door pijn aan de morfine en methadon, nu verslaafd

Discussie in 'Verslaving' gestart door Oneerlijk, 24 jun 2010.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Oneerlijk

Oneerlijk Newbie

Hoop dat er mensen zijn die dit herkennen. Ik ben door pijn op mijn 25ste via de huisarts morfine gaan gebruiken. Van oxicontin tot en met morfinepleisters Fentanyl in hoge doseringen en uiteindelijk aan de methadon.
    Dit jaar na inmiddels 18 operaties besloten dat ook deze middelen niet de pijn voldoende onderdrukken dus dan hoop je via huisarts verder te komen. Uiteindelijk is er niemand die je in een regulier ziekenhuis wil helpen want ik ben geen heroine verslaafde maar "alleen" maar verslaafd aan Methadon. De ontwenning van de morfine om over te kunnen stappen op Methadon was een Hell met een hoofdletter. Gewoon niet meer kunnen functioneren door de pijn die weer toeneemt en spierkrampen over mijn hele lichaam door de ontwenning, niet meer kunnen slapen traanogen en zweten trillende handen en om alles kunnen janken.

Uiteindelijk doordat de reguliere ziekenhuizen met niet wilde behandelen zelf uiteindelijk naar verslavingsarts gegaan, wat moest ik anders. Die heeft me sinds maandag van de Methadon afgehaald en me suboxone voorgeschreven (nog wel in combinatie met rivotril tegen de spierkrampen)
    Ging eigenlijk erg goed, maandag om 23.00 uur 's avonds eerste tablet suboxone, dinsdag de 2e tablet om 17.00 uur en daarna eigenlijk niet meer. Nu na ruim 50 uur begin ik toch weer wat ontwenning te voelen. Aan de ene kant wil ik wel suboxone innemen aan de andere kant vraag ik me af of dat niet zonde is na 2 dagen om het dan weer in te nemen? Gebruik tabletjes van 2 mg.

Zijn er meer mensen die voor pijn verslaafd zijn geraakt aan opiaten of methadon op voorschrift huisarts en hoe hebben jullie dat kunnen afbouwen?
    Heel erg bedankt en sterkte allemaal

2. speedjunky69

speedjunky69 Bewuste gebruiker

nee zelf niet ben zelf door heroine verslaafd geraakt maar vond het heel interessant om je post te lezen. in america komt dit soort verslaving met als oorzaak pijnstillers veel vaker voor en het helpt hele gezinnen naar de KLOTE want op een gegeven moment zijn de pijnstillers niet meer te betalen en stappen ze over op heroine omdat dat goedkoper is....

maar veel respect voor jou en je afkick ik hoop zeker dat je slaagt! ben zelf methadon aant afbouwen ben 2 dagen geleden weer met 5 mg gezakt.....

opiaatontwenning is hell!

3. Datwel

Datwel Experimenterende gebruiker

Ik weet niet hoe het inmiddels met je is maar voor het geval je nog aan de pijsnstillers/opiaten zit is mijn advies om zo snel mogelijk af te bouwen. Doorgaan is een doodlopende weg. Lichamelijk bouw je alleen maar meer tolerantie op en geestelijk kan je in een depressie raken. De eerste afbouw is normaal gesproken niet zo moeilijk en goed te doen. Zodra je op een lagere dosering zit en forse ontwenning gaat ondervinden dan kan je de mogelijkeid onderzoeken om er Baclofen bij te gaan gebruiken. Ik gebruik dit middel mede tegen alcohol/opiaat craving maar heb ook het idee dat het de optiaat afkickverschijnselen goed kan verminderen. Mocht je hier meer over willen weten laat het dan even horen.

4. ik doe mijn best

ik doe mijn best Bewuste gebruiker

Hoi,ik gebruik zelf Suboxone,maar heb niet echt het idee dat het werkt als opiaten zoals-Methadon,of heroine.Ik ervaar de roes er niet van.Ik ben zelfs helderder.En natuurlijk zal stoppen met Suboxone ook wel iets van afkick geven,maar niet zo ernstig als methadon of heroine.Of ik moet het mis hebben,want anders staat mij nog een hoop ellende te wachten.Maar heeft Baclofen,na een tijdje gebruik,ook geen afkick dan!.En ik heb juist met Suboxone geen depressie neigingen,maar juist met methadon en heroine wel.Hoe ervaar jij dat dan met Baclofen.Want je had zelf geen ervaring met Suboxone maar wel juist met Baclofen.

5. aynil33

aynil33 Newbie

Ik ben een moeder vn 4 kids ene jongste dochter heeft 2 jr geleden een maagverkleining laten doen, waar ik nie mee eens was,maar goed ze was 104 kg is nu 47 kilo erg onder haar gewicht ,door dat ze voor de pijn morfine en die pleisters kreeg ,en ik wist niet eens dat ze nog steeds verslaaf aan die is aan oxycodon en fentalyn pleisters ,ze was meestal sacherijnig en onbeleefd na mijn ,de huisarts en arts willen ook dat ze verminderd en af bouwt en ik als moeder heel erg aan hier donderleid zo dat ik me dochter elkedag zie smelten vermageren ( 23 jaar ) ze is getrouwd en haar man heeft de relatie ook beëindigt door deze situatie waar hij ook geen raad weet met haar. Ik ook niet meer ,ik moet smeken aan de huisarts wilt u mijn dochter opnemen want zij heeft een zoontje vn 1 jaar pas geworden die heb ik moeten groot brengen want overdag slaap ze s nacht s is ze wakker .aub omdat ze zelf nie helder meer kan denken ,en ik ben ook helemaal op,ik probeer haar te helpen maar ze scheld me uit, ik probeer haar te steunen maar het help allemaal niet ,ze eet niet meer dan snoep of liga, en geen laxeermiddel gebruikt ze waar ze om de 10 dagen na wc gaat met zo een klisma en veel pijn heeft:worried: ze zeg mama ik durft nie eten ommm nie na de wc te gaan ..is dat wat pfff.
    Ik wil graag dat ze van die rotzooi af komt voor dat het te laat is ,heeft a.s dinsdag voor de zoveelste keer afspraak gemaakt die ze met smoesje al laat bellen,ik schrijft dit omdat ik mischien hier meedenker s zijn die mijn een raad kan geven of ook in de omgeving dit gebruiken.Jullie zullen zich af vragen van hoe kwam ze aan die morfine tot zover.
    vader van mijn dochter heeft chronische aan doening van zijn alvleesklier die krijgt vollop die morfine pleister en oxcycodon van 40 mg lang werkde en 75 mg van die pleisters ,en zij steelde zijn medicatie :cry: erg voor woorden is het tja ,en ze gaat elke keer na zonnebank en dat vielt me ook op ,dat ze niet voor niks daar heen ging want volgens mijn kreeg ze van iemand ook daar.

In het kort ik heb verdriet en pijn dat me dochter hier ondergaat voor me ogen haar alles is Oxcycodon en Fentalyn pleister geworden :worried:(

Ik ben zo gespannen hier door typfouten srry.

Een Fijne weekend alvast iedereen :wave:

6. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Wat een heftig verhaalzeg ! Knap dat je er zo me omgaat , als ik het begrijp heeft ze het echt nodig. Echter niet zoveel. Lijkt me ook iets voor de doktoren om bij t stappen. Of het middel : BuTrans kook pleisters voor 3 dagen maar minder effect/minder zwaar. Met beide ervaring en de Buprenorfine
    Is in morfine uitgerekend 50 % minder morfine als fentanyl.
    Hoop dat je er wat aan hebt.

Zou dit met de behandelaars bespreken. Veel sterkte gewenst!

Hoor het graag als het beter word.

7. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Mischien een beetje laat maar als je er echt veel last van hebt kun je em ook onder je tong laten smelten.
    Ik weet de BA van suboxone niet uit mijn kop maar die was sublinguaal volgensmij bijna het dubbele.

8. Oxcyman

Oxcyman Newbie

Tja, wat een treffend Topic!!

Ik heb al eerder aangegeven, niet meer zonder Oxyontin te kunnen wegens hevige rugpijn.
    Dat is natuurlijk niet fijn, erger wordt het allemaal, als alleen dit opiaat hetmediijn is, wat ik ivm een maagverkleining en bypass nog nemen mag.
    En ja, dan krijg je op een gegeven moment voor 6 weken ineens mee.
    Ik moet allereerst zeggen, dat ik volgens recept 3 x per dag een time release tabletje m a g nemen. De sterkte daarvan is 15 mg per tabletje.
    Dat is nu dus na enkele maanden een m o e t nemen geworden.
    En ja hoor, het gevoel is gewoon erg lekker, dus liep het uit de hand, en werden het er weleens 5 of 6 en dan verdwijnen alle zorgen even...
    Dat kan natuurlijk nooit zo doorgaan, er ontstaat natuurlijk een tekort.
    En nu na eerst met de billen bloot te zijn gemoeten met het vertellen van het een en ander bij de huisarts, die dus beslist géén dealer wil worden, ik moet dus terug naar 3 tabletten, en sodeju dat voel je! Ik, dus!
    Ik zou haast willen zeggen, mss kan ik me nu een heel klein beetje voorstellen, waar iemand doorheen moet gaan om van andere zwaardere drugs in de opiatensfeer af te komen...ik weet dat dit veeeeeel erger is, maar toch.
    Wie herkent dit, en heeft er een tip voor om dit de baas te worden?

9. autysd

autysd Bewuste gebruiker

in een documentaire zag ik dat medici express wachten to de laatste 2 jaren levensverwachting voor ze met continue morfinebehandeling beginnen, dat is namelijk de tijd dat morfine nog werkt

10. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Het werkt erna ook nog prima tenzij er een hoge tolerantie voor is ontwikkeld. Dan word er naar BuTrans of Fentanyl e.d gekeken. Genoeg alternatieven.

@TS

Hoor dit helaas steeds vaker waardeloos maar weinig keuze helaas soms ;(

Deel Deze Pagina