1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dilemma fentanyl pleisters

Discussie in 'Opiaten' gestart door pelgrim, 16 apr 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. pelgrim

pelgrim Bewuste gebruiker

Hallo 1ste post hier,

Ik ben een 25 jarige man uit Belgie en zit met het volgende dilemma :

Heb al eens een x aantal keren oxycontin 80mg gedaan en dat viel eerst tegen door misselijkheid en kotsen, maar nadien voelde ik mij zo relaxt als of er een warm deken over mij kwam te hangen. Gelukkig had ik maar 1 doos en heb daar 4 maand bijna mee gedaan en ik begrijp nu wel waarom mensen er zo verslaafd aan geraken.

Nu is er onlangs wegens een familielid die overleden is aan kanker (keel en darm) :( hier een stock van enkele dozen fentanyl pleisters over gebleven. De persoon plakte er 2 tot max 3 (hij mocht) pleisters elke 48u.

Nu heb ik al veel zitten lezen over hoe gevaarlijk fentanyl is, maar das dan allemaal poeder, analogen, versnijdingen of op zuigen. Dus allemaal niet de manier waarop het moet gedaan worden.

Ik zit al 3 dagen te twijfelen om toch zo 1 pleister in 8 of 10 gelijke stukjes te snijden en te plakken. Wat denken jullie?

Het noemt durogesic en het nummer is 100ug en er zitten 10 pleisters in 1 doos zo.

Dank bij voorbaat om al een response te geven.

2. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Fentanyl is één van de sterkste opiaten die er bestaan en dus per definitie riskant, want verslavend als een malle. Ik denk dat je je serieus moet afvragen of aan zo'n doos pleisters beginnen je het risico waard is. 'Ik begrijp wel waarom mensen er verslaafd aan raken' kan het begin zijn van een gevaarlijkere gedachtegang en het feit dat je die doos oxycontin helemaal hebt opgemaakt doet ook sterk vermoeden dat fentanyl geen eenmalig experiment voor je gaat zijn.

Ik heb te weinig verstand van doseringen van opiaten met gereguleerde afgifte om daar een veilig advies over te kunnen geven, er zijn hier anderen die dat waarschijnlijk beter kunnen. Maar pas er gewoon mee op.

De Dunne vindt dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik zie er de lol niet van om de ganse dag als sufkut al noddend op de bank te hangen. Maar goed, ieder z'n ding.

Raver en Roze olifant vinden dit leuk.
  4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Precies dit, voor recreatief gebruik zijn die plijsters echt kut aangezien je gewoon 1 a 2 dagen aaneen onder invloed bent.

En wat @Roze olifant ook zegt, als je bij oxy al blij was dat je maar 1 doos had omdat je het eigenlijk te lekker vond, is het niet verstandig om aan fentanyl te beginnen als je meerdere dozen tot je beschikking hebt. Onderschat fentanyl niet, ook niet in vertraagde afgifte.

5. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Oxycodon 40 mg is hetzelfde als 25ug/hr fentanyl pleisters. Het duurt 12 uur voor het werkt na opplakken. In stukjes snijden kan niet de plakranden zijn alleen aan de zijkanten namelijk. Plus het is dan niet goed verdeeld. Het werkt goed tegen de pijn. Nul recreatieve waarden..

Je wordt er moe van plus dat 100ug/hr overeenkomt met 315 tot 400mg morfine dagelijks per pleister. Zou dit niet nemen als ik jou was. Plus dat je ernstige obstipatie zal krijgen.

Ik gebruik soms 75 ug/hr ipv 120mg oxycodon. Oxy is wel wat meer recreatief.

Be safe!

6. pelgrim

Ok bedankt, indd zal het toch maar niet doen. Heb nog opgezocht en te veel risico en indd iedereen zegt geen recreatieve waarde.

Dank allemaal :)

7. souldeep

souldeep Experimenterende gebruiker

hoi ik heb ook fentanyl gehad voor mijn chronische pijn en het is een gigantische t... pleister, het jeukt en doet enz..

ik heb heel wat pleisters ghead ondertussen oa temstec 52.5 mg afgifte per uur, ik heb momenteel pleisters van butrans dat zit net onder de fentanyl, valt ook onder de opiaten, deze heb je in 5 mg 10 mg en 20 mg.
    ik weet dat het per persoon veerschild hoe men erop reageerd.
    Ik heb de beste werking en het minste overlast van het ECHTE A MERK.
    deze pleisters kosten per stuk zo'n 8 tot 10 euro ligt aan de sterkte.
    Dit word gelukkig bij mij vergoed voor mijn pijn.

Ik weet dat sommige mensen er enorme blaren van kunnen krijgen rode plekken enz, daarom was ik oorspronkelijk ook overgestapt op TEMGESIC tabletjes wat eigenlijk accuut helpt, in het begin was het voor mij een uitkomst, omdat i kdaardoor eindelijk kon slapen.

inmiddels ben ik helaas terug moeten beginnen met de pleisters te plakken ivm steeds slijmbeursontstekingen in beide schouders en momenteel een slijmbeursontsteking bovenop een pees scheur in schouder,
    Ik heb ooit de tip van iemand gehad om busedon neusspray eronder te sprayen tegen de jeuk en bijwerkingen, tevens staat er oorspronkelijk 7 dagen voor de pleisters te gebruiken, ik kan ze zo'n 3 hooguit 4 dagen gebruiken.
    dan jeukt het te erg voor mij en werkt het spul veel minder,
    omdat ik het al langer gebruik merk ik er weinig van, van de temstec werd ik extreem ziek na een uur.

pb sturen mag altijd voor meer info voor advies.
    ik heb in het verleden aan mijn ex nog eens een stel pleisters gegeven omdat die vering van de bpijn vd botbreuken
    dat hielp onwijs goed.

vd temgesic kun je met 2 pilen al in een roes raken als je ze niet gewend bent.

warme groet souldeep

8. poppy

poppy Experimenterende gebruiker

hallo
    Om antwoord op je vraag te geven ik kauw pleisters van 50 ug. Dit geeft in het begin een sterke high maar ik wil je niet aansporen tot gebruik.
    Ik ben 21 jaar en heb eerder een post gedaan erover en wil je aanraden al die fentanyl nu weg te gooien.
    ik ben die dingen gaan kauwen en ben er heel snel verslaafd aan geraakt vooral als je ze hebt liggen thuis ik ben naar de afkick gegaan en 1 week na dat ik terug was ben ik weer gaan gebruiken ik kon het niet weerstaan steeds als ik wil stoppen en alles op heb gooi ik de dag erna mijn hele huis overhoop in de hoop ergens naar een stukje pleister te vinden.
    deze verslaving is heel vervelend wat je tolerantie groeit heel snel en je veranderd er echt heel erg van ik zie bijna nooit meer mensen en daar heb ik ook geen behoefte aan ik lig liever op bed met een stukje pleister in mijn mond tv te kijken voorheen was ik altijd onder de mensen en de echte ik die is ook zo maar helaas is die gene ver weg.... werken lukt me ook niet meer. denk goed na wat je doet als je je leven wilt riskeren voor een stomme high moet je het proberen maar als je wilt leven laat je het liggen groetjes.
    en sorry voor mijn slechte text opbouw en zinnen

9. souldeep

hoi thomass apart te lezen dat je daar zo op kickte, ik heb fentanyl gehad voor de chronische pijn echter ik had er last van de plaksel vd pleisters,en de enorme oedeemvorming in benen en heb op een gegeven moment gewoon zodner pardon de pleister eraf gerukt en er niet bij stilgestaan dat ik het beter had af kunnen bouwen, na 3 maanden gebruik heb ik het dus afgetrokken en cold turky gewoon gestopt.. daarna overgestapt op temstec waar ik niet tegen kon toen weer even terug op butranspleister maar ook temgesic (pilletjes voor onder de tong)voor de acute pijn aanvallen deze pillen was ik enorm blij mee toendertijd omdat dat voor mij ertoe leide dat ik gewoon endelijk na al die tijd in blokken kon slapen, wat voorheen niet ging vanwege pijn en vermoeidheid maar teveel gedachtegangen in me hoofd waardoor ik niet kon slapen..

Butranspleister 10mg gebruik ik nou voor mijn chronische pijn en zaldiar temgesic diazepam oxazepam ibuprofen een behoorlijke lijst dus, je raakt eraan gewend, de butranspleister kun je wel gebruiken als alternatief hoor hij zit net onder de morfine de temgesic tabletten owrden oa voorgeschreven voor mensen die of afkicken of net een operatie gehad hebben.

Een vriend van me heb ik toendertijd nog de fentanylpleisters gegeven en wat burtranspleisters omdat die niet tegen diclofinac kon en de rest gewoon te pijnlijk was na eeen ongeluk, en pas nog iemand wat temgesic gegeven ook voor pijn, en wat zijn sommige mensen dan blij dat je ze serieus neemt in de extreme hoeveelheid pijn die men kan hebben daar weet ik alles van nml..

wil je meer weten over het verschil vd opiaten want heb ook oxycodon liggen die heb ik nml juist niet gebruikt wegens de evt bijwerkingen,,, dan liever de butrans, maar heb dus vrij veel ervaring met meerdere soorten pijnmedicatie en met de benzodines..

10. poppy

poppy Experimenterende gebruiker

behoorlijk wat ervaring heb je er mee zo te zien. ik ga morgen weer naar de verslavings zorg en word opnieuw op suboxone ingestelt waar ik heel blij mee ben.
    En ik moet je wel zeggen dat ik de pleisters ook geplakt heb, ook wel eens hoge dosissen maar daar ervaarde ik helemaal niet als plezierig.

11. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Er zijn in de laatste jaren meerdere meldingen voorbij gekomen in Vlaanderen van mensen die zijn omgekomen als gevolg van fentanyl pleisters kauwen.

Tolerantie kan enorm slingeren tijdens fentanyl gebruik en door de korte intense werking is het een van de meest compulsieve opiaten. Een gevaarlijke combinatie aangezien fentanyl sneller dan andere opiaten de ademhaling onderdrukt. Extra bedachtzaamheid is aan te raden voor zover dit op te brengen valt.

Als je het op kunt opbrengen zou ik proberen even de risico's te googlen. Jezelf informeren is waarschijnlijk de beste zelfbescherming.

Een 'voordeel' is dat fentanyl relatief intense en kort durende afkickverschijnselen veroorzaakt waardoor mensen na de ergste afkick (vergeleken met andere opiaten) fentanyl relatief snel achter zich kunnen laten zodra deze niet meer binnen handbereik zijn. Dat is mijn persoonlijke ervaring met opiaten in ieder geval, dit kan natuurlijk per persoon sterk verschillen. Het is vooralsnog een zeer verslavend middel natuurlijk.

Welkom trouwens.

Laatst bewerkt: 24 mei 2018
  12. alfamale123

alfamale123 Newbie

Kijk,ik heb een tijd geleden geexperimenteerd met fentanyl en mijn mening is
    dat als je geen morfine gewend bent dat je ZEKER geen fentanyl moet nemen
    en al zeker niet opeten.
    Ik had de pleisters van fentanyl teva omdat in deze pleisters het meeste fentanyl zit.
    Ik heb er gehad van 12,5ug tot 100ug en ben begonnen met 100ug te kleven.
    Dan na x aantal tijd had ik 200ug gekleefd,en dan de maximum wat ik gedaan had was 1 pleister van teva 75ug
    in stukjes gesneden en ingeslikt.
    Dit is mijn ervaring en advies dat ik gewoon wil delen.DON'T TRY THIS @ HOME

13. pelgrim

Toch update.

Ja had al ervaringen met opiaten en vandaag 2 fent analogen in de bus :).

Heb de pleisters niet gekauwd maar wel de lijm ervan af gehaald en gerookt. 3 dagen helemaal van de kaart gwst omdat het kon.

Heb wel 70% van de pleisters geruild voor andere dingen.

Ik zal wss veel negatieve opmerkingen krijgen?? Maar liever eerlijk met jullie want vind dit een super forum :) :wink:

14. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Pleisters roken??

15. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Lol, het moet niet gekker worden! :tongueout:

pelgrim en De Dunne vinden dit leuk.
  16. De Dunne

Misschien ga ik eens een jointje pluggen, wie weet! :tearsofjoy:

Simm, pelgrim en acht.zes vinden dit leuk.
  17. acht.zes

acht.zes Badass junkie

:tearsofjoy:

pelgrim vindt dit leuk.
  18. pelgrim

Ja kijk zal het uitleggen.

Het waren van het merk Janssens Pharma? Merknaam Durogesic.

Je wast je handen zodat ze niet vettig zijn met lauw/warm water. Dan met men duim over de pleister en dan komt er de lijm af in beetjes. Meestal kleine bolletjes en die wrijf je op aluminium folie/zilverpapier. Dan zoals base coke of heroine een kokertje in de mond en vlammetje onder en zuigen maar.

Zo heb ik het gelezen op een site en zo heb ik het dus gedaan.

Nogmaals ben er niet fier op maar hey liever eerlijk met jullie.

De Dunne vindt dit leuk.
  19. De Dunne

Heb je dan niet gewoon ouderwets lijm gerookt? Vroeger op school snoven we aan die potjes lijm...

Simm en pelgrim vinden dit leuk.
  20. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Lijm roken wordt je ook high van lijkt me inderdaad.

Ja, die potjes lijm snuiven op de lagere school, volgens mij voor de meeste mensen hun allereerste aanraking met drugs.

De Dunne en pelgrim vinden dit leuk.
  21. pelgrim

Euhmmm nee hoor hehe. Ja het is lijm maar zoet smaakje en zeer stoned van de fentanyl/lijm mix.

acht.zes vindt dit leuk.
  22. De Dunne

Halve klas met 10 jarigen high :tearsofjoy:

pelgrim en acht.zes vinden dit leuk.
  23. pelgrim

Hehe ja dat is indderdaad wel waar :grin:

24. De Dunne

Of je kneep een scheutje op je tafel, dan met je vinger er net zolang op kloppen tot er een balletje ontstond. Dan op kauwen... hahahahaha Zo erg eigenlijk....

pelgrim vindt dit leuk.
  25. pelgrim

Op het zilverpapier zie je een bolletje lijm dat al een deel is opgewarmt en daarnaast een bolletje fent lijm hoe het eruit ziet. Had nog de foto's van een conversatie op een ander forum tussen mij en een Canadees :)

Bijgevoegde bestanden:

• df.jpg
      df.jpg
      Bestandsgrootte:
      82,9 KB
      Weergaven:
      14
    • dff.jpg
      dff.jpg
      Bestandsgrootte:
      135,2 KB
      Weergaven:
      14
    De Dunne vindt dit leuk.
  26. De Dunne

Weer iets geleerd!

pelgrim vindt dit leuk.
  27. pelgrim

Ja onderschat het niet het komt redelijk heftig aan. Toch veiliger dan kauwen denk ik. Want als je nod en je hebt pleister in de mond dan blijft het maar doorgaan en kan je OD hebben. Roken is als je nod gwn ff later bijkomen en dan zie je verder of je nog een treje wil doen.

Dit is mijn eigen opinie dusja begrijp wel als anderen niet akkoord gaan. Daarom is het ook een DF forum :wink:

28. pelgrim

Dit waren de pleisters maar meer als de helft geruild voor andere dingen hoor.

Bijgevoegde bestanden:

29. pelgrim

Ook deze foto was door mij op een ander forum geplaats en deze foto is gvd al x aantal keren gepikt en gebruikt voor (oplichters) adverteerders.

Veteran vindt dit leuk.
  30. Veteran

Veteran Newbie

Ik gebruik fenta in neusspray al bijna 4 jaar tegen de pijn en voor mijn ptss heb niet de wil om meer te gebruiken want dan is het niet leuk om je zo te voelen ,maar zeker krijg je er een flinke high van,en het werkt binnen 10 minuten,50ug per pufje en dan max 16 per dag...helaas lees ik hier niks over,wilde wel overstappen op pleisters omdat deze relaxter werken en niet van die hoge pieken heeft maar de dokter wou er niet in mee. Helaas voor mij want ik heb liever pleisters de spray is superleuk op party's want dronken word je niet en energie ten overvloede

31. pelgrim

Ja Instanyl heb ik ooit eens 1x vast gekregen en was ook 50ug. Van op de Nederlandse markt natuurlijk want hier in BE heb ik ze nog niet zien voorbijkomen alsook de Actiq lollie's niet.

Had de pleisters door een overlijden maar kan er eigenlijk als ik ECHT zou willen nog gemakkelijk aan geraken. Heb meer dan de helft geruild met een kennis tegen x aantal andere pret middelen. Oxycontin en Oxynorm ligt hier bij ons ook in huis maar dat is voor men vrouwtje (Fibro en de spierziekte EDS).

Heb qua spray's eigenlijk maandelijks 1 tot 2 keer een analoog namelijk Furanylfentanyl en ik neem dan voor sommigen een belachelijke hoge dosis per spray. Heb nu nog steeds Butyrfentanyl en 3-MF in huis liggen waar ik me nog steeds is moet mee bezig houden om een spray te maken :).

Edit : Om op dat van je arts te komen. Kan het zijn dat hij het jou gwn voor de doorbraakpijnen fentanyl schrijft? En dat je daarom geen pleisters krijgt die tot 72u aan 1 stuk kunnen werken? Of kan het ook zijn dat jouw arts mss patienten heeft of heeft gehad waar hij zag dat het snel is bij mis gegaan? Gwn een vraag :wink: :)

Ben nu juist een klein uurtje wakker en...jah nice suprise. Vrouwtje had de kuis gedaan en op tafel lag gwn een plastic bolletje met daar wat Bruin in. Juist gewogen 0.52gr. Zat nog in mijn vorige jas die ik nog soms is aan doe ze had het daar gevonden. Is al van dikke 3maand geleden :grin:.

Straks gezellig een chineesje doen :wink:.

Laatst bewerkt: 20 okt 2018
  32. souldeep

HOI WAS FF VAN HET FORUM.
    ik heb ondertussen ook een operatie gehad dus nog meer pijnmedicatie nodig gehad enz.
    ik had pas zo'n 5 pleisters van butrans opgeplakt 20 mg ik vraag me nog steeds af hoeveel er uiteiendelijk in je bloed terecht komt want gewicht enz heeft er allemaal mee te maken zelfs waar je het plakt heeft effect bij mij althans.
    als je een slijmbeurs en en peesontsteking hebt in je schouder dan plak je hem recht op het gebied en dan voel je de pijn verlicten terwijl dat anders niet zo is.

Fentanyl is wat zwaarder maar is een rotpleister doorzichtig en erg jeukerig, ik heb er toendertijd extreme oedeem van gekregen en daaro mtoen cold turky het eraf getrokken stond niet eens stil bij de gevolgen.

ik gebruik butrans pleisters 1mg of 20 mg om de 3 dagen daara merk ik de werking nml al helemaal niet meer terwijl in het begin je begint je zo stoned als een garnaal bent. en dubele praat uitslaat.

op dit moment 2 pleisters van 20 mg opgeplakt omdat mijn been een gat in scheen heeft wat open moet blijven voorlopig om alle troep eruit te kunnen laten.
    was flinke infectie dus liep al 10 dagen ervoor pijn te lijden.
    heb nu eidnelijk wat meer steun gehad na de 4e x terug naar ziekenhuis hebben ze me gehouden eerst antibiotica via infuus gehad nu via pillen.

en dus de huisarts gebeld dat de zaldiar, temgesic en butrans omhoog moesten.
    vanwege de pijn, ik heb normaal nog diazepam en oxazepam maar die gebruik ik op geleide vd pijn. heb dus wel eea achte rde hand van oxazepammetjes, diazepam vaak nodig als ik weer helemaal vast zit en gestressed ben.

Anyway, beter butrans dan fentanyl, ik heb ook nog pleisters liggen van 52 mg per uur die waren voor mij te zwaar, is dan weer een ander merk en ander stofje dus het is niet allemaal dezelfde rotzooi zeg maar!!

33. pelgrim

Thx voor de reply. Ik hoop dat je wonde aan je been snel geneest ik wens je veel beterschap dus alsook de andere leden hier :wink:.

Goed om te horen dat Butrans je beter help :wink:. Heb ooit eens buprenorfine genomen (subutex of temgesic weet niet meer), ik was daar ellendig van niet normaal.

Prettige dag verder.

Pelgrim

34. pelgrim

Deze aflevering al gezien?? Amaai zij is serieus verslaafd aan Actiq aka fenta lolly

Mijn vrouw heeft ook EDS en zij wordt razend als ze deze meid op het filmpje bezig ziet en hoort. Kleuren doen haar pijn, tv, plastic zakken, geluid, gras, etc...like wtf???? Mentaal niet ok denk ik !!

Laatst bewerkt: 6 nov 2018
  35. tom198

tom198 Newbie

ik kleef ook fentanyl pleisters 2van 100 om de 2dagen voor chronische pijn en mijn lichaam is er zo gewoon aan geraakt ik wil er minder van nemen maar dan lig ik te schudden en beven enz.... dus best ervan blijven maar iedereen zijn eigen keus .

36. pelgrim

Oei...Sterkte iig Tom :)

37. The Cacatoe

The Cacatoe Newbie

Opvallend dat jij liever pleisters gebruik en ik juist neusspray. Maar je hebt gelijk dat pleisters relaxter en stabieler werken. Ik heb het niet vaak nodig maar wil dan wel heel snel een stevig effect voelen en daarvoor is de neusspray beter. Ik heb veel van het verkeerde, maar goed ook daar is wel mee te leven.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Dilemma fentanyl pleisters
  1. Deamon
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    3.522
  2. DaDutchDude
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    5.492