Dexamfetamine/methylfenidaat

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door anoniemmm__, 27 nov 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. anoniemmm__

anoniemmm__ Newbie

Hoi allemaal,

(ik hoop dat het hier goed staat)
    Ik heb een vraag. Ik heb nu 2 keer xtc gebruikt tijdens het uitgaan.
    Dit vond ik super leuk en ik heb me goed aan de ‘regels’ gehouden en het is allemaal goed gegaan! Nu heb ik iemand gehoord over dexamfetamine en methylfenidaat (voor adhd en add) met uitgaan. Nu vraag ik me af wat dit nou eigenlijk écht met je doet. Ik weet dat het bedoeld is voor mensen die last hebben van add en adhd, en dat dit niet met alcohol gebruikt mag worden. Maar ik vraag me af of ik dit ook kan gebruiken tijdens het uitgaan. Ik heb ergens gelezen dat het opwekkend is met alcohol maar dat het in combinatie met té veel alcohol gevaarlijk kan zijn. Ik heb vroeger last gehad van adhd maar gebruik de medicatie al zon 3/4 jaar niet meer omdat ik het niet nodig vind en prima zonder kan zonder problemen etc. Nu vraag ik me dus af of ik dit zou kunnen nemen bij het uitgaan. (Ik ga dit niet vaak doen etc maar wil het gewoon een keer proberen omdat ik er erg benieuwd naar ben). Duss, ik zou graag antwoord krijgen op de volgende vragen. Wat doet het nou met je? Zou ik er 1 á 2 wijntjes bij kunnen drinken? Is dit ook fijn bij het uitgaan? Geeft het ook een opwekkend gevoel zoals bij xtc bijvoorbeeld? Ook zou ik het fijn vinden als er iemand is die dit ooit heeft gedaan en zijn of haar ervaringen hiermee wilt delen!

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Je wordt er opgewekt, energiek en helder van. Geldt voor beiden, maar dex is hierin aanzienlijk sterker en fijner.

Dat kan prima.

Dat hangt er vanaf wat jij fijn vind bij het uitgaan, maar als je opgewekt, energiek en helder fijn vind bij het uitgaan dan zul je deze middelen dus zeker fijn vinden.

Ja, maar wel op een wat andere manier. XTC geeft je ook energie, maar zorgt daarnaast voor een uniek spacend en euforisch gevoel die je op dex of methylfenidaat niet zult krijgen.

Wijfie vindt dit leuk.
  3. anoniemmm__

anoniemmm__ Newbie

Super bedankt voor deze duidelijke uitleg, hier heb ik echt wat aan! Wat zou de juiste dosis zijn voor dexamfetamine? Ik ben 1,65 m en weeg 60 kilo

4. Psychedelibee

Begin eens met 15 of 20mg dex zou ik zeggen. Je kan dan altijd nog meer bijnemen uiteraard. Maar realiseer je wel dat dex redelijk subtiel is, zeker als je het vergelijkt met XTC. Je zult van dex dus niet zo van de kaart zijn, maar meer gewoon wat energieker en opgewekter. Ga dus ook niet dex bij blijven nemen om iets vergelijkbaars aan XTC te krijgen, want dat komt niet.

5. anoniemmm__

anoniemmm__ Newbie

De pilletjes die ik heb zijn 2,5 mg per pil, dat betekent dus dat ik er best wel wat moet nemen? Kan dit gewoon in een keer?

6. Psychedelibee

Of begin anders eens met 10mg ofzo. Die pillen zijn voor functionele doseringen gemaakt, die uiteraard een stuk lager liggen dan recreatieve doseringen. Je kan in ieder geval prima meerdere pillen in een keer naar binnen werken.

7. 2,5 mg? Meestal hebben die pillen 10 mg, dan is het een stuk makkelijker doseren.

8. anoniemmm__

anoniemmm__ Newbie

Ja, de pillen zijn 2,5 mg.

9. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb ook pilletjes van 2.5 mg. Enigszins onpraktisch en voelt een beetje junkie-style om zoveel pillen in 1x naar binnen te werken, maar dat kan dus gewoon.

Heb pas 1x dex gedaan (thuis, niet op een feest), zoals hierboven geadviseerd wordt was ik begonnen met 4 pillies (10 mg) maar heb er twee uur later nog eens 10 mg bijgenomen omdat het effect voor mij echt te mild bleef. 20 mg vond ik wel leuk, een helder, clean roesje met in vlagen ook een lekker spaceje.

Ik zou zoals al gezegd zeker geen XTC-achtig effect verwachten want dan gaat het tegenvallen. Dex is veel subtieler. Laat even weten hoe het je is bevallen mocht je het nog bij het uitgaan gaan doen, ben daar wel benieuwd naar. :)

10. Psychedelibee

Ik denk dat je in de war bent met methylfenidaat. Want de meest gebruikelijke pillen voor dexamfetamine zijn juist 2,5 en 5mg.

11. Raver

Raver Belezen gebruiker

Ik denk dat je aan dex meer plezier gaat beleven dan methylfenidaat.

Dex geeft echt 'n fijne rush, met lichte euforie. Vind t zelf mentaal 'n beetje lijken op cocaine maar dat is mijn ervaring.

Methylfenidaat vind ik zelf veel minder fijn om recreatief te gebruiken. Het is wel behoorlijk aanwezig, maar ik raak daar gedempt van. Niet bepaald socialer etc.

