doe iets met je verleden!

smith

Newbie
Ex junk gebruikt zijn verleden om gezonheidsstelsel te veranderen

Datum: 13.5.2005 16:44
Bron: Smith and Jones addiction consultants

E-Mail: [email protected]

TITEL: Een ex-verslaafde vecht voor toelating van 15 nieuwe klinieken voor verslavingen tot het Nederlandse gezondheidsstelsel. En hij is aan het winnen!!!
Een ex-verslaafde in Amsterdam heeft het opgenomen tegen het Nederlandse gezondheidsstelsel om Nederlandse patiënten toegang te verlenen tot 15 nieuwe klinieken voor verslavingsproblemen en eetstoornissen. Keith Bakker, een voormalig cocaïne en heroïne verslaafde die ooit op straat leefde, runt nu een succesvol bedrijf dat televisie programma’s ontwikkelt. Hem is zelf ooit verteld door de Nederlandse verslavingsartsen dat hij een hopeloos geval was, en dat clean worden er voor hem niet in zat. Smith and Jones addiction consultants.nl, uit Amsterdam, heeft al honderden Nederlandse verslaafden en alcoholisten naar klinieken in Engeland gestuurd.

De heer Bakker werkt samen met de Engelse Priory Groep om de 15 klinieken uit deze groep toegelaten te krijgen tot de AWBZ. Wanneer de CVZ erkenning heeft plaats gevonden, is het mogelijk voor de Priory om Nederlandse verslaafden te behandelen volgens de nieuwe EU regelgeving voor de gezondheidszorg. Keith Bakker: “We hebben inmiddels de meeste hindernissen overwonnen en met de erkenning van de CVZ dat de Priory ziekenhuizen aan dezelfde vereisten voldoen als de Nederlandse voorzieningen zijn er geen wettelijke gronden meer om hiervoor geen vergoeding te krijgen van de verzekeraars”.
De CVZ lijkt niet op haar gemak wat betreft de inspanningen van de heer Bakker. Het argument om de aanvraag nu niet in behandeling te nemen is dat er de komende jaren veranderingen plaats zullen vinden in de Nederlandse gezondheidszorg wat betreft zorgverlening in het buitenland. De heer Bakker: “We dienen de aanvraag in voor de CVZ erkenning op basis van de bestaande wetgeving. De CVZ moet hiernaar handelen. Als ik op de snelweg geflitst word omdat ik te hard rijd, kan ik dan in een brief zeggen dat de wetgeving de komende jaren mogelijk gaat veranderen en dat ik daarom niet betaal? Ik dacht het niet. De CVZ moet ook volgens de wet handelen. Net als ik”.
ZIE LINKS http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=96741
http://www.zibb.nl/gezondheidszorg/nieu ... 2&versie=1

caatje

Badass junkie
was hij een paar afleveringen geleden niet bij spuiten en slikken? Volgens mij ging t toen oevr speed :confused:

Bovenaan