1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dit doen je hersenen tijdens een LSD-trip

Discussie in 'LSD' gestart door MacLeod, 28 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

Study shows how LSD interferes with brain's signalling
    Scans of volunteers who took acid shows it disrupts information pathways in brain

A group of volunteers who took a trip in the name of science have helped researchers uncover how LSD messes with activity in the brain to induce an altered state of consciousness.

Brain scans of individuals high on the drug revealed that the chemical allows parts of the cortex to become flooded with signals that are normally filtered out to prevent information overload.

Lees hier het hele artikel: https://www.theguardian.com/science/2019/jan/28/study-shows-how-lsd-messes-with-brains-signalling

Rebell, Casaan, Jen en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Jen

Jen Belezen gebruiker

Ik ken dit! Geweldig spul is het ook!

Rebell vindt dit leuk.
  3. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Nu alleen nog de longread doen

Rebell vindt dit leuk.
  4. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Heb nog een andere video gezien ook onder een scan. Heb deze ook aan mensen laten zien om ze te overtuigen om LSD te nemen omdat ze dat wel eens kon helpen naar mijn idee.

Super goede promotie materiaal!
    Bedankt voor het delen.

MacLeod vindt dit leuk.
  5. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

Tegenwoordig ben ik fan van 3 Meo PCP. Niet zo sterk wss als LSD, maar deze drug is mij erg slecht gevallen.
    De 3 Meo is voor mij super.
    Zal ik elders beschrijven.
    Ik reageer hier, omdat er vele kenmerken van ervaringen die hier zijn beschreven, óók bij mij met die 3 Meo zijn opgetreden. Maar, elders dus meer.
    Overigens is 3 Meo een ketamine analoog dus is eea logisch en te verklaren.

Laatst bewerkt: 8 feb 2019
  6. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

7. Rupsje

Rupsje Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

Lijkt me doodeng om te trippen terwijl er een hersenscan wordt gemaakt..
    Ik heb afgelopen zomer voor wetenschappelijk onderzoek in het ziekenhuis een uur in een tunnel gelegen om een MRI scan te laten maken van mijn hersenen en hersenactiviteit te meten bij bepaalde opdrachten. Gewoon voor de lol, zodat ik een paar foto's mee naar huis mocht van mijn eigen hersenen.
    Nuchter was het niet eng, maar ook niet bepaald prettig. Veel rare piepjes en bliepjes, alsof er een luid alarm af ging constant. Daarnaast is het idee dat er iets door je hoofd heen gaat dat je niet kunt zien toch een raar idee.
    Diep respect voor de mensen die dit al trippend hebben aangedurfd, en ook een enorme stap voor de wetenschap om dit te mogen/kunnen bestuderen.
    Heel bijzonder om te zien hoeveel gebieden er in de hersenen ineens actief worden bij het gebruik van LSD! Cool!
    Hersenscans blijven heel bijzonder om te zien. De artikelen die lieten zien wat er gebeurd in de hersenen als 2 personen seks met elkaar hebben in een scan zijn neurologisch gezien ook machtig interessant.

8. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

Met psychedelica in de hersenpan, en die effectief zijn op het moment van de scan, zijn eigenlijk a l l e scan erg interessant zou ik willen zeggen.
    Ik kan me zo voorstellen dat als er kleuren in de afdrukken zouden worden verwerkt er mss een nieuwe Rembrandt, of Picasso zouden kunnen ontstaan?
    Enkele avatar geven mij al een soort van voorbeeld!
    Kan een gat in de markt zijn.....

Laden...