• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand DMT - "jij=weg"

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het is zaterdagmiddag. Ik zit bij mij thuis op de bank te kletsen met Roze Olifant en Psychedelibee. Het gesprek verloopt vloeiend en gepassioneerd maar toch ontspannen. Het voelt als goede vrienden die elkaar al jaren kennen. En dat terwijl ik Bee pas net 2 uur daarvoor voor het eerst live heb gezien en ik Roze Olifant voor het eerst terug zie na onze gezamenlijke LSD trip.

Dit is de dag waar ik al een maand lang naar toe heb toegeleefd. De cocktail van zenuwen en verlangen heeft zich de hele maand opgebouwd tot dit moment. Meer nog dan ik tegen Bee, Olifant of zelfs mijn vrouw heb durven toegeven, heeft de gedachte aan deze trip mijn gedachtenwereldje beheerst. Ik ga DMT roken! Dit is serieuze business.

Eerste kennismaking: Changa

Bee heeft ondertussen een delicaat fijn jointje gedraaid met Changa. (Changa is een plantenmengsel waar DMT overheen gespoten is. Het plantenmengsel zorgt ervoor dat de DMT minder snel afgebroken wordt in je lichaam.) De kwaliteit van het perfect gedraaide jointje verraad het een en ander over Bee zijn cannabis verleden. :tonguewink:Ik kijk bewonderend toe.

Het eerste jointje doet niet veel met me. Ik uit mijn vermoeden dat Bee express heel voorzichtig is geweest: "effe testen wat Olifantje en Eik aankunnen". Mijn vermoeden wordt bevestigd met een "crap, je hebt me door Eik!".

Het tweede jointje is steviger en heeft meer effect. Na een hijs of 2 overvalt opeens een heel vreemd lichamelijk gevoel me. Olifant en ik geven het de naam: "woosh". Het voelt alsof de DMT in een keer over je heen dendert en alles wat je bent tegelijk aanpakt. Ik had even het gevoel alsof ik opgetild werd. Ik leun achterover, sluit mijn ogen en ben meteen in een volledige tripwereld met geometrische patronen. Deze ervaring lijkt best veel op "normaal" trippen denk ik nog. Het komt nog het meest overeen met psilocybine.

Toch zijn er ook duidelijke verschillen. Het meest opmerkelijke vind ik dat je brein nog zo nuchter aanvoelt. Om mezelf te testen ga ik rekensommetjes maken. Dit lukt verbazingwekkend goed. Ik verbaas me over het feit dat ik blijkbaar zwaar aan het trippen ben zonder dat mijn hersenen zijn aangetast. Hoe is dat nu weer mogelijk?!
Verder valt het me op dat de trip warm en vredig is. En dan opeens vrij plotseling neemt het effect af en land ik weer op de bank. Mijn eerste reactie is "Wow deze shit valt echt je ego aan!".

Met name Bee komt niet meer bij van het lachen. Ik probeer het effect van de DMT samen te vatten en kom niet verder dan "Jij=weg". Opvallend hoe snel en hard dit goedje je eigen persoonlijkheid weet weg te vagen... Ik ben nu al onder de indruk.

Een uurtje later roken we nog wat changa in het bos. Zittend tegen een boomstam ervaar ik weer de "woosh" gevolgd door de mooie dmt-fractal wereld. Wederom ben ik onder de indruk. Ik vraag aan Bee "is pure DMT dan nog sterker?!". Het glimlachje op Bee zijn lippen geeft me rillingen... :flushed:"Crap dit was dus kinderspel denk ik bij mezelf".

DMT
De avond is gevallen, het is tijd voor het echte werk. De kennismaking hebben we goed overleefd en Bee is druk in de weer met het prepareren van de DMT-pijp. Roze Olifant en ik krijgen beide 40mg, Bee neemt 50. Ik mag als eerste. Ik ga op het matras liggen, zet een rustig muziekje op en neem een hijs. Goed inhaleren, uitblazen, volgende hijs. Na de derde hijs biedt Bee me de pijp aan. Ik wil hem aannemen maar kijk hem dan verschrikt aan. De DMT slaat in. Ik denk "mooi niet" en ga liggen. De "woosh" is nu nog sterker dan bij changa maar het verdere verloop is vergelijkbaar. Achteraf baal ik ervan dat ik niet dapper genoeg was om meer te nemen. De "woosh" voelt echter al zo intens dat het lastig is om op dat moment nog bij te nemen. Het is duidelijk dat ik de minst dappere ben van ons illustere gezelschap. Ik heb er vrede mee maar besluit wel de volgende keer dieper te gaan.

Na anderhalf uur ben ik weer aan de beurt. Deze keer is de dosis 50mg. Vastberaden inhaleer ik de eerste teug. Ik hou de rook lang vast en neem een tweede. Als ik de tweede hijs uitblaas komt de woosh over me heen. Ik neem een derde teug, hou deze in en wil eigenlijk gaan liggen. Ik trip hard! We hadden van tevoren afgesproken dat Bee me vriendelijk aan zou moedigen nog een extra hijs te nemen. "Eik neem er nog 1". Met het laatste restje moed neem ik nog een flinke teug. De pijp is fluoriserend paars en prachtig. Na 4 goede hits laat ik me op het matras vallen en sluit mijn ogen.

WOOOOSH! De intensiteit van de DMT rush overvalt me! What the fuck is dit! Het is zo moeilijk te beschrijven hoe dat voelt maar ik ga het toch proberen. Stel je voor dat je in een windtunnel staat met "windkracht Orkaan". In plaats van kleren heb je je eigen persoonlijkheid, je ego, aangetrokken. De wind raast zo hard dat flarden van je ego van je afgerukt worden. Dit is geen subtiel wegzakken in een ego-dood maar het lomp wegblazen van je eigen persoonlijkheid! De intensiteit is zo groot dat ik hulp probeer te zoeken. Ik wil opstaan en "help me" roepen. Maar er gebeurt niets. Shit! Dan bedenk ik me, "ik moet loslaten, dat hoor ik nu te doen".

En POEF! Ik ben in een kamer. De kamer ziet er relatief normaal uit maar het is niet op deze wereld. Dit is een andere dimensie! Ik kan niet uitleggen waarom het een andere dimensie is maar zo voelt het wel. Sterker nog. Ik weet dat dit een andere dimensie is! Dit voelt echt... net zo echt als de realiteit die je nu om je heen ervaart terwijl je dit leest! Ik had het gevoel dat ik daar zou kunnen rondlopen of dingen aan zou kunnen raken. En midden in de kamer zitten twee gasvormige figuren. Dit zijn geen visuals, dit zijn bewuste entiteiten! Ik voel meer dan ik zie dat het hier gaat om een vrouw en een kindje. Ik ben overdonderd! De uitspraak "Death by Astonishment" van Terence McKenna komt op in mijn hoofd. Ik ben verlamd door verbazing en daar zo op gericht dat ik amper de tijd krijg om rond te kijken of interactie te plegen met deze entiteiten.

En POEF! Ik wordt alweer uit deze kamer geknikkerd en lig weer op mijn matras! "What the holy FUCK!" is ongeveer wat ik denk... Dit is onmogelijk! Dit soort dingen kun je meemaken als je een "linksdraaiende geitenwollen sok" bent! Dit soort shit geloof je niet als rationeel, weldenkend mens! Mijn kin hangt op de grond van verbazing en is nog steeds niet helemaal terug op zijn plek kan ik je verzekeren.

Afloop
Wat doe je na zo'n ervaring? Jointjes roken en napraten... Dat is wat je doet na zo'n ervaring. Ik wil heel graag nog eens verder op verkenning met DMT. Ik wil de "gewone" wereld nog eens goed bekijken onder invloed en ik wil nog verder gaan. Misschien kan ik dan wat langer in die andere dimensie rondkijken... Maar voor nu moet ik eerst deze ervaring nog verwerken!

Ik ben zo dankbaar dat ik dit heb mee mogen maken. @Psychedelibee bedankt voor de waanzinnig fijne introductie met deze "spirit molecule". Het gebeurt niet vaak dat je op je 40ste nog zo verbouwereerd kunt zijn over iets. Dank daarvoor!
@Roze olifant bedankt voor je unieke input. Wat heerlijk om jouw originele vrouwelijke vibe erbij te hebben bij deze ervaring!

Laatst bewerkt:

Quinn

Bewuste gebruiker
Ja als het iets was dan is het wel indrukwekkend! Al vind ik dat wel een understatement eigenlijk...
een understatement zelfs. heb er jammer genoeg zelf geen ervaring met DMT maar misschien komt dat nog. wat is groter dan indrukwekkend :openmouth:

in order to control the water you have to become the water, bruce lee

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Super tof report man! Leuk om je ervaring nu ook op papier (nouja telefoonscherm), te lezen.

Jij nogmaals bedankt voor alle gastvrijheid kerel! Het was echt super gezellig met zijn drieën en voelde ook heel vertrouwd. Ik ben enorm dankbaar dat ik jullie heb mogen ontmoeten, dankbaar voor jullie aanwezigheid en unieke kijk op de ervaring, dankbaar dat ik dit met jullie heb kunnen delen. En zo kan ik nog wel even doorgaan, dankbaarheid voor alles!

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wow, wat tof dat jullie dit gedaan hebben! En wat schrijf je het weer pakkend. Btw ook fijn hoe Psychedelibee jullie zo te lezen met zorg heeft laten wennen en kennismaken.

Ik vind het fascinerend wat DMT met mensen lijkt te doen, ook hier toch weer lijkt het wel. Hoe het veel mensen echt iets doet ervaren en in aanraking brengt met iets' wat ze nog nooit hebben meegemaakt met andere drugs, en voorheen soms ook niet eens voor mogelijk hielden.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Bedankt voor de complimenten. Ik hoop dat het een beetje een idee geeft van hoe een eerste ervaring met Changa en DMT er uit kan zien. Ik hoop ook dat ik jullie niet afschrik met mijn verhalen. Want al vind ik de eerste rush echt angstaanjagend en overweldigend... het is echt de moeite waard! Het is zo'n unieke en mooie ervaring dat ik het iedereen gun.

Het is volgens mij ook wel echt waar dat psilocybine en LSD je niet voor kunnen bereiden op DMT. DMT is wel echt next-level... Toch is het hebben van ervaring met LSD en Psilo heel nuttig en waardevol als je wilt experimenteren met DMT. Door de ervaring met deze middelen was ik toch niet iets minder geschokt dan ik anders zou zijn geweest en had ik op gegeven moment wel de reflex om "los te laten".

@KropSla je hebt helemaal gelijk. Bee heeft ons op een hele verstandige rustige manier kennis laten maken met DMT. Wat een fijne sjamaan is hij toch!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Super report! Zo leuk om alles vanuit jullie perspectieven te lezen. :hearteyes:

Ik ben ook dankbaar voor de ervaring. Niet alleen voor de DMT en de manier waarop we ermee kennis gemaakt hebben (wat Bee inderdaad bewonderingswaardig goed heeft aangepakt) maar ook voor hoe fijn het voelt om mensen te ontmoeten met dezelfde interesse/passie. (Ik vind passie een heel vies woord, maar hier weet ik even niet hoe ik het anders moet beschrijven.) Lekker filosoferen over wat je hebt meegemaakt en vervolgens gezamenlijk besluiten dat we er toch geen reet van gaan snappen. En dan weer opnieuw beginnen met filosoferen...

Ik wil iedereen heel hard schoppen die vindt dat dit soort middelen verboden en taboe moeten zijn. Eikels.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Aan interessante reports geen tekort de laatste tijd! Awesome Eik! :grin:

Zo apart dat je helemaal jezelf blijft in een DMT trip, dat heb je met andere psychedelica (voor zover ik weet) niet. En wat betekent dit...

En POEF! Ik wordt alweer uit deze kamer geknikkerd en lig weer op mijn matras! "What the holy FUCK!" is ongeveer wat ik denk... Dit is onmogelijk! Dit soort dingen kun je meemaken als je een "linksdraaiende geitenwollen sok" bent! Dit soort shit geloof je niet als rationeel, weldenkend mens! Mijn kin hangt op de grond van verbazing en is nog steeds niet helemaal terug op zijn plek kan ik je verzekeren.
Haha!

O ja, hoe was het roken van de changa en DMT trouwens? Scherp in de keel? Moeilijk te roken?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Mindless ,

Tsja dat mentaal “nuchter” blijven terwijl je overduidelijk knetterhard aan het trippen bent is echt heel bizar. Dat voelt veel vreemder aan dan de psychedelische headspace van Lsd en psilocybine. Dat alleen al geeft dmt een ander gevoel. De visuals zelf leken wel wat psilocybine achting. Maar door de helderheid en de korte duur is het weinig introspectief en volgens mij ook minder leerzaam dan psilocybine of lsd.

Nou moet ik wel zeggen dat die sterkere ervaring echt totaal anders en onvergelijkbaar was en me enorm heeft gegrepen.

PS het roken viel me echt enorm mee! Ik vond het vergelijkbaar met een hash of wiet jointje... als je dat gewend bent kun je ook dmt roken... de mentale moed bij elkaar rapen daarentegen... dat is weer een heel ander verhaal!

stomme eend

Bewuste gebruiker
Wat een fijn report weer.:handok3:

Naast de bijzondere dmt-ervaring ook bijzonder te lezen hoe jullie drieën elkaar gevonden hebben!! Ik ben voor meer drie-perspectieven-reports in de toekomst!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoi @Mindless ,

Tsja dat mentaal “nuchter” blijven terwijl je overduidelijk knetterhard aan het trippen bent is echt heel bizar. Dat voelt veel vreemder aan dan de psychedelische headspace van Lsd en psilocybine. Dat alleen al geeft dmt een ander gevoel. De visuals zelf leken wel wat psilocybine achting. Maar door de helderheid en de korte duur is het weinig introspectief en volgens mij ook minder leerzaam dan psilocybine of lsd.
Dat geloof ik graag. En je ziet/hoort dit ook vaak.

Nou moet ik wel zeggen dat die sterkere ervaring echt totaal anders en onvergelijkbaar was en me enorm heeft gegrepen.
Maar je hebt nou toch wel een breakthrough gehad toch? Of denk je van niet? Was het de wachtkamer? :wink:

PS het roken viel me echt enorm mee! Ik vond het vergelijkbaar met een hash of wiet jointje... als je dat gewend bent kun je ook dmt roken... de mentale moed bij elkaar rapen daarentegen... dat is weer een heel ander verhaal!
Hmm, had ik niet verwacht. Dacht dat het vrij scherp en vies was. Tja die mentale moed... Je hebt het toch maar mooi even gedaan. :)

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
Een genot om te lezen dank voor het delen van dit geweldige reports! Veel herkenbare ervaringen/mindset. Weet niet hoe ik het noemen mort maar vind DTM vergelijkbaar met een heroïsche dosis LSD. Hoewel dat natuurlijk véél langer duurt.

Again dank voor dit bijzondere reports!

psychedelicoo

Belezen gebruiker
Dat klinkt als een geweldige ervaring, en dan vraag ik me af he.
Wat is er dan voor nodig om een echte breaktrough te krijgen.
Want het lijkt me logisch dat het de eerste paar echt een overweldigende ervaring is.

Moet je dan al meerdere ervaringen hebben, om het volgende niveau te bereiken om het zo maar grofweg te noemen, of door het voorportaal te komen.
Of heeft dat echt te maken met je mindset?

En de gedachte van holy fuck? Dit is onmogelijk?

Is dit zoveel maal heftiger dan een goede dosis lsd of psylocybine ?

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Terence McKenna zei dat je op dezelfde plek kunt komen met ayahuasca en psilocybine, met zeer hoge doseringen dan. Maar niet zozeer met lsd, dat niet zo gerelateerd is. Wat hier echt van waar is, geen idee. Ik heb zogenaamde 'heroic doses' gedaan met psilocybine, maar wat in DMT reports omschreven wordt lijkt toch wel anders, daar zie je de 'aliens' bijvoorbeeld. Bij psilo kun je ze (zonder twijfel overigens) opmerken, maar zie je ze niet echt.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Maar je hebt nou toch wel een breakthrough gehad toch? Of denk je van niet? Was het de wachtkamer? :wink:
Toen ik net uit de trip kwam was ik er van overtuigd dat dit een breakthrough was. Die kamer in die andere dimensie (of whatever het ook mag zijn geweest) en die twee entiteiten zorgde ervoor dat ik echt helemaal verbouwereerd was. Nu ik er wat meer op relflecteer denk ik toch dat het geen (volledige) doorbraak was. Mijn tijdsbesef was bijvoorbeeld nog behoorlijk normaal, ik had geen interactie met die entiteiten en het voelde toch meer als half-half. Alsof ik die kamer wel zag maar er net niet helemaal was ofzo. Hopelijk lukt het me een volgende keer wel om helemaal door te breken.

Wat is er dan voor nodig om een echte breaktrough te krijgen.
Tsja dat weet ik dus ook niet precies. Misschien kan @Psychedelibee daar wat meer over vertellen. Hij heeft wel eens een complete doorbraak gehad. Ik denk toch proberen nog een extra heis te nemen of gewoon net effe wat meer DMT in het pijpje proppen... Je hebt in ieder geval wel "stalen ballen" nodig om maar door te blijven teugen terwijl je al bijna (letterlijk) omvalt van het trippen!

Lastig om goed te beantwoorden... Het korte antwoord is "Ja". Dit voelde voor mij echt wel heftiger. Het geeft je echt een enorm intens fysiek en intuitief gevoel. Hiermee bedoel ik dat je diep van binnen aanvoelt dat er iets heftigs staat te gebeuren. Het is allemaal zo compleet fysiek en spiritueel overweldigend dat ik op gegeven moment echt niet meer wist of ik het nog wel aan kon. Door de enorme snelle opkomst krijg je ook helemaal geen tijd om langzaam te wennen aan het trippen. En tot slot is het eindresultaat ook heftiger dan ik ooit met LSD of Psilo heb gehad.

Terence McKenna zei dat je op dezelfde plek kunt komen met ayahuasca en psilocybine, met zeer hoge doseringen dan. Maar niet zozeer met lsd, dat niet zo gerelateerd is. Wat hier echt van waar is, geen idee. Ik heb zogenaamde 'heroic doses' gedaan met psilocybine, maar wat in DMT reports omschreven wordt lijkt toch wel anders, daar zie je de 'aliens' bijvoorbeeld. Bij psilo kun je ze (zonder twijfel overigens) opmerken, maar zie je ze niet echt.
Sommige aspecten van de minder zware dmt/changa trips voelen wel echt psilocybine-achtig aan. Niet zo vreemd want het zijn nauw verwante moleculen. Er zijn psychonauten die 20-30 gram gedroogde paddestoelen naar binnen werken. Dat zijn echt bizarre doseringen! Het zou mij niets verbazen als dat veel overeenkomsten vertoont met DMT. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik dan toch liever DMT zou doen. De intensiteit van die laatste trip had ik geen 6 uur lang volgehouden :sweatsmile:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tsja dat weet ik dus ook niet precies. Misschien kan @Psychedelibee daar wat meer over vertellen. Hij heeft wel eens een complete doorbraak gehad. Ik denk toch proberen nog een extra heis te nemen of gewoon net effe wat meer DMT in het pijpje proppen... Je hebt in ieder geval wel "stalen ballen" nodig om maar door te blijven teugen terwijl je al bijna (letterlijk) omvalt van het trippen!
Ja een breakthrough krijgen is niet eenvoudig. Je moet zorgen dat je de DMT niet verbrand, wat makkelijker klinkt dan het is. Je moet het goed inhaleren en binnen kunnen houden, waarvoor je wel wat rook ervaring nodig hebt. Maar bovenal moet je dapper genoeg zijn om door te hijsen terwijl je al keihard tript.

Voor mij waren er een paar dingen heel typerend aan die breakthrough toen. Echt volledig weg zijn en voorbij complexe geometrische patronen gaan, hele duidelijke interactie met entiteiten en het idee hebben dat je jaren weg geweest bent.

Mijn laatste ervaring is nu ik het er in retrospect zo over heb geen breakthrough denk ik, het miste de duidelijke interactie met de entiteit. Ik denk dat ik in de wachtkamer bleef hangen. De vorige keer wist ik direct dat het een Breakthrough was en nu twijfelde ik. Ik had dit keer dezelfde dosis als de vorige keer maar een hijs minder genomen.

Maar ook subbreakthrough ervaringen met geometrische patronen of de wachtkamer is super boeiend en interessant en nog steeds behoorlijk overweldigend.

Quinn

Bewuste gebruiker
Ja een breakthrough krijgen is niet eenvoudig. Je moet zorgen dat je de DMT niet verbrand, wat makkelijker klinkt dan het is. Je moet het goed inhaleren en binnen kunnen houden, waarvoor je wel wat rook ervaring nodig hebt. Maar bovenal moet je dapper genoeg zijn om door te hijsen terwijl je al keihard tript.
klinkt heavy, ben wel keer benieuwd ernaar naar aanhang van jullie extreeem mooie verhalen :openmouth: jullie zijn echt super goede story tellers dammm respect

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Haha thanks @Quinn

@Psychedelibee Ben wel benieuwd wat jij precies verstaat onder de "wachtkamer". De ervaring die ik had was duidelijk van een andere orde dan alleen maar wat geometrische patronen zien. Denk je dat dit dan een "wachtkamer" ervaring was? Wel komisch trouwens dat het dan ook feitelijk een wachtkamer was. Zelfs die entiteiten zagen er rustig en afwachtend uit. Ik had tijdens de trip letterlijk een soort van gevoel dat ze aan het wachten waren op iets... bijna alsof ze in een soort wachtkamer waren...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Haha thanks @Quinn

@Psychedelibee Ben wel benieuwd wat jij precies verstaat onder de "wachtkamer". De ervaring die ik had was duidelijk van een andere orde dan alleen maar wat geometrische patronen zien. Denk je dat dit dan een "wachtkamer" ervaring was? Wel komisch trouwens dat het dan ook feitelijk een wachtkamer was. Zelfs die entiteiten zagen er rustig en afwachtend uit. Ik had tijdens de trip letterlijk een soort van gevoel dat ze aan het wachten waren op iets... bijna alsof ze in een soort wachtkamer waren...
Ja bij mij dus ook duidelijk die kamer dit keer, apart he!

Ja die kamer is wel duidelijk voorbij die geometrische wereld inderdaad. Maar met die Breakthrough kwam ik daar nog voorbij en toen vloog ik aan de hand van die entiteit door hyperspace.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heel bijzonder om te lezen. Heeeeel benieuwd naar het 3de deel van @Roze olifant. *Schopt, zeg :elephant:, Schiet eens op! :rage::relaxed::grimacing:
Ik heb ruzie met het forum momenteel (logt me steeds uit als ik report probeer te plaatsen waardoor ik de plaatjes weer opnieuw moet invoegen enzo), maar komt eraan.

Dat report kan nu alleen nog maar één grote teleurstelling worden, na alle ellende. :sweatsmile:

Auraz

Belezen gebruiker
Leuk geschreven en tof dat je jouw ervaring met ons wilde delen. Ik kan er enorm van genieten wanneer ik me probeer voor te stellen hoe zoiets is gegaan als ik je verhaal lees en daarbij moet ik zeggen dat ik je stiekem wel een beetje bewonder, juist omdat jullie dit met zn 3en hebben gedaan en er zo open over kunnen praten.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Bedankt voor het complimentje @Auraz !

Het was ook echt heel bijzonder om het samen te ervaren en er zo openlijk over te praten. Ik heb echt geluk gehad dat ik deze twee bijzondere personen via het drugs forum heb leren kennen. Eindelijk hoef ik me eens niet in te houden als ik mijn (bijna) grenzeloze passie voor psychedelica wil bespreken

PS laat het maar weten als je nog vragen hebt...

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Thanks! Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen. Hopelijk lukt het mij dit jaar ook nog eens om dmt verder te verkennen. Vind het wel reuze spannend hoor... 😅

Cerberus

Bewuste gebruiker
Zo, ik ben nu ook klaar met je lijstje van tripreports die je me gaf :grin:
Super interessante ervaring die je gehad hebt die dag zeg! Klinkt als een heel goed idee van jullie om eerst wat te changa'en om in de mood te komen om dan te eindigen met de ultieme katapult op het einde.
Mijn interesse in DMT die al torenhoog is blijft maar stijgen!

Toch zijn er ook duidelijke verschillen. Het meest opmerkelijke vind ik dat je brein nog zo nuchter aanvoelt. Om mezelf te testen ga ik rekensommetjes maken. Dit lukt verbazingwekkend goed. Ik verbaas me over het feit dat ik blijkbaar zwaar aan het trippen ben zonder dat mijn hersenen zijn aangetast. Hoe is dat nu weer mogelijk?!
Verder valt het me op dat de trip warm en vredig is. En dan opeens vrij plotseling neemt het effect af en land ik weer op de bank. Mijn eerste reactie is "Wow deze shit valt echt je ego aan!".
Heel slim om te bedenken rekensommetjes te maken haha. Je zegt dat het je ego aantast. Bedoel je daarmee dat je meer eenheid met alles ervaart zonder verandering in je persoonlijkheid te ervaren?
In tegenstelling tot psilocybine en LSD die je verandert (mij bijvoorbeeld maakt het emotioneler). Klinkt super interessant, het is de eerste keer dat ik dit hoor over DMT. Zou dit komen omdat het zo goed op serotonine lijkt, meer dan die andere twee doen?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Super interessante ervaring die je gehad hebt die dag zeg! Klinkt als een heel goed idee van jullie om eerst wat te changa'en om in de mood te komen om dan te eindigen met de ultieme katapult op het einde.
Ja dat was wel echt een goed idee van Psychedelibee!

Mijn interesse in DMT die al torenhoog is blijft maar stijgen!
Herkenbaar!

e zegt dat het je ego aantast. Bedoel je daarmee dat je meer eenheid met alles ervaart zonder verandering in je persoonlijkheid te ervaren?
Nee niet echt. Die ervaring had ik eerder op mijn heftigste en eerste paddo-ervaring. Dat was meer een "klassieke" egodood waar ik samensmolt met de rest van het universum. Bij DMT had ik meer het idee dat mijn ego, mijn persoonlijkheid, wel echt volledig weg was maar dat ik niet "samenging" met de rest van het universum maar dat ik veel eerder in een compleet andere dimensie terecht kwam. En ik vermoed dat mijn ervaring niet eens een volledige "breakthrough" was.

In tegenstelling tot psilocybine en LSD die je verandert (mij bijvoorbeeld maakt het emotioneler). Klinkt super interessant, het is de eerste keer dat ik dit hoor over DMT.
Ja de "headspace" is wel echt veel veel "nuchterder" dan bij LSD of Psilo. Je hebt het gevoel dat je nog redelijk helder bent en nog redelijk normaal na kunt denken terwijl je ondertussen dus ook het gevoel hebt dat je normaal realiteit en persoonlijkheid worden ontmanteld en je afgeschoten wordt naar een andere dimensie. Een erg bizarre paradoxale gewaarwording in ieder geval!

Zou dit komen omdat het zo goed op serotonine lijkt, meer dan die andere twee doen?
Dat zou ik niet durven zeggen. Ik ben geen neuro-wetenschapper. Maar ik vind het een leuke hypothese!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan