DMXE vs Ket

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Benchmensch

Newbie
Heey menschen :)

Ik ben sinds kort geïnteresseerd geraakt in RC's. Met de onderzochte drugs ben ik al vrij bekend (voornamelijk uppers). Ketamine zat daar ook vaak bij. Nou is dit wel weer bijna een jaartje geleden, maar altijd erg leuk mee gehad. Een week of 2 geleden had ik er wel weer eens zin in. Één probleem; niks te vinden in de buurt. Ik had wel eens eerder gehoord van legale alternatieven, maar daar heb ik me nooit in verdiept. Maar goed. Ik heb wat gesurft en kwam DCK en 2F-DCK tegen. PCP (Meo) is een onbekende voor me en lijkt me toch iets te heftig.

Ik was toch wel nieuwsgierig, en heb na wat onderzoek een sample 2F-DCK geprobeerd. Het was een leuke trip, wat opgewekter dan keta, maar net niet waar ik naar zocht. De meningen zijn er over verschild. Ik doe eigenlijk ook liever geen gefluorideerde stofjes.

Naast de ketamine-varianten kwam ik ook DMXE tegen. Over MXE lees ik vooral aansprekende dingen, het geeft een dissociatief effect met euforie.
DMXE zou een bijna identiek effect hebben. Aangezien ik van keta hou, en al een tijdje geen serotonine-belasters heb gebruikt, lijkt dit me wel een leuke.
Is MXE vergelijkbaar met ket + mdma? Of iets in die richting? Het zal waarschijnlijk een hele eigen trip zijn, maar toch.

Is het snel te overschatten? In combinatie met alcohol bijvoorbeeld?
By the way, mijn maatje houd niet echt van keta. Hij heeft wel interesse in een soortgelijke, euforischere trip. In hoeverre verschilt (D)MXE van keta?

Neo-Shulginist

Badass junkie
DMXE zou een bijna identiek effect hebben.
Het eerste uur lijken de effect wel wat op elkaar. Maar DMXE heeft een nafase van een uur of 3 waarin er niet meer echt wat gebeurt maar je ook niet nuchter bent. Dat vind ik niet erg de moeite waard voor een uurtje roes die wel okee is. Ik kreeg er bovendien hoofdpijn van en dat is voor mij wel een red flag bij rc's.
Is MXE vergelijkbaar met ket + mdma? Of iets in die richting?
Nee. Vrienden van me noemen MXE soms wel eens 'disso-coke', omdat het dissociatief is maar nog wel redelijk helder en je er praterig van kan worden. Maar van de coke-kant moet je dan niet te veel verwachten.
Is het snel te overschatten? In combinatie met alcohol bijvoorbeeld?
Je kan het beter niet combineren met alcohol. Dat verhoogt de kans op misselijkheid. Sowieso is alcohol best een nare drug om dingen mee te combineren omdat (afbraakproducten ervan) het een effect hebben op veel verschillende lichaamsweefsel en er daardoor ook allerlei interacties kunnen ontstaan. Zeker met rc's kan je alcohol daarom beter niet combineren.

Het verschil tussen ketamine en DMXEnis dat ketamine korter duurt en een heftigere psychedelischere space veroozaakt. DMXE is wat helderder en minder bedwelmend, duurt wat langer en heeft dus vooral die saaie nasleep.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hmm oké, thanks! Dat klinkt dan toch wat minder dan gedacht.
Ja MXE was vrij populair en rc-vendors zijn aan de lopende band nieuwe stoffen op de markt aan het brengen die een naam heeft wat lijkt op MXE (ookal klopt dat volgens de structuurformule niet echt), en die stof wordt dan met veel enthousiasme op fora ontvangen van 'jeeuuujjj weer een nieuwe vervanger van MXE??!?!!' dus dan is de reclame al goed en wel gemaakt voordat de eigenschappen van die nieuwe drug verkend zijn.

Green Dude

Belezen gebruiker
DMXE zou ik niet als ketamine + mdma zien. Het klopt wel dat DMXE een serotonine randje heeft maar dit ligt ver vh mdma effect. Heb DMXE vorige week voor de eerste maal uitgeprobeerd en vond het iets meer dissociërend dan ketamine. Ik vond het effect vergelijkbaar met vrij dronken zijn maar dan zonder de misselijkheid van alcohol, en met het disso aspect natuurlijk. Het effect leek ook wel met golven te zijn, in totaal ergens een 4 a 5 uur, met ieder uur een piek van 15-30 minuten. In ieder geval zeker eens de moeite waard!

Benchmensch

Newbie
Een keertje proberen kan inderdaad geen kwaad. Het lijkt me wel leuk, in plaats van alcohol misschien. Met dat langere effect. Maar het is dus wel wat anders dan MXE. Kom er maar op een manier achter ;p

Natozlato

Badass junkie
Ik dacht dat MXE niet meer te krijgen was?

Zelf ben ik groot fan van 3meopcp! 😍 Daarmee moet je wel secuur doseren, bijvoorbeeld door volumetrisch te doseren en het poeder op te lossen in een vloeistof. Ik ben altijd euforisch en waarmee ik ook bezig ben, ik word er helemaal ingezogen. Wel echt de moeite waard om een keer te proberen!

2fdck vind ik leuker dan keta, dit is ook 1 van m'n favoriete stofjes.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik dacht dat MXE niet meer te krijgen was?

Zelf ben ik groot fan van 3meopcp! 😍 Daarmee moet je wel secuur doseren, bijvoorbeeld door volumetrisch te doseren en het poeder op te lossen in een vloeistof. Ik ben altijd euforisch en waarmee ik ook bezig ben, ik word er helemaal ingezogen. Wel echt de moeite waard om een keer te proberen!

2fdck vind ik leuker dan keta, dit is ook 1 van m'n favoriete stofjes.
Topic gaat over DMXE! Een analoog die overeenkomsten heeft met MXE.

De Zandman

Badass junkie
Het eerste.....

. Sowieso is alcohol best een nare drug om dingen mee te combineren omdat (afbraakproducten ervan) het een effect hebben op veel verschillende lichaamsweefsel en er daardoor ook allerlei interacties kunnen ontstaan.

Zeker met rc's kan je alcohol daarom beter niet combineren.
Alcohol en drugs, softdrugs ook, moet je eigenlijk never nooit samen gebruiken. Ik ga ervan uit, dat iedereen dit wel weet overigens, ik zeg het nog maar een keer.
Iig is elke combi een roulettespel, omdat het volledig onvoorspelbare effecten heeft.
Ik raad het iedereen af.
Ik ben ooit eens zwaar out gegaan na 2 halve liters bier, en 2 bongpijpen daar overheen.
Wat er die keer gebeurd is, ben ik totaal kwijtgeraakt...
En dat is zwaar kloten.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan