DMT Vragen van een (trip)newbie

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Hey medegenieters!

Zoals jullie in de titel al kunnen lezen ben ik een newbie in alles omtrent trippen 🤭

Ik heb al enkele jaren ervaring met andere drugs, waaronder mdma en GHB, al ben ik stilaan aan het afstappen van die dingen en hou ik het tegenwoordig bij een jointje en een biertje.

Ik kijk al lang naar de podcast van Joe Rogan, en wil graag geloven dat het een best wel slimme man is die mensen niet zomaar dingen wil laten nemen, just for the heck of it.

Hij praat vaak over DMT, en wat het psychologisch voor hem gedaan heeft. Die ervaringen spreken mij ook enorm aan.
Zowel het feit dat het een korte trip is, een stof die te vinden is in zoveel planten en dieren om ons heen, alsook de connectie die je kan maken met zowel jezelf als het universum doen me geloven dat dit een eyeopening ervaring kan zijn. Al blijft er de angst voor het onbekende..

Ik heb nog nóóit getript, geen truffels, geen paddo's, LSD of andere middelen. Deze spreken me ook minder aan op dit moment. Als ik trip wil ik dit niet doen zomaar voor de lol, het moet een betekenis hebben, een doel.

Zijn er mensen die in dezelfde situatie als ik ooit DMT voor de eerste keer gebruikt hebben?

Kunnen jullie me zeggen of ik als beginner best weg blijf van dit (droom😉)middeltje of maakt je tripervaring weinig uit?

Ik heb al heel wat opgezocht, bekeken en weet welke voorzorgen ik zou moeten nemen (bv tripsitter) maar ik hoor heel graag jullie mening.

Na enkele forums hier te hebben gelezen weet ik zeker dat jullie lieve mensen zijn met een ervaring en mening die ik niet zomaar links moet laten liggen!

Thanks guys and galls ✌

Zinnentuimel

Belezen gebruiker
Welkom op het forum @JoeRoganMadeMeDoIt!

Eerdere tripervaring is niet per se nodig als je DMT gaat gebruiken, denk ik. Juist de korte duratie van het middel kan prettig zijn als je onervaren bent. Wel zou ik in dat geval beginnen met een lage dosis (10mg) en het dan langzaam opbouwen.

Het kan fijn zijn om al eens eerder getript te hebben op een ander middel omdat je dan bepaalde dingen zult herkennen van andere trips en je daardoor wellicht minder overdonderd raakt. Anderzijds kan die overdondering juist ook weer iets heel moois opleveren. Daarnaast is elk psychedelisch middel sowieso weer net wat anders, dus jezelf 100% voorbereiden op DMT door middel van andere stofjes kan toch niet.

Als je het gevoel hebt er klaar voor te zijn, zou ik er gewoon voor gaan.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @JoeRoganMadeMeDoIt ,

Eens met wat @Zinnentuimel zegt: echt voorbereid zijn op een (zware) DMT trip is denk ik niet echt mogelijk. Ik had al redelijk wat ervaring met psilocybine, LSD en 2-cb en ik was alsnog compleet overdonderd door de DMT ervaring.

Ondanks dat je, volgens mij, niet echt voorbereid kunt zijn heeft die eerdere ervaring met trippen me wel geholpen om om te gaan met de DMT ervaring. Ik denk wel dat ik het nog beangstigender en shocking hand gevonden Zonder die eerdere psychedelica ervaringen.

Het is vrij ongebruikelijk om DMT als eerste tripmiddel te gebruiken omdat het zo heftig is. Toch Heb ik op het forum al eerder mensen gehoord voor wie DMT de eerste kennismaking was. In dat specifieke geval was dat helemaal goed gegaan. Maar garanties krijg je natuurlijk niet.

Als je meteen met DMT aan de slag wilt gaan zou ik sowieso laag doseren en/of met Changa beginnen. Ik vond die lagere doseringen prima te doen en niet heftiger dan lsd of psilocybine en wel veel korter...

Ik zou DMT in ieder geval niet onderschatten. Ervaring met MDMA en GHB is sowieso totaal irrelevant. Na al deze waarschuwingen wil ik wel afsluiten met iets positiefs. Ik vind DMT niet direct het leukste maar wel het meest interessante middel dat ik ooit gebruikt heb. Dus ik deel in ieder geval je fascinatie!

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Het is vooral belangrijk dat je goed voorbereid bent. Je moet weten wat je kunt verwachten, je moet goed in je vel zitten en je moet adequate begeleiding hebben. In die zin zou je ook eerst ayahuasca kunnen proberen bij een ervaren begeleider. Daarin zit immers ook DMT. Met die persoon kun je ook best bespreken dat je nooit andere tripmiddelen hebt genomen en dat je eerst misschien even kalm aan wil beginnen.

Ervaren begeleiding zou je natuurlijk ook kunnen regelen rondom het roken van DMT/changa. Het voordeel is dat het dan een stuk korter duurt en dat je geen last van misselijkheid hebt. Het nadeel is dat het over het algemeen minder spiritueel is en dat het best heftig is om in één minuut van nuchter naar een andere dimensie te gaan.

Hoe dan ook: begin heel voorzichtig. Je kunt later altijd nog een sterkere dosis nemen. Eerst maar even rustig wennen aan het effect.

Zeelanddude

Bewuste gebruiker
Tripreporter
en dat het best heftig is om in één minuut van nuchter naar een andere dimensie te gaan.
dit dus, ik nam zojuist nog een paar trekjes van een sigaret waar 5meo-dmt in zit. Binnen 30 seconden lag uit languit op de vloer en vond mezelf een paar minuten later weer terug. Het enigste wat ik bleef herhalen was: what the fuck??? WTF???

Chr0nic

Experimenterende gebruiker
Ik heb een aantal maten die DMT als hun eerste tripmiddel hebben geprobeerd (in de vorm van changa) samen met mij. Tot nu toe behoort het nog tot 1 van hun meest favoriete avonden. Deze changa sessies doen we nu al zeker mee dan een jaar en tot op heden heeft geen enkel van hun een andere psychedelic gehad behalve DMT. Dus hieruit concludeer ik dat je niet perse ervaring hoeft te hebben met tripmiddelen voordat je aan de dmt begint. Als je maar iemand bij je hebt die er ervaring mee heeft en de juiste dosissen en begeleiding kan bieden.
Zelfs als ervaren tripper heb ik op zijn tijd nog wel eens een onverwachts verassend uitdagende trip met dmt waarbij ik achteraf wel even schrik van de intensiteit. Je kan je eigenlijk niet echt voorbereiden op zoiets... aan over geven en gaan.. niet teveel over nadenken..

Lucy100

Experimenterende gebruiker
Hoi @JoeRoganMadeMeDoIt. Ik heb er totaal geen ervaring mee. Nu een keer gedaan. Maar ben net zoals jij erg geïnteresseerd in DMT. Ik ben ook een paar weken geleden op dit forum beland met vragen over dosering. En heb er ook veel bij geleerd. Echt super relaxed. Iedereen helpt je en dat voeld erg fijn. Ik ben er zekerder door geworden. Ik heb wel enige ervaring met andere trip middelen.

Ik ben pas begonnen met 10mg en ga dat opbouwen. Als je het leuk vind kan je dat topic even lezen. Staat ook veel info in over het roken ervan.

https://drugsforum.nl/threads/dmt-ervaringen.66532/

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan