Diazepam tramadol

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Picasso

Experimenterende gebruiker
Hey mensen,

Ik ben sinds maandag vorige week aan het afkicken van tramadol na 3 jaar deze middel gebruikt te hebben. Ik ben op een week tijd van 150mg naar 37mg gezakt.
Maar ik pak het niet meer. Slapen lukt niet meer, eigenlijk niets meer. Daarom ben ik naar de huisarts geweest en die heeft me diazepam voorgeschreven.

Maar is dit wel een goed idee om de diazepam erbij te pakken tegen gespannenheid, slaaploosheid, open zenuwbaan, onrustig gevoel, het niet kunnen slapen doordat ik klam sta van de stress en spanning of denken jullie dat dit meer shade zal aanrichten.

Wie heeft hier eigenlijk ervaring mee? En hoe lang zal ik me zo beroerd voelen want ik pak het gewoon niet meer.

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
Ter overbrugging een prima idee. Zolang het maar eenmalig of hooguit 2 weken wordt gebruikt in lage doseringen.

Verder je arts weet / kent jou achtergrond. Zou deze vraag aan hem of haar stellen als je er meer vragen over hebt.

Succes met de afkick / afbouw

Picasso

Ter overbrugging een prima idee. Zolang het maar eenmalig of hooguit 2 weken wordt gebruikt in lage doseringen.

Verder je arts weet / kent jou achtergrond. Zou deze vraag aan hem of haar stellen als je er meer vragen over hebt.

Succes met de afkick / afbouw
Dank je wel!

Zou ik dan de tramadol ineens achterwege laten en diazepam in een dosis van 5mg een paar dagen voor het slapen gaan nemen? Of zou ik dan alsnog de afkickverschijnselen zo heftig ervaren zoals ik ze nu voel.

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
Dank je wel!

Zou ik dan de tramadol ineens achterwege laten en diazepam in een dosis van 5mg een paar dagen voor het slapen gaan nemen? Of zou ik dan alsnog de afkickverschijnselen zo heftig ervaren zoals ik ze nu voel.
Ik zou het doen hoe je het met je arts hebt afgesproken. Vond zelf de ontwenningsverschijnselen van tramadol minimaal dat ik er gelijk mee stopte maar adviseer je met de arts dit te bespreken.

-Ervaar je veel last?
-Meer spanning minder goede slaap ?
-andere vervelende emoties of lichamelijke klachten?
Zo ja dan zou ik het rustig verder afbouwen zoals je al doet.

Succes en ga zo door!

Laatst bewerkt:

Picasso

Ik ben bang om een tramadol verslaving in te ruilen voor een benzo, en ik heb ook schrik gekregen dat ik de diazepam ga nemen om de ontwentelingsverschijnselen van de tramadol te onderdrukken maar het geen moer zal uithalen en ik helemaal van de kaart zal zijn beseffend dat ik onder hoogspanning sta. Ik heb op een week tijd misschien 20 uur geslapen in totaal en ik trek het niet meer om niet te kunnen slapen door de gespannenheid en open zenuwbaan door de afkick van de tramadol

Hey mensen,

Ik ben sinds maandag vorige week aan het afkicken van tramadol na 3 jaar deze middel gebruikt te hebben. Ik ben op een week tijd van 150mg naar 37mg gezakt.
Maar ik pak het niet meer. Slapen lukt niet meer, eigenlijk niets meer. Daarom ben ik naar de huisarts geweest en die heeft me diazepam voorgeschreven.

Maar is dit wel een goed idee om de diazepam erbij te pakken tegen gespannenheid, slaaploosheid, open zenuwbaan, onrustig gevoel, het niet kunnen slapen doordat ik klam sta van de stress en spanning of denken jullie dat dit meer shade zal aanrichten.

Wie heeft hier eigenlijk ervaring mee? En hoe lang zal ik me zo beroerd voelen want ik pak het gewoon niet meer.
Gebruik zelf tramadol maar dat is op zich prima af te bouwen, zonder afkickgebeuren. Hoogstens gewoon de pijn (waar t voor bedoeld is) is weer helemaal aanwezig. Als je diazepam gaat slikken, is dat wellicht prettig voor rust en spierontspanning, maar vele malen meer verslavend heb ik begrepen dan Tramadol. Ik gebruik Tramadol al jaren vanwege weke delen reuma, maar kan rustig dit een paar dagen niet gebruiken (bv ineens niets), maar dan heb ik alleen pijn. Norhing more. Pas op met de benzo.

Ik ben bang om een tramadol verslaving in te ruilen voor een benzo, en ik heb ook schrik gekregen dat ik de diazepam ga nemen om de ontwentelingsverschijnselen van de tramadol te onderdrukken maar het geen moer zal uithalen en ik helemaal van de kaart zal zijn beseffend dat ik onder hoogspanning sta. Ik heb op een week tijd misschien 20 uur geslapen in totaal en ik trek het niet meer om niet te kunnen slapen door de gespannenheid en open zenuwbaan door de afkick van de tramadol
M
Oja, en ik gebruik 350 mg al jaren. Dus er is wellicht alleen een psychische afkicktreactie.

Picasso

Gebruik zelf tramadol maar dat is op zich prima af te bouwen, zonder afkickgebeuren. Hoogstens gewoon de pijn (waar t voor bedoeld is) is weer helemaal aanwezig. Als je diazepam gaat slikken, is dat wellicht prettig voor rust en spierontspanning, maar vele malen meer verslavend heb ik begrepen dan Tramadol. Ik gebruik Tramadol al jaren vanwege weke delen reuma, maar kan rustig dit een paar dagen niet gebruiken (bv ineens niets), maar dan heb ik alleen pijn. Norhing more. Pas op met de benzo.
Zonder afkickgebeuren?
Dan bent u een van de weinige tot de enige misschien. U mag dan van geluk spreken.
Want ik ben nu drie weken verder en ik kan nog niet eens normaal inslapen of functioneren. Ik sta hele tijd op hoogspanning en de spieren zitten hele tijd te trillen. Zenuwbaan die helemaal open ligt. 2 uur slaap per 24 uur als ik nog aan slapen toe kom. Koude voeten, duizeligheid en oververmoeidheid, soort druk in de botten,... en ik heb dan nog snel afgebouwd. Je moet wel rekening houden dat je de afkick pas na een paar dagen voelt, dus dat je zegt dat je een dag zonder kan zal daarmee te maken hebben.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Geldt inderdaad niet voor iedereen. Tramadol mag dan één van zwakkere opiaten zijn, nog steeds kan het lichamelijke ontwenning geven. Verschilt per persoon. Mijn ex heeft het langere tijd geslikt voor zijn rug en kreeg na stoppen griep-achtige klachten, die lag echt een paar dagen in bed. Wordt dus over het algemeen ook aangeraden om langzaam af te bouwen.

@Picasso gaat nog steeds niet zo goed dus? Misschien eens contact opnemen met je arts over je twijfel om een benzo te nemen tegen de klachten en het slechte slapen?

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb zonder er eigenlijk over na te denken Cold Turkey gestopt met de tramadol ook geen last van gehad Ik zal wel geluk hebben gehad. Ik gebruikte circa 250 milligram 8 maanden lang.
Ik moet er even wel bij zeggen dat ik meer last van de bijwerkingen (libido obstipatie etc) als dat de pijn stilte. En als ik het nu neem word ik er fysiek echt onwel van. Lijkt bijna op een allergie.

Even voor de duidelijkheid rustig afbouwen dit voor de zekerheid!!

Maar goed zit nu aan de oxycodon (80-120mg) hoewel ik daar nu 4 dagen clean van ben.

@Picasso als ik jou was zou ik ook naar de arts gaan als je zo weinig slaapt gaat het alleen maar bergafwaarts is mijn ervaring.
Succes en maak het je arts duidelijk!

Picasso

Geldt inderdaad niet voor iedereen. Tramadol mag dan één van zwakkere opiaten zijn, nog steeds kan het lichamelijke ontwenning geven. Verschilt per persoon. Mijn ex heeft het langere tijd geslikt voor zijn rug en kreeg na stoppen griep-achtige klachten, die lag echt een paar dagen in bed. Wordt dus over het algemeen ook aangeraden om langzaam af te bouwen.

@Picasso gaat nog steeds niet zo goed dus? Misschien eens contact opnemen met je arts over je twijfel om een benzo te nemen tegen de klachten en het slechte slapen?
Door de dag heen trek ik het nog wel wat, maar het is vooral wanneer ik moet gaan slapen dat ik alles voel. Dat opgejaagd gevoel en gespannenheid in mijn lichaam waardoor ik niet tot rust kom om in te slapen. En als ik in slaap val ben, kom ik niet eens aan de helft van de benodigde slaap. Ik heb ook al geprobeerd om te sporten, maar dat maakt het voor het slapen gaan erger. Omdat ik nog vermoeiender ben dan normaal + spanning. Dan ben ik er gewoon klaar mee. Ook steken in het hoofd zijn voelbaar. Heel bizar.
Ik zal na deze weekend is terug contact met hem opnemen maar no way dat ik aan de benzos ga.

Wie heeft er eigenlijk ervaring met 5htp en melatonine om wat tot rust te komen?

En wat je vertelde over je ex klopt wel, al voel dit iets meer dan een griep. Dit is meer een onwaarschijnlijke spanning dat ik voel.

Ik heb vroeger toen ik jonger was ook vanalles geprobeerd en sommigen dingen nam ik langer dan het mocht en ik heb nooit problemen met ontwenning gehad. Maar met deze opiaat heb ik het zo moeilijk. Zouden er andere factoren kunnen zijn waardoor ik de afkick zo hard voel?

Picasso

Ik heb zonder er eigenlijk over na te denken Cold Turkey gestopt met de tramadol ook geen last van gehad Ik zal wel geluk hebben gehad. Ik gebruikte circa 250 milligram 8 maanden lang.
Ik moet er even wel bij zeggen dat ik meer last van de bijwerkingen (libido obstipatie etc) als dat de pijn stilte. En als ik het nu neem word ik er fysiek echt onwel van. Lijkt bijna op een allergie.

Even voor de duidelijkheid rustig afbouwen dit voor de zekerheid!!

Maar goed zit nu aan de oxycodon (80-120mg) hoewel ik daar nu 4 dagen clean van ben.

@Picasso als ik jou was zou ik ook naar de arts gaan als je zo weinig slaapt gaat het alleen maar bergafwaarts is mijn ervaring.
Succes en maak het je arts duidelijk!
De libido verlies en obstipatie is wel herkenbaar. Artsen moeten gewoon heel voorzichtig zijn met het te snel voorschrijven van dit soort medicatie.

Ik ben van 150 mg naar 0 mg gaan op twee weken tijd. Zou dat de reden misschien kunnen zijn dat ik de ontwenning na 3 weken nog voel. Want naar mijn inziens is 150 mg verdeeld over 24 uur niet al te hoge dosis.

Ik heb geen ervaring met oxy maar dat lijkt me ook geen lichtzinnige middel om te nemen, voel je iets van ontwenning? Veel sterkte daarmee! En wij als lotgenoten zijn er allemaal voor elkaar. We been there, done that.

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
De libido verlies en obstipatie is wel herkenbaar. Artsen moeten gewoon heel voorzichtig zijn met het te snel voorschrijven van dit soort medicatie.

Ik ben van 150 mg naar 0 mg gaan op twee weken tijd. Zou dat de reden misschien kunnen zijn dat ik de ontwenning na 3 weken nog voel. Want naar mijn inziens is 150 mg verdeeld over 24 uur niet al te hoge dosis.

Ik heb geen ervaring met oxy maar dat lijkt me ook geen lichtzinnige middel om te nemen, voel je iets van ontwenning? Veel sterkte daarmee! En wij als lotgenoten zijn er allemaal voor elkaar. We been there, done that.
Vreemd genoeg niet.. enige is dat die klote pijn er weer is. Denk morgen of maandag weer een doosje oxy40 ophalen. Weet dat ik nu (nog) makkelijk kan stoppen. Althans makkelijker als ik dacht. Fentanyl afbouwen is pas klote maar wel kort is mijn ervaring.

150 milligram Tramadol is inderdaad niet zo'n hoge dosis (max 400mg per dag) als je dat in twee weken hebt afgebouwd kan ik me voorstellen dat je er nu nog na effecten van hebt, maar zou dit zeker met een arts overleggen. Ik weet niet hoelang je het gebruikt hebt? Heb zelf geluk gehad met de " afkick" van tramadol.

Sterkte !

erikindecloud

@Tijdloos je schrijft iets over weinig afbouwproblemen .iig iets dergelijks.maar lees dat je oxycodon hebt instead. Daz natuurlijk een echte opiaat dus vangt de rotgevoelens op van tramadol afbouwproblemen. Oxy is voor de meeste mensen beter schijnt t.iig sterker

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan