dexamfetamine ervaring

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

robinjoo1

Experimenterende gebruiker
hoi

ik ga binnenkort beginnen met dexamfetamine in de hoop iets meer geforceerde energie te krijgen om dingen te doen denk aan het huishouden op tijd opstaan minder gamen meer sporten meer dagbesteding

ik ben een man van 23 jaar vroeger had ik de diagnose ADHD+ PDD-NOS nu sinds mijn 18de alleen nog maar PDD-NOS op papier dan :) voor me 18de slikte ik concerta + ritalin + melatonine

nu dan beginnen met de dexamfetamine lees er een hoop over maar ga er zo blanco mogelijk binnenkort 1x daags 2,5 mg

De Apotheker

Badass junkie
opnieuw een poging
en nu ga ik er proberen zo blanco als mogelijk mee te starten en dit is meer en ervarings topic over hoe het met de tijd met het middel gaat
Heb het zelf op recept en een tijdje geslikt na 10 jaar methylfenidaat. Eindstand voor mij is toch dat adhd medicatie het niet waard zijn en al helemaal niet voor dagelijks gebruik.

robinjoo1

1ste dag iname 9 uur ochtend na ontbijt

ochtend licht zweverig na iname wel minder moe gevoel heel de dag door wel goede focus zolang ik maar bezig blijf met datgene wat ik aan het doen was en tussendoor wel misselijk en vaak naar de wc (verandering in stofwisseling ? )
in de middag avond duidelijk een dip voelbaar rond 3 a 4 uur en dan voel ik echt heel erg moe/neerslachtig worden en wat makkelijker misselijk hopelijk vergaat deze bijwerking de komende paar dagen

Rivalrie

Badass junkie
1ste dag iname 9 uur ochtend na ontbijt

ochtend licht zweverig na iname wel minder moe gevoel heel de dag door wel goede focus zolang ik maar bezig blijf met datgene wat ik aan het doen was en tussendoor wel misselijk en vaak naar de wc (verandering in stofwisseling ? )
in de middag avond duidelijk een dip voelbaar rond 3 a 4 uur en dan voel ik echt heel erg moe/neerslachtig worden en wat makkelijker misselijk hopelijk vergaat deze bijwerking de komende paar dagen
Het veranderd inderdaad je stofwisseling.

Neem je wel bij op een dag dan? Ik heb geen dex maar methylfenidaat en herken een dip wel.

robinjoo1

nog niet nu alleen last van lichte slaaploosheid

1ste week in de ochtend 1x 2.5 mg om 9 uur na ontbijt
2de week in de ochtend 5mg om 9 uur na het ontbijt had het eerst verkeerd dacht dat ik 2x 2.5 mg in zou moeten nemen

dit alles als het goed blijft gaan
hiervoor had ik jaren lang ritalin en concerta tot mij 18de en merk toch wel dat de dexamfetamine op een andere manier werk

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik wil je wel een tip geven: je krijgt dit op recept neem ik aan? Houd je aan de voorgeschreven dosis. Als je denkt dat die niet juist is overleg dat met je behandelend arts. Ga niet zelf meer nemen of veranderen. Dat is vaak de start van misbruik en zal je niet helpen.

robinjoo1

Ik wil je wel een tip geven: je krijgt dit op recept neem ik aan? Houd je aan de voorgeschreven dosis. Als je denkt dat die niet juist is overleg dat met je behandelend arts. Ga niet zelf meer nemen of veranderen. Dat is vaak de start van misbruik en zal je niet helpen.
jazeker krijg ik dit op recept had het verlooptraject niet goed in me hoofd wat er na 1 week zou gebeuren dus nagevraagd aan begeleiding en die hebben nagevraagd bij psychiater dus nu is het helemaal duidelijk voor me heb de medicatie ook niet in eigen beheer (drugs misbruik verleden) en moet het onder toezicht innemen

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
jazeker krijg ik dit op recept had het verlooptraject niet goed in me hoofd wat er na 1 week zou gebeuren dus nagevraagd aan begeleiding en die hebben nagevraagd bij psychiater dus nu is het helemaal duidelijk voor me heb de medicatie ook niet in eigen beheer (drugs misbruik verleden) en moet het onder toezicht innemen
Ik wens je succes!

Ik heb zelf ook deze medicatie gehad, gebruik het niet meer aangezien mijn hart het niet fijn vind en als ik het langer dan drie dagen gebruik word ik achterdochtig (ligt paranoide)

Ik had ook enkele lichte bijwerkingen zoals niet slapen, weinig tot geen eetlust (at dus ook bijna niet) en heel veel lichamelijke energie (vond ik wel erg prettig)

De concentratie was op en top. Ik kon me zo goed concentreren, dat heb ik nooit ervaren en de rust in mijn hoofd was ook zeer prettig. Maar desondanks de bijwerkingen toch ermee gestopt want het is niet goed voor mijn lichaam en ja, ik heb pas op mijn 21e de juiste medicatie gevonden dus liep ik al al die jaren met een warhoofd en was dat toch wel gewend.

Daarbij veranderde de verzekering het merk en sinds dien nooit meer het fijne effect gehad.

robinjoo1

2de dag iname 08:47 21-1-2021
wel af en toe nog last van hoofdpijn en misselijk hopen dat ik komende nacht wat beter kan slapen steeds in het begin warm gevoel (dopamine rush?)

robinjoo1

gaat nog steeds goed meer energie wel een inkak moment in de middag
morgen ga ik over van de 2.5mg naar de 5mg per dag ik weet niet of ik veel verschil zal merken maar blijf het in de gaten houden

robinjoo1

nieuwe medicatie (dexamfetamine) is wel wennen neem het nu 2x per dag 1x om 9 uur ochtend 1x om 1 uur middag en nu krijg ik dus een dip rond 7a8 uur avond, maandag ga ik over op 3x per dag dus laatste inname dan om 6 uur avond dan hopelijk de dip pas rond 11 uur avond

robinjoo1

ik stop toch met de medicatie ik vind dat ik het beter zelf kan doen door wat meer structuur aan te brengen in mijn leven wat me ook wel gaat lukken zonder de medicatie alleen ben nu bezig met cold turkey stoppen kon niet veel kwaad volgens psychiater omdat ik het maar voor zoan 3 a 4 weken heb geslikt 3x per dag een kleine hoeveelheid
en het vlakte mijn teveel af waardoor ik een persoon was die ik niet wilde zijn

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
ik stop toch met de medicatie ik vind dat ik het beter zelf kan doen door wat meer structuur aan te brengen in mijn leven wat me ook wel gaat lukken zonder de medicatie alleen ben nu bezig met cold turkey stoppen kon niet veel kwaad volgens psychiater omdat ik het maar voor zoan 3 a 4 weken heb geslikt 3x per dag een kleine hoeveelheid
en het vlakte mijn teveel af waardoor ik een persoon was die ik niet wilde zijn

Wat goed dat je zonder de medicatie verder gaat, wel bijzonder dat het dit effect op je had! Als ik het goed begrepen had gebruikte je maar weinig dexamfetamine. Van doseringen onder de 10 mg merk ik persoonlijk vrijwel niks, maar dit is voor iedereen anders. Hoeveel gebruikte je nu uiteindelijk, drie keer 2.5 mg per dag?

Wat bedoelde je trouwens precies met dip? Vermoeidheid of een dip in je humeur? Beide ken ik wel van de uitwerking van dex / methylfenidaat (die laatste nog een stuk meer).

Succes met alles! Structuur is belangrijk.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan