1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dip na rilatine

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door sniff'nwiff, 14 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. sniff'nwiff

sniff'nwiff Newbie

Liefste mensen

Ik ervaar na rilatine gebruikt te hebben altijd een enorme dip met verschrikkelijk veel moodswings. Iemand die hier ook ervaring mee heeft en mij misschien de oorzaak kan geven? Of misschien wat tips om die dip te vermijden? Nemen doe ik nooit, altijd snuiven.

Merci!

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Rilatine is bedoeld als medicijn bij adhd en aanverwanten. Heb je het voorgeschreven gekregen van een arts of slik je het recreatief? Of beiden?
    Rilatine moet je op vaste tijden op de dag nemen. Je SLIKT je pillen elke dag op hetzelfde moment om een rebound effect te voorkomen. Ga je Rilatine misbruiken vergroot dat het rebound effect. Ook is het niet de bedoeling pillen te snuiven. Pillen slik je en prop je niet in je neus toch? Hoe hoger de dosering hoe heftiger het rebound effect wat jij beschrijft.
    Misbruik van medicijnen gaat op den duur zeker problemen geven. Zeker als je ze niet gebruikt zoals bedoeld is.

3. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Vrijwel alle stimulanten hebben reboundeffecten. De ROA kan hier verschil in maken, in de neus of ander slijmvlies opgenomen komt het sneller in het bloed en zal het ook sneller afgevoerd worden.

Rebounds kunnen bij oraal gebruik ook behoorlijk vervelend zijn.

Dat mensen pillen vermalen en opsnuiven is niet de gedachte achter medicijnen. Maar het gebeurt wel, om precies dezelfde reden als het nasaal consumeren van coke en speed.
    In mijn (geheel onprofessionele) ogen is methylfenidaatpillen snuiven minder erg dan dat met straatdrugs doen. In de bijsluiter staat nl. vrij exact wat je opsnuift naast de werkzame stof, voornamelijk kristallijne cellulose (bindmiddel) en wat hulpstoffen. Ik zou die liever binnenkrijgen dan de versnijdmiddelen die in witte poeiers zitten.

sniff'nwiff vindt dit leuk.
  4. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ben ik niet helemaal mee eens. Ja als je bv bagger speed koopt en die snuift met alle rommel er nog in. Maar als je bv speed laat testen, dan wast met aceton weet je ook precies wat je binnen krijgt. Dat de meesten hun op straat gekochte drugs niet laten testen of wassen is erg jammer.
    Bij pillen snuiven krijg je ook al het bindmiddel binnen.

5. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Als je last krijgt van een dip of bijwerkingen moet je gewoon blijven bij pakken totdat je problemen verdwijnen.

Dat mensen dit nog altijd zelf niet kunnen bedenken is een beetje vermoeiend.

Fruitvlieg vindt dit leuk.
  6. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Werkte net wat te goed of niet

7. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Wanneer je op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis beland met een naald met infuus in beide armen, metalen plakkers op de borst ter hartbewaking. In eerste instantie voor een te hoge hartslag en bloeddruk gevolgd door injectie en vervolgens een te lage hartslag, dan werkt het net wat te goed ja.

48 uur na mijn ziekenhuisopname was ik wezen stemmen voor provinciale staten en op de weg terug naar huis rolde mijn ogen weg en stortte ik black out tegen de grond waar ik vervolgens een poosje gelegen heb, ik had geluk dat vriendin de val grotendeels brak. Vervolgens ben ik in stabiele zijligging gelegd door willekeurige mensen gevolgd door wederom een ambulance die uit reed voor mij. Vriendin was dermate in shock dat het haar niet lukte om een ambulance te bellen. Psychotische episode van meerdere dagen, een week helemaal niet kunnen lopen en een maand later loop ik nog altijd lichtelijk mank vanwege verstuikte enkel(s).

Ik ben geen GHB ontwenning gewend, ik had al meer dan een maand geen downers meer gebruikt, ik deed een poging tot afbouwen en dat was niet goed genoeg. En ik ben ook absoluut een mongool dat ik het zo ver laat komen. Ik heb in mijn psychose periode allerlei rare dingen naar allerlei mensen gestuurd. Ik begrijp je punt dat je dat niet zo netjes vind, maar ik was vrij extreem in de war en niet toerekeningsvatbaar.

Maar dat was Baclofen en dit is dit, er waren geen stimulanten bij betrokken. Ik ga verder met mijn leven en ik gun ieder zijn rust inclusief mijzelf. Ik heb geen behoefte aan modder gooien en om er nog verder nog energie aan te verspillen leid naar mijn inzien nergens naar.

8. Fruitvlieg

Fruitvlieg Experimenterende gebruiker

Ook ik heb last van een afschuwelijk humeur na de rita: vooral veel irritatie, alles is vermoeiend of vervelend, alleen willen zijn en licht angstig afgewisseld met zachte, vrolijke momenten. Dit kan bij mij wel even aanhouden. Ik heb vrijdag flink wat genomen en heb vandaag nog steeds een kutdag. Ik eet voor de rest gezond, probeer wat te wandelen in het groen etc. en dat mag niet baten.

Het besef dat Rita het zusje is van speed, maar dat je godzijdank geen smerige pepkater hebt is wellicht de enige verzachtende gedachte om vast te houden...

9. Mr. Brosnan

Mr. Brosnan Belezen gebruiker

Heb zelf 3 jaar ritalin voor ADHD gebruikt. Ooit eens gesnoven maar dit had een totaal andere werking door de snelle opname, het is niet bedoeld om in een keer opgenomen te worden. Vandaar dat het ook een gereguleerde afname heeft. De stoffen die hier extra bijzitten zorgen voor een nadelig effect/dip. Dus snuiven is niet de beste manier als je geen zin hebt in een dip.

10. luuuk

luuuk Newbie

Dit doet me denken aan toen ik nog wel een speed gebruikte..
    Ik vraag me af welke doses er van die Ritalin pillen gebruikt worden. Voor ADHD slik ik gewoon de laagste dosis concerta (19mg), die heeft een vertraagde afgifte van de werkzame stof de hele dag door. Hierdoor heb geen last van vervelende rebounds, wel merkbaar veel chaos in mijn hoofd als het is uitgewerkt, maar dat is 's-avonds door de weeks niet zo'n probleem. Dag erna voel ik me prima, ook zonder.
    Los hiervan gebruik ik momenteel geen amfetamine achtig spul meer (en dat bevalt me prima..)

Laatst bewerkt: 12 jun 2019 om 22:23
  11. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ik vind de vraag van TS helemaal niet zo gek. Ik heb wel wat ervaring met methylfenidaat (ritalin) en ik herken globaal wat @Fruitvlieg ook beschrijft. Ik heb het regelmatig gebruikt (misbruikt, zou je kunnen zeggen aangezien ik officieel nooit gediagnosticeerd ben met een concentratiestoornis) voor studie/werk. Te laat beginnen en dan met focus langer willen doorwerken, the usual, je kent het.

Methylfenidaat werkte voor mij prima voor concentratie maar het chagrijnige, overprikkelde gevoel was echt een opvallend frequent fenomeen bij de uitwerking van dit middel. Vrij snel ook al, na een uur of drie, dan kon het opeens omslaan, vanuit het niets naar overprikkeling. Ik heb het al een tijd niet meer gebruikt maar kenmerkend vond ik dat die ritalin-grumpyness gelukkig over het algemeen wel kort duurde. Een uur of max. anderhalf uur. Ik heb normaal niet specifiek last van moodswings, zeker niet zulke snelle, dus ik vond dat zeer typisch en het voelde altijd nogal onnatuurlijk aan.

Bij amfetamine vind ik de come down veel geleidelijker, minder abrupt, gewoon heel anders. Kan ook wel nasty zijn maar zeker minder opvallend qua ‘plots optredende overprikkeling/irritatie’. Interessant dat deze middelen veel overeenkomsten hebben maar dan toch ook weer sterk verschillen op andere punten.

Ik weet helaas de oplossing niet. Acceptatie, denk ik. Ik zag het altijd zo: als ik ervoor kies om zelf met dit soort medicamenten te rommelen, zonder goed ‘ingesteld’ te worden met hulp van een psychiater, dan zijn de eventuele vervelende bijwerkingen gewoon iets wat ik erbij moet nemen. Het zij zo. Het kan niet altijd feest zijn. :)

Azarius vaporizers and accessories
Laden...