Die ene ballon

Discussie in 'Trip reports' gestart door Kaasplankje2, 19 feb 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Kaasplankje2

Kaasplankje2 Newbie

Hallo allemaal. Ik kijk al een tijdje op dit forum, maar heb nooit echt iets gepost. Ik heb redelijk wat ervaring met drugs. Ik ben een jaar geleden begonnen, en heb toen een soort van de 'experimentfase' doorlopen. Gedurdende de zomer heel wat drugs gedaan, vrijwel alle 'partydrugs' gehad, maar dat is nu weer gaan liggen. Een paar maanden geleden begon ik met experimenteren met psychedelische middelen. Dit report gaat over mijn eerste keer truffels, een paar maanden terug.

Wie? Ik met 3 vrienden
    Wat? 2/3e bakje Hollandia truffels
    Waar? In mijn woonkamer
    Wanneer? Het begin van de winter, ergens rond oktober

Het was avond, en we hadden afgesproken een keer truffels te proberen. Een van ons had het al heel vaak gedaan, de rest niet. Op een lege maag aten we de truffels, waarna we een joint opstaken. De trip kwam langzaam en subtiel binnen, na ongeveer 30 minuten. De bodyload was nadrukkelijk voelbaar; alles was ronduit zwaar, en er heerste een soort van spanning over mijn lichaam. Kleuren werden intenser, patronen kwamen tot leven, het was redelijk spectaculair.

Ik had toen pas 1x 2cb gedaan, verder niets (wat betreft psychedelische middelen). Een uur na het nemen van de truffels, tripte ik hem behoorlijk hard. Mijn gedachtes waren bijzonder wendbaar en gingen alle kanten op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel erg van kon genieten, mijn perceptie van vrijwel alles, was volledig in de war. De voorwerpen in mijn kamer bewogen net zo snel als mijn gedachtes, en ik kon er niet heel erg van genieten.

Ondanks dat ik het niet heel erg prettig vond, ging ik er ook niet echt slecht op, het was gewoon een beetje veel. Tijdens de piek van mijn trip, hebben we een aantal ballonnen gedaan. Ik vond dit behoorlijk lijken op lachgas aan de 2cb: super intens, hevige visuals, hele toffe ervaring. Maar de derde ballon was anders. Anders dan die andere twee ballonnen, en alle andere ontelbaar veel ballonnen die ik inmiddels gedaan heb in combinatie met andere drugs.

Ik tripte hem nog net zo hard als tijdens mijn eerste ballon. Op het moment dat ik de ballon aan mijn mond zetten, voelde het een beetje alsof ik een werd met de ballon, en alsof ik mijn vingers ook een beetje opblies, die een bol-achtige vorm aannamen. Het vaste patroon kwam weer tevoorschijn, die langzaam minder transparant werd. Tot zover een redelijk normale lachgas trip. Toen mijn ballon bijna leeg was, ademde ik nog wat n2o in, en haalde mijn handen van mijn mond. Vanaf dit moment, gebeurde alles in slow-motion. Terwijl ik mijn handen op mijn schoot legde, met de ballon in mijn linkerhand, verdwenen de contouren van de objecten in mijn woonkamer. De kleuren verdwenen, en maakte plek voor slechts een kleur: de kleur paars. Ik keek naar beneden, en kon met moeite iets zien wat op mijn handen leek. Ik blies de n2o weer uit. Het leek wel een eeuwigheid te duren. Ik kan het nog zo voor mij halen, dat geluid. Terwijl het geluid van mijn uitademing langzaam maar super intens door mijn hoofd galmden, voelde het alsof al mijn zintuigen samen smolten. Ik zag wat ik voelde, ik hoorde wat ik zag. Dit klinkt super zweverig, en ik snap dat sommige hier niks van snappen, maar dat is echt zoals het voelde. Het was bijna alsof ik mijn laatste adem uitblies, en zo voelde het ook. Een gevoel van angst bekroop me direct. Wat gebeurde er? Ging ik dood? De angst maakte langzaam plaats voor een gevoel van overgave. Langzamerhand kwam ik terug in de woonkamer. De contouren van de muren, de gordijnen en de bank werden zichtbaar. Toen ik uit mijn lachgas-droom kwam, kwam de angst weer terug. Alsof ik wakker was geworden. Ik stond op, zag nog vrijwel niets, en begon hevig adem te halen. Mijn vrienden werden langzaam zichtbaar, en kregen weer kleur. Ze keken me angstig aan, zeiden dat ik rustig moest doen. Langzaam maar zeker realiseerde ik me wat er was gebeurd. Ik kon het de rest van mijn trip niet meer uit mijn hoofd zetten, en wilde er graag over praten, maar dat kon niet. Het was en is zo moeilijk te omschrijven.

Ik nu al zoveel ballonnen gedaan in combinatie met 2-cb en truffels, maar deze ene ballon steekt er met kop en schouders bovenuit.Wat gebeurde er in mijn hersens, waardoor deze ene ballon zoveel heftiger was dan al die anderen? Ik zal het waarschijnlijk nooit weten, maar wilden het toch graag even met jullie delen.

2. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Ja psychedelica en lachgas. Mijn favoriete combi en verruit het vaakst gedaan. Ik heb meerdere verklaringen hier voor;

Uitleg psychedelica + lachgas

Van psychedelica krijg je wel is mindfucks of een soort vicieuze cirkel van mindfucks. Dit gebeurd soms als je het even niet snapt of wat raars gebeurd. Lachgas is één en al raar en laat je helemaal desoriënteren. Hierdoor kom je zonder moeite in de vicieuze cirkel van mindfucks die dan een soort positieve terugkoppeling op elkaar heeft. Door de ene vicieuze cirkel van mindfucks versterk je de volgende omdat je gedesoriënteerd bent van de vorige vicieuze cirkel. De lachgas zorgt ervoor de je er niet makkelijk uitkomt of eigenlijk helemaal niet. Het hoopt zich steeds meer op door de positieve terugkoppeling en ze gebeuren steeds sneller.

Dit gebeurd er eigenlijk altijd, dit is niet wetenschappelijk maar na de +300 ballonnen heb ik het wel een beetje door.

De verklaringen wat er dan kan gebeuren in mijn ogen;

1. De terugkoppeling bouwt zich zo erg op dat er een punt is dat ze zo snel achter elkaar komen dat het gewoon allemaal stopt voor een seconde of 5. Je denkt niet...ik zie alleen maar wit en ben soms in een droom lichte droom ofzoiets. Heb het gevoel dat je hersenen zo snel moet denken door alle vicieuze cirkel-mindfucks dat het even stopt. Soort automatische piloot. Dit heb ik vaak. Na de 5 seconde komt het eerste besef van realiteit. Je "beseft" het weer. Dan de vicieuze cirkel-mindfuck "besef" vicieuze cirkel-mindfuck 'besef" en het besef duurt steeds langer en langer en je komt steeds meer terug totdat het weg is. Dan komt er soms nog het besef dat je aan het trippen bent wat ik erg grappig vind :)

2. Dan heb ik ook nog wel is de variant waar je geen mindfucks hebt. Deze vind ik het fijnst want hier ga ik toch wel het hardst op. De visuals alles stapelt zich op en dan in één keer pats-boem de hele kamer verdwijnt in foto's of schiet weg. Zit dan in een zwarte ruimte met ook de gedachtes: wie ben ik? ben ik dood? Dacht even snel aan school etc. totdat ik doorhad dat ik iets ophad en schoot toen meteen terug. Heb altijd een beetje gespeculeerd dat je in een soort van meditatie-stand komt. Zelfde als je intens hoge dosis psychedelica neemt en mensen een soort ego-death krijgen of iets dergelijks. Lachgas versterkt zo erg de psychedelica dat je een kleine "super" trip meemaakt in 20 a 30 seconde. Je word er gewoon ingezogen. Dit is alleen een speculatie want heb deze maar een stuk of 5 á 6 keer meegemaakt en meer van de ervaring genoten dat echt erachter komen hoe het precies plaatsvindt.

Laden...

Deel Deze Pagina