truffels en heb een zware depressie ervan gekregen en waarschijnlijk ook nog andere mentale problemen.
nu mijn vraag is als ik binne 1 jaar bv terug een joint rook kan ik dan weer depersonaliteid en derealistie triggeren? ik neem nu mediactie en heb er al een tijdje geen last meer van ik voel me precies aan het genezen.
dus de vraag is als ik nu een jaar stop kan ik terug dezelfde problemen krijgen of kan depresonaliteid en deralisatie voor altijd weg gaan en kan je er van herstellen bv het is nu al een tijdje weg blijft het dan ook weg ben ik herstelt?

ik weet niet of het de juiste plaats is om het te vragen maar ja
Saynotodrugs zei:
Ik heb derealisatie ontwikkeld van wiet of mischien zelf truffels heeft iemand het zelfde gehad en is er 100%van sf geraakt? En of hoe zou ik er van af kunnen geraken?

De vraag die steeds weer terug komt is: "Ik heb door mijn slechte ervaring met psychedelica mijn depressie verergert (beter zichtbaar gemaakt) en hier zijn ook nog veel negatieve mentale aandoeningen bij gekomen zoals derealisatie en depersonalisatie. Gaan deze klachten weg, wanneer, komen ze terug en kan ik nog psychoactieve middelen gebruiken zoals wiet?"

Zoals je al aangeeft had heeft de dokter jou verteld dat je slechte ervaring/bad trip je depressieve gevoelens heeft versterkt, dit is je allemaal te veel geworden tijdens de ervaring en je wist niet hoe je dit moest plaatsen in een vreemde omgeving. Nu is het zo dat het gebruik in een vreemde omgeving en psychedelica niet altijd goed samen gaan als je er nog niet bekend mee bent. Je kan de wereld ineens in een totaal ander licht zien en gaan twijfelen aan de basis hoe jij dacht dat de wereld in elkaar zat (op fysiek niveau tot mentaal/psychologisch). Psychedelica staat er om bekend om het onderbewustzijn te vergroten zoals een loep dat ook doet en kan dus angst gevoelens of negatieve gevoelens enorm uitvergroten en soms ook onrealistisch vergroten terwijl het eigenlijk niet zo erg is. Ken je dat gevoel dat je een nachtmerrie hebt gehad en als je wakker bent het eigenlijk totaal niet eng is? Dat kan psychedelica ook doen als je naar negatieve gedachten gaat die je te lang hebt weggestopt. Nu kan je in deze toestand in een bad trip komen en in deze angstige toestand blijven. Dit kan een psychose, derealisatie of depersonalisatie veroorzaken.

Door die angst te blijven voeden en niet meer te doen wat je daarvoor deed blijf je daar ook in.
Je moet wereldbeeld opnieuw creëren om te begrijpen dat de wereld oké is zoals die is.
Dit doe je door juist de punten waar jij je angsten (voor het onbekend) hebt aan te pakken en in te zien dat dit irreële gedachten zijn.
Het aanhouden van een goed (slaap)ritme, genoeg activiteit op een dag (lezen, sporten, ect.), gezond eten zorgen er allemaal voor dat je denken optimaal werkt en je je brein fit houdt.
Als je brein fit is en je hebt begrip voor dingen door over dingen te lezen/films te kijken dan kom je al een gigantische stap vooruit in het herstel proces.

De volgende stap is om je depressie proberen te begrijpen. Ik weet bijna zeker dat iedereen jou het beste toewenst (familie, vrienden, kennissen) en je niet nutteloos bent. Laat je ook niet leiden door het verleden, de toekomst is nog blank en je kan zoveel bereiken als je wilt (mits je daar voor wilt werken).

Oke, dat was even een "kleine" toelichting.. Om nu even een direct antwoord te geven op je vraag die vaak terugkomt te geven. "Ik heb door mijn slechte ervaring met psychedelica mijn depressie verergert en hier zijn ook nog veel negatieve mentale aandoeningen bij gekomen zoals derealisatie en depersonalisatie. Gaan deze klachten weg, wanneer, komen ze terug en kan ik nog psychoactieve middelen gebruiken zoals wiet?"

-Je klachten gaan weg/worden geminimaliseerd als je je leefstijl veranderd. Een goed slaapritme, gezond eten, je angsten aan gaan en te bespreken. Het bespreken van je angsten is nog wel het belangrijkste omdat je dan jou visie door iemand anders kan worden besproken (goede zelfreflectie).
-De klachten gaan weg als jij je 100% volledig in gaat zetten en deze leefstijl overneemt. Uiteindelijk als je gewend raakt aan het werken aan je angsten/leefstijl dan zal dit ook voldoening geven en minder moeite kosten.
-De klachten kunnen terugkomen als je psychoactieve stoffen gebruikt of in een angstige toestand komt, vraag je dan ook af of het realistisch is om bang te zijn. Maakt het bijvoorbeeld uit dat je verandert, je kan dit ook als de ironie van het leven zien. Iedereen/alles verandert constant.
-Aangezien je toch wel enorme last hebt gehad/hebt van je klachten zou ik je echt aanraden om geen psychoactieve middelen (met name wiet) te gebruiken. THC staat erom bekend om psychotisch gedrag te veroorzaken en dat helpt niet erg met het herstel van jou problemen.
Probeer ook te veel caffeinen te vermijden, dit kan vaak bij mensen met angsten/derealisatie/depersonalisatie de problemen prominenter (aanweziger) maken.

Hoop dat dit je een beetje helpt. Ik heb gewoon nog een keer de meeste dingen die al vermeld waren door anderen samengevat/ dingen toegevoegd. Als je nog vragen hebt (niet die ik al heb beantwoord :) ) stel die dan gerust, we zijn hier allemaal om elkaar te informeren en te helpen!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Respect dat je nog zo'n uitgebreid en inhoudelijk antwoord geeft ElvenSpice! Gelukkig heb jij nog wel het geduld hier op in te blijven gaan.

Ikzelf, en volgens mij vele anderen, ben het inmiddels een beetje zat dat Saynotodrugs continu dezelfde vragen blijft stellen en structureel alle antwoorden en adviezen lijkt te negeren :rolleyes:. Het zit eigenlijk totaal niet in mijn karakter om mensen in nood niet helpen. Krijg echter het idee dat Saynotodrugs enkel open staat voor de antwoorden die hij/zij wilt horen en niet de antwoorden die hij/zij nodig heeft.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Psychedelibee zei:
Respect dat je nog zo'n uitgebreid en inhoudelijk antwoord geeft ElvenSpice! Gelukkig heb jij nog wel het geduld hier op in te blijven gaan.

Ikzelf, en volgens mij vele anderen, ben het inmiddels een beetje zat dat Saynotodrugs continu dezelfde vragen blijft stellen en structureel alle antwoorden en adviezen lijkt te negeren :rolleyes:. Het zit eigenlijk totaal niet in mijn karakter om mensen in nood niet helpen. Krijg echter het idee dat Saynotodrugs enkel open staat voor de antwoorden die hij/zij wilt horen en niet de antwoorden die hij/zij nodig heeft.

Ik zie het echt heel vaak hier. Ik denk dat ze in plaats van echte behulpzame antwoorden alleen conformatie willen van wat ze zelf willen horen. Dus conformatie dat wat ze doen goed is. Maar zo werkt het niet. Er zijn meerdere leden die dit doen, steeds hetzelfde vragen en de antwoorden negeren. Op zich geeft dat niet maar op een gegeven moment moeten de TO-ers dan ook geen antwoorden meer verwachten. Ze zijn al tientallen keren uitgelegd hier. Gevalletje van een afwasmachine vol borden voor de kop hebben!

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Nogmaals respect!

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt! Neem aan dat mensen die soortgelijke problemen hebben zoals Saynotodrugs zich hier in kunnen vinden en ik hun daar ook indirect mee help.

Het lijkt mij opzich geen slecht idee om een guide te schrijven hoe je soorten drugs gebruikt, wat de werkingen zijn, potetiele positieve/negatieve gevolgen en wat je bij de bekende negatieve gevolgen moet doen. Over de eerste paar dingen is er al genoeg informatie, maar over dat laatste zou nog best wel een goed topic kunnen worden geschreven.

MeejheM

Badass junkie
ik probeer eigenlijk de vraag te analiseren.

