1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dit raakt gevaarlijker

Discussie in 'Speed' gestart door Wijzeraad, 13 aug 2019 om 03:57.

Changes GGS Verslavingszorg
  1. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Oke ik wil het even kort houden met genoeg informatie om dit in te schatten.
    Ik heb enige tijd terug een opname gehad. Binnen no time kunnen regelen. Bij het ontnuchteren daarvan dat goedkoopje goedje in een flesje hoefden ik een tijd mijn wekker niet meer te zetten dit ging allemaal erg professioneel.
    Nu komt het volgende de terugval is ergens begin vorige week geweest maar mijn gebruik hou ik op de pijl heel erg laag en met twaalf uur tussen gebruik door.
    Omdat ik voor de opname wel eens out ging besloot ik het dit keer anders te doen en iets van snelle had een vriend van mij dan ook snel als advies. En om eerlijk te zijn super ongezond gaat het toch al.
    De laatste dagen slaap ik gewoon niet meer al neem ik het laatste shotje rond 18:00 en ga te bed rond 23:00 lig gewoon maar wakker..
    Dan over de snelle niet gesproken dat is meer eenmalig om niet out te gaan.
    Nou zit ik er wel mee waar dit aan ligt ik nam ook pillen van de dokter op recept voor enkele klachten en ben daar abrupt mee gestopt na enkele jaren dagelijks benzodiazepines te nemen.
    Ik ben bijna geneigd om weer de wekker te gebruiken om tenminste iets te kunnen slapen. Maar wetende wat voor een hell hell het is eraf te geraken bespaar ik mezelr die rit het liefst helemaal uit..
    Waar zou het volgens jullie aan kunnen liggen misschien hebben de gaba receptoren verband gelegd met eerdere lichaamlijke afkick?

2. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Ik kan trouwens begrijpen wanneer mensen niet zo snel willen reageren
    Maar moest dit even delen misschien dat er iets uitkomt en dat dit onnodig en onzinnig en ontzettend zonde is dat is mij ook maar al te goed duidelijk

3. Justme83

Justme83 Experimenterende gebruiker

Tijdens je opname is je lichaam weer gedetoxed van de middelen.
    Bij een uitglijder / terug neem je meestal gelijk de hoeveelheid waar je mee zat voor je opname.
    Dit valt vaak verkeerd in je lichaam.
    Probeer niet meer bij te nemen en schakel hulp in als je straks nuchter bent!
    Stap uit je terugval, anders blijf je er tijden in, en dat is zonde!

Suc6

4. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Voorheen zat ik op idiote getallen niet eens uit te drukken. Zit nu op en af rond de 15 a 20 de dag en bellen heeft niet zoveel zin de opname was toen snel maar heb toch enkele weken stug door moeten gebruiken
    Ik heb ook niet de behoefte om meer te nemen of de twaalf uur regel te doorbreken wil dit alleen doen met eventueel wat valium mocht dat nodig zijn
    De buitenwereld hoeft niks te weten
    Vraag mij gewoon af waar het aan kan liggen
    Jarenlang benzodiazepine gebruik abrupt stoppen lijkt mij voor de hand liggend

5. Sorpresa

Sorpresa Experimenterende gebruiker

Wil je stoppen of wil je tips hoe je met dagelijks gebruik van deze goedjes een normaal leven kan leiden?

שמש, De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  6. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Nou, die tweede, wil eerst even een goede nachtrust hebben

7. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Het gaat dus over benzodiazepines, GHB en Amfetamine?

Toch wat meer concrete informatie voor nodig wil iemand wat inhoudelijk kunnen reageren.

Het lijkt er op dat je voornaamste probleem GHB en benzodiazepines is maar je post in het Amfetamine subforum.

Het handigst is natuurlijk om te stoppen met GHB en Amfetamine gebruik en het enkel bij benzodiazepines te houden.

Laatst bewerkt: 13 aug 2019 om 15:47
    Fenrir vindt dit leuk.
  8. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Klopt, benzodiazepines ben ik al mee gestopt sinds begin vorige week dus zou het nogal zonden vinden om opnieuw te moeten beginnen..
    Ik denk dat ik daardoor ook niet slapen kan?

9. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Het is niet dat ik opnieuw lichamelijk afhankelijk ben geworden van de G al twijfel ik daar aan, ik kan enkel slapen wanneer ik iets genomen heb, en schiet dan na tijdje wakker, en sta dan voor de keuze nieuwe dosis nemen of wakker blijven.
    Dus ben al afhankelijk maar niet in de zin van zweten e.d (klein beetje maar)
    Hoe valt dit het beste op te lossen, gewoon door wekker te blijven zetten en af te bouwen van 3 naar 1 en dan naar nul?
    0,5 per 24 u

10. Jmths

Je kan niet slapen door afkick, klinkt toch aardig lichamelijk. Je legt de nadruk op fysieke ontwenning terwijl je situatie toch wel wat zorgelijk klinkt. Ik zou mentale afhankelijkheid niet onderschatten, hier gaan mensen eerder aan dood.

Uiteraard kan het dat het niet kunnen slapen veroorzaakt worden door benzodiazepine afkick.
    GHB is op de lange termijn niet bepaald bevorderlijk. Benzodiazepines natuurlijk ook niet, maar persoonlijk had ik geprobeerd om de GHB voor een benzodiazepine in te wisselen om het grootste acute gevaar weg te halen en een stukje stabiliteit te bevorderen. Zoals je zelf al zei is nachtrust niet onbelangrijk.

GHB afbouwen is natuurlijk ook wat lastiger dan een benzodiazepine afbouwen. Maar als jij denkt dat je het op kunt brengen GHB af te bouwen zonder het gebruik in te ruilen voor benzodiazepines zou ik zeggen ga er voor. Overleg met een huisarts kan ook zeker de moeite waard zijn, GHB afbouw is niet zonder risico, des te meer tijdens benzodiazepine ontwenning.

Een wekkertje gebruiken kan erg handig wezen. Ik wil je niet opjagen maar het klinkt alsof je beter nu dan later een knoop kunt doorhakken. Ik vrees dat als je hierin blijft sukkelen het er niet beter op wordt. De afkick is horror maar het gaat er niet beter op worden. Dit ga je ook niet eeuwig kunnen verbergen voor anderen.

Amfetamine geeft een aardig tegenovergesteld effect, als je Amfetamine gebruikt zul je geheid ook meer downer gaan gebruiken. Voor zover mogelijk kun je dus het best zo min mogelijk Amfetamine gebruiken.

Fenrir, Wijzeraad en acht.zes vinden dit leuk.
  11. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Bedankt voor je bericht, in de kliniek waar ik zat deden ze om de twee uur dezelfde dosis en 24 uur later met 2ml omlaag en dat twee weken lang, had toen torenhoge tolerantie van ongeveer 100ml de dag, totaal onverantwoord..
    Überhaupt om het spul nog aan te raken, ben daar niet de enige in hoor ik van de mensen om mij
    En ik herken het van de Benzodiazepines dat niet slapen kunnen toen ben ik na een week ongeveer weer begonnen met het te slikken want het raakten te gek.
    Nu denk ik om die klap van Benzo op te vangen even tijdelijk en dan pas omlaag te gaan
    Ik heb vannacht géén oog dicht gedaan, ben aardig moe in me spieren
    Heb wel flink water gedronken en pasta, noodles e.d gegeten
    Maar vannacht gebruik ik door, anders lig ik sowieso nog weken wakker.
    Hoe lang duurt zo'n Benzodiazepinen afkick meestal, weet iemand dit, heb er iets van 4 jaar aan gezeten

En ik zal de snelle maar laten voor wat het is

12. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Verstandig, combi's die elkaar tegenwerken zijn gewoonweg onzinnig. Hoe zou het trouwens met Junita gaan? :tonguewink:

13. Jmths

Wat had je meer verantwoord gevonden? Ik krijg nu de indruk dat je klaagt over een te trage afbouw wat je niet vaak hoort, haha. Maar je hoort vaak dat klinieken overvol zitten, dat er geen middelen zijn om hier meer zorg in te bieden en jammer genoeg hoor je af en toe toch wel verhalen dat het niet helemaal goed gaat binnen verslavingsklinieken.
    Ja, ik begrijp de redenatie. Maar in de praktijk kun je meestal toch echt beter de andere richting op inwisselen.
    Benzodiazepine afkick kan zeer heftig zijn (en ook maanden lang na zeuren). Maar GHB afkick is zelfs nog heftiger en dat geslinger in effecten is echt niet bevorderlijk.
    Slapeloze nachten ter gevolg van GABA ontwenning staan mij maar al te goed bij.
    Soms is stabiliteit vooruitgang, zolang je jezelf maar niet voor de gek houdt. Je gaat het vroeg of laat onder ogen moeten zien en het gaat zeker niet prettig wezen.
    Als je een langer werkende benzodiazepine zoals Diazepam of Clonazepam hebt gebruikt kan het na 4 jaar dagelijks gebruik maar zo 6 maanden duren voordat je jezelf weer een beetje geheel normaal voelt en hetgeen waar je het voor voorgeschreven kreeg zal met dubbele kracht terug slingeren. Na twee weken a een maand heb je in ieder geval fysiek het meest heftige wel gehad.
    Ik gebruik zelf ook wel eens lage hoeveelheden Amfetamine maar het combineren van uppers met downers blijft een beetje een cliché verhaal vrees ik.

Wijzeraad vindt dit leuk.
  14. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Die zal wel op bezoek zijn in de gevangenis en in de trein shotten
    Ik grijp op tijd in

15. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Mijn huisarts heeft mij met de klachten waarmee ik toen liep ergens in eind 2015 of begin 2016 gelijk op twee milligram Klonopin/Rivotril/Clonazepam gezet ..
    Klachten waren wel gelijk weg, maar weet nog wel verleden jaar, ging ik van die twee omlaag naar een milligram, en dat was toen slecht slapen en al flink wennen aan de kleuren buiten en de drukte van de winkels, dan pas merk je hoe erg je in een roes zit door dat benzo gebruik dat gewoon heel je eigen denken een beetje onderdrukt raakt.
    Waar het natuurlijk om bekend staat en ook voor bedoeld is, maar neemt niet weg dat het een vreemde waarneming is.
    En heb besloten iedere twee uur 3 milliliter te nemen en het zo even aan te zien, wil toch iets van slapen en er zijn mensen die dit jaren lang doen, ik kijk het nog even tot volgende week dinsdag aan of het dan minder is met de klachten, vooral die slapeloosheid is erg.
    Het mager raken in mijn gezicht heb ik nou al onder ogen moeten zien, het is alsof het normaal is, niet mager, maar alsof het zo hoort, misschien is dat nog wel het ergst..
    En ik bedoelden meer onverantwoord hoe ik gebruikten en hoe ziekelijk achterlijk het is na rehab en een delier tijdens rehab terug te gaan gebruiken
    Hun waren heel professioneel en hebben mij erg goed geholpen waren soms paar minuten te laat met de dosis en dat merk je dan ook gelijk meestal zat ik al halfuur van tevoren te kijken naar de tijd.
    Vanbinnen wist ik daar al dat ik niet gestopt zou blijven dat was ook helemaal niet mijn intentie, dat was het nu ook niet, maar nu komt die medicatie erbij kijken, en dat maakt het nogal ingewikkeld.
    En hoe bedoel je dat, zelf ervaring mee?
    Van de legale dope of van de ghb ?

16. Jmths

Ik heb dit eerder gehoord na Clonazepam gebruik, vrij gelijkend aan wat je beschrijft, lichtintensiteit dat feller wordt ook. Ik heb wel eens genoemd dat Clonazepam ten opzichte van Clonazolam nog wel eens onderschat wordt door zijn minder harde piek en langere werkingsduur.
    Vrijwel niemand is er zich volledig van bewust hoeveel impact dit heeft totdat een bepaald tolerantiepunt zich aandient en zelfs dan denken mensen vaak nog dat het hun persoonlijkheid is en niet de ontwenning. Ik heb mij hier in het verleden wel over verbaast. Een vriend kreeg sinds begin puberteit Clonazepam voorgeschreven, 3mg dagelijks recept. Hij zou meer dan een jaar in de verslavingskliniek zitten voordat hij de kans zou krijgen om zich weer een beetje normaal te voelen. Na 6 maanden heeft deze zichzelf in de kliniek van kant gemaakt. Heftig spul in ieder geval.

Kwam ook eigenlijk constant een beetje over alsof hij steeds lichtelijk onder invloed van alcohol was.

Clonazepam is een beetje de standaard benzodiazepine bij angst gerelateerde klachten, iemand die niet helemaal op let schrijft het voor en voor je er bewust van bent zit je er zo een paar jaartjes aan vast.
    GHB heb ik wel eens wat geprobeerd maar heel heftige ontwenning niet. Benzodiazepine misbruik en ontwenning heb ik meer pap van gegeten. Afgelopen maart belande ik in het ziekenhuis na een epileptische aanval gevolgd door een drugs geïnduceerde psychose na aanleiding van Baclofen misbruik wat soortgelijke werking aan GHB heeft en ook vaak wordt toegepast bij GHB ontwenning. Lelijk verhaal in ieder geval. Om eerlijk te zijn was ik verbaast dat dit niet 2 jaar eerder was gebeurd na aanleiding van benzodiazepine misbruik. Gabapentanoiden zijn toch wel een net ander verhaal wat ik verkeerd ingeschat had.

Neo-Shulginist en Wijzeraad vinden dit leuk.
  17. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Sinds mijn laatste post geen snelle meer genomen wel iedere twee uur 3m
    Ik vind die afkick van de benzodiazepine erg zwaar vallen raak er licht grieperig van kippenvel en al
    En mijn huisarts is er zo eentje eerst recept schrijven en dan pas praten
    Al is dat gesprek er nooit van gekomen. Ze zouden mensen wel is even mogen waarschuwen wat voor een verslavend gore troep het eigenlijk wel niet is...

18. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

De afkick in ieder geval colf turkey is zwaarder dan iedere kater die ik tot nou toe gehad heb..
    Omdat je eigenlijk niks neemt heb je het gevoel nuchter te zijn maar er vind in ieder gevql bij mij al gauw (zoals nu sinds paar uur al wel depresobaltie op..
    PSYCHIATRY
    a state in which one's thoughts and feelings seem unreal or not to belong to oneself.

Echt een zwaar klote gevoel en wetende dat dit nog wel even blijft aanhouden maakt mij echt stront misselijk.

19. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Eigenlijk de klachten waarvoor ik het nam lijken wel keihard gerug te zijn maar nu bang voor ze eigen ouders

20. Jmths

Goed bezig.
    Constante intense malen van gedachten en tegelijkertijd niet kunnen slapen kun je vrij letterlijk gestoord van worden.
    Pilletje voorschrijven is makkelijker.
    De clichés.

21. Wijzeraad

Wijzeraad Newbie

Ja, de clichés.
    Maar het is nog steeds niet weg, durfden vanmiddag bijna niet de deur uit, had het idee dat mensen me stonden op te wachten..

Laden...