1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DMT bij overlijden / entiteiten

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door Lichtjeshemel, 6 okt 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Lichtjeshemel

Lichtjeshemel Experimenterende gebruiker

Hai lieve mensen,

Je leest wel eens over theorieën dat als we overlijden, onze hersenen een stoot DMT vrijgeven. Ook lees ik in tripreports wel eens dat mensen soms contact hebben met entiteiten, bekend of onbekend.

Ik ben benieuwd of iemand hier misschien wat meer over zou willen delen. Ik ben recentelijk een dierbare verloren, en in zijn laatste momenten noemde hij de naam van iemand die een paar jaar geleden is overleden. Iemand die hij (en ik ook) lief had, maar waar hij al een aantal jaar niet meer over heeft gesproken. Ik kan natuurlijk alleen maar gissen wat hij precies heeft gezien en gedacht op dat moment, of waar dat door is veroorzaakt. Maar toch moest ik meteen hieraan denken en ik vraag me af of het te maken heeft gehad met die dmt die je hersenen supposedly vrijgeven.

Daarom ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die hun ervaring of andere inzichten willen delen. Heb jij, of iemand die je kent, wel eens een entiteit gezien tijdens het gebruik van dmt danwel andere psychedelica? Was dit iemand die je kende? Kon je praten met hem/haar? In wat voor vorm was het? Ik kan me voorstellen dat het ervaringen zijn die misschien niet in woorden te vatten zijn, maar ik wil er graag meer over weten.

Door deze gebeurtenis is mijn nieuwsgierigheid naar DMT nog meer gegroeid, en ik wil het zeker ook zelf een keer proberen. Om meerdere redenen, maar nu ook om te kijken of ik dan misschien beter begrijp wat er in die laatste momenten precies is gebeurd. Ik probeer op deze manier ook meer grip te krijgen op wat hij in die laatste momenten wellicht heeft gezien of gevoeld. Heeft hij die ene persoon (wiens naam hij noemde) gezien, of gevoeld? Kwam dit door een hiernamaals of door de dmt van onze hersenen? Was het een soort opleving? Ik hoop het ooit beter te kunnen begrijpen, en ik denk dat een trip misschien nog het dichtste in de buurt komt van die sensatie die je zou kunnen hebben vlak voor je dood. Maar dat is iets voor later, voor “ooit,” dus voor nu ga ik het proberen met ervaringen van anderen. :)

Ik weet dat er veel over te vinden is op internet, ik heb er ook al veel (wetenschappelijke) artikelen over gelezen, maar ik ben nu vooral op zoek naar persoonlijke ervaringen. :blush: Bedankt alvast!

Laatst bewerkt: 6 okt 2019
    Space Criminal, שמש, Eik en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Niet met DMT, maar ik heb wel met psilocybine (paddo's/truffels, welke zeer verwant zijn aan DMT) een 'entiteit' meegemaakt. Maar dit was niet zozeer een overleden persoon, maar meer een lokale energie 'bron'. Het had ook geen vorm, maar wel een enorme en goedaardige aanwezigheid. Op een bepaalde manier was deze entiteit veel 'echter' dan normale mensen, maar dit is heel moeilijk uit te leggen als je deze niet zelf hebt meegemaakt. Deze entiteit begon mij ook te helen en toen ervoer ik een ongelofelijke bovenaardse liefde. Sindsdien nooit weer zoiets ervaren, ondanks heel veel trippen.

Wat psychedelica mij door de jaren heen ook steeds lijken te willen zeggen, is dat onze persoonlijkheid juist een illusie is. Ik denk zelf dan ook niet dat wij onze persoonlijkheid behouden na de dood, aangezien we dat nu ook al niet zijn in essentie. Ik denk dat ook wij terugkeren naar een soort energie.
    Maar dat is mijn opvatting.

Wat betreft DMT en DMT entiteiten, ik heb daar beide geen ervaring mee, maar ook daar wordt doorgaans van gezegd dat het niet bepaald personen zijn die nu een soort geesten zijn, maar eerder dat het een soort enorm geavanceerde wezens zijn uit hogere dimensies die objecten en werelden creëren die wij voor onmogelijk houden. Maar er zitten hier wel een aantal mensen op het forum die zelf ervaring hebben met DMT entiteiten, dus misschien kunnen die daar meer over vertellen.

TripJess, שמש, Eik en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Nog geen ervaring met DMT, wel meerdere keren entiteiten ervaren met DPT en met salvia divinorum.

Op salvia voor het eerst twee entiteiten gevoeld, een jaar of 8 geleden. Het was onduidelijk wie of wat ze waren maar ik nam ze waar als energieen. Ze voelden heel groot, machtig, intelligent en beschermend. Hierarchisch stonden ze ver boven mij en keken ze op me neer. Ik zat zelf vele cirkels lager en zou ze niet kunnen bereiken. Er was geen communicatie maar ik voelde ze wel.

Tijdens een bijna-dood ervaring kwam ik diezelfde twee entiteiten weer tegen. Weer was er geen communicatie maar ze voelden als veilig en 'thuiskomen', alsof het altijd zo heeft moeten zijn.

Met DPT heb ik drie verschillende ervaringen met entiteiten gehad, allemaal dit jaar.
    De eerste keer kwam ik in contact met een entiteit waarvan ik voelde dat zij mijn universele moeder was, degene of datgene wat mij en dit universum gecreerd heeft. Ik voelde alleen maar pure liefde en warmte, door mijn geest en door mijn lichaam en ik had telepathisch contact met haar. Ik kon haar alles vragen en kreeg ook op vele vragen antwoord, alleen stelde ik zo veel vragen tegelijk en kwamen de antwoorden zo snel dat ik het meeste niet in me op kon nemen of herinneren toen de DPT uitwerkte. Er waren ook vragen waarop ze antwoordde dat het nog te groots en moeilijk voor me was om te bevatten, maar dat het nog wel komt en dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat alles goed komt. Ze was zo intens lief en beschermend en ik was weer een klein meisje in de armen van mijn schepper (ik ben niet gelovig trouwens), totdat ik uiteindelijk versmolt in haar, we waren één en dezelfde en ik werd opgenomen in het geheel, daar waar ik vandaan kom en ook altijd weer naar terug zal gaan. Toen kwam er een fel licht en toen werd ik 'teruggegooid' met de boodschap dat ik het nu weer zelf moest gaan doen, dat ik weer mag gaan voelen en ervaren als mens maar dat ik nooit alleen ben. Het was intens mooi en emotioneel.

Tweede keer is moeilijker te omschrijven, veel verschillende entiteiten van klein naar groot en van laag naar hoog op de hierarchische ladder in allemaal voorgeprogrammeerde cirkels. De ene cirkel kon niet bij de andere cirkel komen zegmaar. Ze waren mannelijk, koud, mechanisch, hard en kil. Ik sprak niet met ze maar ik voelde ze wel, ze waren echter compleet gevoelloos naar mij. Ik werd totaal niet erkend als zijnde 'wezen' en was een schakeltje in het geheel, een onderdeel van een alsmaar doorgaande machine waar ik niet uit kon ontsnappen.

De derde keer heb ik om die reden de dosering wat lager gehouden, en ook toen kwam ik entiteiten tegen die mannelijk en machinaal waren, maar minder duidelijk en ik kon er van een afstandje naar kijken in plaats van dat ik erin geabsorbeerd werd. Ik kwam toen ook heel veel boze mannetjes/wezentjes tegen die aan mijn hoofd aan het trekken waren, ze waren aan het vechten tegen iets of ergens tegen in opstand en ik kon met ze communiceren, maar als ik vragen stelde gaven ze me geen antwoord en lachtten ze me alleen keihard uit.
    Later in die trip kwam ik weer terug in de baarmoeder, een warm holletje en daar was ik verre van alleen, op de rand zaten allemaal kleine mannetjes/wezentjes/entiteiten en van bovenaf voelde ik dat er 1 of 2 entiteiten meekeken en erop waakten dat het proces goed verliep. Deze entiteiten waren weer ongrijpbaar en zeiden niets, ze waren veel 'verder' weg maar zo krachtig dat hun energie toch te voelen was.

Verder geloof ik net als Mindless dat we allemaal terugkeren naar onze essentie en dat persoonlijkheid dan wegvalt.

Lichtjeshemel, Ikbeneenfiets en Mindless vinden dit leuk.
  4. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Nog geen ervaring met DMT, wel meerdere keren entiteiten ervaren met DPT en met salvia divinorum.

Op salvia voor het eerst twee entiteiten gevoeld, een jaar of 8 geleden. Het was onduidelijk wie of wat ze waren maar ik nam ze waar als energieen. Ze voelden heel groot, machtig, intelligent en beschermend. Hierarchisch stonden ze ver boven mij en keken ze op me neer. Ik zat zelf vele cirkels lager en zou ze niet kunnen bereiken. Er was geen communicatie maar ik voelde ze wel en ze waren zo écht.

Tijdens een bijna-dood ervaring kwam ik diezelfde twee entiteiten weer tegen. Weer was er geen communicatie maar ze voelden als veilig en 'thuiskomen', alsof het altijd zo heeft moeten zijn.

Met DPT heb ik drie verschillende ervaringen met entiteiten gehad, allemaal dit jaar.
    De eerste keer kwam ik in contact met een entiteit waarvan ik voelde dat zij mijn universele moeder was, degene of datgene wat mij en dit universum gecreerd heeft. Ik voelde alleen maar pure liefde en warmte, door mijn geest en door mijn lichaam en ik had telepathisch contact met haar. Ik kon haar alles vragen en kreeg ook op vele vragen antwoord, alleen stelde ik zo veel vragen tegelijk en kwamen de antwoorden zo snel dat ik het meeste niet in me op kon nemen of herinneren toen de DPT uitwerkte. Er waren ook vragen waarop ze antwoordde dat het nog te groots en moeilijk voor me was om te bevatten, maar dat het nog wel komt en dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat alles goed komt. Ze was zo intens lief en beschermend en ik was weer een klein meisje in de armen van mijn schepper (ik ben niet gelovig trouwens), totdat ik uiteindelijk versmolt in haar, we waren één en dezelfde en ik werd opgenomen in het geheel, daar waar ik vandaan kom en ook altijd weer naar terug zal gaan. Toen kwam er een fel licht en toen werd ik 'teruggegooid' met de boodschap dat ik het nu weer zelf moest gaan doen, dat ik weer mag gaan voelen en ervaren als mens maar dat ik nooit alleen ben. Het was intens mooi en emotioneel.

Tweede keer is moeilijker te omschrijven, veel verschillende entiteiten van klein naar groot en van laag naar hoog op de hierarchische ladder in allemaal voorgeprogrammeerde cirkels. De ene cirkel kon niet bij de andere cirkel komen zegmaar. Ze waren mannelijk, koud, mechanisch, hard en kil. Ik sprak niet met ze maar ik voelde ze wel, ze waren echter compleet gevoelloos naar mij. Ik werd totaal niet erkend als zijnde 'wezen' en was een schakeltje in het geheel, een onderdeel van een alsmaar doorgaande machine waar ik niet uit kon ontsnappen.

De derde keer heb ik om die reden de dosering wat lager gehouden, en ook toen kwam ik entiteiten tegen die mannelijk en machinaal waren, maar minder duidelijk en ik kon er van een afstandje naar kijken in plaats van dat ik erin geabsorbeerd werd. Ik kwam toen ook heel veel boze mannetjes/wezentjes tegen die aan mijn hoofd aan het trekken waren, ze waren aan het vechten tegen iets of ergens tegen in opstand en ik kon met ze communiceren, maar als ik vragen stelde gaven ze me geen antwoord en lachtten ze me alleen keihard uit.
    Later in die trip kwam ik weer terug in de baarmoeder, een warm holletje en daar was ik verre van alleen, op de rand zaten allemaal kleine mannetjes/wezentjes en van bovenaf voelde ik dat er 1 of 2 entiteiten meekeken en erop waakten dat het proces/de bouw van de foetus goed verliep. Deze entiteiten waren weer ongrijpbaar en zeiden niets, ze waren veel 'verder' weg maar zo krachtig dat hun energie toch te voelen was.

Verder geloof ik net als Mindless dat we allemaal terugkeren naar onze essentie en dat persoonlijkheid dan wegvalt.

Lichtjeshemel, שמש en Eik vinden dit leuk.
  5. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi @Lichtjeshemel

Interessante vragen zeg. Ik heb zelf nog niet zo heel veel ervaring met DMT maar op mijn diepste DMT trip zag ik twee "gasvormige" entiteiten. Ik kreeg heel sterk de associatie dat het ging om een moeder en een kindje. Voor zover ik kon beoordelen waren ze aan het wachten op iets dat op een kamer leek. Al vind ik het moeilijk om te beschrijven omdat het voor mij aanvoelde als in een totaal andere dimensie. Ik had geen interactie met ze mar heb het vermoeden dat dit wel mogelijk was geweest als ik nog meer DMT had gerookt. De hele ervaring duurde maar heel kort maar heeft wel een blijvende indruk op me achtergelaten.

Verder heb ik tijdens een psilocybinetrip een keer het idee gehad dat een van mijn Visuals "bezield" was met een soort van bewuste energie. Nu moet ik wel meegeven dat dit veel abstracter en minder direct was dan de ervaring die ik op DMT had.

Tot slot wil ik nog vermelden dat ik ooit paddo's heb gegeten met een jongen die kort daarvoor zijn vader was verloren. Hij zonderde zich tijdens de trip heel erg af en vermelde de ochtend erna dat hij urenlang met zijn vader had gecommuniceerd. Hij was er dolgelukkig mee. Volgens mij zijn dit soort ervaringen relatief zeldzaam maar blijkbaar niet onmogelijk.

"Tripping is like a box of chocolates: you never know what you're gonna get!"

6. Mindless

Of dat dan ook echt zijn vader was als een soort geest of ziel/essentie, is dan natuurlijk nog maar de vraag. :wink:

Ik geloof er wel in dat een persoon bijvoorbeeld om de een of andere reden niet los kan laten tijdens het sterven en dat die energie dan voort kan blijven bestaan in de beleving van nog levende mensen als een soort echo. Alles is immers energie. Maar dat is imo iets anders dan echt een op zichzelf staande identiteit of geest/ziel.

Ben je ook van plan spoedig de DMT wereld weer te betreden @Eik? :grin:

7. Eik

Dat is inderdaad een vraag waarop we het antwoord nog niet hebben. Ongeacht of het nou daadwerkelijk de geest van zijn vader was of een weerspiegeling van zijn onderbewuste blijft het belangrijkste overeind. En dat is dat dit een hele heilzame ervaring was voor deze jongen die zijn vader verloren was. Hij heeft door deze ervaring het verlies van zijn vader een plekje kunnen geven. Dat was mooi om te zien.

Ik weet niet of het me spoedig gaat lukken. Ik ben er wel weer steeds meer mee bezig. Het is nu ruim een jaar geleden en ik heb langzaam maar zeker weer voldoende moed bij elkaar geraapt om me er weer eens aan te wagen. Ik ben in ieder geval nog zeker niet "klaar" met het verkennen van DMT. Tot nu toe heb ik altijd gehad dat ik een drug minder spannend vond nadat ik het een keertje geprobeerd had. Bij DMT is dat anders. Ik vind het nu nog net zo spannend als de eerste keer. Dat wordt weer met knikkende knietjes en klamme handjes kijken hoe diep ik deze keer durf te gaan :sweatsmile:

שמש, Natozlato en Mindless vinden dit leuk.
  8. שמש

שמש Wijs gebruiker

Ik heb in een bepaalde periode van mijn leven een aanwezigheid gevoeld tijdens psilotrips. Ik was me er niet eens bewust van, maar ik realiseerde me achteraf wel dat ik nooit alleen was. Ik hoef persoonlijk niet te weten wat dit voor aanwezigheid was. Of het een schaduw van mijzelf was, of een entiteit. Er zijn dingen die we niet begrijpen. Misschien dat entiteiten ontstaan door samengebalde energie in ons zelf of door interacties tussen ons en anderen of dat verdikkingen in energie kunnen ontstaan door gedachten die in ons leven. Er zijn veel dingen die we niet begrijpen en ook niet zouden moeten willen verklaren. Te accepteren dat er zoiets is als mysterie, geeft een enorme diepte aan de kosmos.

Mindless vindt dit leuk.
  9. Mindless

Nou ja, ik begrijp het wel als mensen (onder andere) trippen op DMT bijvoorbeeld, juist omdat ze heel graag die entiteiten "ontmoeten" en willen weten wat dat dan zijn. Ik zit er persoonlijk ook niet over in dat er een gevaar is om alles te weten te komen en dat er dan dus geen mysterie meer is. Het leven zal denk ik altijd een mysterie blijven. Maar dat hoeft ons in mijn ogen niet tegen te houden het proberen te ontrafelen. :wink:

Eik vindt dit leuk.
  10. שמש

שמש Wijs gebruiker

Als je het ontrafeld hebt en het eindelijk begrijpt, begrijp je, te laat, dat het niet meer werkt omdat je het ontrafeld hebt...

11. Mindless

Denk jij echt dat alles te ontrafelen is?

Ik denk eigenlijk dat het leven altijd een mysterie voor zichzelf zal blijven. De geest die het leven probeert te ontrafelen is immers een product van dat leven.

שמש vindt dit leuk.
  12. שמש

שמש Wijs gebruiker

Nee, het is niet te ontrafelen... Maar de wens te ontrafelen maakt ook al veel stuk. Ik vind het prettig te accepteren dat ik slechts een onwetend stofje ben in dit universum. Dat te weten geeft al veel rust en respect. Ik wil als persoon mezelf bijvoorbeeld ook niet ontrafelen. Ik wil fuctioneren binnen het geheel van het universum. Zodra je als mens je plaats niet weet, ontstaan er problemen...

Mindless vindt dit leuk.
  13. Mindless

Ja zo bedoel je. Ik denk dat wij aan de ene kant dat kleine stofje zijn in een immens universum, maar aan de andere kant is dat stofje onlosmakelijk verbonden met het universum, waardoor dat stofje niet iets anders is dan het universum. Uiteindelijk ben je niet alleen dat stofje, want waar is een harde grens te ontdekken. Compleet in harmonie leven met het geheel brengt die realisatie ook juist naar voren dat je niet enkel dat stofje bent.

Maar ik ben het met je eens dat er iets is als teveel willen weten. Vaak komen antwoorden ook juist als je niet zoekt. En dan niet altijd antwoorden in de vorm van droge kennis.

שמש vindt dit leuk.
  14. שמש

שמש Wijs gebruiker

Helemaal mee eens natuurlijk.

Mindless vindt dit leuk.
  15. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Nooit iets gezien tijdens trippen dat in de buurt komt van bekende personen. Met identiteiten, of het gevoel hebben dat er identiteiten aanwezig zijn, wel. Met psilo's heb ik bij hogere doseringen wel het gevoel dat de hallucinaties (vooral de cev's) een persoonlijkheid zijn. Het begint dan met dat de cev's, zoals fractals, naar me beginnen te kijken. Of het gevoel hebben door ze bekeken te worden. Bij psilo's dus alleen bij de wat hogere doseringen. Vanaf 3gr gedroogde paddos of 15 a 20 gr truffels.
    Bij DMT heb ik altijd het gevoel dat er entiteiten aanwezig zijn. Bij lagere doseringen voel ik dat al. Alsof ik ze al voel dóór de afbakening van onze dimensies heen. Bij hogere doseringen begin ik ze te zien (kan al door de afbakening heen kijken) en bij een breakthrough gaan er hele gesprekken en interacties plaatsvinden want dan ben ikzelf dóór de afbakening heen. Dan ben ik dus zelf in de dimensie van die entiteiten.

Maar is verder niet zo dat die entiteiten een vorm hebben. Of eigenlijk wel, maar ze hebben meerdere vormen tegelijk. Net zoals ze niet praten maar ik ze heel goed begrijp wat zeggen. We hebben er geen woorden voor om het goed te omschrijven.

Zinnentuimel, Mindless en שמש vinden dit leuk.
  16. Mindless

Yes! Nu je het zegt...

Een aantal keer gehad met ogen dicht op psilo, wanneer de trip intens genoeg was, dat de visuals heel organisch werden en bewogen als wezens. Met name worm- of octopus-achtige wezens. Een stuk of wat die me aan leken te kijken. Het was dan net alsof ik alleen mijn hoofd in hun dimensie had en ze mij verbaasd zaten te observeren. Ik heb ook geregeld gehad dat het voelt alsof 1 van ze vast gaat zitten aan mijn oog en er zo een connectie ontstaat waarmee visuele informatie wordt overgedragen... I know, klinkt fucked up. Deze "entiteiten" kwamen niet heel erg intelligent op mij over. Ze waren een soort primitieve wezens en waren "daar" gewoon. Ze waren ook onderdeel van de rest van de visuals.

De entiteit die ik hierboven beschreef was van een compleet andere orde. Deze kwam mij bezoeken in mijn realiteit en kwam zeer intelligent en liefdevol over. Dat leek een soort wezen uit een hogere dimensie en was ook geen onderdeel van mijn visuals.

שמש vindt dit leuk.
  17. Lichtjeshemel

Lichtjeshemel Experimenterende gebruiker

Bedankt voor alle uitgebreide reacties! Bijzonder om te lezen allemaal. Ik had ergens ook wel verwacht dat entiteiten meestal niet 'persoonlijk' zijn, maar ergens wel een beetje stiekeme hoop, of zo? Nou is iedereens ervaring anders en sluit dit helemaal niks uit ik weet natuurlijk sowieso niet waar het noemen van die naam vandaan kwam, en misschien zal ik dat wel nooit weten ook. Ik heb sinds zijn overlijden wel heel sterk het gevoel dat ze nu weer samen zijn, en misschien is dat ook wat er gebeurde toen, op een ongrijpbaar niveau. Het heeft me in ieder geval erg geraakt en daarom wil ik denk ik proberen zoveel mogelijk te weten te komen over mogelijke verklaringen. Niet omdat ik per se op zoek ben naar antwoorden, maar omdat ik wil begrijpen en voelen wat er is gebeurd in die momenten.

Ik ben niet religieus maar wel een beetje spiritueel en ik geloof wat dat betreft denk ik wel in een hiernamaals, in wat voor vorm dan ook. Mensen zijn uiteindelijk ook maar gebundelde stukjes energie, en energie gaat nooit verloren. ('Your energy is still around. According to the law of the conservation of energy, not a bit of you is gone; you're just less orderly.") Inderdaad wat @Mindless zegt: we zijn allemaal bepaalde stukjes universum, maar hoe staan we in verband met de rest van het universum? Hoe is dat nu, en hoe is dat als we dood zijn?

Mooi om te lezen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het moeilijk uit te leggen is, maar ik denk dat je de essentie wel goed hebt gevangen zo. Ik lees inderdaad vaker dat mensen een soort 'oer'-wezens ervaren, zeker bij DMT, maar ik heb ook wel ervaringen voorbij zien komen van mensen die met overledene dierbaren hebben gepraat, maar dat was misschien wel met andere middelen op.

Bijzonder om te lezen hoe alle trips anders waren, maar dat er wel een beetje dezelfde essentie in zat, een soort hierarchie aan de ene kant, en aan de andere kant weer die soort 'oer-moeder.' Vooral die eerste ervaring klinkt als heel bijzonder!

Bij een soort wachtkamer is het eerste waar ik aan denk een soort tussenruimte tussen leven en dood (in vele religies moet je voor je je oordeel krijgt over het leven na de dood ook in een soort wachtkamer zitten), heb je het idee dat het zoiets was? Of iets totaal anders?

Dat laatste heb ik vaker gelezen, misschien wel hier ook, over iemand die met zijn overleden vader had gepraat en daardoor het allemaal beter een plekje kon geven. Dat lijkt me heel bijzonder en ik vraag me dan ook altijd af wat daar dan is gebeurd. Of het allemaal in ons hoofd zit, of dat het wel echt is maar we nuchter gewoon ons te veel afsluiten voor zulke dingen? ("Of course this is all happening inside of your head Harry, but why would that mean it's not real?" :))

Inderdaad, of het echt de 'ziel' van zijn vader was of iets totaal anders is natuurlijk de vraag, maar ik vind het wel een mooie gedachten dat het menselijk brein zulke dingen kan ervaren.

Dat laatste idee vind ik ook wel heel mooi, maar ergens ook wel heel verdrietig. Dat als je niet kan loslaten je voor eeuwig als een schim rond blijft hangen. Bedoel je dan als degene die overlijdt zelf het leven niet kan loslaten, of als de achterblijvers hem/haar niet kunnen loslaten?

Heb je dan ook het gevoel dat die entiteiten ook in onze wereld aanwezig zijn, maar gewoon niet zichtbaar voor het blote oog/nuchtere brein? Of dat je zodra je die aanwezigheid begint te voelen je eigenlijk al half op weg bent naar een andere dimensie? En zijn dit dan voor je gevoel entiteiten die van onze aarde komen en daar naar toe zijn gestegen, of een soort grotere/hogere wezens die altijd zich 'daar' bevonden? Klinkt wederom heel bijzonder (hoe vaak zou ik dat woord al gebruikt hebben in deze post haha).

Wat apart dit, had je dan ook echt het gevoel dat die 'wormpjes' een essentie hadden, of was het meer dat je visuals gewoon erg veel op wezens leken? Of is dat niet te zeggen?

Eik en Mindless vinden dit leuk.
  18. Mindless

Dat de visuals op wezens leken. Ze bewegen zich alleen wel erg natuurlijk en zitten me de hele tijd aan te kijken. En het voelt vreemd genoeg soms dat ze echt aan mijn oogbol (of misschien wel hele gezicht) koppelen...

Maar niet een essentie dus, maar zo voelt het voor mij ook als ik naar heel simpel aards leven kijk zoals simpele wormpjes of eencellige diertjes.

19. Eik

Heerlijke quotes @Zinnentuimel !

Ik zie mezelf ook als wel spiritueel maar niet per se religieus. Ik weet niet of ik geloof in een echt "hiernamaals" maar ik geloof wel dat de dood niet zomaar het einde van alles is. Ik heb heel sterk het vermoeden dat er toch iets van je bewustzijn verder gaat na de dood. Maar hoe het precies werkt weet ik niet. En misschien heb ik het ook wel helemaal mis.

Of die wachtkamer die ik zag op DMT een plek is van overleden zielen kan ik niet zeggen. Ik zou niet verbaasd zijn als dat het was maar het zou me ook niet verbazen als het iets totaal anders was. Blijft lastig interpreteren. Wat me vooral is bijgebleven is de "echtheid" en "tastbaarheid" van de ervaring. Het idee dat het slechts een "hallucinatie" of "illusie" is kan ik maar moeilijk geloven. En als het al een illusie was waarom zou dan onze normale realiteit niet ook een illusie zijn?

Mindless vindt dit leuk.
  20. Robbert40

Robbert40 Experimenterende gebruiker

Ten eerste, gecondoleerd, iemand verliezen is nooit een leuke ervaring en ik wens je alle sterkte met het verwerken.

Ten tweede, die link tussen dmt en bijna dood ervaringen is niet een 100% bevestigd, alhoewel genoeg mensen dit blijven claimen, heeft de wetenschappelijke wereld inmiddels genoeg onderzoek verricht om aan te tonen dat deze link niet dermate aanwezig is.

Wat entiteiten aangaat, de meeste psychedelica, wanneer de dosis hoog genoeg is, kan mensen die er gevoelig voor zijn, entiteiten tonen.
    Een vriendin van mij rookte wiet tot dat ze meende de duivel te zien toen ze een keer stoned was. (letterlijk de duivel uit het christendom, rode huid, hoeven, hoorns, etc)

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt; wanneer iemand psychedelica gebruikt, de normale werking van de hersenen verstoort word. Het zou goed kunnen dat de entiteiten door je eigen hersenen gevormd worden. Dit zou verklaren waarom een hoop mensen (niet iedereen) dingen zien die gekoppeld zijn aan dat gene waar ze bekend mee zijn.
    Minder frequent bijvoorbeeld zijn de rapporten van hindoes die nog nooit van het christendom gehoord hebben en toch jesus en christelijke engelen menen gezien te hebben.

Mensen met meer ervaring kunnen deze dingen sturen, wat er aan bijdraagt aan het idee dat deze entiteiten een product zijn van onze eigen hersenen.

Ik heb zelf redelijk wat ervaring met wiet, salvia en paddos en sinds dit weekend met lsd. Daarbij heb ik zelf wat (kortstondige) angstige momenten beleefd, waar mijn hersenen meenden iets duisters te herkennen, het waren mijn eigen angsten die uiteindelijk gemakkelijk te verjagen waren.

Het is misschien niet een antwoord waar je naar zocht maar wel het vermelden waard voordat je jezelf bij de neus leid en jezelf teleurstelt in een vruchtelooze zoektocht.

Begrijp me niet verkeerd, wanneer je dmt of andere psychedelica gebruikt, doe het dan met de juiste reden. Het lijkt nu alsof je de conclusie probeert te leiden naar het bewijs.

acht.zes en Mindless vinden dit leuk.
  21. Mindless

Precies :)

Bij de allereerste keer trippen besefte ik mij ook: blijkbaar kan ik mijn ogen dus niet vertrouwen. Later ga je het hallucineren normaal vinden omdat je zo vaak tript natuurlijk. Maar simpelweg omdat je nuchter bent vertrouwen op dat wat je ziet de realiteit is, is naïef want ook dat is een ervaring tot stand gebracht door een bepaalde chemische huishouding.

Mogelijk komt dat uit een collectief onderbewuste.

Allerlei beelden die ik op psychedelica heb gezien hebben ook helemaal niets met mijn persoonlijke leven te maken, maar zijn alsnog extreem specifiek en gedetailleerd. En komen ook overeen met dingen die anderen zien met die middelen.

Er zijn ook gevallen bekend waar een bepaalde diersoort ergens op de wereld een specifieke skill aanleert en vervolgens kunnen alle dieren ter wereld van diezelfde diersoort dat ook. Zonder dat zij afstammen van die eerste dieren of dat ze een andere relatie met ze hebben. Wie weet hoe het echt zit, maar dit soort dingen zijn op zijn minst merkwaardig te noemen.

22. Robbert40

Collectief onderbewustzijn? Zoals de borg uit star trek?

En heb je een bron voor dat dieren verhaal?

Er is aangetoont dat bepaalde dieren een x aantal skills snel aan leert na "geboorte", zoals leren lopen bij de meeste rond trekkende herbivoren in afrika, vermoedelijk een evolutionair trekje wat de overlevings kans vergroot, de meeste dieren moeten skills gewoon leren van anderen dieren of het zelf uitvinden.

Laatst bewerkt: 8 okt 2019
  23. Mindless

Geen kennis van Star Trek, maar ben je bekend met Carl Jung en zijn filosofie rondom het collectieve bewustzijn?

Lees dit maar eens. Daarin wordt verwezen naar die experimenten en de auteur hiervan wil geloof ik meer onderzoek hier naar doen en heeft er ook een naam voor bedacht: morphic resonance. Het gaat hier dus om (veel) sneller leren van vaardigheden als dieren van dezelfde soort - waar geen direct contact mee is - deze al hebben geleerd.

Robbert40 vindt dit leuk.
  24. Space Criminal

Space Criminal Belezen gebruiker

Ondanks meerdere ontmoetingen met verschillende entiteiten, vooral op dmt, denk ik dat ik je iets wil vertellen wat het dichtst in de buurt komt van de informatie waarnaar jij zoekt.

De ervaring waar ik het over heb is niet mijn eigen ervaring.

Het zit zo, recent heb ik een sjamaan ontmoet waarbij ik een bufo ceremonie deed. De persoon die mij in contact bracht met deze organisatie is meerdere keren bij hun geweest voor verschillende behandelingen. Voor het gemak noem ik hem even Jan.

Jan ging voor een bepaalde behandeling naar deze organisatie. Om in hogere sferen te komen mediteerde de sjamaan en hij rookte wat changa. Vrij direct zei hij tegen Jan dat er iemand met hem was meegereisd, een overledenen. De overleden persoon was in dit geval de ex schoonmoeder van Jan en nog voordat hij een behandeling bij de sjamaan onderging brak het zweet hem al uit. De sjamaan benoemde de overleden persoon bij volle naam en hij gaf aan dat deze persoon was blijven hangen in een demensie en niet verder kon op eigen kracht.

Uiteindelijk heeft de sjamaan middels ritueel handelen ervoor gezorgd dat de overledenen verder kon en niet bleef 'rondspoken'. En de ex in kwestie wou er liever niet zo veel over horen of weten. Niet iedereen staat open voor dit soort dingen.

Toch adviseer ik je niet om zomaar nn dmt te gaan roken. Ik adviseer je geen enkele drug te nemen maar ik denk dat er betere manieren zijn om een antwoord te krijgen.

Changa is een korte ervaring van ongeveer 20 tot 30 minuten wat vergelijkbaar is met ayahuasca. Persoonlijk denk ik ook dat ayahuasca het meest in de buurt komt als het gaat om contact te maken met entiteiten die we ook wel onstoffelijke wezens kunnen noemen.

Wanneer je dmt rookt is de snelheid van de trip zo snel en intens dat veel van alle opgedane informatie die je daar krijgt, niet mee terug kan nemen naar het menselijke bestaan. Ayahuasca en changa houd je wat langer op een bepaald level en hierdoor zou je wellicht(geen belofte) wat beter kunnen begrijpen als mens wat je daar heb ervaren.

Ook zal je moeten begrijpen en accepteren dat je soms een totaal andere ervaring krijgt dan dat je zou willen van psychedelica. Maar intenties set en setting doen soms wonderen. En nogmaals ik adviseer je geen enkele drug te nemen.

Iedereen handelt vanuit eigen initiatieven vermogens.

Heel veel sterkte met je verlies en het verwerken ervan.

שמש en Mindless vinden dit leuk.
  25. Robbert40

De borg is een virus dat meerdere buitenaardse rassen heeft geinfecteerd en ze heeft omgezet naar techno organische/cybernetische zombies, een van hun eigenschappen is een ingebouwde radio waardoor ze allemaal met elkaar in contact staan.
    Ze zijn onderdeel van een collectief bewustzijn.
    In de show werden ze meestal ingezet als een onstopbare macht waar niet mee te praten viel, je werd ge-assimileerd of vernietigd in je poging er aan te ontsnappen.
    Wanneer je ze tegenkwam in de ruimte was dit hun openings zin over de (subspace) radio:

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us.
    Resistance is futile."

Je kunt het vergelijken met een ultra communistisch ziekte/ideologie die je persoonlijkheid overneemt en je bezittingen gebruikt voor eigen doeleinden. Ook vergelijkbaar met een insecten colletief zoals mieren of bijen.

Mijn excusses aan alle star trek fans die nu tenen krommend dit zitten te lezen, het is bijna 19 jaar geledendat ik voor het laatst tng/voyager heb gezien en deze versimpelde uitleg is hopelijk begrijpelijk voor iemand die de show niet kent.

Carl Jung is zelf nooit in staat geweest om zijn claims te bewijzen.
    all zijn fabeltjes over ESP hebben nooit iets opgeleverd.
    Daarintegen heeft ie wel weer leuke archetypes benoemd:
    • The Hero ( "Hero's Journey")
    • Femmes fatales
    • Forbidden Fruit
    • The Child
    • The Divine Couple

Alhoewel deze types al milenia lang bestonden heeft hij ze een naam gegeven voor de westerse wereld.

Rupert Sheldrake daarin tegen was lang geleden ooit een wetenschapper, tegenwoordig houd die zich bezig met pseudowetenschap en conspiracy theorien.
    hij maakt een hoop claims maar weigert uit te leggen welk bewijs materiaal hem tot die conclusies heeft geleid.
    Wanneer uitgelachen door de wetenschappelijke wereld, uitte hij verscheidene conpiracy beschuldigingen naar de wetenschap toe.

https://rationalwiki.org/wiki/Rupert_Sheldrake

Hij bezit tegenwoordig een website dat vol staat met woo zoals telepathie, telekinese, mediums, geesten, en links naar andere woo oplichters.
    Verder ook nog verwijzijngen naar sites en artikelen over hoe de "gemeene wetenschap" het onderzoek naar pseudo wetenschappelijke tegenhoud. Hij bespeelt mensen die in woo/wu geloven, met leugens zet ie mensen tegen elkaar op.

Zijn claims over het skil "netwerk" zijn nooit ondersteund door feiten, gedegen onderzoek of een behoorlijke wetenschappelijke uitleg.
    Als je denkt dat dit soort pseudowetenschappelijke woo in de buurt komt van echte wetenschap zou ik toch eens op onderzoek uitgaan naar hoe wetenschap daadwerkelijk werkt.

Mijn excuses als ik hard overkom, ik wil zeker niemand kwetsen maar Sheldrake beoefent al jaren geen wetenschap meer, niet meer sinds hij erachter kwam dat pseudowetenschappelijke boeken beter verkopen en veel minder risico met zich meebrengt dan echt wetenschappelijk werk.

Ik kom in mijn sociale en werk omgeving regelmatig dit soort mis-standen tegen:
    1) antivaxers,
    2) flat earthers (plate aarde....)
    3) jonge aarde creatisten, bv kent hovint en ken ham, er zijn er meer en komen in veel grote religies voor,
    4) spirit science, dit zou je serious eens moeten zien, deze clown mixt elke religie, folklore, pseudowetenschap en spiritualiteit die die kan vinden tot een enorm tegenstrijdig en toch nog vermakelijk verhaal, de animaties zij trouwens van een redelijk niveau.
    Als je wilt weten hoe normale mensen kijken naar spiritualiteit, bekijk dan die hele spirit science playlist.
    5) Ancient alien fans, etc

Ik raad vooral dit aan omdat het een spiegel ophoud

Al deze groepen mensen hebben iets gemeen, ze proberen allemaal de wetenschap te misbruiken, ze gebruiken wetenschappelijke termen op de verkeerde wijze, ze misbruiken quotes van wetenschappers om mensen te misleiden, ze geven er hun eigen draai aan om hun ideeen (en vaak ook merchandise) te verkopen.
    als de wetenschap het niet met ze eens is word erover gelogen of, wanneer de wetenschappelijke wereld aandringt, nemen ze vaak een slachtoffer en of conspiracy positie in.

acht.zes, Guapo Temudgin en Mindless vinden dit leuk.
  26. Mindless

The roast of Rupert Sheldrake. :tongueclosed:

Tja, misschien heb je gelijk.

Ik heb weleens wat spirit science filmpjes gezien trouwens en hoewel ik mijzelf als spiritueel ingesteld persoon beschouw, zie ik dat als grote onzin. Het heeft in mijn ogen ook niets met spiritualiteit te maken, maar met fantaseren over van alles en nog wat en zo een soort geschiedenis van de mensheid claimen die helemaal niet geverifieerd kan worden. Helaas zullen vele niet zo spiritueel ingestelde mensen dit soort onzin kijken en projecteren op spiritualiteit in zijn algemeen en worden er zo misschien wel voor altijd van af geschrokken. Not good.

Wat bedoel je hier precies mee? Wat mensen in de comments zeggen over spirit science? En ben jij dan zo iemand die denkt dat dat is wat spiritualiteit is? Wat daar allemaal gezegd wordt door spirit science?

En wat zijn "normale mensen"? Mensen zoals jij? :tonguewink:

Carl Jung wordt door velen wel beschouwd als een briljante man en ikzelf respecteer zijn werk ook heel erg. Hij was dan ook meer een filosoof. Niet alles hoeft imo strakke wetenschap te zijn.

