Doorbraak en angst.

jcutter

Badass junkie
Ik wil nu echt voor altijd stoppen met cannabis, omdat ik het een ontzettende rot drug vind. Ik ben begonnen toen ik een jaar of 12 was. Ik blow soms periodes harstikke veel en verminder dan weer. Soms blow ik hele 3 maanden niet, maar langer dan dat lukt mij gewoon niet. Nu wil ik dat wel gaan bereieken, alleen het enigste wat me tegen houd is een soort van angst om die circel helemaal te gaan doorbreken. Herkennen meer mensen dit?

Edit: Wiet is eigenlijk een moment van pure ontspanning voor mij. Een moment waarop ik de zaken rustig kan bekijken. Het maakt mij gevoelloos en daar had ik ook enigsinds voordeel bij. Dit creeér dus die angst om wiet los te laten voor IMO een beter leven.

pieter-b

Wijs gebruiker
tuurlijk, je hebt een gewoonte, een vast ritueel, een houvast... en dat dreig je voor altijd te verliezen.
Mijn advies is om, zover mogelijk de situatie omgekeerd aan te pakken. Inplaats van stoppen en niet meer naar je ritueel kunnen grijpen en daarmee lege gaten over te houden, kun je een bezigheid, hobby of sport zoeken die vooral gepast is op de momenten dat je normaal verleid zou worden voor een jointje. Voor veel mensen is dat sport, joggen, of een tijdelijke obsessie in ultra gezond eten

Aangezien het waarschijnlijk vooral paniekerige of onrustige gedachtes zijn die het je moeilijk gaan maken, is een grote pot valeriaan ofzo waarschijnlijk ook geen slecht plan.

..iig suc6!

jcutter

Badass junkie
In de derde maand voel ik me totaal niet mezelf en terwijl mensen juist zeggen dat ik veel spontaner en vrolijker ben. Volgens mij komt het gewoon omdat ik niet mezelf ben en veelste vast ben geroest in de maatschappij. Gelukkig heb ik acid ontdekt die me hieruit gaat redden. Herkennen meer mensen dit ook?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
^ Nee, maar dat is ook vrij persoonlijk en nogal vaag :tongueout: Ben je nu of dan niet jezelf? En ben je nu of dan veel te vastgeroest in de maatschappij?

Verder zou ik idd ook een hobby ofzo zoeken, koop een xbox, ga 2x per week sporten en doe iets creatiefs, genoeg dingen om je gedachtes van de blow af te kunnen houden.

Trouwens, je wou toch heroine doen? Lijkt me niet zo heel verstandig als je al moeite hebt met 3 maanden niet blowen kerel...

jcutter

Badass junkie
Heroine is voor later als ik klaar ben met school en heb een leven opgebouwt plus enorm veel zelfkennis.

Na 3 maanden voel ik me zonder een blow, gewoon vreemd. Niet gewent dat ik me zo voel. Meer naar buiten gekeert inplaats naar binnen. Wat juist positief is natuurlijk, maar het is gewoon moeilijk om daar aan te kunnen wennen. Ik kan het niet goed uitleggen helaas..

jcutter

Badass junkie
Wiet heb ik meer onderschat, dat ik zou ik nooit bij heroine doen. De angst is groter om verslaafd te raken, dan om ervan af te kicken.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Heroine is voor later als ik klaar ben met school en heb een leven opgebouwt plus enorm veel zelfkennis.

Na 3 maanden voel ik me zonder een blow, gewoon vreemd. Niet gewent dat ik me zo voel. Meer naar buiten gekeert inplaats naar binnen. Wat juist positief is natuurlijk, maar het is gewoon moeilijk om daar aan te kunnen wennen. Ik kan het niet goed uitleggen helaas..

Gewoon even doorbijten dan, je zegt zelf al dat het eigenlijk positief is dus onderbewust ervaar je het misschien ook wel zo. Bewust zul je echter moeten wennen aan je nieuwe eigenschappen aangezien verandering altijd iets is wat mensen als 'eng', 'vreemd' of 'niet leuk' ervaren toch? :wink:

Mijn advies is dus om toch voor de 6 maanden (is lang, I know) te gaan en ik weet wel zeker dat je dan veel beter af bent, denk je niet?

pieter-b

Wijs gebruiker
zelf zou ik het anders aanpakken...
ten eerste lijkt mij al dat je jezelf voor het lapje houdt met de stelling dat je wiet hebt overschat en dat je dat bij hero nooit zou doen, terwijl je het toch een keer wilt proberen....das dus een contradictie.. niet overschatten, maar toch denken te kunnen proberen terwijl de (ex)-verslaafden je waarschuwen voor het feit dat zij zo ook zijn begonnen

Dan de wiet,..
Wiet is zoals tv kijken, computeren of de krant in de ochtend.
Het is geen verslaving, het is een gewoonte. Als je er vanaf wilt zul je het dus ook als een gewoonte, en niet als een verslaving moeten bestrijden.

Als ik voor mezelf het doel stel om vanaf nu nooit meer tv te kijken, terwijl het kijken van tv juist jarenlang de enige manier is geweest waarop ik mij kan unwinden... dan ontneem ik mezelf het gereedschap om tot rust te komen. Hierdoor wordt ik rusteloos en bevind me in een constante staat van (lichte) paniek
Ik krijg een enorme piek in de mate waarin ik aan tv denk, versterkt door het vooruitzicht van 'Nooit', zie ik beeldend voor me de manieren waarop de tv mij in de toekomst niet langer zal vermaken.. . Als ik echter daarintegen elke dag was gaan sporten, en me helemaal niet met stoppen met tv kijken had bezig gehouden, had ik gewoon geen tijd gehad om achter de tv te kruipen, of althans, ik zou een behoorlijk stuk minder tijd hebben, en ik zou dus substantieel minder tv kijken.

Dus Blow lekker een jointje als je je realiseerd dat je hoofd reeds enkele dagen met nostalgie is gevuld.. dat kan voor je uiteindelijke succesrate minder kwaad dan geheelonthouden.

De mensen die zijn gestopt met blowen, zijn veelal gestopt omdat ze er gewoon geen tijd meer voor hadden, te druk met opleiding, carriere, sport of relaties.

Ik zou dus zeggen,..verbreek de gewoonte, maar martel jezelf niet onnodig (en met een onwaarschijnlijker succes als gevolg)

jcutter

Badass junkie
Mja, ik heb al wat boeken besteld om me te gaan vermaken en sporten doe ik ook enorm veel. Nu het weer lekker weer word, ga ik weer veel fietsen.

jcutter

Badass junkie
Ik vind dat alles wat genot geeft, je dat moet uitproberen zodat je precies weet wat er te vinden is in deze wereld en wat je er aan hebt. Dikke vrouwen, zware sporten, presentaties:P en smack natuurlijk. Natuurlijk is het erg tegenstrijdig, arrogant en erg dom om te denken dat smack mij nooit in zijn grip zou kunnen krijgen, terwijl ik net een topic hebt geopend over hoe moeilijk ik het wel niet vind om van cannabis af te blijven. Het verschil is: Wiet deed ik op mijn 12ste toen ik echt niet wist wat dat spul met je kan doen. Smack is een ander verhaal en ben dan ook goed voor bereid. Waarschijnlijk vind ik het toch niks, omdat het te lekker is en ontwikkel ik eerder een soort van angst voor, dan trek. Je moest is weten hoe ik van het leven hou en ja; ik weet ook hoe de scherpe kantjes van het leven kunnen zijn :wink:

nicolai

Wijs gebruiker
snap wel wat jccutter bedoeld hoor.

ik begon heel vroeg met alcohol en ik zoop enorm veel op een gegeven moment. elke dag wel bier sowieso, en elke keer zo dronken als de pest. (dit dan wel in de vakanties). nu zou het me niet meer gebeuren maar toen kende ik mezelf niet zo goed als nu. en ik wist ook niet dat het toch problematischer was dan dat het voor mij leek.

toen ik met wiet begon was dat dan weer anders. ik kende de eventuele gevolgen, en ik wist van te voren dat ik niet teveel met wiet bezig moest zijn. in principe geldt dat voor elke vorm van drugs, dus ook voor heroine.

Shana_P

Belezen gebruiker
De eerste keer dat je heroïne zal doen zal je waarschijnlijk moeten overgeven en je slecht voelen, daardoor ga je het nog een x doen tot je het wel leuk vind. Ondertussen ben je al bezig met een verslaving te creeëren.
Sol niet met heroine of heroine solt met jou!

Bovenaan