Ik heb derealisatie ontwikkeld van wiet of mischien zelf truffels
Volgens mij is hij de weg kwijt door wiet of truffels, en houd het aan?

heeft iemand het zelfde gehad en is er 100%van sf geraakt?
Als 'sf' 'af' zal betekenen klopt de zin weer.

Antwoord: Er zijn zat mensen weer met hun pootjes op de aarbol teruggekomen, vaak vanzelf, soms met wat hulp uit de medische hoek.

En of hoe zou ik er van af kunnen geraken?

Antwoord: Hoelang heb je er al last van, wanneer is het ontstaan? Wat heb je gebruikt? Wat ervaar je nu, en heb jij of famillieleden ooit last gehad van psychische aandoeningen?

Je kan altijd naar een arts gaan.

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Dank u voor de lange info en hulp.
Ik heb nog 2 vragen die ik nog niet gevraagt heb.
Ik heb nog steeds derealisatie maar wat minder erg.
Nu sinds 2 dagen begin ik wazig te zien en ik vond op het intrenet dat het met derealisatie te maken heeft is dit voor altijd of gaat dit weg.
En stel ik ben van mijn derealisatie af kan het terug komen?
Bv ik ben er van af en dan op een dag komt het terug kan dit?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Saynotodrugs zei:
....
Nu sinds 2 dagen begin ik wazig te zien en ik vond op het intrenet dat het met derealisatie te maken heeft is dit voor altijd of gaat dit weg.
Nou stel je weer dezelfde vraag die je al vaker gesteld hebt, maar dan net anders verwoord. In het algemeen vraag je elke keer, ik heb bepaalde klachten en zijn die voor altijd of gaat dit nog weg?

Inhoudelijk ga ik er niet meer op in, in ieder geval...

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Saynotodrugs zei:
....
Nou stel je weer dezelfde vraag die je al vaker gesteld hebt, maar dan net anders verwoord. In het algemeen vraag je elke keer, ik heb bepaalde klachten en zijn die voor altijd of gaat dit nog weg?

Inhoudelijk ga ik er niet meer op in, in ieder geval...

Sommige zijn echt hardleers hahah xd

@Saynotodrugs
Ik denk dat elke onbeantwoorde vraag die met het topic psychologische aandoeningen te maken heeft zoals jou derealisatie beantwoord kan woorden met wat ik al heb verteld. Door je leefwijze te verbeteren minimaliseer je elke mentale aandoening. Ga vanaf morgen actief aan de slag met deze punten en je zal merken dat het allemaal langzamerhand beter zal worden. Succes is niet een rechte weg, zoals iedereen weet zitten er een hoop tegenslagen in het leven, maar hoe meer je er overkomt des te beter je je zal voelen.

Dit:
-Je klachten gaan weg/worden geminimaliseerd als je je leefstijl veranderd. Een goed slaapritme, gezond eten, je angsten aan gaan en te bespreken. Het bespreken van je angsten is nog wel het belangrijkste omdat je dan jou visie door iemand anders kan worden besproken (goede zelfreflectie).
-De klachten gaan weg als jij je 100% volledig in gaat zetten en deze leefstijl overneemt. Uiteindelijk als je gewend raakt aan het werken aan je angsten/leefstijl dan zal dit ook voldoening geven en minder moeite kosten.
-De klachten kunnen terugkomen als je psychoactieve stoffen gebruikt of in een angstige toestand komt, vraag je dan ook af of het realistisch is om bang te zijn. Maakt het bijvoorbeeld uit dat je verandert, je kan dit ook als de ironie van het leven zien. Iedereen/alles verandert constant.
-Aangezien je toch wel enorme last hebt gehad/hebt van je klachten zou ik je echt aanraden om geen psychoactieve middelen (met name wiet) te gebruiken. THC staat erom bekend om psychotisch gedrag te veroorzaken en dat helpt niet erg met het herstel van jou problemen.
Probeer ook te veel cafeïne te vermijden, dit kan vaak bij mensen met angsten/derealisatie/depersonalisatie de problemen prominenter (aanweziger) maken.

Meer dan dit valt er niet meer te vertellen, het is nu aan jou om er iets mee te doen. Succes! :wink:

Bovenaan