Roze olifant vindt dit leuk.
  12. Roze olifant

Toevallig een paar dagen geleden methylfenidaat op iets hogere dosering geprobeerd, om de vergelijking kunnen maken met een relatief vergelijkbare dosis dex. (Ik gebruik methylfenidaat al jaren sporadisch, voor concentratie na een insomia-nacht, en daarvoor zijn 1 of 2 pilletjes voldoende, had het dus nog nog nooit op een andere manier geprobeerd.) Eenmalig experimentje, niet perse voor herhaling vatbaar. Ben het met jou - en met iedereen eigenlijk - eens. Methylfenidaat is veel minder recreatief dan dex. Ik word er opzich wel altijd wat socialer/prateriger van (vooral het eerste uur, daarna gaat het effect zich meer vertalen in focus), maar het heeft mentaal veel minder een voelbaar 'drug-effect' dan dex. Het is vooral fysiek aanwezig en geeft m.i. amper een high/space.

Ik vind dat helemaal prima, want als ik wil werken, dan ben ik niet op zoek naar een euforisch effect. Maar voor recreatief gebruik is dex zéker te verkiezen boven methylfenidaat ja. 100%.

Wijfie en Raver vinden dit leuk.
  13. anoniemmm__

anoniemmm__ Newbie

ga je het ook echt kunnen zien als ik 15 mg dex op heb? aan mn ogen ofzo zoals bij xtc? ik ga aanstaande zaterdag uit en dan ga ik het proberen!

14. Psychedelibee

Waarschijnlijk niet, je krijgt er niet zo snel enorme kijkers van als met XTC.

15. Fool

Fool Badass junkie

Wellicht dat ervaren gebruikers kunnen zien dat je iets stimulerends gebruikt hebt, maar verder zal niemand het opmerken hoor. :)

ZERO- vindt dit leuk.
  16. anoniemmm__

anoniemmm__ Newbie

zelfde verhaal met xtc dus, bij mij tenminste. mensen die niet weten dat ik wat op heb en dat absoluut niet van mij verwachten merken het niet als ik even een praatje maak.

17. Psychedelibee

Dat is niet wat fool en ik zeiden. Wat wij zeggen is dat het met dex veel minder duidelijk is dat je wat op hebt.

Fool vindt dit leuk.
  18. Raver

Raver Belezen gebruiker

Dex is niet te vergelijken met die gekke bekken die je gaat trekken van MDMA. :tongueout:

Kikemoes en SanneBanne vinden dit leuk.
  19. Wijfie

Wijfie Experimenterende gebruiker

Hoi ik weet niks van dex of xtc. Ik ben altijd moe door chronische aandoening ik zou graag alleen niet zo moe willen zijn en gewoon een avond gezellig en actief uit willen gaan. Wat is het beste en wat is dex.

20. Wijfie

Dex zijn dat pillen?

21. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Het ligt er aan welke chronische aandoening je hebt en of het dus uberhaupt verstandig is om zoiets te nemen.
    Over xtc is heel veel te vinden op dit forum. Over dex ook wel hoor.

22. Wijfie

Ik
    Oke ga even kijken wat is drugsgebruik veranderd ik weet echt niks alleen wel eens coke gebruikt maar niet meer vond het zeer verslavend. Ik heb de ziekte van Crohn maar al 15jaar rustig gelukkig.

23. Roze olifant

Methylfenidaat en dexamfetamine zijn familie van speed en lijken daar dus ook veel op qua effecten, vooral dex. Het zijn pillen die worden voorgeschreven aan mensen met ADHD. Zijn dus feitelijk medicijnen die door sommigen als drug worden gebruikt. Kan me voorstellen dat dit een hele nieuwe wereld voor je is Wijfie. :grin:

24. Wijfie

Toch toen ik 15 was heb ik er een werkstuk over drugs gemaakt maar nooit gebruikt heb alleen mensen hasj zien roken meer niet maar vond het zeer interessant kwam door mijn smaak van muziek Janis Joplin enz is 35 jaar geleden

25. De Dunne

Dan zal het niet zo een probleem zijn. Ik vroeg het omdat als je een hartkwaal oid zou hebben, het niet verstandig is.

26. Wijfie

Ik heb ook adhd en ritalin ik zoek iets dat ik niet moe wordt

27. De Dunne

Eerder gaan slapen? Gezonder eten? Ben je niet moe door je Crohn? Als je al Ritalin gebruikt is het een heel ander verhaal denk ik. Ik heb van die soorten drugs/medicijnen geen verstand. Behalve dat ik weet dat beide wel worden voorgeschreven bij adhd en verwanten. Volgens mij is de werking redelijk vergelijkbaar. Maar qua recreative waarde weet ik het niet.
    Gebruik je ook nog medicijnen voor je Crohn?

28. De Dunne

Toch zie ik in je andere topics dat je coke, xtc, alcohol en Ritalin hebt gebruikt. En zelfs combineerd. Dat zijn toch best wel wat drugs voor iemand die nooit iets heeft gebruikt.

29. Wijfie

Ja maar heel lang geleden ik drink nog en gebruikt ritalin coke is jaar geleden en xtc 10 jaar mijn ex-vriend was verslaafd aan coke ik wist van niks nooit gezien maar ben ook af en toe gebruikt was een wrak door de Crohn het hielp nooit moeten doen

Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2017 om 13:44
  30. Wijfie

Nee niks meer alleen nog tramadol als ik pijn heb en heb lichte dosis seroquel gekregen gisteren omdat ik heel gestresst ben door financiële problemen

31. De Dunne

Dit is echt een reden om geen drugs te gaan gebruiken. Zeker niet naast wat je allemaal al slikt/gebruikt. Vooral niet met adhd. (Ja ik heb t ook). Je hebt zo een verslaving of depressie te pakken dan. Doe er maar voorzichtig mee en zorg maar goed voor jezelf. :wink:

32. Wijfie

Ja ik werd rustig van coke en kon her lang volhouden ik ben heel verslavend gevoelig ik weet het begin nergens meer aan wat voor mij een drama wordt

Laden...

Deel Deze Pagina