• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

DMT - opnieuw op verkenning

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het is een zonnige vrijdagochtend en ik zit in de auto richting Belgie. Ik luister naar een live concert van "The Doors", comfort muziek die me helpt mijn zenuwen onder controle te houden. Wat ik vandaag ga doen is niet niets namelijk. Ik ben onderweg naar @Roze Olifant om voor de tweede keer in mijn leven DMT te roken! Na mijn eerste kennismaking met de "spirit molecule" heb ik twee jaar nodig gehad om de impact te verwerken en weer "klaar" te zijn voor een nieuwe verkenning. Voor wie het interessant vind is hier mijn eerste kennismaking met DMT te lezen:

Terwijl ik over de snelweg richting zuiden zoef bedenk ik me dat ik waarschijnlijk nooit helemaal "klaar" ben voor het roken van DMT. Daar vind ik het simpelweg te intens voor. Toch heeft twee jaar pauze me genoeg tijd gegeven om de eerste shock te overkomen. Ik merkte een paar maanden geleden al dat mijn nieuwsgierigheid naar DMT weer aan het toenemen was. Deze nieuwsgierigheid is uiteindelijk groter geworden dan mijn angst om weer te gaan. Toch merk ik dat ik een lichte tegenzin heb om het te gaan doen. Ik kijk meer uit naar de trip gedaan te hebben dan de trip daadwerkelijk te doen. Een sensatie die ik bij andere drugs nooit heb.

Eenmaal aangekomen bij Roze Olifant ben ik blij haar weer live te zien. Door de Corona crisis is het meer dan een half jaar geleden dat ik mijn favoriete tripmaatje heb gezien. Het weerzien voelt meteen goed en vertrouwt. Ik ben dankbaar voor de bijzondere connectie die we haast op magische wijze hebben gesmeed tijdens een eerdere LSD trip. Het voelt goed om samen met haar dit avontuur aan te gaan. Toch merk ik dat we beide enigzins gespannen zijn. Ofwel zijn Olifantje en ik enorme watjes, ofwel DMT is gewoon mega heftig.... :upsidedown:

We kletsen, doen boodschappen en bewonderen de nieuwe glass vapor genie van Olifantje. Dit is een elegant pijpje dat zogenaamd gemaakt is om cannabis mee te vaporisen. Het echte levensdoel van deze pijp heeft echter niets met cannabis te maken. Deze pijp is gemaakt als vervoersmiddel naar andere dimensies. Deze pijp is gemaakt om DMT mee te vapen. En dat is precies wat wij gaan doen!

1593415962120.png
Glass Vapor Genie

Een beetje onwennig lopen we wat te prutsen me gaasjes, liquid pads, weegschaaltjes en diverse soorten aanstekers. Het is duidelijk dat je een beetje je er wat moeite voor moet doen om een bezoekje te brengen aan een andere dimensie.

Trip 1: 17mg DMT
We besluiten om rustig aan te beginnen met een relatief lichte dosis zodat we de pijp en onze nieuwe DMT kunnen testen. Gespannen weeg ik 17 mg DMT af. We besluiten dat ik als eerste ga. In tegenstelling tot 2 jaar geleden besluiten we dat degene die op reis gaat niets met de pijp hoeft te doen. De "assistent" hanteert de pijp en de aansteker, de ander hoeft enkel te lurken.

Roze Olifant verwarmt de DMT zodat deze smelt. Ik haal een paar keer diep adem, blaas mijn longen leeg en begin langzaam aan de pijp te lurken. Ik krijg een flinke "hit" en hou de lucht 10 seconden binnen. k kijk olifantje betekenisvol aan: "Hell Yeah, deze pijp werkt!". Daarna hap ik even naar lucht om vervolgens snel een tweede teug te nemen. IMijn blik schDaarna ga ik op de bank liggen. Al snel zie ik mooie oranje-rode visuals in mijn hele gezichtsveld. Ze lijken op de visuals die ik van psilocybine ken maar zijn meer overal om me heen. Ik heb het gevoel dat ik 360 graden om me heen kan kijken. Ik geniet van de visuals en de "allien vibe" die ze afgeven.

Experiment geslaagd. De DMT is echt, de pijp werkt! Olifantje is aan de beurt!

Trip 2: 45 mg
Ook Olifantje heeft een geslaagde eerste kennismaking met de Glass Vapor Genie. Een uur later is het tijd voor het serieuzere werk. Ik wil gaan voor een serieuze ervaring. Twee jaar geleden heb ik 40 en 50mg gerookt. Dit was echter met een minder efficiente pijp. Ik ga er dus vanuit dat met deze pijp 45mg een spectaculair effect gaat hebben. Ik blijf worstelen met de angst om afgeschoten te worden door de DMT. De come-up van DMT is zo snel en zo overweldigend dat ik er maar moeilijk mee om kan gaan. Of misschien valt het allemaal wel mee en ben ik gewoon een enorm watje :thinking:

Hoe dan ook heb ik met Olifantje afgesproken dat zij me tijdens het roken en vlak nadat ik ga liggen gaat aanmoedigen. Eerst gaat ze me helpen om genoeg binnen te krijgen en dan gaat ze me een veilig gevoel geven door met een rustige stem te zeggen dat ik veilig ben, dat alles goed gaat en dat ik moet ontspannen. Zo gezegd zo gedaan. We smelten de DMT, ik blaas uit en ik neem een grote teug. Ik merk dat er maar weinig DMT in de teug zit... Ik houd in en neem een tweede hit. Deze doet het wel goed en komt hard aan. De aanmoedigingen van mijn tripmaatje helpen me om niet in paniek te raken en ik ga op een rustige vredige manier richting DMT wereld. Ik wordt omgeven door Visuals, mijn besef van deze wereld is ver weg maar ik ben me ergens nog steeds bewust van het feit dat ik een mens ben die een drugservaring heeft.

Ik zie waanzinnig mooie fel gekleurde visuals overal om me heen. Op gegeven moment "zoom ik in" op een soort geel-oranje "bloemachtige" visual. Dit doe ik door echt alles helemaal los te laten. Geen controle, geen wensen of ambities. Hoe meer ik loslaat hoe meer ik in die visual gezogen wordt. Ergens diep van binnen besef ik dat die "bloem" de poort is naar een nieuwe dimensie. Vlak voordat ik door de bloem heen gezogen ga worden hoor ik Olifant haar stem en voel ik haar hand op mijn arm. Bemoedigende woorden en een liefdevolle aanraking. Ze hebben het gewenste effect, namelijk een geruststelling dat alles okay is. Maar ze halen me tevens uit de betovering en zorgen ervoor dat ik niet verder de visual in gezogen wordt. Ze houden me als het ware een beetje in onze normale realiteit.

1593420521678.png
DMT "bloem-visual": poort naar een nieuwe Dimensie?

Als ik uit de trip kom ben ik super enthousiast! Door de aanmoedigingen heb ik voor het eerst echt kunnen genieten van een warme liefdevolle DMT ervaring. Verder bespreken we dat de aanmoedigingen snel na het roken moeten stoppen om niet af te leiden van een mogelijke doorbraak. Ook bespreken we nog even de juiste techniek om te voorkomen dat we te kleine hits produceren zoals de eerste hit deze keer.

Trip 3: bijna 60mg
Ook bij Olifantje gingen er een paar technische dingen mis bij poging nummer twee. Maar ik laat haar ervaringen aan haar over, voor het geval ze zelf een report wilt schrijven.
Het is ondertussen avond geworden en mijn dappere tripmaatje haalt me over om er "echt" voor te gaan en de pijp goed vol te proppen met DMT. Door de laatste liefdevolle ervaring heb ik wat meer vertrouwen gekregen en besluit ik om voor een kleine 60mg te gaan. Als ik de berg gele korreltjes in de pijp zie zitten, bekruipt me toch even het gevoel "is dit nou wel verstandig?". Maar ik ben zo benieuwd naar wat DMT me nog kan laten zien dat ik er toch voor ga.

Deze keer is de "pijptechniek" (geen bijbedoelingen stelletje perverts! :wink:) van Olifantje perfect! De eerste hit is meteen een knaller! Zoals verwacht probeert mijn geest smoesjes te bedenken waardoor ik niet verder hoef te roken. In mijn hele lijf gaan alle alarmbellen af.: "WOOT WOOT WOOT". Terwijl ik al flink hard aan het trippen ben begin ik aan mijn tweede hijs. De angst giert door mijn lijf en tijdens het roken probeer ik met mijn handen een signaal aan Olifantje te geven dat ze meer tegen met moet praten. Ik heb haar geruststellende woorden nodig om niet in paniek te raken. Ze begrijpt me niet en uiteindelijk zeg ik het maar terwijl ik probeer geen rook te verliezen.

Olifantje begint meteen rustig en liefdevol op me in te praten. De angst wordt minder en uiteindelijk beslis ik om nog een derde hit te nemen. Het lukt echter niet meer om deze hit binnen te houden. Dit keer is het niet de angst die me tegen houdt. Ik snap er gewoon niets meer van en merk dat de rook uit mijn mond ontsnapt terwijl ik wegzak op het kussen. Ditmaal is er geen sprake van een angstige overgangsfase, geen sprake van het brute afbreken van mijn ego. Deze keer ben ik meteen weg!

Ik ben meteen in een alien wereld, een andere dimensie die zo anders is dan alles wat we hier op aarde kennen dat het eigenlijk niet uit te leggen is. Ik zeg hier wel "ik" maar ik ben me totaal niet bewust van mijn persoonlijkheid. Eik is er niet meer, het besef dat er een aarde is met mensen is er niet meer, het besef dat ik zelf een mens ben is er niet meer. Wat er overgebleven is, is een bewustzijn dat aanvoelt als mijn eigen bewustzijn. En het allervreemdste van al? Ik voel me nuchter. Ik voel me niet onder invloed zoals bij LSD of psilocybine. Het is alsof niet ik een verandering ben ondergaan maar dat de wereld om mij heen is veranderd!

Ik heb het gevoel dat ik omhoog zweef. Ik zie waanzinnig kleurrijke visuals. Wat me opvalt zijn twee "nar-achtige" visuals waarvan ik overtuigd ben dat het entiteiten zijn. Ze lijken op vrij traditionele "hofnarren" uit de middeleeuwen. Een beetje zoals het plaatje hieronder maar dan minder drie-dimensionaal en meer als twee dimensionale schilderijen die wel een beetje golvende diepte hebben en dus ook een beetje drie-dimensionaal zijn. Ze lijken haast een soort "poortwachters" waar ik voorbij zweef.

1593419008368.png

Dan kom ik aan in een kamer of ruimte die ik moeilijk kan beschrijven. De hele ruimte is gevuld met waanzinnig mooie golvende intens kleurrijke visuals. Geel en oranje voeren de boventoon maar het zou ook best kunnen dat het kleuren waren die we hier niet hebben. De vibe is warm en liefdevol maar een beetje speels en plagerig. Een van de visuals keert zich naar me toe. Ik voel dat deze visual een bewuste entiteit is. Ze is overduidelijk vrouwelijk en ze heeft overduidelijk door dat "ik" (of wat er nog overgebleven is van mij) daar bij haar aanwezig is. Ze komt naar me toe en probeert met me te spelen. Een deel van haar rekt zich uit en komt naar me toe en komt zelfs "in mij". Hoe het "in" mij komt terwijl ik geen lichaam heb kan ik niet uitleggen maar toch voelde het zo. Helaas duurt het allemaal maar heel kort, deze interactie. Al vrij snel daarna wordt ik me weer bewust van mijn lichaam en mijn "normale realiteit".

1593420288085.png
Dmt visuals: qua kleurstelling leek het hierop maar dan zonder de gezichten en met meer beweging.

Ik begin direct te grinneken en te lachen. WTF was was dat?! Dat kan toch niet? Hoe dan?!!!
Ik open mijn ogen en kijk naar mijn tripmaatje. Haar gezicht straalt, het is overduidelijk Roze Olifant maar dan de perfecte versie van haarzelf. Een stralend mooi meisje met lichtgevende visuals over haar gezicht. Ze ziet er prachtig uit! En belangrijker nog, het is een vertrouwd en liefdevol gezicht. Het voelt veilig om weer terug in mijn eigen realiteit te
zijn.

Dankbaar
Hoe is het mogelijk dat een ervaring van een paar minuten, die aanvoelde als nog korter, zoveel impact op een mens heeft? Hoe kan het dat ik na mijn eerste ervaring nog steeds dagelijks aan DMT denk? Hoe komt het dat ik deze korte speelse interactie waarschijnlijk op mijn sterfbed nog zal herinneren? Omdat het zo waanzinnig overtuigend echt aanvoelt. Ik weet dat het klinkt als waanzin. Ik weet dat het klinkt alsof ik gek geworden ben. Maar ergens diep van binnen geloof ik dat deze ervaringen echt zijn. Dat er meer is dan het materialistische universum waar we normaal gesproken al onze tijd doorbrengen en al ons wetenschappelijke onderzoek op richten. En ik ben er dankbaar voor dat ik het tipje van de sluier heb mogen oplichten van dit "meer". Het maakt het leven nog mooier en magischer dan het al was.

Super bedankt @Roze Olifant dat je zo'n geweldig tripmaatje bent! Ik ben heel dankbaar dat ik dit samen met jou heb mogen ervaren! :hearteyes:

Laatst bewerkt:

Natozlato

Wijs gebruiker
Wauw.. Wat een bijzondere ervaring!
DMT trip reports zijn bijzonder altijd.

Moedig van je dat je in de avond er vol voor durfde te gaan! Ik hoop dat ik dat ook nog eens durf, want het klinkt als een hele speciale ervaring..

Herkenbaar ook dat de herinnering aan een dmt trip zo blijvend is. Ik heb dat een jaar later na mijn eerste keer ook, en dan begint mijn hart weer te bonken!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Herkenbaar ook dat de herinnering aan een dmt trip zo blijvend is. Ik heb dat een jaar later na mijn eerste keer ook, en dan begint mijn hart weer te bonken!
Ja echt he?! Als ik het nummer hoor waarop ik mijn eerste heftige DMT ervaring had dan gaat mijn hart ook meteen als een malle tekeer. Soms als ik heel erg stoned ben denk ik wel eens aan mijn DMT trips en dan kan ik me nog beter voorstellen hoe het was en dan krijg ik hartkloppingen en klamme zweethandjes. Ik ben echt heel dankbaar voor deze ervaring maar ik denk dat het wel weer even gaat duren voordat ik opnieuw klaar ben voor zo'n ervaring. Dit is echt iets dat ik niet te vaak achter elkaar kan "handelen"....

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw! Super indrukwekkend @Eik!

Ik ben erg jaloers op je/jullie! Respect dat jullie er voor gingen! Wellicht komt mijn tijd ook nog een keer, wanneer ik er klaar voor ben. DMT is zó fascinerend...

Hopelijk komt @Roze Olifant ook nog met een report! Kan er geen genoeg van krijgen. :grimacing:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Super report Eik! :) Herkenbaar ook het type visuals. Thanks voor het zijn van zo’n leuke tripmattie! <3

Ik ben erg jaloers op je/jullie! Respect dat jullie er voor gingen! Wellicht komt mijn tijd ook nog een keer, wanneer ik er klaar voor ben. DMT is zó fascinerend...

Hopelijk komt @Roze Olifant ook nog met een report! Kan er geen genoeg van krijgen. :grimacing:
Ik had vrijdag de allerlaatste keer 70 mg op de pijp gegooid (want yolo) (dat vond ik wel doodeng, maar toch: yolo). Dit was dus ook zeker wel een heftige ervaring! Geen entiteiten, waar ik me over verbaasde, wel een totaal andere realiteit. Het WTF-gehalte was behoorrrlijk hoog. xD Ik heb een drukke week en weekend deze week dus of een report schrijven lukt weet ik niet, misschien op een wat later moment. Ik wil het eigenlijk wel doen.

DMT is insane.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik had vrijdag de allerlaatste keer 70 mg op de pijp gegooid (want yolo) (dat vond ik wel doodeng, maar toch: yolo). Dit was dus ook zeker wel een heftige ervaring! Geen entiteiten, waar ik me over verbaasde, wel een totaal andere realiteit. Het WTF-gehalte was behoorrrlijk hoog. xD Ik heb een drukke week en weekend deze week dus of een report schrijven lukt weet ik niet, misschien op een wat later moment. Ik wil het eigenlijk wel doen.

DMT is insane.
Lijkt me ook doodeng...

Hopelijk schrijf je er nog een!

Een tijdje terug heb ik trouwens een vriend kennis laten maken met changa. Die nam een stuk minder grote hijsen dan mij, maar zei dat hij al contact had met een of andere entiteit. Deze leek boos/geërgerd omdat mijn vriend het allemaal meer zag als even lekker trippen ipv een serieuze introspectieve ervaring. Dat heeft hem er wel wat van afgeschrikt, maar heeft hem er ook een groter respect voor gegeven.

Zelf heb ik geen entiteiten ervaren... Maar ook geen boze dus. :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Lijkt me ook doodeng...

Hopelijk schrijf je er nog een!

Een tijdje terug heb ik trouwens een vriend kennis laten maken met changa. Die nam een stuk minder grote hijsen dan mij, maar zei dat hij al contact had met een of andere entiteit. Deze leek boos/geërgerd omdat mijn vriend het allemaal meer zag als even lekker trippen ipv een serieuze introspectieve ervaring. Dat heeft hem er wel wat van afgeschrikt, maar heeft hem er ook een groter respect voor gegeven.

Zelf heb ik geen entiteiten ervaren... Maar ook geen boze dus. :wink:
Het is wel typisch dat het dus helemaal niet zeker is dat je entiteiten tegen komt, ook op de hoge doseringen niet. Je hoort het zo vaak, dus je denkt dan wel een beetje: hé, waar zijn ze? (Althans als je weer bij komt, want het was wel totale ego loss dus dan denk je niet zoveel meer.) :tongueout: Terwijl het ergens wel juist heel logisch is dat dat geen vast gegeven is. En een boze entiteit wil je ook niet op je dak hebben! Ik herinner me nog een report hier op het forum waar een DMT-entiteit de hele veranda van diegene begon te verbouwen :’) en daarna alles wel weer netjes terug opbouwde! Komisch report was dat.

Changa zou ik heel graag willen hebben (dit is geen vraag om verkooppunten drugs ^^) omdat het alleen kan, en in een joint wat minder heftig is. DMT lijkt me toch niet helemaal safe alleen. Je wordt heel snep bijzonder verward tijdens het roken. Ik heb het nog niet kunnen vinden, moest voor pure DMT al de nodige moeite doen. Changa via een bong schijnt al flink heftig te kunnen worden, heb gelezen van doorbraken op die manier. :)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Thanks! Fijn dat je het leuk vond om te lezen.

Lijkt me ook doodeng...
Ik vind het ook echt doodeng! DMT roken is het engste dat ik ooit in mijn leven heb gedaan! Ik denk ook niet dat ik ooit helemaal over de angst voor DMT heen kom. Maar het is zo fascinerend dat ik bereid ben om, met heel veel moeite, mijn angst te overwinnen en het toch te doen.

Wellicht komt mijn tijd ook nog een keer, wanneer ik er klaar voor ben.
Ik zou zeggen: "neem je tijd". DMT loopt niet weg. Jij hebt ervaring met veel zwaardere psilo trips dan ik ooit gedaan heb. Als je dat overleeft overleef je DMT ook wel. Ik denk eigenlijk dat je nooit helemaal klaar bent voor DMT. Soms moet je gewoon aanvoelen dat het moment juist is en dat je bereid bent er voor te gaan. Bij mij heeft het eerst jaren geduurd voordat ik het de eerste keer aandurfde en daarna was ik zo geshocked door die eerste ervaring dat ik twee jaar nodig had om mijn moed weer bij elkaar te rapen. Toch ben ik echt heel gelukkig en dankbaar dat ik het weer gedaan heb.

Bovendien zijn er ook genoeg mensen die minder grote angsthazen zijn dan ik en die er misschien wel veel makkelijker mee om kunnen gaan.

Ja dat hoor je echt wel vaker bij DMT. Trippen op psilo en vooral ook LSD is bij mij een combinatie van hedonisme en spiritualiteit. Zelf heb ik ook geen enkel probleem met het combineren van genot en spiritualiteit. Toch zie ik DMT op een andere manier. DMT is (voor mij) zo waanzinnig heftig dat ik het niet meer als "recreatef" zie. Het is voor mij echt een soort van heilig middel dat ik met respect moet behandelen. Dat het dan af en toe ook gewoon heel mooi, warm en liefdevol uit kan pakken is mooi meegenomen. Maar ik kan DMT niet zien als "even een lekker tripje". Dat zou ook gewoon niet goed voelen om er zo naar te kijken. Maar als anderen daar anders mee omgaan heb ik daar geen oordeel over.

Zelf heb ik geen entiteiten ervaren...
Dit was de tweede keer dat ik entiteiten ervaren heb op DMT en de eerste keer dat er sprake was van enige vorm van interactie. Ik heb geluk gehad dat ze speels en liefdevol was. Lijkt me heel eng om een onvriendelijke entiteit tegen te komen... :hushed:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Changa zou ik heel graag willen hebben (dit is geen vraag om verkooppunten drugs ^^) omdat het alleen kan, en in een joint wat minder heftig is. DMT lijkt me toch niet helemaal safe alleen. Je wordt heel snep bijzonder verward tijdens het roken. Ik heb het nog niet kunnen vinden, moest voor pure DMT al de nodige moeite doen. Changa via een bong schijnt al flink heftig te kunnen worden, heb gelezen van doorbraken op die manier. :)
Als je al DMT hebt, kun je het toch maken?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bovendien zijn er ook genoeg mensen die minder grote angsthazen zijn dan ik en die er misschien wel veel makkelijker mee om kunnen gaan.

Ik denk dat diegenen die met DMT (en verwanten) experimenteren per definitie geen grote angsthazen zijn. Als je een angsthaas bent begin je hier niet aan. Daar is het te freaky voor. 👽

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Ik denk dat diegenen die met DMT (en verwanten) experimenteren per definitie geen grote angsthazen zijn. Als je een angsthaas bent begin je hier niet aan. Daar is het te freaky voor. 👽
Echte moed is niet zonder angst zijn, maar ondanks angst voelen, doorgaan. :)

inner_search

Badass junkie
Vind het pijpje wel leuk , is het zelfde als waar nell (?)(druglab) Het met rookte als ik me niet vergis ?.
Vond het met de basepijp niet zo fijn dmt te roken , veel geklungel en verbrande dmt.

Ik raad iedereen aan die dmt wil roken een "machine" te maken.
Maar als je het niet vaak doet of tijd wil steken ik het maken ervan is dat pijpje wel een topper denk ik.
Enige nadeel dat je blijkbaar ook 2 a 3 hits hoeft te nemen , met een "machine" kan ja makkelijk 60mg n'n weghijsen in 1 keer.

En even over het alleen roken van dmt.
N'n is zeker alleen te doen , 5-meO zou ik toch met een sitter doen.

Leuk rapport, en die angst/nerveusheid hoort er toch zeker voor een stuk bij.
Al heb ik dat nu wel al een pak minder als de eerste paar keer.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Vind het pijpje wel leuk , is het zelfde als waar nell (?)(druglab) Het met rookte als ik me niet vergis ?.
Vond het met de basepijp niet zo fijn dmt te roken , veel geklungel en verbrande dmt.

Ik raad iedereen aan die dmt wil roken een "machine" te maken.
Maar als je het niet vaak doet of tijd wil steken ik het maken ervan is dat pijpje wel een topper denk ik.
Enige nadeel dat je blijkbaar ook 2 a 3 hits hoeft te nemen , met een "machine" kan ja makkelijk 60mg n'n weghijsen in 1 keer.

En even over het alleen roken van dmt.
N'n is zeker alleen te doen , 5-meO zou ik toch met een sitter doen.

Leuk rapport, en die angst/nerveusheid hoort er toch zeker voor een stuk bij.
Al heb ik dat nu wel al een pak minder als de eerste paar keer.
Ja, het is die van Drugslab (Nellie <3). Deze pijp werd op DMT Nexus forum aangeraden. Ik heb er e.e.a. over de rooktechnieken gelezen en het meest genoemd waren inderdaad the Machine en deze pijp. Hij heeft een leercurve maar ik heb wel gelezen dat als je hem eenmaal door hebt een doorbraak in 1 hijs of 2 hijsen mogelijk is. Is het principe ervan niet ongeveer hetzelfde als dat van the Machine? Geen idee eigenlijk. Nou ja, ik ben nogal lui, zoals hierboven gezegd, en deze pijp (die eigenlijk een vaporizer is) werkte echt helemaal prima. Hij is wel duur, dus als je handig en niet zo lui bent als ik is het inderdaad wellicht te moeite om zelf iets in elkaar te knutselen. The Machine klinkt fucking badass.

Ik denk zeker dat de angst met meer ervaring afneemt. Is denk ik hetzelfde als toen we ooit begonnen met ‘casual’ trippen; dat was ook enger dan het nu is. :)

inner_search

Badass junkie
Met de machine heb je een grotere kamer waar meer rook in opgeslagen kan worden.
Dus ik verhit eerst de volledige dosering dmt (zowel bij n'n als 5-meO) om vervolgens in 1 hijs alle rook binnen te halen.
Is een stuk makkelijker dan een pijpje met een kleine kamer waar je al brandend moet hijsen omdat er nog rook ontwikkeling is.

Ik denk zeker dat de angst met meer ervaring afneemt. Is denk ik hetzelfde als toen we ooit begonnen met ‘casual’ trippen; dat was ook enger dan het nu is. :)
Klopt zeker !
Ik was tot begin dit jaar ongelooflijk bang om lsd te doen , sinds ik een maand aan microdosing gedaan heb ,Was die angst veel minder en durfde ik een volwaardige trip doen.
Al moet ik zeggen dat ik met lsd of psilo trips nog altijd meer stress heb tevoren dan dmt.
Ik denk door de duratie van de trip.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Spannend tripreport, Eik! En opvallend dat jij vond dat de ervaring super kort leek, terwijl velen zeggen dat het lijkt alsof het langer dan een mensenleven duurt :)
Ik kan zien dat jullie de dingen heel slim aanpakken. Door te proberen coördineren dat alles op het juiste moment gebeurt enzo, qua aanmoedigingen. En je bent helemaal geen watje trouwens, dat je dit aandurft na te weten hoe heftig het is om je persoonlijkheid en realiteit te verliezen. Of uberhaupt aandurft :)

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Met de machine heb je een grotere kamer waar meer rook in opgeslagen kan worden.
Dus ik verhit eerst de volledige dosering dmt (zowel bij n'n als 5-meO) om vervolgens in 1 hijs alle rook binnen te halen.
Is een stuk makkelijker dan een pijpje met een kleine kamer waar je al brandend moet hijsen omdat er nog rook ontwikkeling is.

Klopt zeker !
Ik was tot begin dit jaar ongelooflijk bang om lsd te doen , sinds ik een maand aan microdosing gedaan heb ,Was die angst veel minder en durfde ik een volwaardige trip doen.
Al moet ik zeggen dat ik met lsd of psilo trips nog altijd meer stress heb tevoren dan dmt.
Ik denk door de duratie van de trip.
Ik snap ook wel weer dat iemand banger zou zijn voor een langere trip. Sowieso zijn middelen als psilo en LSD veel meer introspectief, wat op zijn eigen manier beangstigend kán zijn. DMT gaat niet meer over jezelf maar over andere dimensies/realiteiten. Volgens mij is het veel moeilijker om hier op de klassieke manier ‘bad’ op te gaan. Maar de ervaring is wel een existentiële schok. Zeker de eerste keer.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
En opvallend dat jij vond dat de ervaring super kort leek, terwijl velen zeggen dat het lijkt alsof het langer dan een mensenleven duurt
Ja dat vind ik zelf ook heel vreemd. Op dat tijdselement na voelde het als een complete "breakthrough". Misschien is het wel mogelijk om door te breken zonder dat het aanvoelt als een eeuwigheid, misschien was dit alsnog geen doorbraak. Hoe dan ook was het een super-heftige en mooie ervaring die ik niet had willen missen!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik snap ook wel weer dat iemand banger zou zijn voor een langere trip. Sowieso zijn middelen als psilo en LSD veel meer introspectief, wat op zijn eigen manier beangstigend kán zijn. DMT gaat niet meer over jezelf maar over andere dimensies/realiteiten. Volgens mij is het veel moeilijker om hier op de klassieke manier ‘bad’ op te gaan. Maar de ervaring is wel een existentiële schok. Zeker de eerste keer.
Dit stelt mij op een bepaalde manier gerust...

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
k snap ook wel weer dat iemand banger zou zijn voor een langere trip. Sowieso zijn middelen als psilo en LSD veel meer introspectief, wat op zijn eigen manier beangstigend kán zijn. DMT gaat niet meer over jezelf maar over andere dimensies/realiteiten. Volgens mij is het veel moeilijker om hier op de klassieke manier ‘bad’ op te gaan. Maar de ervaring is wel een existentiële schok. Zeker de eerste keer.
Helemaal eens met wat @Roze Olifant hier zegt! Ik heb nog maar beperkte ervaring met DMT maar zoals ik het nu zie schat ik de kans op een klassieke "bad trip" kleiner in met DMT dan met Psilo of LSD. Gewoon omdat het simpelweg minder met jou als persoon te maken heeft. Toch vind ik de pure intensiteit van DMT dusdanig dat het wel meer shockerend is, zelfs al is het niet negatief geladen of duister.

Het besef dat echt alles wat je geleerd hebt in je leven eigenlijk een te beperkt perspectief was/is blijft een enorme dreun voor je geest en een klap in je mentale zelfvertrouwen dat je uberhaupt iets snapt, of ooit zult begrijpen van het geheel aan realiteit/realiteiten.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Ja dat vind ik zelf ook heel vreemd. Op dat tijdselement na voelde het als een complete "breakthrough". Misschien is het wel mogelijk om door te breken zonder dat het aanvoelt als een eeuwigheid, misschien was dit alsnog geen doorbraak. Hoe dan ook was het een super-heftige en mooie ervaring die ik niet had willen missen!
Misschien hangt het er vanaf hoeveel je nadenkt tijdens je observaties in de trip. Ik lees dat jij je gewoon overgaf en zonder teveel denken gewoon aan het observeren was. Volgens mij kun je veel sneller nadenken tijdens trippen, en lijkt het daarom langer te duren, omdat wij mensen geen objectief gevoel van tijdsverloop hebben. Ik denk eerder dat we koppelen hoeveel "gebeurd" is de laatste tijd aan eerdere ervaringen en hoeveel tijd er toen over gegaan is om dan te gokken hoeveel tijd er "nu" gepasseerd is. Als je dus gigantisch veel nadenkt in weinig tijd zal tijd trager lijken gaan. Maar gezien jij vooral leek te observeren aan de visuals, leek het voor jou geen eeuwigheid te duren. Dit is mijn amateur-psychologische verklaring :grin:

Cerberus

Bewuste gebruiker
Het besef dat echt alles wat je geleerd hebt in je leven eigenlijk een te beperkt perspectief was/is blijft een enorme dreun voor je geest en een klap in je mentale zelfvertrouwen dat je uberhaupt iets snapt, of ooit zult begrijpen van het geheel aan realiteit/realiteiten.
Ik snap hier perfect wat je zegt trouwens. Ik heb hetzelfde gevoel over mijn trips van vorig jaar.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Misschien hangt het er vanaf hoeveel je nadenkt tijdens je observaties in de trip. Ik lees dat jij je gewoon overgaf en zonder teveel denken gewoon aan het observeren was. Volgens mij kun je veel sneller nadenken tijdens trippen, en lijkt het daarom langer te duren, omdat wij mensen geen objectief gevoel van tijdsverloop hebben. Ik denk eerder dat we koppelen hoeveel "gebeurd" is de laatste tijd aan eerdere ervaringen en hoeveel tijd er toen over gegaan is om dan te gokken hoeveel tijd er "nu" gepasseerd is. Als je dus gigantisch veel nadenkt in weinig tijd zal tijd trager lijken gaan. Maar gezien jij vooral leek te observeren aan de visuals, leek het voor jou geen eeuwigheid te duren. Dit is mijn amateur-psychologische verklaring :grin:
Hmmz zo had ik er nog niet over nagedacht. Maar dat klinkt inderdaad als een mogelijkheid. Ik ging er behoorlijk "open" in. Ik had geen specifieke intentie anders dan me over te geven aan wat ik zou ervaren. Misschien heb ik ook wel veel meer meegemaakt maar ben ik verder meteen alles weer vergeten...? Wie zal het zeggen. Het voelde in ieder geval niet eindeloos aan. Maar ik weet ook niet of dat een "criterium" is voor een doorbraak. Ik vond het in ieder geval indrukwekkend genoeg zo :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hmmz zo had ik er nog niet over nagedacht. Maar dat klinkt inderdaad als een mogelijkheid. Ik ging er behoorlijk "open" in. Ik had geen specifieke intentie anders dan me over te geven aan wat ik zou ervaren. Misschien heb ik ook wel veel meer meegemaakt maar ben ik verder meteen alles weer vergeten...? Wie zal het zeggen. Het voelde in ieder geval niet eindeloos aan. Maar ik weet ook niet of dat een "criterium" is voor een doorbraak. Ik vond het in ieder geval indrukwekkend genoeg zo :wink:
Ik denk niet dat het perse aan een vast aantal kenmerken te toetsen is of iets al dan niet een doorbraak is. Mijn DMT-trip van twee jaar geleden leek een soort loop, die steeds maar voortduurde, zeker een vertraagd tijdsbesef dus. Tijdens de trip van vrijdag had ik een normaal besef van tijd, toch was deze trip (70 mg) wel degelijk heftiger dan die van toen (50 mg).

Natuurlijk zullen er wel signalen zijn en zul je een doorbraak wel in de gaten hebben (of niet, lol) maar ik geloof niet dat zoiets compleet zwart-wit is.

Gympie

Wijs gebruiker
mooie ervaring..

die pijp ziet er echt goed uit btw.. maar prijzig.. holy shit!

ik denk dat ik er nog niet klaar voor ben..
kheb nu een mooi flesje voor 'the machine' maar stel een glasboortje en staalwol kopen telkens uit.. zegt wel genoeg denk ik.

na m'n eerste keer een hoop verspilt te hebben in een gewoon pijpje.. maar toch een flinke visuele opdonder te hebben gekregen..
heb ik nu een gezond respect voor deze substantie.. denk ik.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja dat hoor je echt wel vaker bij DMT. Trippen op psilo en vooral ook LSD is bij mij een combinatie van hedonisme en spiritualiteit. Zelf heb ik ook geen enkel probleem met het combineren van genot en spiritualiteit. Toch zie ik DMT op een andere manier. DMT is (voor mij) zo waanzinnig heftig dat ik het niet meer als "recreatef" zie. Het is voor mij echt een soort van heilig middel dat ik met respect moet behandelen. Dat het dan af en toe ook gewoon heel mooi, warm en liefdevol uit kan pakken is mooi meegenomen. Maar ik kan DMT niet zien als "even een lekker tripje". Dat zou ook gewoon niet goed voelen om er zo naar te kijken. Maar als anderen daar anders mee omgaan heb ik daar geen oordeel over.
Hoe mijn vriend erin ging met changa was meer zo van "zo, vermaak mij maar eens even". In mijn ogen is dat geen goeie instelling bij welke psychedelica dan ook. Begrijp me niet verkeerd, als ik euforie of zelfs orgasmische tintelingen door mijn hele lijf voel op psychedelica, dan denk ik echt niet "o, nee dat is plezier, dat mag niet" :tonguewink: Daar ga ik dan natuurlijk van genieten. Maar wat ik zelf meer als hedonistisch zie, is van tevoren (bij welk tripmiddel dan ook) de instelling hebben dat het middel je moet vermaken of fijn moet laten voelen. Dat je daar specifiek op uit bent. Dat is denk ik nooit een goed idee met psychedelica. Daar zijn andere middelen meer geschikt voor.

Maar inderdaad, met DMT die instelling hebben is nog minder een goed idee dan met andere tripmiddelen. Ik geloof er niet in dat middelen heilig zijn, maar wel dat er middelen zijn die je naar het heilige toesturen/begeleiden en DMT heeft dat heel sterk.

Ik vermoed dat jij het een geweldige ervaring gaat vinden @Mindless ! Met jouw liefde voor psilocybine en changa kan het bijna niet anders. Bovendien is het veel Meer een spirituele dan hedonistische ervaring als je het mij vraagt... 😉
Ik vermoed dat ook zeker wel. Maar zelfs al heb ik nu al changa gedaan en waren die ervaringen eigenlijk alleen maar positief, zelfs daar kijk ik nu best wel tegenop om het weer te doen. Het is die heftige snelle opkomst denk ik. Je kunt er niet aan wennen. Binnen tientallen seconden zit ik keihard te trippen. Op het niveau van een 40-50 gram paddo trip eigenlijk, maar dan korter. En pure DMT is daar dus nog intenser en sneller in, dus vandaar dat ik er denk ik toch wel tegenop kijk. Dat, en mijn ervaringen met slecht gaan. Er is met trippen toch altijd een kans dat je jezelf op dat moment overtuigt dat het niet goed gaat en daarom ben ik nu heel voorzichtig geworden met trippen. Misschien soms wel te voorzichtig, maar beter dat dan te onvoorzichtig denk ik dan...

• Like
Waarderingen: Eik

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ahh, het is er dan toch van gekomen. Leuk dat jullie het hebben gedaan. Super report, klinkt weer als een prachtige, indrukwekkende ervaring. Ik krijg er ook gelijk kriebels van want sommige aspecten brengen me weer helemaal terug naar eigen ervaringen. :hearteyes::hearteyes::hearteyes:

• Like
Waarderingen: Eik

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
mooie ervaring..

kheb nu een mooi flesje voor 'the machine' maar stel een glasboortje en staalwol kopen telkens uit.. zegt wel genoeg denk ik.

na m'n eerste keer een hoop verspilt te hebben in een gewoon pijpje.. maar toch een flinke visuele opdonder te hebben gekregen..
Hij is inderdaad heel duur. Ik heb er een week voor gevast. :’D Ik wilde hem graag hebben omdat ik gewoon weet van mezelf dat ik een lamzak ben die the Machine toch niet gaat maken uiteindelijk, dus dan blijf ik het maar uitstellen. De eerste keer dat wij DMT rookten, twee jaar terug, deden we dat met een lange wietpijp, maar ik heb toch echt het idee dat we destijds meer DMT verspilden. Ik moest toen meer hijsen nemen voordat ik ‘nokkie’ ging (je gaat natuurlijk niet echt out, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen). Ook had deze wietpijp een klapgat en ik word bizar verward en dom van DMT, al na een enkele hijs snap ik weinig meer van deze aardse wereld. Het fijne aan de VaporGenie Glass is dat je geen ingewikkelde dingen hoeft te doen met je vinger en dat de ander dus volledig de pijp kan bedienen, wat nog makkelijker bleek te gaan met een torch. In twee goeie hijsen ben je er, na even oefenen.

Ik ben wel blij dat ik erin heb geïnvesteerd, het ging zoveel soepeler. Ik reserveer deze pijp volledig voor DMT en ooit misschien 5-MeO-DMT. Maar ja, je moet het geld ervoor over hebben, het is toch een wat overdreven prijs. Het pijpje ziet er wel lekker psychedelisch uit, en hij geurt nu heerlijk (ugh) naar DMT. <3

DMT is zeker een stof om respect voor te hebben. Die shit is niet voor watjes. Als je er (weer) klaar voor bent, merk je dat vanzelf. Al denk ik dat je nooit helemaal klaar kunt zijn voor de shock die een heftige ervaring kan geven, toch voel je het zelf wel aan. :)

Rivalrie

Badass junkie
Dmt visuals: qua kleurstelling leek het hierop maar dan zonder de gezichten en met meer beweging.
Ik ervaar DMT exact zoals jij omschrijft. Had toevallig dit plaatje aan mijn vriendin laten zien om uit te leggen hoe DMT is.

Als je naar een andere wereld gaat en jij jezelf niet meer bent, voel je dan de body high nog ?

Gympie

Wijs gebruiker
Hij is inderdaad heel duur. Ik heb er een week voor gevast. :’D Ik wilde hem graag hebben omdat ik gewoon weet van mezelf dat ik een lamzak ben die the Machine toch niet gaat maken uiteindelijk, dus dan blijf ik het maar uitstellen. De eerste keer dat wij DMT rookten, twee jaar terug, deden we dat met een lange wietpijp, maar ik heb toch echt het idee dat we destijds meer DMT verspilden. Ik moest toen meer hijsen nemen voordat ik ‘nokkie’ ging (je gaat natuurlijk niet echt out, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen). Ook had deze wietpijp een klapgat en ik word bizar verward en dom van DMT, al na een enkele hijs snap ik weinig meer van deze aardse wereld. Het fijne aan de VaporGenie Glass is dat je geen ander hoeft in te drukken met je vinger en dat de ander dus volledig de pijp kan bedienen, wat nog makkelijker bleek te gaan met een torch. In twee goeie hijsen ben je er, na even oefenen.

Ik ben wel blij dat ik erin heb geïnvesteerd, het ging zoveel soepeler. Ik reserveer deze pijp volledig voor DMT en ooit misschien 5-MeO-DMT. Maar ja, je moet het geld ervoor over hebben, het is toch een wat overdreven prijs. Het pijpje ziet er wel lekker psychedelisch uit, en hij geurt nu heerlijk (ugh) naar DMT. <3

DMT is zeker een stof om respect voor te hebben. Die shit is niet voor watjes. Als je er (weer) klaar voor bent, merk je dat vanzelf. Al denk ik dat je nooit helemaal klaar kunt zijn voor de schok die een DMT-ervaring kan geven, toch voel je het zelf wel aan. :)
ja, echt een week niet gegeten?.. interessant idee om zo geld te besparen..
mss ook een een goeie motivatie om wat rolletjes kwijt te raken haha.

hmja, ik denk dat als ik zover ben dat ik 'the machine' maak.. dat ik ook klaar ben voor die ervaring.
wat iemand hierboven aanhaalt dat het een soort van heilig en spiritueel is.. dat heb ik met paddo's en lsd eigenlijk ook niet persé..
maar mss dat ik het na deze ervaring anders zal zien.
kzal het iig op een respectvolle manier proberen te doen... serieus nemen.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
ja, echt een week niet gegeten?.. interessant idee om zo geld te besparen..
mss ook een een goeie motivatie om wat rolletjes kwijt te raken haha.

hmja, ik denk dat als ik zover ben dat ik 'the machine' maak.. dat ik ook klaar neb voor die ervaring.
wat iemand hierboven aanhaalt dat het een soort van heilig en spiritueel is.. dat heb ik met paddo's en lsd eigenlijk ook niet persé..
Haha, minder gegeten. Minder onzinnige dingen, vooral. :wink:

Ik zie DMT zelf zeker niet als heilig. Maar ik moet wel toegeven dat de hele waarheid die je dacht te kennen, opgebouwd aan de hand van kennis die je in je leven hebt vergaard, in één klap - letterlijk enkele minuten - aan het wankelen wordt gebracht. Ik ben een wetenschapper, van nature rationeel en niet veel bezig met zaken als spiritualiteit, toch heeft DMT heel veel indruk op mij gemaakt. Het is zoals Eik schrijft, het lijkt zo verschrikkelijk echt. Je bént daar. Je kunt bijna niet anders dan geloven dat het meer dan een verzinsel van je brein is. Of dat ook zo is, dat hou ik in het midden, maar het gevoel dat DMT je geeft is wat de ervaring zo schokkend maakt (op een niet negatieve manier, maar je moet het wel even verwerken).

Ik ben benieuwd naar je ervaring mocht je het een keer proberen. :)

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk ook zeker niet dat deze middelen zelf heilig zijn. Vind dat sowieso een rare gedachte, dat een molecuul 'heilig' is. Zelf geloof ik echter wel dat er een heiligdom is. En dat deze middelen je daar bewust(er) van kúnnen maken. Het hangt er ook vanaf hoe je er zelf in staat denk ik. Wat je intentie is met trippen en of je je al bezig houdt met spiritualiteit. Maar niet per se. Je kunt ook niets met spiritualiteit hebben (zoals ik eerst) en door deze middelen een spirituele ervaring beleven. Je bewust worden van het heilige. Dat in mijn ogen eerder overal te vinden is, niet in specifieke afzonderlijke dingen.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
mooie ervaring..

Mocht het er toch een keer van komen; je hebt geen glasboortje nodig. Drankflesjes hebben een zwakke plek in de bodem, voor de veiligheid als er teveel druk op komt. Dan breekt het flesje alleen daar en klapt het niet uit elkaar.

Dat zwakke plekje tik je er met een priem en een hamer zo uit.

Gympie

Wijs gebruiker
Mocht het er toch een keer van komen; je hebt geen glasboortje nodig. Drankflesjes hebben een zwakke plek in de bodem, voor de veiligheid als er teveel druk op komt. Dan breekt het flesje alleen daar en klapt het niet uit elkaar.

Dat zwakke plekje tik je er met een priem en een hamer zo uit.
ha, dank je.. dat had ik al eerder van he gelezen.. leek me toch tricky..
hoe herken je dat plekje.. is het dat rondje boven in de foto?
dit is zo'n klein wijnflesje van de Lidl.

Photo1882.jpg

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
ha, dank je.. dat had ik al eerder van he gelezen.. leek me toch tricky..
hoe herken je dat plekje.. is het dat rondje boven in de foto?
dit is zo'n klein wijnflesje van de Lidl.

Bekijk bijlage 7287
Dat is hem!

Bij mij lukte het vrij makkelijk, als het niet lukt lijkt mij het ergste dat kan gebeuren, dat je met een kapot flesje zit.

Ik had wel een stuk kleiner flesje gebruikt, maar ik weet niet of dat nog verschil maakt in de effectiviteit.

EDIT: Of misschien lijkt hij groter op de foto dan hij is.

Gympie

Wijs gebruiker
Dat is hem!

Bij mij lukte het vrij makkelijk, als het niet lukt lijkt mij het ergste dat kan gebeuren, dat je met een kapot flesje zit.

Ik had wel een stuk kleiner flesje gebruikt, maar ik weet niet of dat nog verschil maakt in de effectiviteit.

EDIT: Of misschien lijkt hij groter op de foto dan hij is.
cool :)

kan ik aannemen dat ik door het formaat, de fles horizontaal kan houden en de hals kan verwarmen?
..itt hem ondersteboven houden?

Photo1886.jpg

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
cool :)

kan ik aannemen dat ik door het formaat, de fles horizontaal kan houden en de hals kan verwarmen?
..itt hem ondersteboven houden?

Bekijk bijlage 7288
Ik doe het zelf, met mijn kleinere flesje, altijd als volgt:

1. DMT op de staalwol, flesje rechtop.
  2. Hals verwarmen om DMT in de staalwol te laten smelten.
  3. Flesje verticaal ondersteboven.
  4. Vlammetje eronder (bijna tegen de staalwol aan, niet helemaal) en hijsen.
  5. Stap 4 nog 1 a 2 keer.
  6. Opstijgen!
Ik denk dat dit makkelijker gaat dan de hals verwarmen. Je zou het natuurlijk wel kunnen proberen, want ik weet het niet zeker. Misschien wordt het zo ook wel heet genoeg.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan