1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

DMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!

Discussie in 'Trip reports' gestart door pelgrim, 12 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. pelgrim

pelgrim Bewuste gebruiker

Daarnet DMT gerookt voor de eerste keer.

Na 3x herhaaldelijk te lurken en lang in te houden kwam ik in een nachtmerrie terecht. De ergste nachtmerrie maar dan levensecht. Zag een soort puma beest naar mij staren om vervolgens plat te liggen en precies vastgebonden. Je weet wel wat ze doen in ziekenhuizen met mensen die zware psych aanval hebben. Voeten strak vastgebonden, handen, over men borstkas en men hoofd.

Dan uit het niets werd ik al liggend en vastgebonden op een soort bed rechtstaand getrokken. Er was een circus achtige sfeer met een groot kampvuur. Rond dat kampvuur werd ik gezet (gerold zoals een brancard) en ging ik 10tal meters de lucht in en begon te draaien als een kermis molen steeds sneller en sneller en dichter en dichter naar het vuur toe.

Dan ineens werd ik door 1 of meer wezens duwend door donkere steegjes en onder een lage brug verplaatst. Zij waren dan eigenlijk mensen waren maar dan toch ook niet. Dan opeens werd er met een soort boor in men schedel gezeten en terwijl werd de druk aangevoerd aan men hoofd, precies of ze wouden het kraken als een noot.

Vervolgens was het stiller dan stil en zwarter dan zwart. En ik besefte dat er pal voor mijn neus een reuzactig wezen stond dat wist ik gewoon hoe raar dat ook klinkt.

Dan met een zware diepe demonische stem bulderde uit het duister iets/iemand "Do you trust me Jimmy?"...WTF Jimmy en in het Engels???

Ik kneep mijn ogen hard dicht uit pure doodsangst en toch kwamen er flisende beelden voorbij van een pentagram, een wezen met een geitenkop en dan zag ik ff het reuze grote wezen dat ik eerst niet zag. Het had lange klauwen en een cape aan en de kop van een Puma of panter.

Deze haalde uit met een klap in mijn gezicht en ik was weer gewoon terug in mijn zetel.

Wtf...wat is dit?? Wat wil dit allemaal zeggen?? Ben er nog steeds niet goed van.

Sorry dat het zo beknopt is mss later extra aanvullen maar ben redelijk in tjah een soort schok toestand???

Man man toch pffffffffff

Iskra vindt dit leuk.
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Tripreporter

Wat vreselijk akelig joh :(:(

Ik zou nu maar even wat luchtige vrolijke dingen doen en het proberen wat uit je hoofd te zetten.

pelgrim vindt dit leuk.
  3. pelgrim

Hey dankje. Echt waar het was erger dan gewoon schrik of angst het was een terror gevoel. Er gaat vanalles door mijn hoofd nu. Waarom en wat wil het zeggen?

Ja durf gerust zeggen als man zat ik hier met tranen als een klein kind daarnet.

4. Mindless

Het hoeft niet per se wat te zeggen. Beter niet teveel gaan nadenken over wat het allemaal betekent nu, dat helpt niet om het te vergeten.

Het is helaas het risico van de zware tripmiddelen. Ik heb ook hele duistere trips gehad, maar het gevoel gaat echt over pelgrim. Zit daar maar niet over in.

pelgrim vindt dit leuk.
  5. pelgrim

En geloof me maar heb lsd en padoo's en truffels al x keren gedaan...Maar met dit ga je echt naar een andere plek. Zo raar ben de kluts kwijt...Dit was echt ! Geen trip maar echt :(

6. pelgrim

Ik hoop het. Dit spul is nu echt iets om met respect te behandelen. Wauw, zo krachtig..Voelt buitenaards???

7. Mindless

Ik geloof je helemaal.

pelgrim vindt dit leuk.
  8. pelgrim

Sorry dat ik terug stoor maar zit nog steeds met een zeer bang en benauwd gevoel. Heb wat fluni's en broma's genomen en ga zo kijken naar een stand up comedy ofzo. xoxoxo Thx voor de reply en gerust stelling :wink:

9. Mindless

Je stoort me niet hoor. Ik ben blij dat je je wat gerustgesteld voelt. Daar zijn we hier onder andere voor. :)

Goed moment om even een paar benzo's te nemen en wat vrolijke dingen te kijken ja. :)

pelgrim vindt dit leuk.
  10. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

@pelgrim

Bah wat naar zeg! Ik kan me voorstellen dat je had gehoopt op een fijnere kennismaking met DMT. Ik herken het gevoel dat het allemaal heel erg echt is wat je meemaakt op DMT. Ik heb zelf geen nare maar wel hele heftige ervaring gehad op DMT en ik kan me goed inleven in hoe het moet zijn om echt iets engs mee te maken daar.

Probeer jezelf een beetje te kalmeren voor nu en weet dat je nu gewoon veilig terug in je "eigen realiteit" bent. Hier ben je gewoon je normale ik en ben je veilig! Neem nu je rust en reflecteer later als je wat gekalmeerd bent nog eens rustig over wat je ervaren hebt zou ik zeggen.

Sterkte!

pelgrim vindt dit leuk.
  11. pelgrim

Thx voor je reply :wink:

12. Mindless

Hoe is het met je pelgrim? Beetje van de ergste schrik bekomen?

pelgrim vindt dit leuk.
  13. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Ik heb persoonlijk geen ervaring met DMT. Maar het lijkt mij dat elke drugservaring, vooral die met innerlijke beelden waardevol is. Angstaanjagend of niet. Mijn eerste LSd ervaring was er ook één van een extreme diepte en aansluitend een ongelooflijke mentale hoogte. Ik heb er echt jaren iets aan gehad en feitelijk nu nog steeds, 30 jaar later.

pelgrim vindt dit leuk.
  14. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Heftig man, klinkt als een nare ervaring, doe maar rustig aan en laat het even bezinken.. Ik kan me niet voorstellen hoe zoiets voelt, misschien dat je later wat meer over je trip kan vertellen, maar ga eerst maar even goed uitrusten.

Ze hebben trouwens 2 dagen geleden nog gemummificeerde katten gevonden.. De Puma behoort tot de katachtige, vandaar :nomouth:

https://www.npr.org/2018/11/11/6667...0-cat-statues-in-ancient-tomb?t=1542045588578

"Egypt's Ministry of Antiquities announced Saturday that a team of Egyptian archaeologists excavating a 4,500-year-old tomb near Cairo has found dozens of mummified cats. Also in the tomb were 100 gilded wooden cat statues, as well as a bronze statue of Bastet, the goddess of cats."

pelgrim vindt dit leuk.
  15. pelgrim

De benzo's hebben degelijk wat geholpen + een stan up gekeken van Bill Burr en 1tje van Theo Von. Straks 1 van Joey Diaz :grin:.

Maar in alle eerlijkheid denk ik wel dat dit mij zeer lang zal bij blijven hoor. Heb de rillingen als ik er aan denk terug pfff.
    Ze zeggen soms op iets engs "nightmare fuell". Ik kan je beloven dat waar ik beland ben voor even dat er bij mij toen constant fuell op de engste ervaring werde gesmeten. Als ik het iets wat zo duidelijk kan zeggen. Moeilijk om te verwoorden. Had ik een volle of halfvolle blaas gehad dan had ik me wss uit schrik onder gezeikt.

16. pelgrim

Wauw...Dat is uhm...ja fucking heftig is dat !!

17. pelgrim

Indd ff laten bezinken en op positieven komen. Gaat al beter maar ben nog geen 100% hoor. Vooral de waarom en de wat..Benieuwd waarom ik die dingen gezien, gevoeld, geruikt, beleefd heb. Vooral die puma of panter achtige in het begin en dan op het einde terug maar als reuze groot tjah wezen?? Want voor een monster was het zelfs niet eng genoeg ik was doods benauwd, het zweet liep van men hoofd en rug (angst zweet zowiezo).

Anunnaki vindt dit leuk.
  18. Anunnaki

Toch vreemd hoe DMT werkt.. met dromen zie je meestal herkenbare dingen, of die al gebeurt zijn, ook komt het voor dat het dingen zijn die nog moeten gebeuren.

Maar met DMT zie je dingen die eigenlijk onverklaarbaar zijn, want ik ga er niet vanuit dat je ook al een nuchter door een gigantische puma met een cape bent aangevallen of dat dat nog moet gebeuren :lolol: . Er zal misschien toch een betekenis achter zitten, maar probeer hier maar eens achter te komen..

Fenrir en pelgrim vinden dit leuk.
  19. pelgrim

Ja zeer raar. Het enige dat ik zitten denken heb is mijn kat??? Maar dat betwijfel ik serieus omdat het een lieverdje is + hangt er volledig los vanaf toch??

20. Anunnaki

Zou best kunnen als je hier onlangs bij stil hebt gestaan of dat er iets met je kat is? Wel eens gedachten van angst of iets in die richting over Puma's of katachtigen gehad?

pelgrim vindt dit leuk.
  21. pelgrim

Neen niet echt. Had het nu een spin achtig iets geweest of slang achtig dan zou ik het iig al beter kunnen plaatsen nu. Voor de moment nog helemaal in de war. Na een goede nachtrust zal het mss al wat gemakkelijker gaan om er iets uit van te maken??

Anunnaki vindt dit leuk.
  22. Anunnaki

Nachtrust kan je goed doen ja, maar misschien ben je dan wel de helft vergeten :tearsofjoy: maar dat gebeurt volgens mij meestal direct na de trip al.

Ook niet van mijn "tips" uitgaan hoor, ik heb geen ervaring met DMT.

pelgrim vindt dit leuk.
  23. pelgrim

Ja was mijn 1ste keer DMT en was op mijn pad gekomen door mijn overbuur zijn zoon in de ochtend. Die wist dat ik af en toe iets deed maar wist niet wat en ooit hadden we het eens kort over trippen zoals paddo's en lsd. Daarom deze ochtend als hij voorbij kwam zei hij hier is wat dmt, amuseer je en have a trippy time.

Dom van me om het dan gwn te doen terwijl ik thuis alleen zat.

24. pelgrim

Ja heb kort nadien trip reportje neergezet, tjah niet echt goed trip report maar was gewoon zwaar onder de indruk + ik ben zeker dat waar ik geweest ben dat ik dat niet snel zal vergeten.

25. Anunnaki

Wil ik niet meteen zeggen, je verhaal was kort maar krachtig :wink: In meer detail is altijd mooi om te lezen om precies te begrijpen hoe de desbetreffende persoon zich precies voelde op dat moment, maar ik kon uit je verhaal duidelijk opmaken dat je best bang was, meer hoef je eigenlijk niet te zeggen dan.

pelgrim vindt dit leuk.
  26. inExtase

inExtase Belezen gebruiker

Drugs zoals DMT en LSD kunnen je onbewuste geest openen. Je had het over een wezen met een geitenkop, klinkt best wel als hoe Satan vaak wordt afgebeeld eigenlijk. De pentagram met de punt naar beneden is het teken van de Duivel. Punt naar boven is pagan, wat eigenlijk meer voor liefde en harmonie staat. Satanisme wordt vaak met dat pentagram afgebeeld met daarin die symbolische geitenkop.

Dat grote wezen kan ook symbolisch ergens voor staan. Jouw onderbewuste zal waarschijnlijk op een manier aan je 'getoond' worden waarop jij het kan begrijpen. Alle dingen die je ziet heb je ooit in je leven geleerd en zijn in je onderbewuste opgeslagen, waar dat dan ook is.

Als je het wegduwt kun je het niet begrijpen. Dan wordt het weer onbewust. 99% van je leven speelt zich onbewust af. Je denkt dat je keuzes maakt maar dit is klaarblijkelijk minder waar dan het lijkt. Dat is puur een gevoel zonder effect. Je kunt namelijk niet zeggen waar je ervaringen vandaan komen, je denkt dat het je overkomt. Maar het was duidelijk je eigen onderbewuste, net als in een droom, die de figuren herkende en zelfs gemaakt of gevormd moet hebben, maar dus onbewust.

Het vergeten kan, maar dat betekent alleen dat je het weer je onderbewustzijn in duwt. Alles wat daar ligt heeft onbewust effect op je. Er zijn heel heel veel methodes om hiermee om te gaan, je onbewuste, en om het 'op te ruimen' of in ieder geval bloot te leggen. Bij drugs kan dit nogal abrupt gaan, het kan dus zijn dat je er niet klaar voor was. Zonder drugs kunnen deze dingen ook gebeuren, maar alleen als je ervoor open staat, dan ben je ook minder bang omdat je er dus klaar voor bent. Je zult het dan waarschijnlijk ook anders ervaren.

Ik begrijp zelf nog heel weinig van mijn onbewuste. Maar ik hoop toch dat je hier nog wat aan hebt. Het is heel snel dat je het gevoel hebt het 'slachtoffer'' te zijn terwijl dat niet per se zo is, net als in een nachtmerrie, waar je vergeet dat jij het was die al die enge beelden bedacht had. Dat maakt die ervaring niet minder traumatisch natuurlijk ,maar het kan er wel voor zorgen dat je er zonder (voor)oordeel eens naar kunt kijken, naar je angst, naar al die symbolen, naar wat er zich in je afspeelt. Je bent veel meer dan je denkt, niet alleen deze terror zit in je onderbewuste. Ook zijn 'tegenpolen'.

Het kan zijn dat bewust begrip van je ervaring langzaam aan komt, mits je het niet wegduwd denk ik! Je voelt wel aan wat je kan hebben, angst staat niet gelijk aan slecht! En ookal weet ik dat ik stuggle er zelf nog heel er mee :) om het gewoon te laten zijn en te bekijken ipv gelijk de fix-me-up Toolkit erbij te pakken en alle zooi het onderbewuste in te duwen, te 'vergeten'. Niet dat dat dan nooit goed is ofzo, after all we weten eigenlijk niet wat goed en slecht is behalve uit onze subjectieve ervaringen. Soms kun je juist uit dit soort ervaringen veel meer halen dan uit een 'blissvolle' ervaring denk ik. Beide openen een ervaring voor je waar je blijkbaar toe in staat bent als mens/geest whatever je denkt te zijn. Dat is toch wel heel interessant of niet!?

"If you get the message, hang up the phone. For psychedelic drugs are simply instruments, like microscopes, telescopes, and telephones. The biologist does not sit with eye permanently glued to the microscope, he goes away and works on what he has seen."
    - Alan Watts

Laatst bewerkt: 17 nov 2018
    Mr.Pilska, Pipi, Avīci en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  27. pelgrim

Bedankt voor je uitgebreide reply. 1000X dank hiervoor. Je reply maakt ongelofelijk veel sense. Maar bij een nachtmerrie vergeet ik meestal +90% maar ik blijf erbij dat ik naar deze helse plek echt ben geweest. Hoe raar het ook klnkt en als mensen er mij een weirdo voor vinden so be it...

Ondanks alles zit ik er nog steeds mee en denk er nog veel aan. En dit was geen nachtmerrie tijdens het slapen/dromen dit was in een voorproef van de hel (ook al ben ik vrijzinnig maar ben tot 12j christen gwst en heb comunnie's gedaan. 1ste en plechtige). Ik herinner me nog alles van tijdens de dmt reis naar een zeer angstaanjagende plek in een andere realm of dimensie hoe het je ook mag noemen.

Het rare is dat ik tijdens het dromen er niks over terug zie ofzo. Ik dacht dat dit wel zou zijn maar blijkbaar niet.

Tjah een betekenis zal het zeker hebben zelfs meerdere maar geraak er voorlopig niet wijze van en probeer er soms als ik er aan terug denk het toch weg te duwen door middel van benzo's tot zelfs af en toe een opiaat te nemen. Als ik er aan denk en zie de beelden voor me terug dan blijft het daar niet bij. Ik herinner de geluiden, beelden en zelfs de geuren!

Time will tell zeker???

28. inExtase

inExtase Belezen gebruiker

Graag gedaan hoor! :)

De nachtmerrie was als voorbeeld hoor, niet als vergelijking. Ik probeerde alleen te laten zien dat je de capaciteit hebt om een wereld te bedenken, vervolgens jezelf als 'aparte' entiteit erin te zetten en dan te vergeten dat jij deze wereld bedacht hebt.
    DMT is misschien een middel om je bewustzijn te versterken, je komt niet echt in een roes en met de angst en adrenaline ben je al helemaal '' wakker'.

Als je interesse hebt in drugs en bewustzijn dan is dit misschien wel een leuk boek voor je:

https://the-eye.eu/public/WorldTracker.org/Metaphysics & Spirituality/John C. Lilly THE CENTER OF THE CYCLONE (an autobiography of inner space).pdf

Op bladzijde 148, Tabel 1 kun je de bewustzijnstoestanden in het kort zien.

NiandraLades en pelgrim vinden dit leuk.
  29. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Persoonlijk denk ik dat donkere trips je altijd iets willen vertellen. Ik zou het niet proberen te vergeten of weg te stoppen maar er juist mee werken. Mediteer (nuchter wel te verstaan) op de dingen die je gezien hebt. Laat alles gewoon voorbij komen waaraan je denkt. Probeer het van afstand te bekijken en je er niet emotioneel mee te verbinden. Misschien geeft dat meteen al duidelijkheid of misschien pas veel later. In elk geval een ervaring waar je iets mee kan. Over symbolen- uiteindelijk ben jij de enige die jouw ervaring kan duiden en niemand anders.

Keesoe, inExtase, pelgrim en 3 anderen vinden dit leuk.
  30. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hier kan ik me helemaal in vinden, juist de duistere en moeilijke trips zijn vaak het meest leerzaam achteraf. Dat betekent niet perse dat je zo'n trip heel letterlijk moet interpreteren, maar dat het een symbolische uitvergroting is van angsten of andere issues die je bewust of onbewust mee draagt.

Op deze manier ga je het niet kunnen verwerken en zal het eerder een onverwerkt trauma worden dan dat je er achteraf positief of neutraal op kun terugkijken. Uberhaupt lijkt dit soort gedrag, het wegstoppen van dingen met downers, me al de reden voor zo'n slechte ervaring op DMT. In je normale bestaan kun je jezelf nog wel voor de gek houden door dingen te verdrukken met drugs, het heeft dan zeker impact op je leven maar door het te verdrukken is die impact onbewust. Psychedelica confronteren je met je onderbewuste dus als jij al jaren dingen wegstopt met downers is het niet zo gek dat je slecht gaat op psychedelica.

Ik zou zeggen, grijp dit als kans aan om eens anders met moeilijke dingen om te gaan. Want alleen dan zul je iets hebben aan deze ervaring.

Pipi, pelgrim, Mindless en 3 anderen vinden dit leuk.
  31. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Volledig mee eens.

Het is niet voor niets dat Indiaanse stammen psychedelische middelen (oa die met DMT) als heilig beschouwen. Dit zijn gewoon geen middelen die je voor fun moet gebruiken. Anders ben ik er van overtuigd dat het zich tegen je gaat keren.

inExtase en pelgrim vinden dit leuk.
  32. Krankenstyn

Krankenstyn Newbie

Heftig kerel! Ik kan me voorstellen dat zoiets impact heeft. Ik heb zelf trips gehad, gelukkig nooit een slechte, waarbij ik niet eens meer doorhad of besefte dat ik DMT had genomen. Ik had geen lichaam maar ik was toch compleet en alles leek levensecht en geen ontkomen aan. Dat maakte het voor jou ook zo angstaanjagend op zo'n moment. Het kan zijn dat je idd geconfronteerd werd met een onbewuste angst oid. De reactie van InExtase komt verder goed overeen met hoe ik erover denk.

Wat ik hoop is dat het geen gesloten deur voor jou betekent voor DMT.

In het boek The Spirit Molecule (aanrader!) dient de arts Rick Strassman intraveneus DMT toe aan proefpersonen die de meest bizarre maar overwegend positieve dingen meemaakten. Wel was er 1 iemand die tijdens een vreselijke horrortrip verkracht werd door twee krokodillen. Deze man, Graham Hancock, oudheidsgeleerde en pseudo wetenschapper is ook wel bekend van documentaires op YouTube en is na die ervaring meteen het onderzoek uit gestapt.

Als ik jou was zou ik je eigen onderzoek niet staken. Zodra de tijd rijp is geef je het gewoon nog een poging en de kans is groot dat je er iets uit zult halen in de geest van spirituele groei.

Greetz Laurens

33. Hossol

Hossol Newbie

Hoi ts,

Dit is mn eerste reactie ever hier, ik ben meer een stiekeme gluurder (mocht ik me eerdt ergens moeten voorstellen dan hoor ik t graag, kon er niks over vinden)
    Ik heb een soort gelijke ervaring meegemaakt, welliswaar met salvia ipv dmt,mijn inziens best wel veel raakvakken.
    Ik wil graag reageren omdat ik erg veel herkenning terug lees in de ervaring en heftigheid van de trip.
    Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen.

Ik schrok ook van de heftigheid van mn trip, hoe ontzetten “echt” het was en zo heftig dat t bijna niet onder woorden te brengen is.
    Alle emoties die je kan bedenken kwamen in alle heftigheid in die 10 min durende trip voorbij s racen, de angstige momenten waren op dat moment de minst leuke. Maar toen ik terug in mn eigen realiteit wat voelde ik me wel weer een stuk veiliger.

Ik wist in het begin ook totaal niet wat ik uit mn trip kon halen. Ik ben dat niet gaan forceren... heb de ervaring met me meegedragen, even in de koelkast gezet maar vergeten kon ik m niet (moet ook niet denk ik)
    Na verloop van tijd verzachten de heftige gevoelens van de trip, en in die tijd heb ik zelf een betekenis gegeven aan mn trip.
    Ik liep tegen mezelf aan, vechte er tegen, en dat zorge voor de gevoelens van angst

Inmiddels ben ik een aantal jaren verder en die trip is voor mij enorm waardevol geweest.

Dit soort ervaringen hebben even wat tijd nodig voor je je mind er omheen kan wrappen geef t wat tijd

34. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Interessante ervaring die je beschrijft!

En welkom op het forum. Er is een speciaal voorsteltopic:

https://drugsforum.nl/threads/het-grote-stel-jezelf-voor-topic.32343/page-49

Maar je voorstellen is uiteraard niet verplicht. Alleen als je dat zelf zou willen. :)

35. Hossol

Hossol Newbie

Top thnx! Als t niet moet dan hou ik t lekker bij gluren en posten daar waar het het iets toevoegd :wink:

Dat was t zeer zeker, op t eerste gezicht misschien niet allemaal even leuk maar wel kostbaar.
    Een tijdje geleden kwam dmt op mn pad. Zodoende kwam ik ook in deze sectie terecht.
    Heb al een paar keer een mooie reis mogen maken en ben nu wat aan het uitzoeken wat voor me werk qua rook techniek.

Maar ik ga zeer zeker terug :tonguewink: heel bijzonder.
    “Ga zitten, doe je gordel om en vergeet niet te ademen” :peace1:

36. Mindless

@pelgrim
    Hoe is het nu met je, een kleine 2 maanden later?

pelgrim vindt dit leuk.
  37. pelgrim

Hey leuk dat je het vraagt :wink:.

Ik sta nu helemaal aan de kant van mensen dat zeggen dat DMT met respect moet behandeld worden. Zit nog steeds in mijn geheugen gegrift en kan zelfs de geluiden en de enge stem tot zelfs geuren, jawel geuren goed herinneren. Het gaat ok met me maar heb de laatste weken wel regelmatig last van serieuze nachtmerries. Weet nu niet of het voor de 100% met de DMT te maken heeft natuurlijk maar sommigen zijn gvd serieus eng en precies levens echt :confused:.

Bedankt nogmaals en een goed 2019 gewenst :wink:

Mindless vindt dit leuk.
  38. pelgrim

Ja nu wel last van serieuze nachtmerries de laatste weken :confused:

39. Mindless

Het heeft toch wel echt een diepe indruk achtergelaten dus. Moet ook bijna wel als je jouw ervaring leest. De nachtmerries hoeven er niet perse mee te maken hebben nee.

Ook nog de beste wensen. :)

pelgrim vindt dit leuk.
  40. pelgrim

Over de nachtmerries...Nu kom ik deze yt vid tegen :confused: :confused:.

Heb af en toe nog last van heftige nachtmerries, maar het verminderd toch al in aantal keren. Dus zit ik goed ??

Laden...