Bedankt voor de uitleg over de borg en star trek trouwens.

Robbert40 vindt dit leuk.
  27. Robbert40

Nee hoor, als ik met mensen praat die niets hebben met spiritualiteit dan gooien ze vaak zelf al die topics die in spirit science voorbij komen op de zelfde hoop.
    Met normale mensen doelde ik op het gemiddelde.
    Zelf zie ik me niet als gemiddeld, meestal als er ver onder.
    Het gevoel, oh my god what is that? Met andere woorden, wat is dit voor een vergezochte, slecht onderbouwde onzin.
    Dat is de reactie die ik van veel mensen zie wanneer een ongemakkelijk onderwerp word aangesneden.
    Toen een collega vertelde (aan de hand van spirit science) dat joden leterlijk kwaadaardige marsmannetjes waren, keek iedereen m aan alsof hij net vertelde dat ie sex had met dieren, zich insmeerde met mest en graag langdurig met hun naakte kinderen wilde knuffelen.
    Vroeger dacht ik ook dat spiritualiteit dit soort dingen inhield, genezende crystallen, mediums, noem maar op en daarom ook makkelijk kon afschuiven als onzin.
    Doordat ik veel bezig ben met wetenschap en veel in aanraking kom met dit soort tiepetjes werd dat beeld alleen maar versterkt.
    Inmiddels ben ik, dankzij wat forum gebruikers hier wel iets genuanceerder gaan nadenken over dit onderwerp.
    Toch blijf ik van mening dat oplichters als sheldrake hard geroast mogen worden voor het misbruiken van wetenschappelijke termen en hun slachtoffer status wanneer het niet lukt.

Guapo Temudgin en Mindless vinden dit leuk.
  28. Mindless

Aha duidelijk :wink:

Oeii...

'Hoe kan ik het mezelf zo ongemakkelijk mogelijk maken in de toekomst op mijn werk.' :laughing: Ik herinner me trouwens dat filmpje van spirit science waarin er zo werd gepraat over joden. Serieus, hoe komen ze erop zoiets op youtube te zetten... Ook al geloof je dat soort dingen, dan begrijp je toch nog wel dat dat niet verstandig is om publiekelijk te maken.

Voordat ik middels psychedelica persoonlijk in aanraking kwam met spiritualiteit, dacht ik dat dus ook. Wederom, een kwestie van het kaf van het koren scheiden denk ik.

29. Robbert40

Tja, het zou me niks verbazen als de maker van spirit science, er wat geld aan sponsering en youtube reclamegeld overhoud....

Tja, zo begin ik het nu ook te ervaren, helaas kunnen we niet iedereen verplichten eens in de maand/ 3 maanden te trippen.
    Over trippen gesproken, ik moet nog steeds mijn eerste lsd trip raport afmaken....

30. witte270

witte270 Experimenterende gebruiker

Nog geen ervaring met DMT entiteiten maar wel bij een grote hap truffels van 30 gram.

Deze entiteit was niet iemand die ik kende maar een soort godin die mij door de trip leidde. Meestal komt ze al dansend aan het begin van de trip naar voren als ik met mijn ogen dicht lig. Vervolgens komt ze dichterbij en geeft ze inzichten. Dit doet ze door handgebaren en visioenen te laten zien. Vrijwel nooit praat of communiceert ze via woorden met mij. Ze kan wel in visioenen mensen laten zien voor wie ik veel betekend heb en dingen heb gedaan. Ook Laat ze mijzelf zien en drukt ze mentale pijnpunten aan om mij als het ware te 'healen.'

Ik ben altijd dankbaar als ze er is en heb vaak het idee dat het eenzelfde (soort?) Entiteit is waarbij ik een connectie voel. Ze is er niet altijd maar als ze er is bij paddo's of truffels dan heb ik altijd een zeer spirituele intense trip met veel lessen.

31. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Rick Strassman was de eerste westerse wetenschapper die onderzoek mocht doen naar menselijk gebruik van DMT. Hij injecteerde enkele tientallen mensen met het middel.

(Mede) op basis van dat onderzoek kwam Strassman tot de hypothese dat DMT betrokken is bij (bijna-)doodervaringen.
    Hij heeft er het boek DMT: The Spirit Molecule over geschreven. Daarin zijn de ervaringen van de proefpersonen ook opgenomen.

Wat Strassman opviel was dat de proefpersonen allemaal het idee hadden dat de ervaring levensecht was, echter dan echt zelfs: hyperrealistisch. Ook hadden veel mensen de ervaring dat ze op bezoek waren in een andere wereld. In die wereld waren er intelligente wezens die de tripper bestudeerden en telepathisch probeerden te communiceren.

Onlangs is er onderzoek gedaan bij muizen dat zijn theorie lijkt te ondersteunen. Toen de muizen een hartstilstand kregen, kwamen er grote hoeveelheden DMT vrij in het brein.

"A significant increase of DMT levels in the rat visual cortex was observed following induction of experimental cardiac arrest, a finding independent of an intact pineal gland. These results show for the first time that the rat brain is capable of synthesizing and releasing DMT at concentrations comparable to known monoamine neurotransmitters and raise the possibility that this phenomenon may occur similarly in human brains."

https://www.nature.com/articles/s41598-019-45812-w

De veronderstelling is dat DMT mogelijk een rol speelt bij de acceptatie van de laatste levensfase. Als een soort verzachting voor de angst en pijn van het verlaten van het lichaam. Maar of dat echt zo is, dat moet natuurlijk nog veel meer onderzocht worden.

Dr. Paddo!, שמש en Mezelf vinden dit leuk.
  32. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Zoals Neo aangeeft is het een natuurlijke manier om de dood te accepteren. Mensen met een bijna dood ervaring krijgen dezelfde ervaring. Die menen terug uit de dood te zijn gekomen maar wat ze aan de andere kant zien is niks meer of minder dan die paar seconden dmt.

Laatst bewerkt: 2 nov 2019
  33. Space Criminal

Niks is zeker. Het is momenteel nog niet wetenschappelijk vast te stellen. Wat we wel als feit kunnen vaststellen is dat de nn dmt ervaring qua omschrijving 1 op 1 overeenkomt met een bijna dood ervaring. Ik begrijp je beredenering hoor... Maar de manier hoe jij dit verwoord lijkt erop dat je niet gelooft dat je ziel los van je lichaam een bestaan heeft, en dit geloof ik persoonlijk niet. Maar goed, dit is geloof. En jouw goed recht om dit zo te interpreteren.

Ik heb nog een ander interessant vraagstuk. Welk soort dmt wordt er in de hersenen vrijgegeven op meditatie, en welk soort dmt op een bijna dood ervaring?

Als ik heel diep mediteer met ademhalingstechnieken komt dit voor mij heel nauw overeen met mijn bufo alvarius ervaring, aldus 5 meo dmt. Dit is niks visueels, wel voel ik duidelijk mijn ziel en lichaam los van elkaar. Als ik na dit soort sessie's ga gronden voel ik het overweldigende eigen liefde gevoel wat voor mij 1 op 1 overeenkomt met 5 meo dmt.

Terwijl de bijna dood ervaring qua omschrijving het meest overeenkomt met nn dmt, waarbij kleuren, patronen, visuele uittreding en hoog intelligente entiteiten worden waargenomen.

Mindless vindt dit leuk.
  34. Mindless

Interessant. Wat voor ademhalingstechnieken zijn dat dan?

Bij mij zorgt deze er ook al voor dat er een afstand tussen mij en mijn lichaam en gedachten komt:

Overigens is dit concept vrij simpel te testen: alles wat je kunt zien, is logischerwijs niet jou (je ziel in jouw verhaal). Je ziet je gedachten (cognitie), de wereld (perceptie), je lichaam (sensatie). Dus al die dingen staan los van jezelf, anders kon je ze überhaupt niet zien. Het is om deze reden dat ik het ook niet slechts geloof zou noemen. Grappig is ook hoe er allemaal hints hiernaar zitten verstopt in onze taal (en alle talen). We zeggen bijvoorbeeld niet voor niets 'mijn lichaam'. Ergens weten we heel goed dat we een lichaam hebben en niet zijn. Maar alsnog leven we bijna altijd alsof we wel het lichaam zijn. Fascinerend en grappig om van dat soort dingetjes te ontdekken in taal en onze gewoonten.

Space Criminal vindt dit leuk.
  35. שמש

שמש Wijs gebruiker

Heel interessant. Maar ook: arme muizen. Ik hoop dat de onderzoekers hun ware wetenschappers-spirit tonen en zich laten onderzoeken tijdens hun eigen stervensproces, of bij hun ook DMT vrijkomt tijdens het sterven.
    Of het zou een daadwerkelijke opening kunnen creëren naar die andere werkelijkheid, waar de geest naar toe gaat.

36. Space Criminal

Wat je post is precies wat ik doe!

Ik bouw het langzaam op, oordopjes in. Zo sluit ik me af van de buitenwereld. Eerst adem ik gewoon diep in en diep uit en probeer ik me bewust te worden van alle chakra's. Ik moet er wel naar toe werken. En als ik klaar ben dan doe ik 3 a 4 sessie's van 30 x ademen. Na de 30 teugen lucht adem ik volledig uit, en dit is het moment dat ik voel dat ik begin te zweven. De tijd staat hier stil. Tot op het punt dat mijn lichaam naar zuurstof vraagt. Dit negeer ik zo lang mogelijk, het liefst tot aan het punt dat het een reflex wordt en mijn lichaam uit zelfbescherming begint in te ademen. Dit gaat gepaard met een stoot adrenaline.

Het is niet altijd even prettig om tot een 4e sessie dit te doen want soms heb ik na 2 sessie's al voldoende diepte ervaren en voel ik helemaal geen behoefte om nog dieper te gaan. Maar als ik deze staat van zijn moet omschrijven, dan is het hetzelfde gevoel als 5 meo dmt. Geen kleuren, geen patronen... Eerder de uitschakeling van contact met deze aarde. En na de stoot adrenaline een diep eigen liefde gevoel en waardering voor mijn bestaan. De absolute huisstijl van 5 meo.

Mindless vindt dit leuk.
  37. שמש

שמש Wijs gebruiker

Ik vind dit bijna een schoffering van iedereen die ooit gestorven is en allen die nog gaande sterven haha.
    Ik geloof zelf helemaal niet dat de dood zoiets infantiels is dat je een doodervaring eenvoudigweg kan toeschrijven aan een stofje. Ik denk eerder dat het lichaam deze stof vrijmaakt zodat de geest een opening heeft om naar een andere dimensie te gaan. Want waarom zou het lichaam anders zo'n stofje aanmaken? Daar zit geen andere logische verklaring in. Gaat het puur om acceptatie, dan kan je afvragen waarom, aangezien je toch dood gaat... Als het gaat om angstonderdrukking, dan zijn lichaamseigen pijnstillers veel beter geschikt.

38. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Tja, waarom hebben we 5-HT2a-receptoren en bij welke biologische processen zijn die receptoren allemaal betrokken? Hoezo maken we DMT aan die heel sterk die receptor activeert? Goede vraag.

Daar wordt helaas niet zoveel onderzoek naar gedaan omdat stoffen die de 5-HT2a-receptor triggeren meestal ook verboden harddrugs zijn. Het is heel lastig om toestemming te krijgen voor dat onderzoek. Daarom is het een zeer onderbelicht onderzoeksterrein.
    Hoe ontstaan al die visuele effecten? Waarom lijken hallucinaties van DMT altijd zo levensecht? Hoe komt het dat je van DMT sterk opwellende gedachten en gevoelens hebt?
    Dat zijn allemaal vragen waar geen antwoord op is. Dus ik vind het niet helemaal terecht om op basis van ontbrekend bewijs te zeggen dat er geen andere mogelijkheid is dan dat er een bovennatuurlijk verklaring voor moet zijn.

39. שמש

שמש Wijs gebruiker

Ik zou willen dat wetenschappers meer durven kijken naar alle mogelijke verklaringen. Inclusief die welke ze vanuit hun wetenschappelijke opvattingen onmogelijk achten. Dat gaat echter inderdaad blijkbaar nog heel lang duren wanneer onderzoek vanuit overheden onmogelijk wordt gemaakt. Gelukkig hoeft voor mij niet alles verklaard te worden. Maar van de andere kant toch jammer dat onderzoek alleen beperkt blijft tot het simpelweg constateren dat er stofjes vrijkomen, maar niet verder wordt -of kan worden- gekeken naar het waarom.

Ik denk verder dat een dergelijk objectief onderzoek heel moeilijk wordt, omdat het mogelijk een samenwerking vereist met onderzoekers die in het beste geval als sub-wetenschappers worden beschouwd en mensen uit de filosofische richting, zoals bijvoorbeeld theologen. Dat vraagt een dermate grote openmindedness, dat ik denk dat we daar nog lichtjaren van vandaan zitten.

Laatst bewerkt: 2 nov 2019
  40. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Waarom je lichaam dat stofje aanmaakt? Misschien om te compenseren met het feit dat je daarna dood bent? Lijkt mij een eerlijke ruil. Als je stervende bent en je gaat van 80 naar 40 kilo ben je uiteindelijk wel blij met een beetje verlichting niet waar?

acht.zes vindt dit leuk.
Laden...