Dingen vergeten na XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Jmv1234

Newbie
Elke keer als ik XTC gebruik vergeet ik enorm veel dingen van een feest. Dan denk ik de dag of week erop als ik filmpjes zie van "huh, had deze DJ die track gedraaid?"
Ik kan vaak wel de main highlights van een feest herinneren maar daar blijft het ook bij.
Nu ben ik afgelopen feesten voornamelijk overgestapt op een klein beetje speed waar ik dit probleem totaal niet mee heb. Hierbij doe ik af en toe een kwartje xtc bij om het euforisch gevoel te hebben, waarbij de vergeetachtigheid minder is (dacht ik)..

Echter, afgelopen feest pakte ik een kwartje XTC laat op de avond met speed waarbij ik echt extreem hard ging... Weinig euforisch gevoel maar echt heel hard in m'n hoofd en je raad het al... Kan weer weinig herinneren van de ~2 uur aan sets daarna..

Is hier eigenlijk iets tegen te doen? Want vind het enorm zonde als ik niet enthousiast naar een feest kan terug kijken. Ik baal er eigenlijk meer van dat ik het merendeel ben vergeten. Als ik het er met vrienden over hebben ervaren zei dit dus totaal niet zo, was erg benieuwd of andere mensen dit ook hebben.

Hardcore_frk

Badass junkie
Elke keer als ik XTC gebruik vergeet ik enorm veel dingen van een feest. Dan denk ik de dag of week erop als ik filmpjes zie van "huh, had deze DJ die track gedraaid?"
Ik kan vaak wel de main highlights van een feest herinneren maar daar blijft het ook bij.
Nu ben ik afgelopen feesten voornamelijk overgestapt op een klein beetje speed waar ik dit probleem totaal niet mee heb. Hierbij doe ik af en toe een kwartje xtc bij om het euforisch gevoel te hebben, waarbij de vergeetachtigheid minder is (dacht ik)..

Echter, afgelopen feest pakte ik een kwartje XTC laat op de avond met speed waarbij ik echt extreem hard ging... Weinig euforisch gevoel maar echt heel hard in m'n hoofd en je raad het al... Kan weer weinig herinneren van de ~2 uur aan sets daarna..

Is hier eigenlijk iets tegen te doen? Want vind het enorm zonde als ik niet enthousiast naar een feest kan terug kijken. Ik baal er eigenlijk meer van dat ik het merendeel ben vergeten. Als ik het er met vrienden over hebben ervaren zei dit dus totaal niet zo, was erg benieuwd of andere mensen dit ook hebben.
Tja, herkenbaar.. Het valt op, omdat je je op het moment zelf redelijk helder voelt door de XTC. Maar de schijn bedriegt!

Denk daarbij maar eens na hoeveel je nou daadwerkelijk onthoud van een zuipfeestje. Als je goed drinkt, zijn dat ook maar flarden.

Het hoort er nou eenmaal een beetje bij. Je maakt je hersenen in de war, dat erg lekker aanvoelt, maar er dus ook voor zorg dat het geheugen (een stuk minder) goed werkt.

Dopemonster

Wijs gebruiker

Kan ook komen door medicatie gebruik, weet niet of je ook dagelijks medicatie slikt? Dit kan invloed hebben erop maar zo niet is geheugenverlies door xtc en speed alsnog heel herkenbaar.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Is hier eigenlijk iets tegen te doen?
Beste advies in dit geval lijkt me: niet te hoog doseren en niet combineren. Jij hebt duidelijk te hoog gedoseerd, aangezien je zo knetterhard ging. Vergelijk het met een stukje tekst langs de weg lezen terwijl je er met 30 km/h langsrijdt, of met 230 km/h. Als je het überhaupt al kan lezen terwijl je er met zo’n snelheid langsrijdt, zal je het vast niet lang onthouden.
Overstimulatie zorgt ervoor dat de prikkels die binnenkomen niet goed verwerkt kunnen worden, waardoor je ze ook niet geheel of juist opslaat.

Verder, slecht of niet slapen is ook destructief voor je herinneringen! Je verwerkt tijdens je slaap de ervaringen van de dag ervoor, en plaatst ze van je korte naar je lange termijn geheugen.

Jmv1234

Newbie
Ik had meer dan een jaar geen xtc gebruikt, ik denk dat daarom dit keer het kwartje zo hard aankwam. Normaliter neem ik op een dag feest echt maximaal 50mg speed en stop ik een redelijke tijd voor het eind van het feest, zodat ik nog enigsinds optijd kan gaan slapen!

Ik denk als ik het zo lees dat het voor mij niet zo vaak meer xtc word dan! Ik weet niet of er nog verschil met M in combinatie met speed is? Of maakt dit echt geen zak uit?

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik had meer dan een jaar geen xtc gebruikt, ik denk dat daarom dit keer het kwartje zo hard aankwam. Normaliter neem ik op een dag feest echt maximaal 50mg speed en stop ik een redelijke tijd voor het eind van het feest, zodat ik nog enigsinds optijd kan gaan slapen!

Ik denk als ik het zo lees dat het voor mij niet zo vaak meer xtc word dan! Ik weet niet of er nog verschil met M in combinatie met speed is? Of maakt dit echt geen zak uit?
In mijn ervaring niet echt, maar er zijn hier ook mensen die daar anders over denken.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik weet niet of er nog verschil met M in combinatie met speed is? Of maakt dit echt geen zak uit?
Hoe bedoel je? Of er verschil zit tussen XTC en M? Als je spreekt over zuivere stoffen, zit er geen verschil tussen een kwartje van 50mg, en een likje ‘M’ (MDMA kristallen) van 50mg.
Ik kan me wel voorstellen dat het effect ietsjes anders is als je verpulverde kristallen over je tandvlees wrijft, waarna het wordt opgenomen door je mondslijmvlies ipv je maag.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan